[Centraal] Het piercingtopic, deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty_yana0

Re: [Centraal] Het piercingtopic, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:02

C_hristel: dat bultje wat je bij je navelpiercing hebt kan ook een teken zijn van allergisch zijn voor je piercing!
Ik heb dit namelijk ook gehad,had iedere keer maar een bultje wat op een puist leek.
En iedere keer leek het weer minder te worden, maar een week later zat ie er weer!
Ben toen ook terug geweest en ik bleek allergisch te zijn voor de piercing.
Heb toen een andere gekregen en het probleem was gelijk over!

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:35

C_hristel : maak maar snel een foto ben beniewd!
Gelukkig is het niks ernstig Tong uitsteken
bij www.loessieraden.nl vind ik echt mooie tussen zitten die ik straks ook ga bestellen Haha!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:10

Beauty_yana0: ohjee!! Naja gelukkig is het iig niet ernstig, hoe dan ook moet er een andere piercing komen. Eentje die korter is en misschien ook van ander materiaal Tong uitsteken. Maar was dat bij jou dan niet dat je oude piercing die je er eerst in had ook te lang was? Mijn piecer heeft hem goed bekeken en die zei echt dat de oorzaak aan mijn piercing lag en dat ik er een andere in moest doen met een staafje van 10 mm. Als hij langer was kon ik er aan blijven haaken en dat veroorzaakte dan een schuurtje ofzo.

marleen: De foto komt er aan, nu zie je even geen bobbel, dus ik wacht even tot hij terug komt. Hopelijk nooit natuurlijk (A). Ik zag op die site ook erg mooie, vooral die goude Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:05

Doe nooit een te lang, maar ook nooit een te kort sieraadje in...ongeacht welke piercing.
Te lang blijft haken,te kort kan ingroeien(heb ik gehad,geen pretje).
Je kan het beste altijd even naar je piercer gaan als je drastisch wilt verkorten, die kijkt welke lengte goed is.
Ik ga einde van deze maand mijn navel laten hersteken,de piercing was uitgegroeid en heb recht op een gratis nieuwe...maar dat zal pijnlijk worden vrees ik(door het littekenweefsel...)

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:26

Oehh dat lijkt me idd pijnlijk. Mijn piecer zei dat ik een piercing van 10mm moet hebben, dus daar vertrouw ik wel op Haha!

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:47

Ja dat lijkt me geen fijn gevoel..
ben benieuwd na je foto een keer Tong uitsteken

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:54

ja zodra ik een kleine bobbel op zie komen maak ik gelijk een foto. Hoe is het met jou bobbel?

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:09

C_hristel schreef:
Beauty_yana0: ohjee!! Naja gelukkig is het iig niet ernstig, hoe dan ook moet er een andere piercing komen. Eentje die korter is en misschien ook van ander materiaal Tong uitsteken. Maar was dat bij jou dan niet dat je oude piercing die je er eerst in had ook te lang was? Mijn piecer heeft hem goed bekeken en die zei echt dat de oorzaak aan mijn piercing lag en dat ik er een andere in moest doen met een staafje van 10 mm. Als hij langer was kon ik er aan blijven haaken en dat veroorzaakte dan een schuurtje ofzo.

marleen: De foto komt er aan, nu zie je even geen bobbel, dus ik wacht even tot hij terug komt. Hopelijk nooit natuurlijk (A). Ik zag op die site ook erg mooie, vooral die goude Haha!

Mijne was ook te lang ja, plus dat ik allergisch was voor de stof van die piercing, had ook vaak druk plekjes boven de bovenkant van me piercing Scheve mond

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:13

nou als ik tijd heb ga ik vanmiddag ff nr de stad, zit nu nog op me stage. Maar als je bijvoorbeeld zo'n piercing koopt bij zo'n winkeltje hoe weetje dan dat die 10 mm zijn? Lijkt me beetje raar om dat bij alle piercings te gaan vragen

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:20

Als je bij de six koopt, dan staat het op de verpakking.
Meestal staat het op de verpakking!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:24

oke, hebben ze bij de six ook van die golded plantes ofzo. Dat nep goud?

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:27

Volgens mij wel ja!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:29

C_hristel schreef:

Nog niet gezien hoor
Bloos

Was er zaterdag nog en de donderdag ervoor ook nog.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:51

owh naja ik vlieg gwn even alle winkels af. Ik wil een gouden en dan met een soort hele grote bloem of iets anders met steentjes.

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:52

Lous schreef:
C_hristel schreef:

Nog niet gezien hoor
Bloos

Was er zaterdag nog en de donderdag ervoor ook nog.

Ik heb ze al wel gezien, maar dit verschilt per winkel en per stad he.
In Arnhem hadden ze die toen wel!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:09

Anoniem schreef:
Doe nooit een te lang, maar ook nooit een te kort sieraadje in...ongeacht welke piercing.
Te lang blijft haken,te kort kan ingroeien(heb ik gehad,geen pretje).
Je kan het beste altijd even naar je piercer gaan als je drastisch wilt verkorten, die kijkt welke lengte goed is.
Ik ga einde van deze maand mijn navel laten hersteken,de piercing was uitgegroeid en heb recht op een gratis nieuwe...maar dat zal pijnlijk worden vrees ik(door het littekenweefsel...)

Mijn navelpiercing moest er ook uit omdat hij er anders uit zou groeien. Ik heb nu ook een litteken en wil graag me piercing terug. Maar groeit hij er dan niet weer uit?

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:13

heb je een groot litteken?

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:13

Booooo schreef:
Mijn navelpiercing moest er ook uit omdat hij er anders uit zou groeien. Ik heb nu ook een litteken en wil graag me piercing terug. Maar groeit hij er dan niet weer uit?

Dat kan gebeuren, maar er is niet meer kans op dan bij je eerste navelpiercing. Het risico blijft gewoon hetzelfde, alleen kan het plaatsen wel wat meer pijn doen omdat ze door stug littekenweefsel moeten prikken.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:18

Ik snap nooit zo goed hoe een piercing eruit kan groeien. kan iemand mij dat uitleggen?

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:41

Kan liggen aan hoe hij geplaatst is (dat hij niet diep genoeg geplaatst is), hoe de persoon hem verzorgd, kan aan je lichaam liggen (want het blijft een indringer voor je lichaam), en aan het verkeerde sieraad (recht staafje ipv gebogen staafje bij bijvoorbeeld een wenkbrauwpiercing is niet goed).

Hebben jullie er ook last van dat als je ongesteld ben, daarna je piercings ook echt ineens meer reageren? Dus afscheiding ineens enzo.. Ben nu namelijk ineens weer ongesteld (heb spiraal dus is apart) en gelijk beginnen mijn tepelpiercings moeilijk te doen weer.. dus weer goed schoonhouden nu totdat het weer over is.

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:42

Je lichaam stoot hem dan gewoon af, en werkt hem er laag voor laag uit.

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:46

haha ik ben wel ongesteld dus misschien is dat het ook wel Nagelbijten / Gniffelen
ik zal wel even een foto maken als het lukt Tong uitsteken

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:48

Ik ben ook ongesteld, mr nog geen rare dingen gemerkt Tong uitsteken

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:58

het is ook niet echt een bobbeltje... heel appart dat wel Tong uitsteken
foto ervan maken lukt niet.. want door de schaduw zie je het niet goed..

haha houden zo Knipoog

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:21

C_hristel schreef:
Ik snap nooit zo goed hoe een piercing eruit kan groeien. kan iemand mij dat uitleggen?

Meestal zal je lichaam voorwerpen die onder je huid geplaatst worden eruit duwen, zoals bv bij een splinter. Simpel uitgelegd gebeurt dit door "selectieve zelfmoord", waarbij huid boven het voorwerp afsterft en uitvalt. Bij een piercing gebeurt dit ook gewoon automatisch omdat de piercing de natuurlijke levensprocessen van de cellen er rondom heen aantast. Vooral bij surface piercings is de kans hierop groot.
Surface piercings zullen alleen maar volledig herstellen en blijven zitten, als dat voor je lichaam makkelijker is dan hem er helemaal uit te duwen. Je kan dit dus "voorkomen" door het voor je lichaam moeilijk te maken om hem eruit te werken door hem redelijk diep te zetten, waardoor het lichaam veel weefsel zou moeten opgeven om hem eruit te krijgen. Bij het zetten van de piercing mag zo weinig mogelijk schade aangebracht worden, dan komt het imuunsysteem ook minder op gang en zal het niet zo snel afstoten.
Het is dus gewoon heel belangrijk om een goede piercer te hebben, om de kans op uitgroei zo klein mogelijk te maken, maar je kan nooit echt zeker zijn dat het niet gaat uitgroeien.
Ook als je na jaaaaaren perongeluk een keer blijft haken en er net teveel schade aangebracht wordt aan je piercing, of je een keer flink ziek bent of stress hebt, kan hij toch nog beginnen uitgroeien...