Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
laulau85 schreef:Een los zittend steekje??
Neehoor maar er zijn ook een heleboel dingen die met ADD en ADHD samenhangen en overeenkomstige kenmerken hebben.
Ik neem aan dat als het het een niet blijkt te zijn dat ze dan wel verder gaan zoeken.
llittlellady schreef:ik heb gelukkkig nooit van die eindeloze lijsten gehad.
Bij mij is het meeste mondeling gegaan.
Eeerst bij psycholoog een aantal gesprekken gehad, die vermoedde dit, dus toen naar huisarts en naaar psychiater die me doorstuurde naar psycholoog om nog eens een soort 'eerste' onderzoek te doen, daarbij maakte ze gebruik van vragenlijsten maar die nam ze dus vooral mondeling door. En daarbij moest mijn moeder ook mee om vele vragen te beantwoorden
Toen na diagnose van haar weer naar pscyhiater (met moeder) en daar 2 lijsten in moeten vullen maar dat viel toen reuze mee
Ben wel blij dat ik niet al die lijsten en onderzoeken heb gehad, daar had ik dus echt geen 'zin' in gehad
Bo_tje schreef:Bij mij is de diagnose ADD ook gesteld heb toen ook Ritalin voorgeschreven gekregen, uiteindelijk 8 van die fijne pilletjes per dag (nee dat is inderdaad niet normaal, apotheek wilde het niet meegeven tot ze een gesprek met de psychiater hadden gehad) en het deed helemaal niets! merkte geen verschil met hoe ik normaal was, het enige wat bij mij merkwaardig genoeg helpt me iets relaxter te krijgen, is me een slag in de rondte drinken aan red bull, het klinkt indd raar door de caffeine zou je er juist hyperactief van moeten worden, maar ik word er relaxed van.
Helaas als je 10 blikjes op een doordeweekse dag wegklokt zit je met hartkloppingen op de bank en van de tandarts rekeningen word je ook niet al te blij.
Dus daar ook mee gestopt, in zoverre dat ik er niet aan ontkom af en toe te drinken (die troep werkt verslavend) maar niet meer zoveel op een dag.
Ik viel trouwens binnen 2 minuten in slaap savonds ongeacht hoeveel blikjes er op waren.
Ik vraag me wel eens af of ik wel echt ADD heb en het niet iets anders is...