Dik zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amber_steph

Re: Dik zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:33

Nou ik merk het wel hoor.. als ik zelfs al een klein bakje chips bijvoorbeeld pak, heb ik daarna buikpijn...

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:29

Hallo allemaal.

Ik ben ook mijn hele leven (tot vorig jaar) stevig geweest!
Toen ik begon aan Sonja bakker woog ik 115 kg en nu ben ik afgevallen tot de 65 kilo. Ik ben aan het dieet begonnen door MIJN knop om te zetten. Ik dacht nu of nooit. En het ging wonderbaarlijk goed. In 11 maanden ben ik van maat 48 naar 38 gegaan Haha!
Dit ook in combinatie met sporten. Ik weeg nu al vanaf oktober 65 kilo, met zeg maar een kilo marge waar ik tussen blijf. Voel me super hierbij.
Het dik zijn heeft mijn jeugd heel erg negatief beinvloed, gepest worden onzeker en noem het maar op. Daarom dacht ik soms van ja, hoe was het geweest als ik dit eerder had gedaan. Maar ja dat is geweest en we richten ons nu op de toekomst.
Heb wel klachten aan mn knie/heupen gekregen (scheve beenstand door gewicht) maar dat gaat steeds beter!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 23:09

Patriesja schreef:
Hallo allemaal.

Toen ik begon aan Sonja bakker woog ik 115 kg en nu ben ik afgevallen tot de 65 kilo. Ik ben aan het dieet begonnen door MIJN knop om te zetten. Ik dacht nu of nooit. En het ging wonderbaarlijk goed. In 11 maanden ben ik van maat 48 naar 38 gegaan Haha!
Dit ook in combinatie met sporten. Ik weeg nu al vanaf oktober 65 kilo, met zeg maar een kilo marge waar ik tussen blijf. Voel me super hierbij.
Het dik zijn heeft mijn jeugd heel erg negatief beinvloed, gepest worden onzeker en noem het maar op. Daarom dacht ik soms van ja, hoe was het geweest als ik dit eerder had gedaan. Maar ja dat is geweest en we richten ons nu op de toekomst.
Heb wel klachten aan mn knie/heupen gekregen (scheve beenstand door gewicht) maar dat gaat steeds beter!

compliment OK dan! Go jij! Go jij!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 23:31

dank je wel. Niet dat ik nou op veren in mn kont zit te vissen hoor, maar maybe kan ik mensen helpen met mijn verhaal. Werkt soms motiverend. En niet bedoelende dat iedereen nu moet gaan afslanken, er zijn natuurlijk mensen die zich gewoon goed voelen, waarom dan veranderen toch??

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:10

maak niet uit je verdient gewoon een compliment als je zoveel disipline hebt om dit vol te houden.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:08

Patriesja schreef:
Hallo allemaal.

Heel herkenbaar verhaal! (het mijne met foto's staat op pagina 4 van dit topic) Ik heb niet zoveel op met Sonja Bakker en ben veel langzamer afgevallen, maar houd het nu al wel twee jaar vast. Mijn eten, beweging e.d blijven me nog wel dagelijks bezig houden trouwens.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:30

Jamika schreef:
Patriesja schreef:
Hallo allemaal.

Heel herkenbaar verhaal! (het mijne met foto's staat op pagina 4 van dit topic) Ik heb niet zoveel op met Sonja Bakker en ben veel langzamer afgevallen, maar houd het nu al wel twee jaar vast. Mijn eten, beweging e.d blijven me nog wel dagelijks bezig houden trouwens.

Wow ook erg goed zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja mij houdt het ook nog heel erg bezig hoor!!!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:52

Hey Patriesja,

wat ontzettend goed zeg!
Wat ik me afvraag jouw verhaal lezende:
je zegt dat je je wel eens afvraagt hoe je jeugd was geweest wanneer je dit eerder had gedaan. Wat is denk je de reden dat mensen toch niet toch deze maatregelen over gaan, terwijl ze toch zo duidelijk lijden onder hun gewicht?
Als in: waarom heb je jezelf nu wel gepushed denk je? Heeft dat met leeftijd te maken misschien?
Denk je nu ook: 'mijn god, had ik dit maar jaaaaaaaren eerder gedaan!'

Groetjes Ninx

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:20

Ja idd, ik denk nu: waarom heb ik dit niet eerder bedacht.
Nou Sonja bakker en sporten werkten voor mij goed. Daarvoor had ik nooit een bestaand dieet gedaan, wel zelf geprobeerd maar ja dat kennen jullie allemaal wel denk ik Knipoog
Nu vond ik iets wat super bij me paste en dus daadwerkelijk bereikt wat ik wilde.
Supermoeilijk is het namelijk niet eens geweest en dat is dus echt zo!!!!
Heb nooit echt honger geleden zoals de meeste denken!!!

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:30

Ik was als kind niet dik, maar het begon in mijn puberteit. Ik heb een tijdje last gehad van hormonen die in de war waren, daar kwam ik van aan en in combinatie met een verkeerd voedingspatroon vlogen de kilo's er aan...en na een paar jaar stond de weegschaal tegen de 130 kilo aan (al vermeed ik die weegschaal wel zoveel mogelijk)
Wat mij het meest opvalt is hoe mensen tegen je aankijken...als je slank bent wordt je zo anders benaderd dan als je dik bent, echt onvoorstelbaar.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 00:16

Patriesja schreef:
Ja idd, ik denk nu: waarom heb ik dit niet eerder bedacht.
Nou Sonja bakker en sporten werkten voor mij goed. Daarvoor had ik nooit een bestaand dieet gedaan, wel zelf geprobeerd maar ja dat kennen jullie allemaal wel denk ik Knipoog
Nu vond ik iets wat super bij me paste en dus daadwerkelijk bereikt wat ik wilde.
Supermoeilijk is het namelijk niet eens geweest en dat is dus echt zo!!!!
Heb nooit echt honger geleden zoals de meeste denken!!!

Ik besef me dat nu ook ...
Waarom niet eerder No Cheer
Waarom niet al die knop omzetten toen ik boven de 90 ging,...
Laat dit voor mij ook een wijze les zijn geweest om het nooit meer zover te laten komen. De weg naar de streef is moeilijk, maar ik weet zeker dat het ook mij gaat lukken! OK dan!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 00:26

jah idd je verwoord het precies zoals ik dacht net.

Mja daarom ben ik ook zo angstig om aan te komen....
Elke halve kilo wordt vanzelf een kilo en zo verder.... dus oppassen altijd Knipoog

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:41

ik ben ook aardig aan de stevige kant! nou ja zeg maar gerust dik! Knipoog
Ik baal er ok ontzettend van, maar k krijg het gewoon niet voor elkaar om mijn afgevallen kilotjes er af te houden Huilen
ik sport nu veel ( 3 keer in de week ) en doe sonja bakker, maar ik kan gewoon niet blijven afvallen tot ik mijn ideale gewicht heb berijkt!

Dit is heel stom wat ik zeg maar altijd als ik net begin blij te worden met wat ik afgevallen ben komt het er weer aan! Huilen maar dat zou wel aan mij liggen! Bloos

ik moest dit gewoon even kwijt

Groetjes!!!!!!!!!!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:22

supertinkie schreef:
Een vriendin van mijn moeder heeft ook een soort dieet ontwikkeld, waarbij je in feite nog gewoon alles mag eten (dus ook lekkere dingen) maar gewoon in veel mindere mate en gewoon alles een stuk langzamer. Zij heeft namelijk als het ware de visie, dat mensen gewoon lekkere dingen willen blijven eten en dat mag van haar ook zeker wel, alleen dan dus de helft van een koekje in plaats van een hele, en dan doe je er net zolang over als bij een heel koekje. Dan heb je dus het idee dat je wel een heel koekje binnenkrijgt maar in feite maar de helft hebt gehad.

ha zo leef ik ook. het oog is meestal groter dan de maag. en dus pak ik van alles de helft. halve stroopwafel, half stukje vlees bij het avondeten, bakje chips met hoeveel ik wil, helft eruit*of gewoon meteen een theekopje paken ipv een slaschaal haha*, 1 boterham tegelijk klaar maken etc etc..werkt prima! Net als alleen eten als je echt honger hebt. En snoepen als je echt trek hebt, niet uit gewoonte of verveling...omdat er chips bij tv kijken hoort, chocolade bij het autorijden en bij thuiskomst een koekje oid. En het werkt! O het werkt!

k was vroeger ook vrij stevig, maar heb dit met sporten en overal de helft van eten eraf gekregen. zit nu sinds die tijd stabiel in m'n gewicht omdat k nog steeds zoveel mogelijk probeer te bewegen + alles eet *maar met mate, als in vaak de helft* + nee durf te/kan zeggen als mensen iets aanbieden.
Als ik dat niet doe merk k het meteen aan m'n nietstretchbroeken haha..maar op deze manier kun je wel alles eten wat je zelf wilt...

oooo....en tegenwoordig beweeg ik extra bij op de dance dance revolution matten. dat is echt DE uitvinding! lekker bewegen in je eigen tempo, bij jezelf thuis, op de muziek die jij leuk vindt, zolang als je zelf wilt. O, en wat je ook altijd kunt doen is kleine oefeningen tussendoor. gewoon even op en neer springen, je armen zwaaien weet ik veel. je wordt er denk niet dunner van, maar je houdt je verbranding wel actief.=> ik hou altijd in gedachten dat het kacheltje moet blijven branden (meer keer per dag een beetje eten om verbranding op gang te houden)

meer tips heb ik niet eigenlijk dan deze *eet alles wat je lekker vindt (maar met mate), eet alleen als het nodig is en probeer zoveel mogelijk te bewegen.*

edit:
patriesje wowwwwww jij bent goed gegaan zeg!

o en ik ben het helemaal met listiglistje eens! Doorzettingsvermogen en discipline zijn denk wel eerste vereiste. hoewel dat geen garantie is voor gewenst resultaat, bij de een gaat het nou eenmaal sneller dr af dan bij de ander denk ik... en dan heb ik wel makkelijk praten met bovengenoemde methode, die kan bij iemand anders wel heel anders werken....mijn moeder bijvoorbeeld kan niet de helft nemen van iets, die wil het of helemaal niet of het helemaal en dan liefst keer tien....er is dan een drang die niet bestaat voor je dat ene stukje chocolaatje of die paar chipjes eet die wel ontstaat als je een kleine portie neemt... blijf ik alsnog wel van mening dat je jezelf niet moet blijven onthouden, omdat een geluksgevoel ook heel belangrijk is.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:23

Dank je wel Lachen
ow ik kan me perfect inhouden nu, maar dat komt denk ik okmdat ik zó bang ben om weer 115 kilo te worden Knipoog