Waarom is Sonja Bakker zo slecht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: Waarom is Sonja Bakker zo slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:50

Bovendien ben je er zelf bij wat je koopt. Wij kopen gewoon magere zuivel van een ander merk, 'sultana's' van een huismerk etc. Iemand met een beetje gezond verstand, ziet toch wel in dat dat hetzelfde is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:55

erleyne schreef:
Bovendien ben je er zelf bij wat je koopt. Wij kopen gewoon magere zuivel van een ander merk,

Heb jij je verdiept in SB?

Litterbox schreef:
Dan moet je echt in je eentje lachen want ik heb geen idee waar je het over hebt.

Ja dat heb ik door hoor! Haha!

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:56

Chiqa schreef:
Litterbox schreef:
Dan moet je echt in je eentje lachen want ik heb geen idee waar je het over hebt.

Ja dat heb ik door hoor! Haha!

Ja, en jij legt niet uit waarom... Dus wat dat betreft een beetje ongegrond gelachen misschien?

En reken er maar op dat ik veel, veel meer weet van voeding dan jij... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:57

Ik neem aan dat jij de site bestudeerd heb dan hoef ik dat niet uit te leggen Knipoog
Of mn vermoeden is nu bevestigd.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:57

erleyne schreef:
Bovendien ben je er zelf bij wat je koopt. Wij kopen gewoon magere zuivel van een ander merk, 'sultana's' van een huismerk etc. Iemand met een beetje gezond verstand, ziet toch wel in dat dat hetzelfde is?

Tuurlijk, maar er staat toch ook nergens dat dat niet goed is..? Sonja zegt zelf ook dat je prima je 'eigen' merken uit kunt kiezen als je maar oppast dat er niet (veel) meer calorieen inzitten.
Geef nou zelf toe, als iemand het heeft over een Evergreen weet je toch veel eerder waar het over gaat dan over een volkoren-krenten-biscuit oid?
Ik denk ook dat dat de kracht is van SB, zij smijt gewoon met merknamen, supercommercieel ok, maar iedereen weet waar ze het over heeft, en het is heel toegankelijk.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:58

Chiqa schreef:
Ik neem aan dat jij de site bestudeerd heb dan hoef ik dat niet uit te leggen Knipoog
Of mn vermoeden is nu bevestigd.

Ik heb de site heel, heel vaak bekeken. Maar ik heb het idee dat jij iets niet helemaal goed begrijpt. Je legt het niet uit, dus je kunt jezelf niet onderbouwen waarom je mij uitlacht. Ach... is het het woord dieetvoorschrift? Val je daarover?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:59

Chiqa schreef:
erleyne schreef:
Bovendien ben je er zelf bij wat je koopt. Wij kopen gewoon magere zuivel van een ander merk,

Heb jij je verdiept in SB?

Pardon? Ik volg het al een tijdje hoor, waar slaat dit op?

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:00

erleyne schreef:

Ze heeft vast een beetje last van die fisss.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:09

erleyne schreef:

Nou heel simpel, jij had het over magere producten, dat is namelijk helemaal geen
regel bij SB vandaar dat ik me afvroeg of jij je dr in verdiept had.
NIet echt dus.....

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:14

Hmmm, ik zie toch echt magere yoghurt en magere kwark, optimel etc. in mijn boek staan? Ik weet niet hoe je dat anders wilt noemen dan magere zuivelproducten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:16

SB maakt júist gebruik van volle productenvoor de afwisseling. Dit om het jojoeffect tegen te gaan, beetje jammer dat mensen oordelen maar niet écht weten waar ze het over hebben...
Maar dat wordt al te vaak herhaald.
An sich waardeloze toevoeging dus aangezien het niet klopt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:17

Uhm Chiqa, in het eerste boek staan toch echt geen volle producten hoor. Maar ik wil dadelijk in mijn lunchpauze nog wel eens kijken?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:18

Maar ze maakt toch ook gebruik van magere producten? Ik zeg toch nergens dat ze alleen maar magere producten gebruikt? Ik zeg alleen dat ik de magere producten van een goedkoper merk neem. Lezen is nogal lastig geloof ik hè. Dan vraag ik me af of jij het wel helemaal begrijpt!

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:21

Hmmm, dit topic is een echte reclamebom voor het boek Lachen
Ik kende het niet want ben er ook niet mee bezig.

Vroeger moest ik maar een weekje terug op mijn eten letten en de kilo's waren er meteen weer af. Naar de 30 gaande lukt dit absoluut niet meer. Integendeel, ik snoep bijna nooit, ik drink zelden frisdrank en ik eet weinig fastfood. Ik weet dat beweging mijn grootste struikelblok is (zittend werk). En ik besef dat ik vaak gewoon ook de foute combinaties eet, bij gebrek aan inspiratie.

Dus dan lijkt dit boek me wel het proberen waard.
MAar blijkbaar zijn er al verschillende delen.. Welke raden jullie me dan aan om mee te starten??

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:28

Lieke_M schreef:
MAar blijkbaar zijn er al verschillende delen.. Welke raden jullie me dan aan om mee te starten??

Het eerste boek is erg streng, de andere delen zijn beter te doen (al vond ik dat ook van het eerste deel hoor).
De boeken zijn gewoon afzonderlijk van elkaar te volgen.

@Chiqa, ik ben eerlijk gezegd ook weinig volle producten tegen gekomen in de boeken...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:29

Maanling schreef:
Uhm Chiqa, in het eerste boek staan toch echt geen volle producten hoor. Maar ik wil dadelijk in mijn lunchpauze nog wel eens kijken?

Ik heb het boek "gezond met Sonja" daar staan wel volle producten in.

erleyne schreef:
Maar ze maakt toch ook gebruik van magere producten?

Gezien je eerste opmerking
erleyne schreef:
Wij kopen gewoon magere zuivel van een ander merk,

Over lezen gesproken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:31

erleyne schreef:
Maar ze maakt toch ook gebruik van magere producten? Ik zeg toch nergens dat ze alleen maar magere producten gebruikt? Ik zeg alleen dat ik de magere producten van een goedkoper merk neem. Lezen is nogal lastig geloof ik hè. Dan vraag ik me af of jij het wel helemaal begrijpt!

Ja ik ga hierin mee Chiqa. Snap niet waar jij het vandaan haalt dat ze volle producten voorschrijft Verward Verward
SB zegt in haar boeken (en ik heb ze ook allemaal Tong uitsteken en ook nog GOED gelezen! Dus geen flauwe opmerkingen daarover) dat je ook gewoon kunt kiezen voor magere producten van een ander merk, zolang ze qua samenstelling maar vergelijkbaar zijn met bijvoorbeeld Optimel (een zuivelmerk dat zij vaak noemt). Ook in Gezond Genieten met Sonja (heb jij zelf de titel van je boek wel eens goed gelezen Tong uitsteken ?) staan nauwelijks volle producten, zo wel wijs mij de paginanummers eens aan? *pakt boek erbij.

In haar boeken komen NERGENS volle melk, volle kwark etc. voor. Wel af en toe halfvolle melk, maar dat is het 'volvetste' dat ze in haar menu'tjes zet.

Overigens wil ik hier nogmaals benadrukken dat ik niet strikt geSB'd heb, maar dankzij haar wel goede keuzes heb leren maken. Niet meer die volle kwark, maar iets magers. Zin in een koekje? Een plak ontbijtkoek of een eierkoek volstaat. Volgens mij sluit wat zij voorschrijft behoorlijk aan bij wat het voedingscentrum ook voorschrijft, behalve haar hoeveelheden brood, die schandalig weinig zijn.

Lieke, ik zou Bereik en Behoud je Ideale Gewicht gebruiken (minimaal 1500 cal per dagmenu dus niet zo belachelijk weinig) maar wel aanvullen met wat extra boterhammen (vooral 's ochtends).

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:32

Chiqa schreef:
Maanling schreef:

Ik heb het boek "gezond met Sonja" daar staan wel volle producten in.

erleyne schreef:
Maar ze maakt toch ook gebruik van magere producten?

Gezien je eerste opmerking
erleyne schreef:
Wij kopen gewoon magere zuivel van een ander merk,

Over lezen gesproken Knipoog

Op welke bladzijde zie jij dan volle producten aangegeven? Of bedoel je ook producten buiten de zuivel om?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:33

Ik snap je echt niet hoor Chiqua ( en ben gelukkig niet de enige Nagelbijten / Gniffelen ).

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:35

erleyne schreef:
Ik snap je echt niet hoor Chiqua ( en ben gelukkig niet de enige Nagelbijten / Gniffelen ).

Nee, ik denk dat Chiqa degene is die niet kan lezen en dus niet weet waar ze het over heeft Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:35

Ik snap ook niet wat er tegenstrijdig is aan Erleynes opmerkingen die jij onder elkaar heeft gezet?

SB maakt gebruik van magere producten ja Ja en geeft aan dat jij buiten de producten die zij noemt (Optimel, of Philadelphia Light, of Sultana's of Evergreens) ook op zoek mag gaan naar gewone magere melk, magere smeerkaas, sultana-achtige koekjes en evergreen-achtige koekjes. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:44

Okee, ik heb nu dus dat hele boek doorgespit. Geen volle producten te bekennen. Geen vette kaas, volle melk of andere volle producten....

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:47

Dat is weer 10 minuten van je leven die je nooit meer terugkrijgt! Dat had ik je zo ook wel kunnen vertellen. Halfvolle producten staan er wel in, maar volle ben ik ook nog nooit tegengekomen ( heb het eerste boek en nu 'Bereik en behoud.....')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:48

Hahaha mooi gezegd (was het boek toch maar weer eens door aan het kijken, dus niet geheel verspild overigens) Tong uitsteken

Overigens eet ik ook met Sonja wel volvette kaas, ik vind magere kaas echt niet te eten, net plastic!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:51

Ik houd sowieso niet van kaas, dus ik gebruik dan magere smeerkaas. Maar ik hoor van mijn collega's dat die magere kaas idd niet lekker is. Die pakken dus ook gewone kaas.