Wie heeft er ook "meerdere ziektes" en hoe ga je hiermee om?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re: Wie heeft er ook "meerdere ziektes" en hoe ga je hiermee om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 08:46

Val je daar ook nog van af?

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:02

Nou, dat klinkt niet fijn als je daar dan een liter van moet wegwerken Boos!. Sterkte ermee!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 11:38

Ik heb vanochtend om half 9 bloed laten prikken en ik bloed nog steeds na, dat is toch niet normaal??? Het zijn maar druppeltjes, maar toch.... Ik heb nu ook heel snel blauwe plekken, zou mn bloed te dun zijn ofzo?

Echt maf *LOL*

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:46

jeetje zou dat wel eens melden hoor barmat

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 12:17

Ik moet donderdag weer voor controle, zal ik dat gelijk eens meenemen Knipoog

Overigens is het echt uit het prikplekje, ieniminie druppeltjes, maar ik vind het wel vreemd... heb nu maar een verbandje er om gedaan Lachen

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:50

Dat is wel gek ja, dat zou toch met een minuut al weg moeten zijn? Ze kunnen je donderdag vast een antwoord geven Ja.

Vandaag de uitslag van mijn zoveelste huidkankerplekje gehad (hebben ze vorige week weggesneden). Wéér niet weg. Helaas moet het dus nog groter weg en het zit midden op mijn voorhoofd. De knapste was ik al niet, maar dit maakt het wel heel ernstig Nagelbijten / Gniffelen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:51

jeetje yinari dat is niet leuk, je bent zowiezo mooi litteken of niet

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:54

Is inderdaad even een tegenvaller ja. En verder kunnen we het niet allemaal even goed treffen haha.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:55

het belangrijkste is dat het plekje weg is

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:56

woeehoee ik ben weer een ziek! Mijn longen zitten dicht (vandaag even naar de dokter geweest) door de te hoge luchtvochtigheid dit weekend. Dus maar weer aan de prednisolon... Tevens is mijn rechter elleboog gezwachteld omdat die zwaar gekneusd is (sja ik ben zeer onhandig tegen de punt van een tafel aangeknald Nagelbijten / Gniffelen). Ach was ook wel weer 2 maand geleden dat ik bij de dokter was Clown dan mag het wel weer een keertje Knipoog

Yinari: balen zeg! Maar beter weg en lelijk, dan mooi en ziek Lachen

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:57

Ja klopt. Gelukkig heb ik een hele fijne arts waar ik echt vertrouwen in heb. Ik weet zeker dat hij zijn uiterste best doet om het helemaal weg te krijgen. Komt goed!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:58

Jeetje, waar heb je je elleboog aan gestoten dan, zo hard? Heb je een combi-bezoekje afgelegd bij de dokter (longen en elleboog)?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:04

haha rand van een tafel tijdens het fanatiek stofzuigen op mijn werk Nagelbijten / Gniffelen Tafelrand en elleboog gaan niet samen Clown

Ik heb inderdaad een combi bezoek afgelegd, ik kwam eigenlijk alleen voor mijn elleboog maar ik was enorm benauwd bij de dokter (dat zag ze al aan de manier waarop ik zat!) dus ook maar even een longencheck gedaan Lachen En ze verplichte mij om de griepprik te halen Nagelbijten / Gniffelen (maar dat weet ik zelf ook, moet die al vanaf mijn 4de hebben elk jaar, al heb ik een paar jaar geskipt vanwege naaldenangt. Die ik overigens nog heb, maar ja gezondheid gaat voor angst Lachen )

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:05

ik ben ook verplicht griepspuit patient, en naaldenangst maar griepspuit is het waard

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:08

Ik moet al 5 jaar mijn bloed laten testen op chloresterol, maar ik durf niet Nagelbijten / Gniffelen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:09

zou bij mijn dokter niet lukken, hij is tamelijk consequent

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:10

Ik heb een chronische astma en ben allergisch voor ontiegelijk veel dingekies Kusje
zwaar vervelend

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:11

Katiavl, jij hebt een goeie dokter Haha!

Welshcobfan: jij angsthaas Knipoog. Ik snap het wel, maar misschien valt het harstikke mee, en dan heb je je al die tijd voor niks zorgen gemaakt. En als het niet meevalt, nou ja, dan kun je misschien je dieet o.i.d. aanpassen? Goh, makkelijk praten.....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:13

Ja, gelukkig ben ik zijn lieveling Tong uitsteken
Maar als er iemand te laat komt op een afspraak, wow of iemand luisterd niet hahah kan je opletten. Maar wel respect zijn praktijk doet het goed en er zijn nooit lange wachtrijen Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:16

katiavl schreef:
zou bij mijn dokter niet lukken, hij is tamelijk consequent

hihi die van mij wat vergeetachtig Haha! komt mij nu goed uit Nagelbijten / Gniffelen Ik durf ook niet mijn bloed te laten testen omdat ik bang ben voor de uitkomst (tussendoor heb ik wel een algehele bloedtest gehad (behalve dan chloresterol omdat ik al gegeten had) en die was super). Ik wil niet nog een ziekte erbij krijgen...

Ik moet mij laten testen vanwege een familiegeschiedenis van hart en vaatziekten (pa hartinfarct, 3 ooms dood en 1 is net weer geopereerd aan een vernauwing...). Ik eet altijd gezond Haha! Voor het eerst heb ik zelfs weer een gezond gewicht! (streefgewicht is 55, ik zit op 51 en dat is al uniek aangezien ik altijd 45 heb gewogen : snelle stofwisseling). Ik ben gezegend met een intolerantie van vet eten: dan reageert mijn maag gelijk Haha!

over wachtrijen: ik heb vandaag 40 minuten op de dokter moeten wachten, zij loopt altijd uit omdat ze veel tijd neem voor de patienten. Op zich goed, maar wachten sucks Clown

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:19

Hey, maar als je al gezond eet etc, dan is er behalve een erfelijke belasting weinig kans dat je een verhoogd cholesterol gehalte hebt. En als dat dus wél zo is, kun je het maar beter weten want dan kunnen ze er wellicht iets aan doen. Doe het anders voor ons?

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:22

Na heb niet echt meerdere ziektes.. Maar eentje waar ik hoogstwaarschijnlijk nooit meer vanaf kom..

heb een knie blesure( gevalen met skieen)
Heb ook iets aan mijn hypofyse(hormoon) sinds 4 jaar.. Heb daar 3 jaar lang hele zware medicijnen voor moeten slikken.. En zit nu een jaartje zonder.. Maar ik moet elke 3 maanden bloedprikken + afspraak en elk half jaar een scan heb ik nodig.. Het gaat op dit moment niet geweldig.. De kans is groot dat ik weer aan de rotzooi moet(waar ik erg tegen op zie)..

Ik laat me binnenkort ook testen op borst en longkanker of het erfelijk is..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:25

Yinari schreef:
Hey, maar als je al gezond eet etc, dan is er behalve een erfelijke belasting weinig kans dat je een verhoogd cholesterol gehalte hebt. En als dat dus wél zo is, kun je het maar beter weten want dan kunnen ze er wellicht iets aan doen. Doe het anders voor ons?

Mijn oom leefde kerngezond, at gezond en was de enige in de familie die geen overgewicht had (hij walgde er van). En toch is hij het zwaarst getroffen: goddank is hij na 3 hersenbloedingen overleden, hij trok het niet meer om zo af te takelen. Ondanks zijn medicatie kon hij niet gered worden. Mijn vader gelukkig net op tijd wel (scheelde 5 minuten of zijn hart was ermee gestopt....).

Ik denk dat ik toch maar voor die naald ga, liever nu weten dan te laat....

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:10

JAAAAH, trotseer die naald Haha!!! Maak je vandaag nog een afspraak? Duivel

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:11

Ik ben door mij naaldenfobie gegroeid toen met apen moest werken, nog nooit zoveel prikken gehad rabies dat waren er al drie, en dan alle mogelijk bestaande vaccinaties