ik had eerst een keer maandverband gebruikt ik voelde me net een baby met een luier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loose schreef:Tampons. De eerste paar keer gebruikte ik wel maandverband maar ik vind het nu zo vies. Ik voel me er echt niet lekker mee, net zo'n vieze luier. :X
pinuts schreef:en dan vliegt ie er ineens heel hard uit, valt ie om.. bloed overal. Lijkt me trouwens ook lastig want je moet m steeds schoonmaken.. hoe doe je dat op school dan?? dan ga je niet je hokje uit en m onder de kraan houden.. of moet t gewoon met een wc papiertje ofzo?
xKatleentjex schreef:Maar wat ik mij wel afvraag van degene die zweren bij tampons: maandverband moeten vervangen is goor, maar zo'n stulp helemaal gevuld met bloed tussen je benen uittrekken en er een nieuwe terug induwen zodat je handen in het bloed komen is niet goor? Of anti-romantiseer ik de dingen nu weer te veel![]()
![]()
Anthea schreef:Ukkiee schreef:Naar mijn weten mag het helemaal niet of wordt het sterk afgeraden. Mijn huisarts zei dat ik me gewoon aan de volgorde moest houden en niet moest doorslikken, omdat je hormoonhuishouding dan in de war raakt.
Mijn huisarts zei dat het geen probleem was.
Even gegoogled;Citaat:De pil is er oorspronkelijk voor gemaakt om doorgeslikt te worden. Het word nooit minder betrouwbaar en is nooit gevaarlijk voor jezelf. Het ergste wat kan gebeuren is een onverwachte bloeding, een doorbraakbloeding. Maar ook dit is niet schadelijk.
Citaat:Maar wat ik mij wel afvraag van degene die zweren bij tampons: maandverband moeten vervangen is goor, maar zo'n stulp helemaal gevuld met bloed tussen je benen uittrekken en er een nieuwe terug induwen zodat je handen in het bloed komen is niet goor?
brittje88 schreef:Dat over de pil door slikken de opbouw in je buik gaat gewoon steeds veder. Ken mensen die het regelmatig door slikken voor rustig een half jaar die buik blaast helemaal opAls je echt het proces stil wil zetten moet je de prikpil nemen dit stopt het echt word je ook niet ongesteld. Tenminsten dit is wat ik hoorde dan
supertammy schreef:Ik ken iemand die alleen een mv gebruikt als ze op een hard zadel moet rijden.Tegen doorrijden dus.
poes schreef:brittje88 schreef:Dat over de pil door slikken de opbouw in je buik gaat gewoon steeds veder. Ken mensen die het regelmatig door slikken voor rustig een half jaar die buik blaast helemaal opAls je echt het proces stil wil zetten moet je de prikpil nemen dit stopt het echt word je ook niet ongesteld. Tenminsten dit is wat ik hoorde dan
Wat je hoorde... Maar wat dus helemaal niet waar is....
Trouwens: als je de pil slikt wordt je NIET ongesteld maar krijg je een dervingsbloeding die als grootste nut heeft dat vrouwen zich niet zwanger voelen en het valse gevoel hebben dat alles nog steeds natuurlijk is....
Talisa schreef:True true.. Helaas is het geen zekerheid dat je niet zwanger bent!
En dat het opbouwd in je lichaam is onzin, je lichaam gaat het bloed ed pas 'aanmaken' (uhh nee denk dat het er al zit haha maar eh ja) als je stopt met je pil in je stopweekDat is waarom je pas na 2 of 3 dagen na je gestopt bent ongesteld wordt..
Maargoed, ik heb dan wel zoiets van, als ik ongesteld ben en er komen halve stukken baarmoederwand mee (ieuw) denk ik niet dat er een klompje cellen zich heeft kunnen nestelen