Meer mensen met een Whiplash?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taffje

Re: Meer mensen met een Whiplash?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:18

Geen overhaaste beslissingen nemen, ik heb ook zo'n fase gehad, longeer dan om de dag aan de dubbele longe waarmee ze flink aan het werk gezet kan worden en rij 3 keer per week, zo ben ik weer gaan opbouwen. En als ik merk dat ik een slechtere dag heb gaat de slof er voor de zekerheid ff om (eerste kwartiertje om door het moeilijkste punt heen te komen).

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:13

Mynique je moet gewoon doen wat voor je zelf goed voelt. De merrie die ik eigenlijk zou gaan rijden wordt nu wel verkocht, ze is gewoon te fel voor mij ze wil gewoon heel graag en ik kan niet meekomen. Maar ik heb verder met haar ook niet echt een bijzondere band dus is het niet heel moeilijk voor me, maar ik kan me voorstellen dat als je een paard al een poosje rijdt dat het dan heel anders is.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 21:16

Hoi allemaal, ik meld me hier ook..

Ik heb op 17 juni (4 dagen na mijn 21ste verjaardag) een ongeluk gehad.
Reed een hoek om, en werd ineens midden in mijn auto geramd door een tegenligger.

Heb 2 maanden helemaal niks kunnen doen qua werk of dergelijke. Gelukkig was mijn schooljaar net afgelopen dus had daar geen last van. Ongeveer 3 weken terug ben ik weer begonnen met werken met 3 a 4 uur in de week.
Op het moment is school ook weer begonnen, dit is nu mijn 2e schoolweek.

Ik merk wel dat ik er weer meer last van krijg. Vooral aan het einde van de dag flinke nekpijn, vaak gepaard met hoofdpijn en duizeligheid. Baal hier erg van omdat ik deze week ook moet starten met stage lopen.
Zit op de pabo dus werk met kinderen, veel bukken, naar beneden kijken en gewoon pittig voor mn nek.
Heb al met school gepraat, begin met halve dagen stage lopen maar zie er wel erg tegenop.
Daarbij komt ook dat ik al mijn uren die ik misloop (doordat ik halve dagen stage loop) uiteindelijk toch moet inhalen.
Maar dan volgende periode of die erop...

Pfft had nooit gedacht dat mijn ongeluk zo'n nasleep zou hebben.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 22:32

Ja vervelend is dat.
Maar aan de andere kant wel mooi dat ze toch iets rekening er mee kunnen houden.

Ik heb nu besloten dat ik naar een andere arts ga, wsl wel binnen dezelfde post.
Vertrouw hem gewoon niet meeer met mijn klachten
Er zijn ook artsen die het wel serieus nemen.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:07

Wat een gedoe allemaal he..... en je hebt er zelf niet eens om gevraagd, maar zit wel met de problemen. Nog 2 uur en dan is het voor mij precies een jaar geleden dat ik ben aangereden. Een jaar vol onzekerheden en stress, vol pijn en vermoeidheid. Als ik er weer aan denk kan ik wel janken!

Vanaf vandaag betaald mijn werkgever me niet meer 100% uit, maar 75% van het percentage dat ik hersteld ben. Echt balen, want nu moet ik de rest gaan declareren via mijn advocaat. Dat kost ook een partij energie. Kortom ik ben het wel zat. Maar ja net als jullie denk ik.

Blijf het fijn vinden hier mijn verhaal te kunnen dumpen en een arm om me heen te krijgen.
Een flink pot hier te gaan zitten janken, dat lucht toch echt wel op!

@ Arethe--> "helaas" welkom hier in het topic.

Je hebt gelijk hoor @ trutje, ik moet ook gewoon doen wat goed voelt, maar ja ergens wil ik gewoon ook teveel. Lekker weer kunnen rijden en lekekr kunnen starten, want ja ....daar heb ik immers mijn knollie voor.

@Tavanta Zelfs longeren met dubbele lijnen red ik eigenlijk niet im mijn nek.
Iemand van stal doet dat wel eens. En inderdaad, net als jij pak ik op mijn slechtere dagen de slof erbij. Voor eht geval hij weer eens spoken ziet hahaha.

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 12:02

Heb even op internet zitten speuren en ben dit tegen gekomen vond ze wel mooi en wou ze met jullie delen!!!

de W staat voor W aarom moest mij dit gebeuren

de H staat voor H oofdpijn die nooit meer verdwijnt

de I staat voor I emand die niet steeds wil zeuren

de P staat voor P ijn die je humeur ondermijnt

de L staat voor L eed dat je niet kunt omschrijven

de A staat voor A ngsten die niemand begrijpt

de S staat voor S trijd die je deel steeds zal blijven

de H staat voor H oop die nog dagelijks rijpt

...en...

Vaak lig ik stil te dromen
Hoe of het vroeger was
Toen ik nog alles, alles kon
Geen invalide was
Want ja al zie ik er goed uit
Niemand iets aan me ziet
Van binnen zit de schade
van buiten zie je 't niet
Die éne klap, zo onverwacht
Die heeft me nu gemaakt
tot iemand die door overmacht
Het leven heeft gestaakt
Want leven met een Whiplash
Dat kan haast niemand aan
De pijn en al dat onbegrip
Grijpt je behoorlijk aan
't Zal nooit meer zijn als vroeger
Ben voor mijn leeftijd oud
Ik wordt nooit meer dezelfde
Want in mijn nek en hoofd
daar is van alles fout
Dat is niet te herstellen
Geen arts helpt mij eruit
De pijn en smart zal blijven
Tot ik mijn ogen sluit.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 12:28

Wauw Smookey....zucht

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 12:31

Ja mooi hè, maar aan de andere kant ook zo heelrijk confronterend!!! Oh soms wordt ik gek van die vraag waarom en hoe het het er anders uitgezien!!! En dan kijk je naar buiten en dan weet ik dat ik deze dag beter in mijn bed had kunnen blijven... Oeh voel de laatste dagen echt weinig optimistme...

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:19

*veegt traantje weg en slikt een paar keer*

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:58

Tavanta schreef:
*veegt traantje weg en slikt een paar keer*
Ja
Soms heb ik er ook zo genoeg van, als ik er aan denk dat ik vrijdag weer naar school moet kan ik al in tranen uitbarsten. Het doet zo'n pijn maar ik moet gewoon doorzetten, nog maar een half jaar. Het is ook gewoon belachelijk ik ben 29 en heb een liftpasje aangevraagd omdat ik de trappen niet op kom Verdrietig Soms voel ik me echt tachtig.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:24

Ach gut

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:26

Mooi gedicht!!
Klopt ook helemaal...
Blijft na al die jaren nog steeds moeilijk!

bebikaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:29

Heel mooi gedicht hoor, kan je inderdaad niet lezen zonder tranen...
Mynique; ik heb ook alles gedeclareerd bij de tegenpartij, natuurlijk via mijn advocaat, en het gaat niet snel maar ik heb uiteindelijk wel wat geld gekregen. Jammer dat je alleen wel iedere maand moet zien uit te komen met veel minder dan je gewend ben(in mijn geval dan, scheelde wel netto € 250.00 in de maand).
Ik ben nu inmiddels 3!jaar verder(en volledig arbeidsongeschikt verklaard) en we zijn er nog mee bezig, volgens mij gaan ze zich nu uiteindelijk eens buigen over het smartegeld verhaal, zal ook nog wel een tijdje duren ben ik bang.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 12:48

pffff het is gelukkig alweer vrijdag.... eindelijk weekend! Eindelijk uitslapen.
Eindelijk lekker nisk doen, nuo ja mijn paard dan, maar verder lekker lui zijn. Oh wat heb ik er zin in zeg. Ik heb een hele drukke week achter de rug op mijn werk. Ik heb, ik weet niet meer of ik het verteld heb, sinds mijn vakantie een nieuwe, tijdelijke, functie gekregen en dat valt toch zwaar.
Ik ehb er al dagen extra erge hoofdpijn van, word er gek van.
Daarom nu lekker genieten van het weekend. Manlief is vrij dus ook eens tijd voor mijn gezin.

Helaas heeft mijn paard het minder naar zijn zin in zijn box.
De paarden mogen sinds vorige week niet meer op het land en daar baalt meneer giga van.
Ik geef hem al een extra plak hooi, maar die is binnen 10 min weg.
Hij staat met zijn kop tegen de tralies aan te beuken echt heel zielig.
Hij mist het land denk ik. Hij komt er overdag wel uit, staat dan 2 uur in een paddock met daarnaast nog wel andere paarden, maar ja daarna staat ie te wachten totdat ik kom.

dus ik ga morgen extra lang naar stal. Eerst lessen, daarna de paddock in en ik denk daarna nog even trailer oefenen. Om vervolgens, als ie erin staat, ergens met hem te gaan wandelen.
Dan zal ie wel moe zijn, en lekker kunnen dutten. Eeen extra plak hooi en dan maar hopen dat ie zich niet weer verveeld.

Zucht, krijg ik dit er ook nog bij...balen!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:00

Is een voerbal dan niks voor hem. Stukjes wortel of appel erin of bixs. Zijn ze wel tijdje mee bezig.
De rest veel sterkte, ik heb zelf nu 2x accupunctuur gehad, heb sinds deze week weer school, moet nog steeds 2x 2 uurtjes werken, en heb weinig last. Hebben er nog meedere mensen wel een accupunctuur?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:09

ten eerste Smookey echt to the point

verder meld zich ook
ik ben ruim 3 jaar geleden aan gereden op 5 mei (heerlijke bevrijdingsdag)
ik stond vrolijk te wachten voor een rotonde en de muts zag mij in mijn knal rode vw caddy niet staan dus reed op me in (was overigens ongeluk nr 4 binnen 2 jaar)

ik ben nu ruim een half jaar bezig met werk 16 u pw
waarvan er regelmatig dagen uitvallen
ben vlak na het werk ook weer begonnen met mijn dikkie
nooit door gezet ivm de heerlijke pijn die erbij gepaard gaat maar nu toch gedaan
en heb er geen spijt van wand ik moet toch eerlijk toe geven dat het al houdbaarder word en dat weegt niet af tegen het plezier wat ik beleef met mijn dikkie

verder hebben we het juridiche gebeuren (laten we het daar maar niet over hebben )
en alle behandelingen trainingen etc etc waar je ook redelijk moe van word

maar goed tussen alle drama ga ik vrolijk door Knipoog

bebikaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:59

hallo allemaal,hier bericht uit de lappenmand...
Ik ben vrijdag 7 september geopereerd(galblaas verwijderd) moest wel een nachtje blijven helaas, maar dat heb ik ook weer overleefd.
Jammer genoeg heb ik nu heel veel last van de operatie, werkelijk heel mijn lijf doet zeer.
Ben dan ook bang dat het weer een poos gaat duren voor ik daar vanaf ben, ik heb echt ontzettende pijn in mijn nek en mijn rug.
Gelukkig gaat het met de rest van het herstel prima, nagenoeg geen last van de wondjes(4) dus dat gaat goed.(ik vind gelukkig altijd weer een positief ding).

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:08

Hey Bebikaya, wat fijn voor je dat het in iedergeval voorbij is!
Een operatie is niet niks natuurlijk. Maar ja soms kom je er gewoon niet onderuit.
Hoe heb je de narcose etc ervaren?
En ook balen dat je nou weer zo een last heb van je nek en rug.
Hoop dat je je snel weer beter voelt.

Ik heb ook een rotweek (het zal weer eens niet).
Heb al 3 dagen vreselijke koppijn. Morgen weer langs mijn arts. Eens vragen of dit nou normaal is.
Ik heb net een discotheek in mijn hoofd.
Mijn arts gaat morgen ook mijn MRI bekijken. Ik hoop dat hij nisk gaat vinden.....

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:19

mynique succes morgen.

bebikaya fijn dat de operatie goed gelukt is, wel jammer dat de rest nu gelijk weer opspeelt
Ik ben ook heel dapper geweest, ik heb eindelijk de plastisch chirurg gebeld voor een afspraak. Maar ik kan er pas in februari terecht Gestoord ik ga morgen het ziekenfonds maar bellen of zij kunnen bemiddelen, want ik heb eigenlijk wel heel veel last van mijn been.

bebikaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:24

mynique;
praat me maar niet van de narcose, ik heb er altijd best veel last van, ben deze keer niet echt heel misselijk geweest gelukkig. Maar ik moest wel een nachtje blijven omdat ik zo slaperig bleef.(is bij mij ook altijd het zo, ben echt een hopeloos geval).
Ja, het is heel jammer dat ik nu zoveel last heb, maar dat komt ook een groot deel door de operatie, (ze blazen je helemaal op voor zo'n kijkoperatie, vandaar dat dan daarna je hele lijf zeer doet) ze hebben wel goed rekening met mijn beperkingen gehouden hoor, moest zelf aangeven hoe ik het meest 'comfortabel'lag op de operatietafel, dus daar was ik wel blij mee.
Het zal vanzelf wel weer wat beter gaan, kan pijnstillers nemen met een extra maagtablet dus ach...

bebikaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:25

trutje; februari pas, dat duurt toch veel te lang!
Soms kan je eigen huisarts ook nog weleens zorgen dat je eerder aan de beurt bent, kan je dat niet proberen?

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 10:36

Bebikaya Gelukkig is het achter de rug, balen van de pijn, maar er kan nu aan herstel gewerkt worden in iedergeval. Veel sterkte!!!

Ben benieuwd mynique, succes en sterkte!!!

Jeetje trutje dat duurt nog lang zeg!! hopelijk kunnen ze iets voor je regelen, want februari is wel heel ver weg...

Ik ben van de week naar mijn HA geweest (omdat het zo kl*te gaat), hij heeft me doorgestuurd naar een neuroloog. Moet nog even bellen voor een afspraak. ben benieuwd in welke molen ik nu weer kom. Het gaat de laatste 2-3 dagen weer wat bergopwaarts, dus dan heb ik helemaal geen zin om te bellen. Heb geen zin in die medische molen. Alsof ze nu ineens wel weten wat er in mijn nek aan de hand is Rolleyes

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:37

Vanmorgen bij mijn arts geweest en mijn MRI bekeken die de neuroloog van mijn nek heeft laten maken. De neuroloog vertelde mij dat er helemaal niks aan de hand was, terwijl mijn behandelend arts (ortho-manuele arts) wel iets kon vinden, helaas.
Ik vroeg hem ook waarom hij wel iets ziet en mijn neuroloog dus niks.
De neuroloog heeft alleen naar mijn zenuwbaan gekeken en die was nergens onderbroken. Tja en daarmee is het dus niet ernstigs en moet je mee kunnen leven.

Mijn arts zag dat te hoogte van mijn 4e en 5e wervel een deukje in mijn wervels zit en er maar weinig ruimte was tussen de wervel en mijn zenuw(baan). Kortom, er zit dus toch wel wat Boos!
Ook zat er ergens een stulpje maar dat kon hij niet juist definieren dus zou hij er een collega van hem naar laten kijken. Dat stulpje zou eventueel wel de oorzaak van mijn constante hoofdpijn kunnen zijn, maar ik weet dus nog niet wat het is Verdrietig

Ik heb hem ook maar meteen gevraagd of ik ooit van die hoofdpijn afkom enzo. Maar helaas, wat ik wel verwachtte, kon hij me niks beloven of toezeggen. Met behandelingen moet het wel beter gaan worden. Maar ja, nog steeds heel nieuwsgierig naar dat stulpje. Ik moet daarvoor nog een week of 4 wachten. Dan ehb ik weer een nieuwe afspraak. Als hij in die tijd zijn collega heeft gesproken belt hij me op wat het is. Spannend dus.

Ook maar meteen gevraagd hoe het nou komt dat ik zo een last heb met rijden.
Waarschijnlijk komt er toch teveel druk op mijn nek en zijn die spieren nog te geirriteerd. dus een kwestie van het sterker maken van mijn spieren. Maar als dat alles is...... Ik moet het gewoon gaan proberen en zeker niet opgeven, maar dat was ik ook niet van plan. Het is ook fijn dat mijn arts ook weet wat paardrijden is, dus hij weet precies wat ik bedoel. Lang laag en rond gaat wel, maar hoger instellen gaat dus niet. Heb een oefening meegekregen om dat toch beter te kunnen gaan doen. Maar het heeft tijd nodig.

OOk heeft ie me meteen behandeld...jeetje dat deed auw en mijn hoofdpijn is nu toch wel erger geworden. Maar om nou weer een pijnstiller te nemen, nee vind ik niet de oplossing. Dus ik zit nu op mijn werk en moet ontspannen blijven werken. Niet gespannen gaan zitten maar relaxed.

Ben trouwens ook benieuwd wat je neuroloog gaat zeggen Smookey.
Laat je niet afschepen he.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:10

Barstende koppijn, en dan ontspannen blijven werken.........
Succes. Ach gut (zou geloof ik toch maar wat slikken)

Ik ben bij verschillende neurologen geweest, een zei, er is niets te zien wat je klachten veroorzaakt, andere zeiden dat mijn onderste nekwervels door littekenweefsel en kraakbeenvergroeingen aan elkaar zitten en dat de foraminebaan (de ruimte waar de zenuwen doorlopen) ernstig vernauwd is op meerdere niveaus. Daarnaast zijn mijn banden en spieren dusdanig "uitgerekt" dat er speling op mijn wervels staat dus door de minste of geringste druk verschuiven, dus ook bij spierspanning dan raken mijn zenuwen bekneld met alle gevolgen en klachten van dien.

Tja, het blijft vaag................

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:11

@trutje; Kan je niet ergens anders terecht, vind het nogal een tijd tot februari Verward

@Bebikaya; Sterkte en rustig aan Ach gut