ADD??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Re: ADD??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 15:40

ecyoj ik dacht er precies zo over als jou. Heb hekel aan alles in witte jassen (huisartsen tandartsen etc.) en spaar dus ook altijd alle klachten op haha.
Maar mede doordat iedereen hier zo duidelijk was dat ik MOEST ben ik toch maar naar de huisarts gegaan en doorverwezen naar het GGZ.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 15:41

Skwoesie waarschijnlijk moet je dan al die vragenlijsten die ik in moet vullen en op moet sturen daar gaan invullen of beantwoorden ofzo...

Ja moet ze inderdaad opsturen en waarschijnlijk er dan weer over praten.... ecyoj

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:44

Hahaha Lau! Geweldig! Haha! En inderdaad, dat soort vragenlijsten heb ik ook ooit ingevuld! Pffffffffffffffffffffffffff!!!

Dacht hij aan ADD of toch een H?

Skwoesie, kijk naar Lau, die hebben we er ook door moeten slepen, maar die is uiteindelijk volgens mij best opgelucht Knipoog

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 15:46

Haha ja jullie hebben me gesleept geduwd haha valt me mee dat ik nog niet bont en blauw ben Tong uitsteken

Ja of het nou met H is of niet heeft hij eigenlijk niet echt gezegd hij zei de ene keer add en de andere keer adhd dus....

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:50

Haha, ja ik zal ook wel opgelucht zijn.
Maar als het het niet is, dan weet ik het niet meer.
Wat heb ik dan wel wat mijn rare eigenschappen verklaart?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 15:54

Een los zittend steekje Bloos ??

Neehoor maar er zijn ook een heleboel dingen die met ADD en ADHD samenhangen en overeenkomstige kenmerken hebben.
Ik neem aan dat als het het een niet blijkt te zijn dat ze dan wel verder gaan zoeken.

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:11

laulau85 schreef:
Een los zittend steekje Bloos ??

Neehoor maar er zijn ook een heleboel dingen die met ADD en ADHD samenhangen en overeenkomstige kenmerken hebben.
Ik neem aan dat als het het een niet blijkt te zijn dat ze dan wel verder gaan zoeken.

Tja mijn neuroloog vond deze test toch echt het laatste probeersel voordat hij over zou gaan op die 'slaap' medicatie :S

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 16:14

Anders je zelf eens heel goed in gaan lezen over verschillende dingen zodat je misschien meer mogelijkheden open houdt.
Artsen denken jammer genoeg ook niet overal aan...

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:17

Nee klopt, alleen die neuroloog die denkt alleen neurologisch en niet zoveel verder zeg maar.
Maar anders zit ik te denken aan alternatief iets...
Om toch te komen tot verbetering van mijn klachten.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 16:19

Anders flink op internet rondneuzen etc wie weet wat je tegenkomt wat helemaal bij jou past?

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:42

ik heb gelukkkig nooit van die eindeloze lijsten gehad.
Bij mij is het meeste mondeling gegaan.
Eeerst bij psycholoog een aantal gesprekken gehad, die vermoedde dit, dus toen naar huisarts en naaar psychiater die me doorstuurde naar psycholoog om nog eens een soort 'eerste' onderzoek te doen, daarbij maakte ze gebruik van vragenlijsten maar die nam ze dus vooral mondeling door. En daarbij moest mijn moeder ook mee om vele vragen te beantwoorden Tong uitsteken
Toen na diagnose van haar weer naar pscyhiater (met moeder) en daar 2 lijsten in moeten vullen maar dat viel toen reuze mee Lachen
Ben wel blij dat ik niet al die lijsten en onderzoeken heb gehad, daar had ik dus echt geen 'zin' in gehad Knipoog

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:31

llittlellady schreef:
ik heb gelukkkig nooit van die eindeloze lijsten gehad.
Bij mij is het meeste mondeling gegaan.
Eeerst bij psycholoog een aantal gesprekken gehad, die vermoedde dit, dus toen naar huisarts en naaar psychiater die me doorstuurde naar psycholoog om nog eens een soort 'eerste' onderzoek te doen, daarbij maakte ze gebruik van vragenlijsten maar die nam ze dus vooral mondeling door. En daarbij moest mijn moeder ook mee om vele vragen te beantwoorden Tong uitsteken
Toen na diagnose van haar weer naar pscyhiater (met moeder) en daar 2 lijsten in moeten vullen maar dat viel toen reuze mee Lachen
Ben wel blij dat ik niet al die lijsten en onderzoeken heb gehad, daar had ik dus echt geen 'zin' in gehad Knipoog

Snap ik,
Als het goed is krijg ik na dat gesprek met die psycholoog maar één testdag, dan moet het duidelijk zijn.
Hopelijk hoef ik niet zo lang te wachten, want dat is eignelijk wat me tot nu toe het meeste stoort, het wachten. Ben er al zo'n 2 jaar mee bezig :S als het niet meer is..

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 09:22

Ja wachten vind ik ook een drama...
Ik dacht toen ik naar de huisarts ging van das handig dan kan ik in de vakantie al die onderzoeken doen enzo dan heb ik niet veel anders aan mn hoofd. Nou mn volgende afspraak is 1 oktober dus daar gaat het hele goede plan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:26

Hihi ja Lau, helaas gaat het soms super traag Ach gut

Hoe voel je je nu, na gister?

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:45

Bij mij is de diagnose ADD ook gesteld heb toen ook Ritalin voorgeschreven gekregen, uiteindelijk 8 van die fijne pilletjes per dag (nee dat is inderdaad niet normaal, apotheek wilde het niet meegeven tot ze een gesprek met de psychiater hadden gehad) en het deed helemaal niets! merkte geen verschil met hoe ik normaal was, het enige wat bij mij merkwaardig genoeg helpt me iets relaxter te krijgen, is me een slag in de rondte drinken aan red bull, het klinkt indd raar door de caffeine zou je er juist hyperactief van moeten worden, maar ik word er relaxed van.
Helaas als je 10 blikjes op een doordeweekse dag wegklokt zit je met hartkloppingen op de bank en van de tandarts rekeningen word je ook niet al te blij.
Dus daar ook mee gestopt, in zoverre dat ik er niet aan ontkom af en toe te drinken (die troep werkt verslavend) maar niet meer zoveel op een dag.
Ik viel trouwens binnen 2 minuten in slaap savonds ongeacht hoeveel blikjes er op waren.

Ik vraag me wel eens af of ik wel echt ADD heb en het niet iets anders is...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 17:05

Rock Sja ik ben wel blij dat hij tot nu toe iedere keer zei dat het allemaal wel klopte zeg maar. Anders zou het betekenen dat ik dit alles voor niks aan het doorlopen ben.

Bo_tje vreemd hoor van die Redbull ik merk er echt helemaal niks van als ik dat drink maar drink het bijna nooit want vind het net iets te zoet haha..

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:41

Bo_tje schreef:
Bij mij is de diagnose ADD ook gesteld heb toen ook Ritalin voorgeschreven gekregen, uiteindelijk 8 van die fijne pilletjes per dag (nee dat is inderdaad niet normaal, apotheek wilde het niet meegeven tot ze een gesprek met de psychiater hadden gehad) en het deed helemaal niets! merkte geen verschil met hoe ik normaal was, het enige wat bij mij merkwaardig genoeg helpt me iets relaxter te krijgen, is me een slag in de rondte drinken aan red bull, het klinkt indd raar door de caffeine zou je er juist hyperactief van moeten worden, maar ik word er relaxed van.
Helaas als je 10 blikjes op een doordeweekse dag wegklokt zit je met hartkloppingen op de bank en van de tandarts rekeningen word je ook niet al te blij.
Dus daar ook mee gestopt, in zoverre dat ik er niet aan ontkom af en toe te drinken (die troep werkt verslavend) maar niet meer zoveel op een dag.
Ik viel trouwens binnen 2 minuten in slaap savonds ongeacht hoeveel blikjes er op waren.

Ik vraag me wel eens af of ik wel echt ADD heb en het niet iets anders is...

Op zich niet zo vreemd hoor van die Red Bull.....

Ritalin is ook eigenlijk een pepmiddel Haha! Want + en + wordt - Knipoog Van de weeromstuit worden AD(H)D-ers juist rustig van een pepmiddel. Was met mijn zoon net zo, ik vroeg hoe ze hem nou een pepmiddel konden geven als ie al zo druk was, en dit was het antwoord wat ik kreeg.... Ook bij hem hielp medicatie trouwens niet.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:04

ok niet zo raar dus dat als ik savonds nog aan de koffie zit geen last heb om in slaap te komen.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:17

Klopt Haha!

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:03

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 14:49

Sorry kan je er niet mee helpen ben er nog nooit geweest.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:50

heb wat op zoover zitten kijken maja de een zegt tis een 10 waard de ander een 2 dus weet niet wat ik wil nu was wel lekker goedkoop

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 15:35

Ok ja op Zoover weet je het toch nooit. Je kan er meestal wel van uitgaan dat de klachten kloppen maar vaak zijn ze zwaar overdreven!

Nu we het toch over vakanties hebben: [BI] [FOTO] Egypte en Jordanië

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:52

mooie foto's!

Ik ben aan het kijken voor een leuke lastminute
te veel keus

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:09

Heb het momenteel erg zwaar met mijn diagnose. Ben nog steeds niet geholpen. Medicijnen voorgeschreven die ik overduidelijk niet mag en arts is direct met vakantie gegaan.

Nu zit ik komende 3 weken alleen op het werk waar eigenlijk 3 mensen (1 PT en 1 FT) hoort te zitten en gaan er in die weken ook werkwijzen veranderen. Dat deed vandaag de druppel weer overlopen en heb mij in het bijzijn van collegas flink laten gaan tegenover leidinggevende....

Al die wegafsluitigen waardoor ik nu een uur ipv half uur in de auto zit doen mij al koken in de vroege ochtend.

Het huis is 1 onopgeruimde vieze vuilnisbelt waardoor ik mij iedere dag bij thuiskomst ongelukkig voel en ik iedere dag hoestend wakker word van het stof... Kan mij er gewoon niet toe zetten maar wat te doen er aan heel stom.

Paard staat in de kliniek waardoor ik mijn enige liefde en tijdsverdrijf naast werk 'kwijt ben dus nog meer tijd om te piekeren.

Slaap erg slecht in en vroeg wakker. Piekeren, piekeren, piekeren.

Wel 'leuk' dat ik dit nu allemaal herken als symptomen van deze aandoening maar ja wat heb ik er aan als ik de puf niet heb er wat aan te doen... Hulpverlening schiet ook te kort dus tja.

Hebben jullie ook zo last van deze erge dalen? Soms lijkt het even goed met mijn te gaan maar een uur erna is het weer afdalen. Denk soms echt dat ik niet spoor ofzo.

Vakantie leuk dat jullie dat kunnen maar ik kan dat dus echt niet. Al jaren niet vind er gewoon niets aan. Ben alleen aan het regelen dan en kan niet ontspannen. Mijn vriend gaat gerust uren met een boek liggen. Kan dat dus echt niet moet dus echt de hele dag bezig gehouden worden net als een klein kind Bloos