Dat buikje voor de bikinitijd weg! Hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miek140

Re: Dat buikje voor de bikinitijd weg! Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:36

Ik doe zo een beetje aan Weight Watchers Flexi points. Is wel grappig en handig, je moet zo tellen hoeveel punten je eet (staat in een boekje, is berekend door het aantal calorieën en vetten) en dan mag je ze ook opsparen in een week. En als je sport dan krijg je extra punten die je op mag maken.

Alleen beetje jammer dat ik maar 20 punten op een dag mag en een pizza al 24 punten is Vork

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:37

Ik snak soms ook naar suiker terwijl ik geen honger heb.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 08:46

Equidea schreef:
tussenvraagje, is het zo dat je perse aanleg moet hebben voor een strakke buik om een strakke buik te krijgen?

Stel dat je net niet strak bent, en gaat afvallen...? (verder nergens te dik oid).

Een beetje genetische aanleg is zeker wel zo makkelijk. Je hormonen bepalen graag waar vrouwen hun vet vasthouden en dat zijn meestal buik, billen en heupen.
Ik wil jullie wel alvast uit 1 droom helpen en dat is dat enkel buikspieroefeningen al doe je er 1.000 op een dag je niet strakker zullen maken. Je zult daarnaast heel erg veel aan cardio (vetverbranding moeten doen). Dus elke avond voor het slapen gaan braaf situps doen zullen je echt geen 'bikini' buikje geven. Sorry.
Toevallig hadden wij het er gister op de sportschool nog over hoe moeilijk het is om een duidelijke bespiering op de buik te krijgen en deze 'droog' te trainen.
Naast veel cardio is een uitgebalanceerd dieet van groot belang, je kan niet zonder de combinatie. Ik lees hier al dat veel dames daar al volledig de mist in gaan.
Dus moraal van het verhaal Haha! : je zult met enkel wat buikspieroefeningen waarschijnlijk al iets meer spier krijgen onder de vetlaag. Je zal er helaas alleen niet mee kunnen pronken in bikini want volgens mij is er hier niemand bij die minstens 4-5 keer per week INTENSIEF (daar ga je van zweten Tong uitsteken ) aan cardio doet in sessies van 40 - 60 minuten en liefst langer.
Daarnaast moet je godsgruwelijk goed op je eten letten en de suikers verbannen, alle prefab maaltijden en gefrituurd eten verbannen (teveel transvet zuren die vetcellen extra opslaan!). Het liefst zoveel mogelijk gekookt, gestoomd, geroerbakt (met olijfolie) eten en het liefst ook nog alles afgewogen om zeker niet teveel maar ook niet te weinig calorien binnen te krijgen.
Ik hoorde gister dat bijvoorbeeld de fitness modellen met die mooie strakke buikjes in het wedstrijdseizoen (lente/zomer) minstens 400 cal. onder hun behoefte moeten gaan zitten om de buikjes 'zichtbaar' te krijgen. In het winterseizoen hebben zij een gewone platte buik maar dan trainen zij ook door.

Ik wil alleen de illussie maar even uit de wereld helpen dat iedereen zomaar met een strakke buik de zomer in kan gaan, dat vergt veel zelfdiscipline op gebied van sport en voeding. Mijn buik is strak en gespierd maar daar ben ik dan ook wel zeker een jaar mee bezig geweest om met cardio en voeding zover te komen.

Ik zou jullie adviseren om toch goed voor de dag te komen in bikini en het buikje iet of wat te verhullen door goed op je eten te letten (suikers!!!) en wat meer aan cardio te doen. Ik denk dat veel van jullie dan al zeker wat verschil zullen zien al zal het geen afgetrainde buik zijn.

Succes dames!!!

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:14

Dapnik schreef:
Ik snak soms ook naar suiker terwijl ik geen honger heb.

Chroomtabletten helpen daartegen Vork

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:37

Een goede buikspieroefening is bijvoorbeeld : ga liggen op je rug. En doe je benen recht omhoog (90 graden). Dat is nummer 10 en dan ga je steeds meer naar beneden met je benen en tel je af totdat je bij 1 bent , en dan zit je een paar cm boven de grond. En dan kan bijvoorbeeld iemand steeds een nummer zeggen : 1, 10 , 10 , 5, 1 , 10 . Zoo en als je dat een maandje volhoud, elke dag, dan komen de buikspiertjes naar voren.
Maaaar dan moet je wel een goed dieet hebben en die chipszakjes laten staaan! (ik weet hoe moeilijk dat is Tong uitsteken)

Het werkt echt! Weet niet of iemand het al gezegd heeft, de pagina's waren te lang om door te spitten Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:06

Kirsten_S schreef:
Het werkt echt! Weet niet of iemand het al gezegd heeft, de pagina's waren te lang om door te spitten Clown

Nou dan had je dus wel even de reactie van je voorganger moeten lezen, (Nog geen 2 reactie's boven jou)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:32

Zwelgje schreef:
volgens mij is er hier niemand bij die minstens 4-5 keer per week INTENSIEF (daar ga je van zweten Tong uitsteken ) aan cardio doet in sessies van 40 - 60 minuten en liefst langer.
Succes dames!!!

telt paardrijden ook? Clown ik ben het nu weer aan het opbouwen met de crosstrainer, en wil dat toch wel 3 keer in de week een uur gaan doen Ja daarnaast dus nog paardrijden.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:49

Gisteren 6,3 km geskeelerd, heb het uitgerekend via google earth Tong uitsteken

Ik las vandaag dat als je ineens extreem gezond gaat eten (hier dus niks snoepen) en je over een maandje weer je oude eetpatroon volgt, je 3x zoveel aankomt!
Tip dus: Ga gelijdelijk afvallen, en zorg dat je het gezonde eetpatroon lang vol houdt!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:22

Lang leve de Leg Magic en Pilates!

Ik ben ook weer eens aan de slag gegaan met sporten sinds vorige week maandag. Vorige week 6dagen gesport. Ik wil proberen elke dag wat te doen, of intensief trainen met mijn paard of leg magic of een pilates work out Party!!

Ik wil niet zo zeer afvallen maar meer spier krijgen, en mijn lenigheid wil ik terug!!!!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:39

Werkt de leg magic?

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:46

Mijn vriendin heeft hem gekocht en ik heb hem gister uitgetest!

Er zit een duidelijke dvd bij met trainingswork out.

Het werkt wel maar voornamelijk voor je bovenbenen en billen. Daar is het ook opgericht dus voor een gehele lichaamsworkout raad ik hem niet aan.

Een workout duurt 16min waarvan telkens 1min een oevening op de leg magic en dan een oevening naast de leg magic.. Ik vind het effectief voor je benen, maar wel beetje saai Tong uitsteken

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:06

en werkt het ook voor de buik?

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:46

wat is cardiotraining Bloos

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:28

_Kruimeltje schreef:
Haha ik ook! Heb net mn lievelings chippies op Haha!.
Maar banaan is toch wel goed?

Snoep banaantjes Tong uitsteken

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:29

Ik heb vandaag een stuk taart op Bloos me vriendin is jarig Dan mag dat toch wel he Bloos! Bloos

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:30

'k Heb mijn eten ingeruild voor spa blauw Nagelbijten / Gniffelen

shron_silver schreef:
Ik heb vandaag een stuk taart op Bloos me vriendin is jarig Dan mag dat toch wel he Bloos! Bloos

Nee, verboden Whoosh!

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:05

Assepoetster schreef:
Gisteren 6,3 km geskeelerd, heb het uitgerekend via google earth Tong uitsteken

Ik las vandaag dat als je ineens extreem gezond gaat eten (hier dus niks snoepen) en je over een maandje weer je oude eetpatroon volgt, je 3x zoveel aankomt!
Tip dus: Ga gelijdelijk afvallen, en zorg dat je het gezonde eetpatroon lang vol houdt!

Zoiets ja. Als je je oude eetpatroon volgt, en je komt aan, deugt je eetpatroon niet Haha!

Beter is dus om jezelf een gezond eetpatroon aan te wennen. Daarom werken die crashdieten niet, het gaat om een verandering van mentaliteit. Al volg je een jaar een soepdieet (niet aan te raden, maar dat snap je ook wel Haha!), zul je daarna nog niet weten hoe je gezond moet eten, en zul je inderdaad weer aankomen Ja

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:08

Ik ga serieus van die kellogs(?) dingen halen voor als ontbijt Clown. Want momenteel bestaat mijn ontbijt uit niets of een koekje ofzo Knipoog.

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:14

Pikeur schreef:
'k Heb mijn eten ingeruild voor spa blauw Nagelbijten / Gniffelen

shron_silver schreef:

Nee, verboden Whoosh!

hahaha, jammer dan Huilen van het lachen Ik ga wel 20 buikspieroefeningen extra doen, of zou dat niet voldoende zijn Tong uitsteken

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:20

Volgens mij is er al vaker gezegd, dat buikspieroefeningen
- of nutteloos zijn, dwz er komen spieren maar je buik wordt er niet platter van
- verkeerd worden gedaan, zodat men klachten krijgt van nek, schouders, rug enz.

Volgens mij is het beter om je meer te focussen op gezond eten en voldoende bewegen in de vorm van fietsen, paardrijden (natuurlijk!), zwemmen, hardlopen, skaten noem maar op.

Tenminste, dat denk ik Clown

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:23

Gewoon paardrijden Vork Ik krijg al zowat blokjesbuik van elke dag paardrijden Nagelbijten / Gniffelen

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:25

Maar als je fanatiek doet sporten 3 of 4 keer in de week lijkt het me toch wel dat die buikspieroefeningen helpen hoor.

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:25

Kyrseltje schreef:
Gewoon paardrijden Vork Ik krijg al zowat blokjesbuik van elke dag paardrijden Nagelbijten / Gniffelen

Haha wow had ik dat ook maar Haha!

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:26

Kyrseltje schreef:

Ik rijd al jaren elke dag, wennig blokjesbuik hiero Huilen van het lachen

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:27

miek140 schreef:
Ik doe zo een beetje aan Weight Watchers Flexi points. Is wel grappig en handig, je moet zo tellen hoeveel punten je eet (staat in een boekje, is berekend door het aantal calorieën en vetten) en dan mag je ze ook opsparen in een week. En als je sport dan krijg je extra punten die je op mag maken.

Alleen beetje jammer dat ik maar 20 punten op een dag mag en een pizza al 24 punten is Vork

is dat het stippendieet?
want een client (loop stage bij gehandicapten) die doet dat ook, mager vlees is dan 1 groene stip en een plakje cake is iets van 6 rode stippen ofzo. en ze mag dan maar een aantal stippen per dag hebbe dat staat dan weer gelijk aan een aantal calorieen
of is dat niet het zelfde dieet?