Zelfgemaakte lipbalsem nu incl recept

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gizzmo

Re: Zelfgemaakte lipbalsem nu incl recept

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 01:59

Mooi gelukt hoor. En trouwens even voor de tip, bij de balsem in de huls heb je nu een kuiltje op de punt. Je kunt als de stift is gestold nog iets toevoegen, dan krijg je een bolling op de punt.

En heb je trouwens ook een smaakje toegevoegd. wel je kleur pigment zie ik. Mooi zacht kleurtje trouwens

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 08:07

Dat kuiltje komt (helaas) door de draaistift die in het midden van de huls zit.. Daarmee draait ie m omhoog dus als ik m weer naar beneden draai is ie gevuld met dat draaistiftje helaas..

Ik heb hier amandelolie in met wat honing, lavendel en macademia-olie.. Echt een smaakje niet, maar hij ruikt heerlijk Lovers
Het is een parelmoerpigment, dus als ik er wat meer in doe wordt het denk ik ook echt zo'n kleurtje *LOL*
Volgende keer wil ik iets met vanille-honing denk ik Ja

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:30

Wauw, wat maken jullie allemaal leuke creaties Haha! Ik ga ook maar aan de slag, maar eerst even alle ingrediënten bij elkaar scharrelen...

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 16:57

Karin_88 schreef:
Dat kuiltje komt (helaas) door de draaistift die in het midden van de huls zit.. Daarmee draait ie m omhoog dus als ik m weer naar beneden draai is ie gevuld met dat draaistiftje helaas..

Ik denk dat dat ook komt doordat je stift te zacht is. Probeer volgende keer het grootste deel van de stift met cacaoboter te maken, eventueel ook met bijenwas, dit is een verharder.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 17:09

Mijn stift zelf is alles behalve zacht met cacaoboter en geen vaseline (die zit in het potje op die foto alleen)
Maar als de stift is ingedraaid zit ie ook weer over dat stiftje die 'm omhoog draait.. Het is geen labello-huls zegmaar maar hij draait door die stift..
Ik zal als ik thuis ben nog eens een foto maken van een lege huls, dan kan je het zien Lachen

Overigens, bijenwas wil ik wel kopen, zal die dan minder snel smelten? Hij is nu echt heel snel gesmolten zodra ie in aanraking komt met mijn huid..

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 17:13

Karin_88 schreef:
Mijn stift zelf is alles behalve zacht met cacaoboter en geen vaseline (die zit in het potje op die foto alleen)
Maar als de stift is ingedraaid zit ie ook weer over dat stiftje die 'm omhoog draait.. Het is geen labello-huls zegmaar maar hij draait door die stift..
Ik zal als ik thuis ben nog eens een foto maken van een lege huls, dan kan je het zien Lachen

Overigens, bijenwas wil ik wel kopen, zal die dan minder snel smelten? Hij is nu echt heel snel gesmolten zodra ie in aanraking komt met mijn huid..

dat had ik dan even verkeerd begrepen denk ik. Ik denk trouwens wel dat ik weet wat voor stiften je bedoelt. Heb je die bij de lang of de hekserij gekocht?

Klopt, door de bijenwas smelt de stift minder snel, het geeft stevigheid. Maar je moet niet te veel toevoegen, beetje is al voldoende. Dus wel je grootste deel cacaoboter houden

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 17:32

Die heb ik bij De Lang uit Rotterdam vandaan ja Ja
Heeft de hekserij anderen dan?

Ik moet dan ook maar eens bijenwas gaan bestellen Huilen van het lachen

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 17:37

Nee volgens mij hebben ze beide dezelfde hulsen... ik koop ze in het nieuwe jaar tenminste dat zijn de plannen.

Bijenwas is altijd handig, maar tis weer minder voor de portemonnee

floor__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 17:44

Even een stipje. Ik ga het ook eens proberen! Lachen

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 17:46

Bij de Lang heb je ook lippenstift-hulzen maar had je weer een andere vorm voor nodig voor die daarin kon ofzo.. Nagoed, het kan ermee door hoor, als dat het enige is...
En inderdaad, kost veel geld.. Een lipbalsempje in de winkel is uiteindelijk goedkoper, maar dit is zo leuk Huilen van het lachen

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 17:59

inderdaad, dat klopt. weetje wat misschien ook wel slim is, om eventueel samen in te kopen. Ik wil namelijk straks in januari, hulsen, olie en nog wat dingetjes gaan kopen, kan dan eventueel ook wel bijenwas voor je meebestellen, scheelt weer in de verzendkosten.. toch?. Ik hoor het wel als je het een goed idee vindt

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 18:04

Is prima, het enige wat ik eigenlijk alleen nog nodig heb is bijenwas, verder kan ik echt voor lange tijd maken ROFL
Ik kijk eerst of ik bijenwas kan vinden bij een hobbyzaak, anders wil ik dat best Ja Lachen

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 18:05

Is prima

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 18:22

leuk leuk leuk Lachen ga ook maar een keer proberen~!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:01

Wat ontzettend leuk dit!
Ik ben helemaal verslaafd aan Vaseline & Labello, maar zoals velen raak ik het áltijd kwijt. Veel vriendinnen zijn er ook verslingerd aan, dus een erg leuk kadootje!
Ik ga de ingrediënten eens bij elkaar zoeken en binnenkort een poging wagen! :)
Hopelijk blijft dit topic lopen, zodat het niet ineens verdwenen is, dat zou zonde zijn! :D

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:32

ga het ook zeker een keer proberen! (helaas zijn net zo'n beetje al m'n vriendinnen jarig geweest...)

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:33

vraagje: gaat het ook met van die wax van de ortho? hier heb ik nog 2 doosjes van namelijk :+ (jeweetwel wat je meekrijgt om op de scherpe puntjes te doen enz.)

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:32

het staat in de vriezer :P(met lavendelolie)
was niet zeker van die vitaminecapsules heb er nu ong. een kwart van zo'n centrum ding inzitten :P

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 22:10

beestenfreak schreef:
vraagje: gaat het ook met van die wax van de ortho? hier heb ik nog 2 doosjes van namelijk :+ (jeweetwel wat je meekrijgt om op de scherpe puntjes te doen enz.)

Ik heb geen idee, heb het ook nooit gehad. Het is in iedergeval huidvriendelijk anders zou je het iet in je mond kunnen smeren!

Ben benieuwd naar je eindresultaat.
Vergeet niet de foto te showen.

Hier even een foto van de balsem die ik laatst heb gemaakt: smaak en geur aardbei

Afbeelding

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:51

Kan iemand voor mij een stift maken zegmaar? Smeer ze op alsof het koekjes zijn, zo snel zijn ze altijd weer op _O-

Wil wel van te voren graag weten wat er in zit :)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 08:39

Gizzmo, die zien er gaaf uit... Zijn die van jou ook echt bijna van structuur als een gewone lipbalm? Bij mij smelten ze (door de cacaoboter :9 ) vaak sneller dan een gewone, maar wil ze niet nog zachter hebben door de vaseline... (*moet nog een keer bijenwas kopen)

Ik wil binnenkort wel wat voor je proberen..

Noem maar wat je wil:

Ik heb:
Cacaoboter
Vaseline (welke verhouding?)
Vitaminecapsules
roze of rode kleurstof
Amandelolie
(kaneel, en munt olie.. Vind m niet zo..)
Citroenaroma
Lavendel-olie
Macademia-olie :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:07

Waar ruikt/smaakt Macademia naar? :+

Ik weet niet precies wat er in moet, maar ik heb liever niet dat hij snel zacht wordt (ook omdat de zomer er weer aan komt en omdat ik hem altijd in m'n broekzak heb).

Mag desnoods ook een klein potje zijn (kleiner dan die van Gizzmo).

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 12:15

He dan zou ik de stick alleen maar met cacaoboter en een beetje amandelolie maken, Maar echt een beetje amandel olie anders wordt ie nog snel zacht. En geen vaseline dus. Dat zou ik zowieso niet in een stick doen, die worden inderdaad dan snel zacht.

Assepoetster: zo groot zijn de potjes niet hoor, maar 5 cm in doorsnee en 1,5 hoog.

Karin88: Het is een beetje een glossy balm geworden, volgende keer wil ik een wat zachtere balm maken. Ben op het moment aan het wachten op glycerine. Maar deze zou wel supergeschikt zijn voor een stick, alleen heb ik die helaas niet :(

Bij mij heb je de keuze uit:

Geur speciaal voor lippenbalsems
Bubblegum
Strawberry
Cherry
Lime
passion fruit

Ik heb dus geen sticks, alleen maar potjes.
Dan zou ik uit een zachtere balm kiezen, maar niet zo zacht dat die smelt in de zak
Dus bijv. uit:

Cacaoboter
Amandelolie
Wonderolie (optioneel, voor glans)
glycerine (smeerbaarheid) en houd vocht vast in de lippen
Vit E, tegen het rans worden van de balsem
Geur

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:09

Hm, wil toch wel graag een stick zit ik me nu te bedenken. Heb het voornamelijk nodig als ik buiten ben, bij de paarden dus. En dan heb ik niet de meest schone handen :+

Vind die van jou er wel mooi uitzien, mooi egaal en leuk kleurtje :)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:35

Hmmm glycerine is een goeie Gizzmo :j

Ik kan er een van pure cacaoboter maken.. Als die in aanraking met je lippen komt, smelt ie wel snel, maar in mijn zakken is ie altijd lekker hard :+

En ik heb hulsjes/stick die je omhoog moet draaien, daar mag je er wel een van hebben..
Ik kom zelf geregeld in Deventer (*wo+do vooral) omdat ik er op school zit, dus kan m een keer afgeven op het station?

Verder proef ik weinig van de macademia, maar het is goed voor je huid :j

Gizzmo, wil je eens een (paar) lege sticks opgestuurd krijgen? Ik heb er hier nog wat liggen :)