drugsgebruik.. ja/nee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L_ola

Re: drugsgebruik.. ja/nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:44

denice schreef:
ik vind niet dat je perse onverstandig bent al je soms drugs gebruikt.

dat bedoelde ik niet maar veel mensen vinden het "saai"als je niet vaak drinkt en niet rookt en geen drugs gebruikt en dus zei ik voor de duidelijkheid, ik ben niet saai maar gewoon "verstandig" dat ik dat niet doe. 1 keer kan geen kwaad maar regelmatig wel..

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:51

ik gebruik geen drugs. Ik ben erfelijk belast met een ziekte en bij het gebruiken van drugs is er meer kans dat de ziekte zich ontwikkeld.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 16:40

ellepel schreef:
spacecake maken is niet zo moeilijk hoor Haha!

je neemt een pak kant en klare cakemix uit de winkel, zo een waar alleen ei,boter en melk bij hoeft.

en dan:
als je dan boter neemt die je voor de cake gebruiken moet,dan neem je echte roomboter.
de hoeveelheid die je nodig hebt voor de cake laat je smelten in een pannetje.
dat kun je au bain marie doen( dan de pan in een pan met water en zo de boter smelten )of je laat de boter gewoon heel zachtjes smelten.
vervolgens neem je ongeveer 5 a 10 gram goede wiet, en deze gooi je in de keukenmachine zodat het heeel fijn word.

deze wiet doe je dan bij de gesmolten boter in en dit laat je nog even doorpruttelen zodat de boter zich goed aan de wiet hecht( of net andersom haha) Haha!
dan laat je de boter afkoelen tot het op de temperatuur is die je nodig hebt om je cake te bakken.
verder gebruik je dan je "wietboter" voor de cake en maak je die verder volgens recept.

waarschuwing!!!!!
als je voor het eerst spacecake gaat eten,dan neem je twee kleine hapjes en dan wacht je...minimaal 2 uren omdat de cake verteerd moet worden en de werkzame stof opgenomen moet worden in je bleod.
eet je meer en wacht je korter voor de volgende hap dan ga je hopeloos fout en zal t echt geen grappige ervaring zijn.

in alle andere gevallen: have fun! Tong uitsteken

Keukenprinses Haha!

Idd goed oppassen! Ben een keer helemaal fout gegaan op groene cake. Had weinig gegeten en nam een hele plak. *oepssss* kwam thuis en voelde me wazig. Ging 2x out en heb 2 x! gekotst. Daarna door mn vriend op bed gelegd en de volgende dag werd ik, na 11 uur slapen, weer wakker. Geen fijne ervaring maar weer een ervaring rijker. Oppassen dus Lachen

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:28

Heb ook wel eens geblowd (2x wel te verstaan) Eerste keer was met een vriendin van me en een of andere kerel Bloos
Hebben in het bos een Joint met hasj gerookt. Was wel mega komisch toen omdat je van alles gaat zien in al die bomen!
2e keer was bij iemand thuis, ook bokker, waren we film aan het kijken maar heb ik weinig van gevolgd had de hele tijd lachbuien met die ander.

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:23

En ik (16) zit dus echt even met een probleem Bloos
Mijn vriend (20) ging af en toe 'n keer blowen met zijn vrienden. Gewoon om even alle stress van zijn werk te vergeten enzo, als ze hadden geblowd was het altijd gezellig, kletsten ze over onzin, en konden goed slapen daarna zeiden ze. (heb zelf ook 1x gedaan, maar nooit meer!) Nu heb ik er al veel mensen de fout mee in zien gaan (incl. fam.) en moet ik er niets meer van hebben. Dit weet mijn vriend. Nu werd dat blowen met zn vrienden steeds vaker, elke vrijdagavond, toen ook zaterdagavond, ook dinsdagavond, en nu ook al zondagavond! Dit vind ik echt helemaal niks. Allemaal zeggen ze op msn in een goed gesprek enzo dat ze willen minderen/stoppen. Maar dan zit je er savonds bij, en zijn ze weer net zo hard bezig! nu zei ik afgelopen zondagavond, na een avondje kermis, (zijn vrienden hadden gevraagd of ie ook nog even daar en daar naartoe kwam om ff 'n "zwent"(hun benaming ervoor) te roken, en hij zei dat tegen mij) nouja, toen zei ik dus: Je weet hoe erg ik er mee zit, en voor mij is het nu echt zo dat ik een grens moet stellen, als je denkt dat dit zo blijft of zelfs vaker wordt, trek ik 't niet meer(om je vriendin te blijven), maar als je denkt dat je kan minderen naar bijv. 1x per week (in mijn ogen nog vaak, maargoed) dan probeer ik daar gewoon mee om te gaan. Moest ie over die keuze nog superlang nadenken! Dat doet echt pijn,.. Zo van je vriend kan niet kiezen tussen jou en die ene "zwent" extra. Kreeg toen echt alles over me heen van: ja maar tis gewoon chill en anders slaap k niet goed en al die stress van me werk en van thuis (familielid is depri, erg k*t allemaal) En dan is het gewoon chill enzo blablabla, kzeg ja maar je bent gewoon verslaafd hoor, als je anders niet kan slapen.. hij: nee kben niet verslaafd het is gewoon chill en ik kan dan beter slapen... Voel me er nu de hele week al hartstikke rot over, terwijl hij heeft gezegd dat ie t zal proberen..
Ik wil niet ook hem hieraan verliezen! Wil 'm ook alleen maar beschermen ervoor enzo.. de vriendin van een vriend van hem heeft het er ook helemaal mee gehad maar die heeft al zoiets van ze zoeken het maar uit want in hun ogen is het enige wat wij doen hierover zeuren.
Moest het even kwijt.. als er iemand tips oid heeft..graag

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:32

Tips? Ja, je hebt gezegd wat je vond, nu is het aan hem..

Als hij niet meer lekker kan slapen zonder een jointje, en het gebruik steeds meer wordt, dan mag je er vanuit gaan dat er een verslaving is opgetreden.
Als hij dat inziet kun je hem daarbij helpen. (bv door het gebruik naar 1x in de week terug te brengen) Als hij het niet erkent, is de keuze aan jou: Blijf je bij hem en hoop je op 'betere' tijden, of voel je je onderkent en maak je het uit?
Dat ligt echt helemaal aan hoe jij je eronder voelt Lachen

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:37

nee, ik ben fel tegen het gebruik van drugs en vind dat ik het ook absoluut niet kan maken met een zoontje van 6 maanden in mijn huis. Ik heb het by the way ook nog nooit gedaan.
als iemand niet meer zonder naar bed kan is hij inderdaad verslaafd en zou ik hem proberen te helpen ervanaf te komen.

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:38

nja idd, kmoest het echt oz kwijt. Hij blijft alleen ontkennen dat hij verslaafd zou zijn, maar hij gaat nu proberen het te minderen, kan hem ook niet altijd controleren enzo, maar hoop dat het hem echt lukt, want geef echt suprveel om hem, we hebben inmiddels ook al bijna 16 maanden, dus ook niet niks. Heb er niks tegen als hij het af en toe wil doen, maar vaker dan 1x per week is voor mij gewoon echt te veel. Mja, je voelt je wel k"*te als de keuze tussen jou en dat ding zo moeilijk is voor hem.. ondanks dat ie van de week allemaal heeft gezegd dat ie het zou proberen, heel lief is geweest enzo, voel ik me nog steeds rot..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:44

@Chantal
Met een jong kind in huis vind ik het weer wat anders, dat is niet verantwoordelijk. Ik vind er dan wel weer wat voor te zeggen als je je kids (als ze wat ouder zijn) naar een oppas brengt en dan eens goed losgaat. Lachen

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:30

Ik heb een paar keer geblowd ofzo. Is een tijdje wel lachen. Haha!
Om me heen gebruiken mensen allerlei soorten drugs.
Het enige wat ik niet zal proberen is echte harddrugs of paddo's waarvan je gaat hallucineren, kan me een verhaal van iemand herinneren die begon te hyperen over roze olifantjes. Nagelbijten / Gniffelen
'Nee er is daar geen roze olifantje!' (Midden op straat was dat. Clown ) 'Jawel, kijk, ik ren er wel tegen aan dan kan je zien dat die daar staat.' Kind begint te rennen, gaat finaal op dr gezicht. Clown
Als je het zo hoort lach je je dood maar om het zelf mee te maken is heel wat anders.

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:02

Katinkatjuh schreef:
nja idd, kmoest het echt oz kwijt. Hij blijft alleen ontkennen dat hij verslaafd zou zijn, maar hij gaat nu proberen het te minderen, kan hem ook niet altijd controleren enzo, maar hoop dat het hem echt lukt, want geef echt suprveel om hem, we hebben inmiddels ook al bijna 16 maanden, dus ook niet niks. Heb er niks tegen als hij het af en toe wil doen, maar vaker dan 1x per week is voor mij gewoon echt te veel. Mja, je voelt je wel k"*te als de keuze tussen jou en dat ding zo moeilijk is voor hem.. ondanks dat ie van de week allemaal heeft gezegd dat ie het zou proberen, heel lief is geweest enzo, voel ik me nog steeds rot..

in ieder geval heel veel succes en sterkte, maar ik denk dat het ook voor jou een moeilijke strijd zal worden. Ik heb het zelf van dichtbij meegemaakt en het is niet makkelijk. Vooral omdat qua je verhaal hij volgens mij al best wel verslaafd is. Vaak doen ze alles in woorden maar heel weinig in daden. probeer daar doorheen te prikkken. Hij moet echt eerst op een punt komen dat hij eraan toe is om te stoppen, anders stopt hij niet. Het is hetzelfde als met rokers. De rokers die zeggen dat ze stoppen, stoppen ook maar de rokers die zeggen dat ze gaan afbouwen en dan stoppen roken naar een jaar weer net zoveel als voorheen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:27

Kaiya schreef:
Ik heb een paar keer geblowd ofzo. Is een tijdje wel lachen. Haha!
Om me heen gebruiken mensen allerlei soorten drugs.
Het enige wat ik niet zal proberen is echte harddrugs of paddo's waarvan je gaat hallucineren, kan me een verhaal van iemand herinneren die begon te hyperen over roze olifantjes. Nagelbijten / Gniffelen
'Nee er is daar geen roze olifantje!' (Midden op straat was dat. Clown ) 'Jawel, kijk, ik ren er wel tegen aan dan kan je zien dat die daar staat.' Kind begint te rennen, gaat finaal op dr gezicht. Clown
Als je het zo hoort lach je je dood maar om het zelf mee te maken is heel wat anders.

Daarom moet je paddo's ook altijd binnen gebruiken, niet op straat/bioscoop/discotheken tenzij je heel erg ervaren bent.

Zelf heb ik pas ook gesnoven, coke en speed. Dat was allemaal wel ok en nu hoef ik niet zo meer. Ik heb het geprobeerd. Alleen hierbij weet ik, als er coke in buurt is, zal ik wel meer willen. Begin hier alleen aan als je zeker weet dat je nooit meer coke ziet. Of je moet zeker weten dat je er echt van af kan blijven, alleen heb ik het wel anders gezien bij mijn vriendin.

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 20:45

je kan het ook andersom hebben.. ik had het met speed.. coke vond ik maar niks en moest ik van over geven.. bij de speed voelde ik me veel fijner en ontspannender.. hier ben ik ook bij gebleven.. eigenlijk moet je er ook nooit aan beginnen want meestal na een 1ste keer komt er een 2de keer en na een 2de keer een 3de enz. enz.. lastig spul..

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 00:04

chantal1982 schreef:
Katinkatjuh schreef:

in ieder geval heel veel succes en sterkte, maar ik denk dat het ook voor jou een moeilijke strijd zal worden. Ik heb het zelf van dichtbij meegemaakt en het is niet makkelijk. Vooral omdat qua je verhaal hij volgens mij al best wel verslaafd is. Vaak doen ze alles in woorden maar heel weinig in daden. probeer daar doorheen te prikkken. Hij moet echt eerst op een punt komen dat hij eraan toe is om te stoppen, anders stopt hij niet. Het is hetzelfde als met rokers. De rokers die zeggen dat ze stoppen, stoppen ook maar de rokers die zeggen dat ze gaan afbouwen en dan stoppen roken naar een jaar weer net zoveel als voorheen.

Ja zo inderdaad, nu heeft ie gisteravond geblowd, oke, dat was die ene keer per week, kom ik er net achter dat ie 't NU weer aan het doen is..
Echt rot. Mijn moeder, broertje en mn ma's man zijn 3 weken op vakantie, nog 2 weken te gaan. Ik (16) ben nu bij mijn vader, gewoon in hetzelfde dorp enzo, maar de band tussen mij en m'n vader is sinds de scheiding heel ver te zoeken, hier hebben we al vaak gesprekken over gehad maar dat hielp niet. Hij scheld dan ook regelmatig op me. Net in zo'n periode, dat wat steun van je vriend wel fijn is, doet ie dit,. Dat doet wel pijn. Begin van de avond is hij hiergeweest, heb alleen maar zitten janken ongeveer, maar hij doet t gewoon weer. Boos!

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:37

Ik blow wel regelmatig ja. Ja
Andere drugs nog niet, maar ben wel in staat het een keer te proberen.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 00:26

Ik heb gisternacht voor het eerst geblowd. Gewoon wiet en het was best apart. Daarna in bed begon de jongen waar ik mee was te flikkeren, heel mooi vond ik dat.

__Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:08

uhmm, ik rook
tjaa dat is ook een drugs toch?
en k heb wel eens geblowd en of ik het vaker zou doen..
als iemand me het nog een keer aanbied of als ik er makkelijker aan ken komen zou ik het wel weer doen..

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:45

Is het bij jullie dan zo moeilijk aankomen? Hier krijg je het echt gewoon overal .. Nagelbijten / Gniffelen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:40

Je moet wel weten waar je moet gaan zoeken. Een vage vriend van mij kent heleboel mensen in stad Y, maar in andere stad waar hij eigenlijk woont kent hij niemand.. Dusja, eerst weten waar je het kan halen Nagelbijten / Gniffelen

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:32

Bij de shop? Nagelbijten / Gniffelen

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 20:46

in de shop koop je alleen wiet en hasj zo af en toe kun je er ook paddo's halen.. maar geen xtc, coke of speed

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:53

Moet je eerst wel effe 18 voor zijn.. maar ik bedoelde ook andere drugs Nagelbijten / Gniffelen
Paddo's kun je zeker bij smartshop kopen, evenals poppers in sommige smartshops.

heb btw pas ook voor eerst xtc geslikt, was wel leuk maar de dip daarna was baah!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:55

Ik gebruik geen drugs, en ik ken mezelf iets te goed om het alleen maar te proberen. Ben nogal vatbaar voor tics en verslavingen, dus ik houd mezelf uit voorzorg uit de buurt van roken en drugs.

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 20:56

[quote="
heb btw pas ook voor eerst xtc geslikt, was wel leuk maar de dip daarna was baah![/quote]

ja stom heh.. misschien een stomme tip.. van tevoren een beetje speed snuiven.. ben je smorges ni zo verrot (dat heb ik tenminste dan hoor Geld, geld!) oeff klinkt wel heel erg van mij Knipoog maar tis te proberen hoor.. als het niet helpt.. suiker water en cola light werkt erg goed tegen de maag pijn

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:12

Hmm, speed overheerst xtc dus ja liever niet Tong uitsteken Dip heb ik pas na 1 dag.. Niet op de moment dat ik wakker word Tong uitsteken