Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alexx schreef:@Lique Begrijp het alsjebliefd niet, dan. het is het zelfbeeld, je kunt me 50x dun noemen, denk je dat het helpt?
Alexx schreef:Ik erken het dat ik het heb gehad iig, ik weet niet hoe het nu is, ik vind het nog lastig om te eten. Ik was in der tijd soms trots om niet te eten maar zelfs toen wist ik dat het niet gezond was. Ik zie mezelf niet als ziek nee, en het is zeker een deel van me, dat wel. Ik zie het als een psychisch probleem denk ik, en ik praat er niet zoveel over, eigenlijk nooit.
Het begon dus bij mij ontschuldig(mijn verhaal waar het allemaal instaat vorige pagina is inderdaad wat lang) Dat ik maaltijden prongelijk oversloeg, en daarna werd het heel bewust.
lique schreef:kun je wel zo reageren ,maargoed als ik sommige fotos van anorexia patienten zie kan ik er weinig anders op uit maken,leg me dan even uit,waarom sommige anorexia patienten zich zelf dik vinden als de spiegel iets anders zegt
Alexx schreef:Ik erken het dat ik het heb gehad iig, ik weet niet hoe het nu is, ik vind het nog lastig om te eten. Ik was in der tijd soms trots om niet te eten maar zelfs toen wist ik dat het niet gezond was. Ik zie mezelf niet als ziek nee, en het is zeker een deel van me, dat wel. Ik zie het als een psychisch probleem denk ik, en ik praat er niet zoveel over, eigenlijk nooit.
Het begon dus bij mij ontschuldig(mijn verhaal waar het allemaal instaat vorige pagina is inderdaad wat lang) Dat ik maaltijden prongelijk oversloeg, en daarna werd het heel bewust.
Nadya schreef:lique schreef:kun je wel zo reageren ,maargoed als ik sommige fotos van anorexia patienten zie kan ik er weinig anders op uit maken,leg me dan even uit,waarom sommige anorexia patienten zich zelf dik vinden als de spiegel iets anders zegt
Misschien moet je inzien dat jij naar die meiden kijkt vanuit het gezichtspunt van een gezond persoon. Iemand die anorexia heeft is heel erg ziek en kan niet meer met een normaal zelfbeeld kijken naar zichzelf. Hoe graag gezonde mensen dat ook wel zouden willen, ze kunnen het niet. Je kunt het ze niet opdringen. En dat is nou juist het gecompliceerde van deze ziekte......
lique schreef:ja alexx heeft het me al uitvoerig uitgelegt,
frieske schreef:@redrumfox: apper van je zeg maar ik vroeg me een ding af:
Het lijkt erop dat je uitkijkt naar het moment dat je opgenomen gaat worden he?! Waarom zorg je er niet voor dat je al je kracht in de strijd gooit en niet naar d kliniek hoeft te gaan?
Je kan je genezing toch niet uit gaan stellen?
Het zal een loodzwae strijd gaan worden, uiteindelijk zal je trots zijn op je genezing
Wat ik ook een beetje vaag vind is dat ze pas wachten om te kijken als je op het eind van het jaar er iets beter aan bent?!
_Tessaa schreef:Kan zijn dat er bij haar relatief laat werd ingegrepen he.
Bovendien zal het niet zo zijn dat een kliniek mensen zal aannemen die het ook zonder opname kunnen redden,
aangezien er ontzettende wachtlijsten zijn.