Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:15

Ik heb net kaartjes besteld voor een concert woensdag..heel veel zin in maar ook weer eng he. Psych. had het ove rrustig opbouwen maar goed, daar wacht de artiest niet op Tong uitsteken. Spannend!

Hoe gaat het met jullie?

Wat een rotnieuws van je werk Gijs, en nu?

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:15

Ik heb vanmorgen een gesprek op mijn werk gehad en ik ga de eerste 2 weken 50% werken. Daarna kijken we even verder. Ik ben ondertussen al wel op zoek naar wat anders en heb 2 sollicitaties lopen. Ik voel me zo opgelucht....Het gaat echt al weer stukken beter.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 15:19

waar heb je op gesolliciteerd lautjuh?

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:27

@ Wildgirl:
Ik wil weer terug de zorg in. In een verzorgingshuis. Daar heb ik ook mijn diploma's voor. Dus ik hoop dat het lukt.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 16:23

oke, wellicht kun je het ook in eelde proberen,m hier hebben ze regelmatig vacatures en jij woont redelij dichtbij

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:36

@ Pinacolada: Naar welk concert ga je? Ik ben helemaal niet nieuwsgierig hoor, ik wil alleen alles graag weten! Nou meid geniet er maar lekker van en bedenk het is of het één of het ander, dus doe het overdag rustig aan.

@ Lautjuh: Zo zie je maar weer, zoveel mensen zoveel zinnen. Zelf kom ik uit de administratieve hoek en ben terecht gekomen in de zorg en ben daar volledig opgebrand. Ik zou graag weer administratief werk willen doen en ik wil best nog wel op mijn oude werkplek willen werken voor de administratie. Maar het lijkt wel of ze bang zijn om er aan te beginnen, iedere keer als ik er naar vraag wordt er om heen gedraaid en zelfs op therapeutische wijze willen ze er niet aan. Volgens mij hopen ze in stilte dat ik afgekeurd wordt, maar het UWV is niet zo snel. In september ben ik bij de keuringsarts geweest en tot nu toe heb ik geen uitslag daarvan ontvangen. Als ik er naar vraag dan krijg ik te horen dat de GGZ pas in november mijn gegevens heeft opgestuurd. Onze Stichting gaat fuseren en ze zijn nu volop met de reorganisatie bezig en zo zou ik netjes door de zijdeur kunnen, lijkt het wel en zit ik volledig legaal geld te kosten, hoe vaak ik ook heb aangegeven wat te willen doen, geen respons, daar word ik erg moe van. Slapen Ik verlang naar de zon! Bloos

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:46

wat dapper van je dat je naar een concert gaat! Jeetje zeg vind ik echt knap hoor!

Ik ben gister weer helemaal ingestort. Was alleen thuis op dat kelote appartement en wist niet hoe ik de dag door moest komen. Telkens probeerde ik weer op te staan maar ik wist niet wat te doen, de muren kwamen op me af. Ben telkens weer mijn bed ingegaan met de dekens over mij heen.

Uiteindelijk helemaal jankend mijn broertje gebeld, die is toen gekomen. Die heeft me naar mijn moeder gebracht, waar ik nu dus weer zit.
Ik wil niet terug naar mijn appartement, waar de muren op me af komen. Zo opgesloten en alleen, de minuten duren uren en ik ben zo passief.

Hebben jullie dat ook? Dat je zo passief en leeg bent? Gister en vandaag heb ik amper naar mijn paard omgekeken...vind het echt niet meer leuk.

Ik heb echt een hele zware depressie te pakken zegt de psych, medicijnen zijn opgevoerd. Ik hoop dat ik er ooit uitkom.

Bij mijn moeder heb ik alleen een vouwbed in een klein hok, maar dat neem ik maar voor lief. Zodat ik niet alleen thuis hoef te zitten.

Echt depressief zijn is zo vreselijk, wat een vreselijk gevoel...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:05

Jeetje wat jammer voor je dat het weer niet gaat.

Ik ga naar concert van Syb van der Ploeg..die krullenbol Tong uitsteken. Heb er veel zin in, maar nu al meer spanning in mn lijf. Misschien toch maar ff rustgevend iets nemen, want heb geen zin in 3 dagen stress. Stom is dat toch..

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:19

zo ik ga ook weer aan het werk
gisteren een gesprek gehad
krijg een andere functie, moest ik natuurlijk wel zelf mee instemmen
maar beter dan in de ww vind ik altijd maar

voel me nog steeds een stuk beter na die homeopathie dus daar blijf ik nog wel even bij

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:24

Wat fijn Gijs!!!!

@laetitia kop op he meid!!!! Niet opgeven hoor!

Met mij gaat het ook niet zo..... Hele weekend stond ik stijf van de angst en de stress. Mijn oren waren vacuum getrokken, en met geen mogelijkheid open te krijgen. Raakte echt helemaal in paniek ervan, dus niet geslapen nachtenlang en ik liep al een tijdje op het randje te balanceren weer..... Het gaat nu wel iets beter ze zijn wat meer open alweer, maar ik vind het echt doodeng als ik iets met mijn oren heb.... Is echt een fobie van mij! Dus ben helemaal op van alle stress en het niet slapen...

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:38

@ Laetitia. Kan je het wel goed vinden met je moeder? Belangrijk is dat je jezelf kunt zijn een soort van niets moet alles mag. Je moet echt de tijd en ruimte hebben om jezelf weer terug te vinden, ik weet niet welke medicatie je hebt maar de mijne is ook, zeer tegen mijn zin, opgevoerd en dan nog voel ik de ellende er soms van tijd tot tijd doorheen breken. Het heeft wel even tijd nodig dat de medicatie aanslaat. Zelf heb ik Efexor maar ik weet niet of ik dat zo mag neerzetten, maar het heeft mij verder op de goede weg geholpen, je moet echt proberen iemand om je heen te hebben, in je uppie is niet goed, ook moet je niet het idee hebben dat je je in je eigen zorgen wentelt, ik heb altijd geprobeerd weer uit het dal te kruipen, ben een vechter, maar als ik geen referentiekader had dan was het veel moeizamer gegaan. Hoe vaak kom je bij de psyciater, hou je vinger aan de pols? De psych. moet je toch ook handvatten aanreiken en advies geven hoe je met je tijd om moet gaan?

@Gijs, hoe dan ook wie weet gaat het met je andere werk wel beter, voorlopig ben je niet aan de kant gezet, ik hoop dat het gaat lukken voor je.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:22

@staroo:
Ik slik Lexapro, 20 mg. Ik kan goed overweg met mijn moeder maar gister werd het haar ook teveel. Ik ben zo depressief dat ik heel veel huilbuien heb en zij trok het even niet meer.

Ik ga elke 2 weken naar de psychiater.
Vanochtend echter een telefoontje gehad dat de bedrijfsarts en de verzekeringsmaatschappij een second opinion van mijn toestand willen.
Ik word dus vandaag opgebeld voor een afspraak volgende week om een hele uitgebreide test te doen. Zowel psychisch als lichamelijk.
Ze gaan dan kijken in hoeverre ik arbeidsongeschikt ben en wat ik nog kan en ze gaan een behandelplan opstellen van 4 maanden intensieve begeleiding.

Ben er helemaal van overspannen, ze willen me dus weer aan het werk hebben. Hoe kan ik dat doen? en hoe kan ik een test van 7 uur maken als ik geen overzicht in mijn hoofd heb.

Wie heeft dit ook moeten doen? Ik snap er niets van, sta toch onder behandeling van een psychiater?

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:36

Wildgirl schreef:
oke, wellicht kun je het ook in eelde proberen,m hier hebben ze regelmatig vacatures en jij woont redelij dichtbij

Bedankt voor de tip, maar heb 2 sollicitatie lopen. Gister 1 gesprek gehad en maandag de andere. De kans is heel groot dat ik bij 1 van de 2 wordt aangenomen.
Ik heb vanmorgen gewerkt en ik vond het vreselijk. Ik heb 1 collega die haalt me het bloed onder de nagels vandaan. Ik ben weer terug en zij denkt meteen weer de leiding over mij te hebben. Terwijl ik 2 jaar ouder dan haar ben. Ik voel me altijd net een stagiaire bij haar. Vreselijk. Nog eventjes en dan kan ik er weg.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:44

Balen Laetitia, probeer je op jezelf te richten en niet te veel op werk..maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Ik ga vanavond naar dat concert, vind het eigenlijk best spannend. Mijn psych zegt alles in kleine stapjes en neem er de tijd voor en ik ga meteen naar een situatie die ik "eng" vind. Maar heb er ook zin in! Ben nu beetje aan de Bach Rescue al heb ik het idee dat ik er erg duf van word, maar dat schijnt niet zo te werken.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 22:27

Ben er helemaal van overspannen, ze willen me dus weer aan het werk hebben. Hoe kan ik dat doen? en hoe kan ik een test van 7 uur maken als ik geen overzicht in mijn hoofd heb.

@ Laetitia: ik stuur je een pb

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:56

Het gaat hier op het moment niet goed.....

Zit midden in een hypochondrie spiraal, heb al sinds zaterdag niet meer geslapen en ik fixeer me constant op lijfelijke pijntjes en dingetjes. Dat neemt me dan volledig in beslag.....
En in bed krijg ik zware paniekaanvallen, maar ik sta zo stijf van de stress dat ik niet moe ben. Mijn lijf is als het ware in een soort xtc modus geloof ik, kan ook niet rustig praten ga dan heel snel ratelen. Kan geen seconde stil zitten.... Kan me dus niet ontspannen....

Kl*tezooi

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:05

Mariek kom je niet bij een hulpverlener? Ik zou dan maar snel een afspraak maken dan ben je er nog bijtijds bij i.p.v. doorsukkelen, sterkte.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:50

Nee want ik zit nog midden in de intakeprocedure voor opname in een kliniek!

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:59

Maar dan kan je toch zeker contact opnemen, want er moet altijd ruimte blijven voor noodgevallen, je kan moeilijk af gaan zitten wachten en in een diepe put wegzakken in het zicht van de haven?

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:47

dat is ook weer zo....

Zal morgen eens bellen!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:01

En?

Hier ging het echt super, woensdag naar dat concert geweest en gewoon genoten! Daarna niet echt lekker kunnen slapen en moest gister oppassen en werd weer laat. vanmorgen voelde ik me meteen al slecht, met de hond gaan lopen maar werd zo raar..anders dan normaal. Zou naar de homeopaat vanmiddag maar heb afgebeld en de hele middag op de bank gelegen..nu nog moe maar verder redelijk. Gelukkig kan ik nu waarschijnlijk morgen naar m toe.

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:02

Ik heb precies hetzelfde als jou, ik ben emotioneel om de meest onzinnige dingen zelfs op school!
en heb niets van de vakantie gemerkt...kan moeilijk slapen....
ik had hier met iemand op school over (leraar) en die vermoed dat dat te maken heb met depressie of burn out....
Zoek anders op; www.assertiviteit.pagina.nl
Knipoog

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:38

Heb de juiste persoon nog niet weten te bereiken op de kliniek. Maar heb er mijn handen vol aan om mijn hoofd boven water te houden. Vooral als ik alleen ben zit ik er als een zombie bij, helemaal opgesloten in mijn eigen angsten en twijfels. Ik ben er met mijn koppie niet bij....

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 14:13

Mariek: klinkt bekend in de oren. Zorg aub dat je niet alleen bent, want dan gaat het fout.

Ik heb vrijdag mijn psychiater gesmeekt voor een spoedopname, zo erg in paniek was ik. Ik kon niet meer. Mijn lichaam was uitgeput, ik kon niet slapen, ik was haast psychotisch en moest kotsen.
Janken janken janken. De psych heeft 3 ziekenhuizen gebeld maar het was niet urgent genoeg.

Ik ben nu ook van plan om mij op te laten nemen, want zo gaat het niet langer. Ik hoop dat ik snel terecht kan. Voorlopig blijf ik bij mijn moeder, want thuis gaat het helemaal fout.

Heb vrijdag echt een dieptepunt bereikt en zo diep wil ik nooit meer gaan...het was vreselijk echt vreselijk...

@Mariek: hoelang is de wachtlijst? en kan je snel opgenomen worden? EN hoelang?

Mijn werk heeft de 2nd opinion afgezegd, ik heb ze jankend opgebeld en verteld dat ik niet in staat ben een dergelijke test te ondergaan.
De afspraak ik afgezegd. Ik heb gezegd dat ik bereid ben de test te doen als ik weer wat beter ben en dan in overleg met de bedrijfsarts en mijn eigen arts.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 14:50

Jeetje wat een verhalen. En hoe is het gegaan na vrijdag?

Nou ik weet niet zo goed meer hoe en wat. Huisarts zegt burn out, psycholoog zegt angststoornis en ben nu gister naar een iriscopist/homeopaat geweest en die zegt iets heel anders. Niks tussen de oren maar 2 verschillende lichamelijke dingen die voor hem heel duidelijk zijn.. Ja en wat moet je nu geloven.