Wat vind jij van abortus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Wat vind jij van abortus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:52

Jolliegirl schreef:
imka schreef:
Ik ben persoonlijk heel fel tegen abortus, om wat voor reden dan ook.

Dus als jij verkracht wordt hou je het ook?
En als je van jezelf weet dat je dr geen geld voor hebt, in combinatie met bovenstaande , dan hou je het? en zie je te overleven?

nou sorry, als ik verkracht wordt laat ik het toch echt weghalen, ik hoef geen kind van een of andere smeerlap, en het feit dat ik pas bijna 18 ben, moet er niet aan denken Lachen

Nogmaals vanuit sommige geloven is het verboden Knipoog

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 19:15

Heeft bij mij niet alleen met mijn geloof te maken, maar gewoon om het feit dat het kind hier zelf niets aan kan doen. Ik vind het gewoon moord, en weet dat ik misschien veel mensen over me heen krijg maar dit is mijn mening. Lachen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 22:03

Dus Imka, als je verkracht zou worden en daarvan zwanger zou raken zou je het ook houden? Sorry maar iemand die verkracht is kan er dan ook niets aan doen, en wie weet leeft die een leven waar een kind totaal niet in past. Dan sta ik achter dat het weggehaald wordt.

En je mag het moord vinden, tis jou mening. Maar ik (en veel met mij) zijn van mening iemand ene kind laten houden en opvoeden die eigenlijk niet eens een kind wou kindermishandeling is. Een kind in een adoptiehuis stoppen is ook niet bepaald alles, trouwens. DAT zou ik toch nooit mn kind willen aandoen....

Ik heb hier al neergezet dat ik geen kinderen wil. Ik ga dan nog wel gewoon seks hebben hoor, maar neem genoeg voorbereidingen om te zorgen dat ik NIET zwanger wordt (lees condoom + vrouwlijke voorbehoedsmiddel). Als ik dan NOG zo vruchtbaar ben dat ik op het een of andere manier zwanger raak, zou ik het zonder te twijfelen weg laten halen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 22:19

Ik vind abortus moord. Ook al is het 'kind' nog lang niet ontwikkeld, je hebt het tenslotte zelf gemaakt dus sta ook maar voor de gevolgen ervan in. Er zijn haast geen uitzonderingen volgens mij. Als je onveilige seks hebt gehad bestaat er nog altijd de morning-after pil. Een uitzondering is wel dat wanneer je het te laat ontdekt hebt (maar zoiets vind ik toch stom. Je weet toch wat ervan onveilige seks kan gebeuren) maar je gezien omstandigheden (bv, studies, geen geld, te jong, ...) niet voor het kind kan zorgen is het waarschijnlijk wel beter dat het niet ter wereld komt. Tenzij je goede pleegouders vindt. Ik heb ooit eens een reportage gezien (voor Belgen: in Koppen) over abortus. Het ging erover dat dokters vrouwen (die te laat waren voor de toegestane leeftijd van de baby voor abortus) psychisch gestoord verklaarden (terwijl ze eigenlijk helemaal gezond waren) zodat er toch nog abortus gepleegd kon worden. Ik moet zeggen... op het einde van die reportage waren mijn ogen rood van de tranen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:01

Delphi schreef:
Hmm ik vind dit echt een heel moeilijk onderwerp en denk dat het per geval verschillend is. Maar wat ze voor mij ook mogen bijstellen is de leeftijd van het (gezonde) embryo waarop het nog geaborteerd mag worden!!!
Ik ken iemand die zo lang heeft lopen twijfelen en het uiteindelijk met ruim 15 weken weg heeft laten halen.

Zelf ben ik nu 24 weken zwanger en toen ik met 13 weken mijn eerste echo kreeg zat alles er al op en er aan. Het babietjes hoefde enkel nog te groeien. Je ziet het hartje kloppen, het babietje bewegen met armpjes en beentjes.... Tijdens die echo merk je ook echt dat het embryo de echo op merkt en weg 'zwemt' van de plaats waar de echostaaf op je buik gehouden wordt. Leuker is het bij de 20wk als ze echt een trap of stomp geven richting de echostaaf Haha!

Maar schijnbaar moet zo'n embryo van 15 wk (wat ik persoonlijk al een klein babietje vind) eerst met een tang in stukken gemaakt worden voor het uit de baarmoeder gehaald kan worden!! Ik weet niet of het embryo eerst zwaar verdoofd wordt of niet. Dit vind ik echt schokkend!!! Verdrietig

En er is ook nog een verschil tussen een overtijdsbehandeling of een abortus op bijv. 22 weken!
In America worden babietjes vanaf 24 weken en in Nederland vanaf 26 weken al levensvatbaar genoemd!!!! En op 22 weken zou je 'het' nog weg mogen laten halen. Dit vind ik te ver gaan!!!!

Ik ben niet voor, maar ook niet tegen abortus. Wat mij meer dwars zit is de leeftijd waarop een gezond(!!!) embryo (in mijn ogen al een baby) nog weggehaald mag worden!!!! Abortus op 16 weken of erger nog 22 weken vind ik pure moord!!!

In gevallen zoals verkrachting snap ik heel goed dat mensen 'het' weg zouden willen laten halen. Alleen vind ik wel dat je er op tijd bij moet zijn. Het is misschien hard en cru, maar als je verkracht bent moet je het risico op een ongewenste zwangerschap in je achterhoofd houden en kun je het eventueel tijdig weg laten halen. Niet na bijvoorbeeld pas 16 weken.

En ik ben er mee eens dat elk kind recht heeft op (een) liefhebbende ouder(s) en dat het met veel liefde en zorg wordt groot gebracht.
Maar als je weet dat je nooit of op dit moment geen kinderen wilt, neem dan ook goed je voorzorgsmaatregelen en gebruik bijv. pil + condoom. En denk je dat het fout gegaan is, ben er dan op tijd bij! Er zijn ook nog morning-after pillen of eventueel een overtijdsbehandeling.

Ik las net nog een topic over een 16 jarig meisje dat haar pil 4 keer in een maand vergeten was!!!!!! En dan nog een reactie van: ja, als ik zwanger ben laat ik het weghalen. En om zo’n reactie maak ik me kwaad!!! Ik vind dat een abortus een moeilijke en weloverwogen beslissing hoort te zijn en niet of je een wrat weg laat halen!!
Ik vind dat er veel te makkelijk nagedacht wordt over abortus. Hoe veel mensen willen wel niet graag een kindje waarbij het niet lukt?

Dus ik ben niet tegen abortus, maar ik vind wel dat de wetgeving in Nederland rondom abortus veel strenger moet zijn!!!!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 18:09

Delphi schreef:
Delphi schreef:
Hmm ik vind dit echt een heel moeilijk onderwerp en denk dat het per geval verschillend is. Maar wat ze voor mij ook mogen bijstellen is de leeftijd van het (gezonde) embryo waarop het nog geaborteerd mag worden!!!
Ik ken iemand die zo lang heeft lopen twijfelen en het uiteindelijk met ruim 15 weken weg heeft laten halen.

Zelf ben ik nu 24 weken zwanger en toen ik met 13 weken mijn eerste echo kreeg zat alles er al op en er aan. Het babietjes hoefde enkel nog te groeien. Je ziet het hartje kloppen, het babietje bewegen met armpjes en beentjes.... Tijdens die echo merk je ook echt dat het embryo de echo op merkt en weg 'zwemt' van de plaats waar de echostaaf op je buik gehouden wordt. Leuker is het bij de 20wk als ze echt een trap of stomp geven richting de echostaaf Haha!

Maar schijnbaar moet zo'n embryo van 15 wk (wat ik persoonlijk al een klein babietje vind) eerst met een tang in stukken gemaakt worden voor het uit de baarmoeder gehaald kan worden!! Ik weet niet of het embryo eerst zwaar verdoofd wordt of niet. Dit vind ik echt schokkend!!! Verdrietig

En er is ook nog een verschil tussen een overtijdsbehandeling of een abortus op bijv. 22 weken!In America worden babietjes vanaf 24 weken en in Nederland vanaf 26 weken al levensvatbaar genoemd!!!! En op 22 weken zou je 'het' nog weg mogen laten halen. Dit vind ik te ver gaan!!!!

Ik ben niet voor, maar ook niet tegen abortus. Wat mij meer dwars zit is de leeftijd waarop een gezond(!!!) embryo (in mijn ogen al een baby) nog weggehaald mag worden!!!! Abortus op 16 weken of erger nog 22 weken vind ik pure moord!!!

In gevallen zoals verkrachting snap ik heel goed dat mensen 'het' weg zouden willen laten halen. Alleen vind ik wel dat je er op tijd bij moet zijn. Het is misschien hard en cru, maar als je verkracht bent moet je het risico op een ongewenste zwangerschap in je achterhoofd houden en kun je het eventueel tijdig weg laten halen. Niet na bijvoorbeeld pas 16 weken.

En ik ben er mee eens dat elk kind recht heeft op (een) liefhebbende ouder(s) en dat het met veel liefde en zorg wordt groot gebracht.
Maar als je weet dat je nooit of op dit moment geen kinderen wilt, neem dan ook goed je voorzorgsmaatregelen en gebruik bijv. pil + condoom. En denk je dat het fout gegaan is, ben er dan op tijd bij! Er zijn ook nog morning-after pillen of eventueel een overtijdsbehandeling.

Ik las net nog een topic over een 16 jarig meisje dat haar pil 4 keer in een maand vergeten was!!!!!! En dan nog een reactie van: ja, als ik zwanger ben laat ik het weghalen. En om zo’n reactie maak ik me kwaad!!! Ik vind dat een abortus een moeilijke en weloverwogen beslissing hoort te zijn en niet of je een wrat weg laat halen!!
Ik vind dat er veel te makkelijk nagedacht wordt over abortus. Hoe veel mensen willen wel niet graag een kindje waarbij het niet lukt?

Dus ik ben niet tegen abortus, maar ik vind wel dat de wetgeving in Nederland rondom abortus veel strenger moet zijn!!!!

Toen Joey geboren werdt was hij 20 weken en twee dagen oud...
ik kan niet geloven dat mensen nog met 22 weken een abortus laten doen. Boos!
bij Joey zat alles erop, alles bewoog, handjes knepen, lippen bewogen, voetjes schopte....
het enige wat nog niet werkt rond de 20 weken zijn de longentjes, die zijn dan nog onder ontwikkeld, maar voor de rest is het al een echte baby alleen dan kleiner natuurlijk ...

ik vind echt dat ze de abortus tijd ver naar beneden moeten gooien, en alleen in NOODSITUATIE'S een uitzondering mogen maken....
maarja dat is natuurlijk mijn mening....

ik vind het in ieder geval een schande dat het tot zovéél weken nog mag.... Boos!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:26

Wat erg dat je je kindje zo hebt moeten verliezen!!!! Ik ben nu zelf 24 weken en moet er echt niet aan denken!
Is dat Joey? het fotootje in je profiel? Want het is inderdaad een heel mooi mannetje dat van buiten af gewoon af is. Veel sterkte!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:29

fiekhe schreef:
Ik vind abortus moord. Ook al is het 'kind' nog lang niet ontwikkeld, je hebt het tenslotte zelf gemaakt dus sta ook maar voor de gevolgen ervan in. Er zijn haast geen uitzonderingen volgens mij. Als je onveilige seks hebt gehad bestaat er nog altijd de morning-after pil. Een uitzondering is wel dat wanneer je het te laat ontdekt hebt (maar zoiets vind ik toch stom. Je weet toch wat ervan onveilige seks kan gebeuren) maar je gezien omstandigheden (bv, studies, geen geld, te jong, ...) niet voor het kind kan zorgen is het waarschijnlijk wel beter dat het niet ter wereld komt. Tenzij je goede pleegouders vindt. Ik heb ooit eens een reportage gezien (voor Belgen: in Koppen) over abortus. Het ging erover dat dokters vrouwen (die te laat waren voor de toegestane leeftijd van de baby voor abortus) psychisch gestoord verklaarden (terwijl ze eigenlijk helemaal gezond waren) zodat er toch nog abortus gepleegd kon worden. Ik moet zeggen... op het einde van die reportage waren mijn ogen rood van de tranen.

En van zo'n reactie word ik nou enorm pissig!! Ik ben door de pil heen zwanger geraakt, dus met je er zijn haast geen uitzonderingen, ik was er toevallig wél een.

Ik heb mijn zoontje gehouden, maar kan het heel goed begrijpen als iemand anders een abortus laat doen.

Ik vind jouw reactie enorm kortzichtig en ben benieuwd wat jij in zo'n situatie zou doen. Dat kan je niet van te voren al weten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:31

imka schreef:
Heeft bij mij niet alleen met mijn geloof te maken, maar gewoon om het feit dat het kind hier zelf niets aan kan doen. Ik vind het gewoon moord, en weet dat ik misschien veel mensen over me heen krijg maar dit is mijn mening. Lachen

dat mag jou mening ook zijn Ja accepteer ik ook Knipoog
en nee mij krijg je niet over je heen.
maar het andere is mijn mening Knipoog

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:37

Ik vind abortus geen moord.
Er kan altijd wat fout gaan waardoor je zwanger raakt; moet je dan het kind houden terwijl je het niet kan geven wat het nodig heeft.. Ik denk dat niemand daar gelukkiger van wordt.
Het kind niet en jij zelf ook niet.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:45

ik las ergens dat iemand al 4 keer een abortus heeft ondergaan,
ik geloof daar eigelijk niet zo veel van,aangzien je in een kliniek duidelijk moet aan geven waarom je het kind laat weghalen,of je moet na 4 verschillende klinieken zijn geweest.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:46

kristie schreef:
Ik vind abortus geen moord.
Er kan altijd wat fout gaan waardoor je zwanger raakt; moet je dan het kind houden terwijl je het niet kan geven wat het nodig heeft.. Ik denk dat niemand daar gelukkiger van wordt.
Het kind niet en jij zelf ook niet.

Ook niet met bijv. 20 weken, waarbij het kindje al helemaal compleet is en alleen nog verder hoeft te groeien??? Ik heb het idee dat veel mensen er te simpel over na denken en niet weten hoe snel een kindje zich in de baarmoeder ontwikkeld!!!!!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:48

lique schreef:
ik geloof daar eigelijk niet zo veel van,aangzien je in een kliniek duidelijk moet aan geven waarom je het kind laat weghalen,of je moet na 4 verschillende klinieken zijn geweest.

Als dat echt zo is en de abortussen waren puur omdat het kindje ongewenst was vind ik dit walgelijk!!! Laat je dan desnoods onvruchtbaar maken....

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:53

nou idd....ik was net zo ver als jij nu bent,toen ze dr achterkwamen dat mn dochter gehandicapt was,ik mocht het ook nog laten weghalen...nou om de redes dat jij zegt kon ik het niet..
heel veel mensen zeiden van doe dat maar,wat heb je nou aan een gehandicapt kind en je bent nog zo jong,
nou belachelijk zeg....ze vergaten denk ik allemaal dat ik er al 24 weken mee rond liep en het idd al schopte enzo..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:57

lique schreef:
nou idd....ik was net zo ver als jij nu bent,toen ze dr achterkwamen dat mn dochter gehandicapt was,ik mocht het ook nog laten weghalen...nou om de redes dat jij zegt kon ik het niet..
heel veel mensen zeiden van doe dat maar,wat heb je nou aan een gehandicapt kind en je bent nog zo jong,
nou belachelijk zeg....ze vergaten denk ik allemaal dat ik er al 24 weken mee rond liep en het idd al schopte enzo..

Ohh dat gevoel doet zo veel met je he die kleine die in je buikt schopt en draait!!!!! En dan nog vind ik het anders dat je het weg laat halen omdat er met het kindje iets mis is of puur omdat het ongewenst is!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 19:36

Charaz schreef:
En van zo'n reactie word ik nou enorm pissig!! Ik ben door de pil heen zwanger geraakt, dus met je er zijn haast geen uitzonderingen, ik was er toevallig wél een.

Ik heb mijn zoontje gehouden, maar kan het heel goed begrijpen als iemand anders een abortus laat doen.

Ik vind jouw reactie enorm kortzichtig en ben benieuwd wat jij in zo'n situatie zou doen. Dat kan je niet van te voren al weten.
Als je de pil correct gebruikt is er zéér weinig kans dat je zwanger raakt (mijn vader is dokter, dus ja dat weet ik). Gebeurt het toch (en bij correct gebruikt) dan is het inderdaad een uitzondering. Maar zoiets gebeurt niet vaak, dus mijn 'er zijn haast geen uitzonderingen' klopt wel. Ik heb niet gezegd dat er geen zijn, ik heb net gezegd van wél, maar niet veel. Nee dat kan je inderdaad niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen maar abortus zou echt wel het allerlaatste zijn waar ik aan zou denken.
nog een uitzondering:
Citaat:
je gezien omstandigheden (bv, studies, geen geld, te jong, ...) niet voor het kind kan zorgen is het waarschijnlijk wel beter dat het niet ter wereld komt.
Dan denk ik maar kortzichtig volgens jou, het enige dat ik weet is dat er dan heel veel mensen die ik ken ook kortzichtig zijn. Ja ik ben in veel gevallen tegen abortus so what? Dat wilt nog niet zeggen dat ik er helemaal tegen ben, in sommige gevallen vind ik het net zeer verantwoord. Mijn mening hoeft de jouwe niet te zijn en het is toegelaten om ook mijn mening te zeggen of niet dan?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 19:50

je kan ook de combinatie gebruiken! zoals Mistral94 zei!
Condoom én pil! weetje zeker dat het bijna nooit mis kan gaan..

Zo betrouwbaar is de pil inmiddels niet meer

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 19:53

Het is wel degelijk bekend dat de pil niet 100 procent betrouwbaar is...
Het kan een ieder overkomen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 19:59

Jolliegirl schreef:

Inderdaad Lachen. Maar volgens mij is de pil wel nog goed betrouwbaar bij correct gebruik (1x vergeten en het is uiteraard niet meer correct gebruik). Dat heb ik tenminste altijd geleerd. 100% dekking is er uiteraard nooit, maar dan is de combinatie er inderdaad nog.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 19:59

Staat toch ook in de bijsluiter? Knipoog

Sophie2Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:04

Marloes_R schreef:
Ik vind het goed dat vrouwen dit recht hebben. Als het echt niet uitkomt of je wilt het gewoon niet, dan hebben we hier gelukkig deze mogelijkheid. Ik ben blij dat Nederland hier zo liberaal in is. Wij mogen hier baas over ons eigen lichaam zijn, en ik denk dat we hier toch wel heel blij mee mogen zijn. In veel andere landen raken vrouwen regelmatig in grote problemen omdat ze ongewenst zwanger zijn.

Ik zelf zou het nu op deze leeftijd absoluut niet laten doen, maar dat komt ook omdat ik een kindje heb en weet hoe mooi zo'n wondertje in je buik is. Maar als je op school zit, of er zijn andere omstandigheden, sta ik er niet negatief tegenover.

Ik vind wel dat het niet als voorbehoedsmiddel mag worden gebruikt. Dus door onveilige sex zwanger worden en het dan maar weghalen. Nee, dat vind ik niet kunnen.

Hier praat je toch ergens jezelf tegen. Stel dat het wel door onveilige sex is gebeurt, maar je nog wel op school zit en er eigenlijk echt niet voor kunt zorgen, wat dan?

Ik vind het goed dat abortus bestaat. Als je veel te jong bent, hele zware medicijnen gebruikt, je kindje eigenlijk zo gehandicapt is dat het ongeveer geen leven heeft en met zulk soort dingen meer.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:52

Meisje (10) bevallen in België
Uitgegeven: 28 september 2007 11:51

AMSTERDAM - In het Belgische Charleroi is vorig jaar een 10-jarig meisje bevallen. De bevalling is op natuurlijke wijze verlopen, meldt de krant De Morgen vrijdag. De vader, een schoolvriendje, is enkele jaren ouder.

Robert Chef is de arts die de bevalling begeleidde. "Moeders van veertien, daar schrik ik niet meer van. Zo heb ik er elk jaar wel een paar. Dit is natuurlijk wel heel uitzonderlijk."

Baby en moeder maken het goed, meldt de krant.

in zo'n geval ok

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:56

fiekhe schreef:
Jolliegirl schreef:

Inderdaad Lachen. Maar volgens mij is de pil wel nog goed betrouwbaar bij correct gebruik (1x vergeten en het is uiteraard niet meer correct gebruik). Dat heb ik tenminste altijd geleerd. 100% dekking is er uiteraard nooit, maar dan is de combinatie er inderdaad nog.

Nee, ook bij correct gebruik hoeft de pil niet 100 % te zijn. Dit ligt niet aan de pil, maar aan de hormenen in je lichaam. Lachen

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:08

Liedje schreef:
Nee, ook bij correct gebruik hoeft de pil niet 100 % te zijn. Dit ligt niet aan de pil, maar aan de hormenen in je lichaam. Lachen
Dat zei ik toch ook?
Citaat:
100% dekking is er uiteraard nooit, maar dan is de combinatie er inderdaad nog
Maar goed was misschien in mijn eerste bericht een beetje. Uh, hoe zeg je zoiets? Tong uitsteken Maar toch blijf ik erbij dat zoiets niet vaak gebeurt en dat het eerder uitzondering dan regel is.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 21:42

lique schreef:

OF dat ze loopt dan zelf te liegen over het feit dat ze al 4 keer is geweest OF ze is inderdaad naar 4 verschillende klinieken geweest, geen idee, heb ook geen contact meer dat haar...