Pro- Ana leefstijl???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

Re: Pro- Ana leefstijl???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 15:45

@Amigos, helemaal gelijk! We zijn levende wezens, met veel gevoel
@Lique Begrijp het alsjebliefd niet, dan. het is het zelfbeeld, je kunt me 50x dun noemen, denk je dat het helpt? In zekere zin wel, maar écht zal het niet helpen, als ik mezelf zie zie ik altijd iets wat ik anders wil hebben, in iedere weerspiegelende ruit keur ik mezelf, in de ene ruit lijk ik, dunner dan de andere, het gaat maar door, de ene keer ben je tevreden, het andere moment niet meer. Het is je zelfbeeld, het is géén aanstellerij, wij zijn ons zo. Als ik even zo mag spreken.
Hoewel ik meisjes die misschien dikker zijn dan ik, niet dik zie, het is alleen bij mezelf, ík vind mezelf het dikst van allemaal. En hou van mijn mooie botten, een teken dat ik afval.

Stop nou met dit te zeggen! We hebben toch hersenen? Een ziel? Bloed, vlees, alles wat een mens heeft, een skelet is niets anders dat bot! Dat is niets levends!

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 15:49

goed verwoord alexx.

En zo ie zo denk ik dat als je het niet zelf hebt je echt niet kan inleven in wat wij voelen en zien in de spiegel.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 15:51

ja maar wat is het nut om jezelf uit te hongeren dan?
dr komt een moment dat je je slap gaat voelen etc ,telt dat dan niet mee? of is het de dieet verslaving?

en dan die website pro-anna, doen jullie daar dan ook allemaal aan mee,of is dat wel het hele uiterste geval?daar ging dit topic namelijk over,

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 15:57

Alexx schreef:
@Lique Begrijp het alsjebliefd niet, dan. het is het zelfbeeld, je kunt me 50x dun noemen, denk je dat het helpt?

Idd Alexx, anderen kunnen zeggen wat ze willen maar dat helpt niet.. Je moet dat beeld in je hoofd zelf weg zien te krijgen (of met hulp van een deskundige), het beeld waardoor je zelf denkt dat je dik bent ook al weeg misschien nog maar 50 kg. Zolang je dat beeld van jezelf hebt, helpt het vaak niet als anderen zeggen dat je té dun bent of er juist goed uitziet.. vaak is dit een reden om nog meer af te vallen.
Als je zelf niet tevreden kunt zijn met hoe je eruit ziet.. En zolang je zelf niet 'gelukkig' kan zijn omdat je vind dat je 'dik' bent, kunnen anderen zeggen wat ze willen.
En mensen die dit zelf niet hebben of nooit eerder hebben meegemaakt, kunnen dit gewoon niet begrijpen.. nooit.
Geloof me er is niks zo moeilijk als dat..

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:01

@Lique, ik zal het nog een keer proberen uit te leggen.
Het nut van jezelf uithongeren kan zijn:
-controle over jezelf
-jezelf te dik vinden
-verdriet hebben
-iets anders.
Natuurlijk ga je je slap voelen, maar HET LUKT NIET om te eten. Ik iig, kreeg het niet weg! Ik kón het niet doorslikken, ik kón het ook niet kopen in de supermarkt.

Het is een regelrechte dieet verslaving, het is een obsessie, iets wat de hele tijd in je hoofd zit, waar je de hele tijd mee zit.

Natuurlijk gaan niet alle anorexia-patienten naar de Pro-ana sites. Mensen die niet van paarden houden, houden toch ook niet automatisch van voetbal?
Dit is een hele andere groep, sommigen willen graag anorexia hebben, anderen zoeken lotgenoten, mensen die ze begrijpen.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:02

ik geloof ook wel dat het moeilijk is om daadwerkelijk aan anorexia te lijden,maar vraag me gewoon af hoe kom je op het uiterste punt,je ziet ook wel dat mensen op een haar na dood zijn ,omdat ze gewoon weigeren te eten....dat vind ik wel erg jah, en ik snap heus wel dat het met een negatief zelfbeeld te maken heeft maar zoals dat pro anna dat gaat gewoon te ver,mekaar een beetje tips geven hoe je mekaar de afgrond in helpt....

en idd ik ken er ook een paar die boulimia/anorexi hebben omdat ze graag een ziekte willen hebben,vandaar dat ik er misschien wat vel op reageer,
wil echt niemand kwetsen ofzo,
Laatst bijgewerkt door lique op 28-09-07 16:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:04

wij zien het niet als afgrond, wij zien het als iets moois. In weze is het natuurlijk gevaarlijk, maarja, dan maar gevaarlijk en dun zijn. Natuurlijk is het slecht dat die mensen elkaar opstoken, maar ik vind het totaal niet vreemd! Je doet iets samen, mensen vallen ook samen af op een normale manier, je bent trots op jezelf en wil het graag laten zien aan mensen die ook zien hoe 'goed' je bezig bent

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:08

maar er zitten ook mensen tussen die gewoon trots zijn op wat ze doen,erkennen jullie wel dat je ziek bent,of is het gewoon een deel van je geworden?of begint het onschuldig en sluimert het er langzaam in?

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:12

Ik erken het dat ik het heb gehad iig, ik weet niet hoe het nu is, ik vind het nog lastig om te eten. Ik was in der tijd soms trots om niet te eten maar zelfs toen wist ik dat het niet gezond was. Ik zie mezelf niet als ziek nee, en het is zeker een deel van me, dat wel. Ik zie het als een psychisch probleem denk ik, en ik praat er niet zoveel over, eigenlijk nooit.
Het begon dus bij mij ontschuldig(mijn verhaal waar het allemaal instaat vorige pagina is inderdaad wat lang Knipoog ) Dat ik maaltijden prongelijk oversloeg, en daarna werd het heel bewust.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:18

ik ga je verhaal toch even lezen....
ik heb zelf een ondergewicht en probeer echt vanalles om zwaarder te worden,
maargoed ik kan bv niet in de spiegel na mezelf kijken omdat ik dus wel zie hoe dun ik ben,ook heb ik het heel snel koud,en voel ik me vaak flauw,ik neem aan dat anorexia patienten daar ook last van hebben,daarom begrijp ik moeilijk dat die mensen dan toch door gaan met lijnen ondanks dat je lichaam aangeeft dat het zo niet werkt

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:22

Alexx schreef:
Ik erken het dat ik het heb gehad iig, ik weet niet hoe het nu is, ik vind het nog lastig om te eten. Ik was in der tijd soms trots om niet te eten maar zelfs toen wist ik dat het niet gezond was. Ik zie mezelf niet als ziek nee, en het is zeker een deel van me, dat wel. Ik zie het als een psychisch probleem denk ik, en ik praat er niet zoveel over, eigenlijk nooit.
Het begon dus bij mij ontschuldig(mijn verhaal waar het allemaal instaat vorige pagina is inderdaad wat lang Knipoog ) Dat ik maaltijden prongelijk oversloeg, en daarna werd het heel bewust.

Knap van je dat je het nu wel durft/wil vertellen.. Ja
Hopelijk komt er voor jou ook een tijd dat je kan zeggen dat je het ECHT overwonnen hebt..
Ik heb het vrij goed een plaats kunnen geven, maar helemaal overgaan zal het vrees ik nooit doen.. het blijft een zwak punt voor mij.. Zodra ik weer een tegenslag heb, en ontzettend slecht in m'n vel zit krijg ik weer die neigingen..
Blijft een strijd met jezelf. En ik ben bang dat ik die nooit écht ga winnen.

Heel veel sterkte alexx ! Ach gut

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:30

ik heb je verhaal gelezen en snap je nu wel....het topic begon over de pro anna site,maar veranderde een beetje in het anorexia topic..ik snap echt wel dat er mensen zijn die eetstoornissen hebben door psygishe problemen,maar de pro anna site nodigt mensen uit om anorexia te krijgen,vooral hoe zo snel mogelijk dun te worden...dat vind ik gewoon ver gaan,
de mensen die echt anorexia hebben veel sterkte,

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:08

lique schreef:
kun je wel zo reageren ,maargoed als ik sommige fotos van anorexia patienten zie kan ik er weinig anders op uit maken,leg me dan even uit,waarom sommige anorexia patienten zich zelf dik vinden als de spiegel iets anders zegt

Misschien moet je inzien dat jij naar die meiden kijkt vanuit het gezichtspunt van een gezond persoon. Iemand die anorexia heeft is heel erg ziek en kan niet meer met een normaal zelfbeeld kijken naar zichzelf. Hoe graag gezonde mensen dat ook wel zouden willen, ze kunnen het niet. Je kunt het ze niet opdringen. En dat is nou juist het gecompliceerde van deze ziekte......

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:11

Alexx schreef:

Ik was ook altijd trots dat ik niet at, ook al wist ik dat ik doodziek was. Ik zag mezelf wel als ziek, al wilde ik dat voor iedereen verbergen. En in mijn meest koppige periodes dat ik alles deed om die ziekte vast te houden, ontkende ik het ook naar iedereen toe. Maar ik wist zelf wel beter.
Bij mij begon het ook 'onschuldig' en het liep steeds meer uit de hand. Heb 15 jaar lopen aanklooien en dat was geen pretje.

Sterkte voor jou!!! Ach gut

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 19:55

Nadya schreef:
lique schreef:
kun je wel zo reageren ,maargoed als ik sommige fotos van anorexia patienten zie kan ik er weinig anders op uit maken,leg me dan even uit,waarom sommige anorexia patienten zich zelf dik vinden als de spiegel iets anders zegt

Misschien moet je inzien dat jij naar die meiden kijkt vanuit het gezichtspunt van een gezond persoon. Iemand die anorexia heeft is heel erg ziek en kan niet meer met een normaal zelfbeeld kijken naar zichzelf. Hoe graag gezonde mensen dat ook wel zouden willen, ze kunnen het niet. Je kunt het ze niet opdringen. En dat is nou juist het gecompliceerde van deze ziekte......

ja alexx heeft het me al uitvoerig uitgelegt,

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 20:04

lique schreef:
ja alexx heeft het me al uitvoerig uitgelegt,

Ok.... Lachen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 20:28

Ik lees al een tijdje mee. Toen ik een jaar of 11/12 was heb ik ook een periode gehad dat ik simpelweg niet wilde eten. Toen vond ik mezelf dik, maar aan overgeven dacht ik niet. Ik vind mezelf nu nog wel aan de zware kant. Overgeven doe ik niet aan, want ik heb er een fobie voor ofzo. Clown Overgeven vind ik wel zó naar. Echt vreselijk. Laxeren heb ik wel eens gedaan. Nu niet meer.

Ik wilde hier eigenlijk alleen een bericht plaatsen omdat ik het geweldig vind hoe jullie elkaar motiveren om de strijd aan te gaan met jezelf. OK dan!

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:58

@redrumfox: apper van je zeg maar ik vroeg me een ding af:
Het lijkt erop dat je uitkijkt naar het moment dat je opgenomen gaat worden he?! Waarom zorg je er niet voor dat je al je kracht in de strijd gooit en niet naar d kliniek hoeft te gaan?
Je kan je genezing toch niet uit gaan stellen?
Het zal een loodzwae strijd gaan worden, uiteindelijk zal je trots zijn op je genezing
Wat ik ook een beetje vaag vind is dat ze pas wachten om te kijken als je op het eind van het jaar er iets beter aan bent?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:21

frieske schreef:
@redrumfox: apper van je zeg maar ik vroeg me een ding af:
Het lijkt erop dat je uitkijkt naar het moment dat je opgenomen gaat worden he?! Waarom zorg je er niet voor dat je al je kracht in de strijd gooit en niet naar d kliniek hoeft te gaan?
Je kan je genezing toch niet uit gaan stellen?
Het zal een loodzwae strijd gaan worden, uiteindelijk zal je trots zijn op je genezing
Wat ik ook een beetje vaag vind is dat ze pas wachten om te kijken als je op het eind van het jaar er iets beter aan bent?!

Omdat een kliniek juist dé oplossing is die veel mensen met een es nodig hebben,
aangezien er vaak wel meer nodig is dan bijvoorbeeld een beetje inpraten eens in de week?
Knipoog

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:23

Maar ben het wel met Frieske eens dat het wel ver moet gaan wil je in een kliniek terecht komen. Een (ex)vriendin van me is nog herstellende van anorexia. Zij was echt al een heel eind op weg en pas toen werd er ingegrepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:25

Kan zijn dat er bij haar relatief laat werd ingegrepen he.
Bovendien zal het niet zo zijn dat een kliniek mensen zal aannemen die het ook zonder opname kunnen redden,
aangezien er ontzettende wachtlijsten zijn.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:27

die tips: ziek, gewoon echt ziek.. meer woorden heb ik er niet voor!

en dat meisje: verschrikkelik, niet normaal!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:29

_Tessaa schreef:
Kan zijn dat er bij haar relatief laat werd ingegrepen he.
Bovendien zal het niet zo zijn dat een kliniek mensen zal aannemen die het ook zonder opname kunnen redden,
aangezien er ontzettende wachtlijsten zijn.

Ik beweer nergens dat een kliniek mensen/patiënten moet aannemen die zich zonder opname kunnen redden hè. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:31

Eh nee dat zeg ik ook niet.
"Maar ben het wel met Frieske eens dat het wel ver moet gaan wil je in een kliniek terecht komen."
Betekent dus dat zij blijkbaar al zo ver is gegaan dat ze in een kliniek terecht moet komen, anders zouden ze haar niet aannemen.
Snap je? Knipoog

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:34

Sorry, dat begreep ik uit bovenstaande reactie. Ik snap 't wel. Lachen
Zij was al meer dood dan levend. Sorry dat ik het zo formuleer, maar dat was echt heel erg eng. Ze heeft nu ook allemaal lichamelijke problemen. Organen die niet functioneren zoals het hoort e.d.
Dus ja, zij is zo ver gegaan dat zij opgenomen moest worden in een kliniek.. Met spoed zelfs.
En naar mijn mening had zij al eerder opgenomen moeten worden.. Maar ja, wie ben ik.