Mijn epilepsie - het gaat niet goed - ziekenhuisopname

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn epilepsie - het gaat niet goed - ziekenhuisopname

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:13

Hey Barbara, weer online!

Ziek maar lekker uit thuis en geniet ze van de beestjes Ja
En zulke begroepting dan weet je zeker dat jij niet de enige bent die het heeft gemist Haha!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:15

Gelukkig, je bent er weer. Was geen leuke tijd he?

Doe maar lekker rustig aan en we lezen je hier wel weer!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 12:49

Hoi hoi,

Nee, een leuke tijd was het zeker niet maar het was voor een goed doel, zullen we maar stellen Knipoog

Nadat ik opgenomen werd, werd ik gelijk "verkabelt" wat inhield dat mijn hoofd vol met electrodes geplakt werd (met een soort secondenlijm, echt misselijkmakende lucht) en ik plots een hoofd vol dreadlocks (kabels) had Haha! De dag erna moest ik in een apart hok gaan liggen, waar ik 24 uur per dag in de gaten gehouden werd door een drietal camera's (Ik kan nu dus zeggen dat ik Big Brother écht niet zou trekken) en ik de kamer niet af mocht en geen bezoek mocht ontvangen, alleen telefoon.
Helaas moest ik dit hok delen met een Turkse vrouw die geen woord anders sprak dan Turks, dus dat was alles behalve gezellig en bovendien was ze geestelijk ook enorm in de war, wat inhield dat ze bij alles wat ik deed, een aanval simuleerde en met dingen naar mij begon te gooien.... Ik kan wel zeggen dat ik toen wel wat traantjes gelaten heb hoor, na twee dagen.
Het was echt een hel, want alles werd in de gaten gehouden en je LIGT gewoon de hele dag, je kunt niks en mag niks, heel erg. De enige beweging die je krijgt is naar de wc lopen, en die was drie meter van mij vandaan....
Verder moest ik een aantal tests maken zoals gezichten herkennen en woorden zoeken, die ik overigens allemaal goed gemaakt had, ook de woorden ondanks dat ik dus Duits niet als moedertaal heb.
Na drie dagen mocht ik daar uit en werd ik naar een gewone kamer gebracht, dan ben je wel blij hoor, dat je weer beweging mag krijgen!

Verder heb ik nog wat aparte EEG's gehad, en hartfilmpjes, tig keer bloedafname en vooral veel therapie. Ontspanningstherapie, spiertherapie, yoga, noem maar op. Verder werden we allemaal verplicht om een halve dag per dag te "werken" in een soort van sociale werkplaats, waar echt van alles zat - mensen zoals ik maar ook mensen met een sterk geestelijke beperking, of lichamelijke handicap. Dat was wel wat minder, daar voelde ik mij niet erg op mijn plaats maar ja, het gaf wel afleiding. Ik heb daar dromenvangers gemaakt Haha! Wat wel leuk was op zich, dus ik heb er een hobby bij Haha! Haha!

Mijn medicijnen zijn nu ingesteld en afgestemd op mijn behoeftes en type aanvallen. Het gaat nu goed en hopenlijk blijft dat ook zo. Nu kan ik verder ambulant behandeld worden door de neuroloog en de huisarts.

Twee zware weken, echt heeeeel zwaar. Met niet altijd even fijne mensen op de kamer, maar daar doe je niks aan. De laatste paar dagen had ik echt heimwee en kreeg ik ook nog griep, die ik nu thuis lekker kan uitzieken. Gelukkig maar, want in de kliniek zelf heerste toch wel een gevangenismentaliteit - om half 8 op, eten, naar de werkplaats, therapie.... en ik mocht zelfs met koorts niet in bed blijven, dat vond ik wel heel erg slecht!

Maar verder waren ze daar enorm aardig en deden ze goed hun best er iets van te maken. Het is ook moeilijk op een afdeling waar echt allerlei soorten patienten zitten, de lichtere gevallen maar ook de extreem zware, die ook gewoonweg geestelijk gehandicapt zijn en bij alles geholpen moeten worden. Van mij als "normaal mens" werd dan ook verwacht dat ik die mensen hielp, met eten enzo... dat is wel zwaar, want dat ben je niet gewend en dan besef je dat je meer dan ooit respect hebt voor diegenen, die dit als beroep doen. Ja

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:54

Nou Barmat gelukkig ben je weer thuis. Hopenlijk blijft het nu alleen maar beter gaan en kan alles zo worden aangepast dat de aanvallen niet meer tot nauwelijks voor gaan komen. Sterkte met bijkomen van deze vervelende weken en knuffel je paardje maar lekker plat.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:56

Klinkt erg zwaar, phoe, gelukkig ben je nu weer thuis.
En het allerbelangrijkste, je hebt nu goede medicijnen en goed ingesteld, hopelijk blijven de aanvallen nu weg! Dus het is (gelukkig) niet allemaal voor niks geweest.
Beterschap en hopelijk voel je, je gauw weer helemaal fit!

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:02

Barmat.. fijn te leze dat je weer thuis bent... die electrodes kan ik me nog goed van vroeger herinneren.. als kleine van 8 mnd heeft mn moeder me met het schuim op mn lippen in de kinderwagen gevonden.. uit mn kleutertijd weet ik me nog te herinneren dat ik af en toe naar het ziekenhuis moest voor zo een onderzoek...getver Tong uitsteken ...bij het lezen van jou verhaal kwamen de herinneringen en de geur weer naar boven echt smerige lucht...ik ben gelukkig in mn kleuterjaren over de epilepsie heen gegroeid.. Sterkte in ieder geval.
Laatst bijgewerkt door welshje68 op 07-02-08 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:04

Hihi, dat spul stinkt inderdaad. ( Spreekt uit ervaring, heb de onderzoeken ook gehad..)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:26

Oh jakkes, dat klinkt inderdaad helemaal niet leuk. Geloof dat ik lichtelijk gek zou worden daar.

Maar je bent er weer en nu maar hopen dat de medicijnen goed helpen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:52

Dat klinkt indd heel heftig Bar! Ik geloof dat het er in Nederland dan heel anders aan toegaat....

Voel je je al wat beter van de griep?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:58

Wat een drama Bar, fijn dat je nu weer thuis bent en deze ervaring achter je kunt laten. Hopelijk hebben ze de juiste medicatie nu gevonden en wordt je leven stukje bij beetje leuker en normaler (bedoel ik met autorijden enzo he, ik verklaar je niet abnormaal!)

Beterschap en geniet van het thuis zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:47

Hoe gaat het nu, na een paar daagjes thuis?

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:11

Ja ik ben ook een beetje ongeduldig, we willen zo graag weten of het nu echt beter met je gaat na deze opname.....en het blijft zo stil dat ik me weer zorgen begin te maken.....

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 12:56

Ha ha, nee hoor, gaat goed, ben alleen gruwelijk aan het bijslapen, want echt rust heb ik niet gehad daar in het ziekenhuis, iedere nacht was er wel iets daar... dus een regelmatige nachtrust krijg je niet echt.

Verder moest ik de griep even uitzingen wat gelukkig gelukt is (joepie!).

Ongeluk zal ik overigens wel aan blijven trekken, want ook nu blijft mij niks bespaard (ik vraag me af wie mij nog geloofd eigenlijk) Haha!

Ik ben zaterdag namelijk onwijs in elkaar getrapt door... mn shetlander.... Tong uitsteken Clown Verdrietig Dominatieproblemen heeft ie altijd al gehad en nu, na twee weken afwezigheid, vond hij het niet leuk dat ik hem ineens weer uit de wei ging plukken. Hij haalt wel vaker uit met de achterbeentjes, maar dan kan ik hem wel ontwijken, maar ik zat vast in de blubber en kon geen kant op, waardoor mn kleine "schatje" mij minimaal drie keer VOL geraakt heeft en ik nu een dikke knie heb en pimpelpaarse bovenbenen, want ook shetjes kunnen hard trappen Boos!
Echt ongelooflijk, volgens mij kan ik beter gaan dammen ofzo Tong uitsteken
Van Mark mocht ik niet eens naar de dokter Tong uitsteken Want hij zei dat ik dan accuut een paardenverbod zou krijgen, ha ha ha! Ik kan het hem niet kwalijk nemen maar ja, dat virus he... en het zijn en blijven beestjes....

Bert heeft wel hoofdpijn overigens hoor Duivel is ie nou helemaal gek geworden?

Maar verder gaat het wel okee Tong uitsteken Alleen erg moe nog maar dat heeft tijd nodig.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:49

Het is wat zeg, nou ik geloof je wel want ik stond zelf ook vast in de blub van de week, het geluk was dat ik niet aangevallen werd anders had ik ook geen kant op gekund, ja uit mn laarzen stappen heel snel en op mn sokken door de blub rennen.
Ik zie het zo voor me hoor!

Maar gelukkig voel je je buiten dat wel wat beter, wel moe maar toch wel beter, dat is goed nieuws. Nog lekker uitrusten nu.

Tijdje terg in de manege kreeg een kind haar shetje niet mee naar buiten dus ik dacht ik geef hem even een tik op zn kont. Ja echt niet, ik kon er niet eens bij komen zo gericht was hij aan het trappen. Ik had mn longeerzweep staan en pakte die er maar bij, even aantikken en meneer liep mee als een lammetje zonder ook maar proberen te trappen. Eng ding, voordat ik die aan een kind meegaf zou ik hem wel even mores leren denk ik, als dat helpt tenminste...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 15:43

Die Bert!

Tja, bij ons was het al een sekreet, dus ik (her)ken het wel Haha! . Maar het is nog steeds je schatje, lees ik?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 18:35

Nou, van Mark moest ik hem bijna accuut naar de slacht brengen, die was echt boos!! Niet op mij, maar op het kleine ettertje natuurlijk. Maar ja, hij is van mij dussssss..... Tong uitsteken

Leuk is anders, hij probeert ook Chad in elkaar te rammen, hij wil echt de baas spelen! Maar Chad tilt dan alleen één hoef op, daar is ie dan wel van onder de indruk Ja
Maar ik wist hoe hij in elkaar steekt, dit was gewoon vette pech natuurlijk al blijft het jammer (en pijnlijk!)

Leuke kinderpony, iemand? Duivel Duivel Duivel Duivel Shets zijn geen kinderpony's alles behalve dat! Ik zou een (klein) kind dan ook nooit en te nimmer een shet geven, liever een Welshje A bijvoorbeeld. Maar ik heb hem wel weer duidelijk gemaakt dat DIT niet de manier is waarop we met elkaar omgaan, en ik geloof dat hij wel weer begrepen heeft wat zijn plaats is.

Hij blijft vooralsnog mijn schatje.... min of meer Haha!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:40

Liefde maakt blind Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 18:43

ha ha ha... ja, dat zeker Ja

Enne... "Love hurts" is op mij ook zeker van toepassing Haha!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:44

Letterlijk Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:45

Haha, love hurts *LOL* (sorry, mag niet lachen om leed)

Als het bij blauwe plekken blijft waar jij dit jaar eens last van hebt, dan geloof ik dat je daar voor tekent, is het niet?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 19:05

Ha ha ha, ja, inderdaad... er zijn ergere dingen dan blauwe plekken en die trekken wel weer weg Tong uitsteken

Ik ga in ieder geval heeeel erg mijn best doen om het daarbij te houden, beloven kun je helaas niks als je met paarden werkt, maar je best doen kan iedereen natuurlijk Lachen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 01:12

Hey Barbara,

Fijn dat je weer thuis bent, alleen een vreemde manier van Bertje om zijn liefde te tonen...

Heftige tijd heb je gehad, lees ik. Wat zul je blij zijn dat je weer thuis bent!
Hopelijk brengt het je wel veel goeds, ditmaal!
Take care!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 16:43

Ik krijg nog regelmatig pbtjes van mensen die vragen hoe het nu gaat, dus bij deze nog maar even een update:

Het gaat met de medicijnen eigenlijk best goed, de aanvallen blijven grotendeels uit en dat is fijn te noemen natuurlijk. Wel lijkt het alsof ik door de laatste ziekenhuisopname min of meer "lamgeslagen" lijk te zijn. Alles kost moeite, soms opstaan al Verdrietig En dat is niet leuk hoor, liever had ik de draad weer op gaan pakken, maar soms moet je kunnen accepteren dat het lichaam niet wil en het hoofd wel Lachen

Ook ben ik er achter gekomen dat het kunnen accepteren van mijn hersenbloeding een best grote issue is... in het ziekenhuis is me nog eens duidelijk verteld dat ik eigenlijk geluk heb gehad, ik had terplekke dood kunnen gaan en eigenlijk mag ik blij zijn met het engeltje op mijn schouder!

Dat ik destijds een enorme verhuizing gedaan heb, zo kort na mijn hersenbloeding is echt een wonder en ik heb daarmee ook gespeeld met mijn leven zo blijkt nu.

Dit komt geestelijk gezien nu erg hard aan en daarvoor ga ik ook hulp zoeken - ik sta inmiddels op de wachtlijst voor therapie en ik hoop het dan allemaal een plekje te kunnen geven aangezien dit nu nog niet lukt en dat beperkt me enorm in mijn dagelijkse doen en laten.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:49

Hoi Barbara,

Hopelijk kun je snel aan de slag met therapie, want het is idd niet niks allemaal.
Even goed stil staan bij wat er gebeurd is, wat had kunnen gebeuren en proberen hierdoor ietwat aan de ene kant te kunnen relativeren en aan de andere kant leren omgaan dat je af en toe een tandje (of meer Knipoog ) terug moet/om leren gaan met je beperkingen.
Eigenlijk ben ik niet bevoegd om je deze raad te geven, want ik heb het hier zelf vaak nog dagelijks moeite mee Bloos . Maar goed, een steuntje in de rug, zullen we maar zeggen Knipoog .

Liefs!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:20

Barbara, je hebt ook heel wat voor je kiezen gekregen, kan me voorstellen dat je er even doorheen zit.

Sterkte!