Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maaik schreef:[naam] schreef:Ik ben geen donor, misschien dat ik ooit nog van gedachte verander, maar ik vind het idee dat er na je dood nog vanalles uit je gehaald word en vervolgens doorleeft in andere mensen gewoon niet prettig. Ik wil na me dood gewoon rustig in m'n graf liggen
Dát ben ik dus ook met je eens. Ik geloof dat er wel degelijk wat hierna is. En ook bij het idee daarbij om zonder organen verder te gaan. Het zit me niet lekker.
Tessebes schreef:Maaik schreef:Hierbij wil ik nog wel even melden, dat ik zelf ook géén organen van anderen wil ontvangen. Dit is een eigen keus. Hier heb ik overigens jaren over nagedacht. De reden dat ik geen organen wil ontvangen, ik vind het geen fijn idee om 'spul' van een ander in me lichaam te hebben.
Ik heb zoiets, ik heb tot die tijd een leuk leven gehad, en laat me nu maar los.
Ik denk dat je daar nu nog niet over kunt oordelen en dat je wel anders praat als het daadwerkelijk zover is en het je laatste redmiddel is.
Ik ben wel donor en ik vind dat iedereen die geen donor is ook geen organen van anderen moet aannemen, mocht het nodig zijn.
viv77 schreef:Maar als je een donor orgaan nodig hebt accepteren jullie die dan wel?
Ik ben van mening dat een donor ook terug mag ontvangen als diegene dit wil natuurlijk, maar iemand die er op tegen is moet dan ook geen organen van een ander willen.Zo is die wachtlijst misschien ook wat sneller weggewerkt..
Maaik schreef:Ik ben geen donor, de reden? Omdat ik me niet lekker voel bij het idee. Vraag me niet waarom, maar het is gewoon een gevoel.
Hierbij wil ik nog wel even melden, dat ik zelf ook géén organen van anderen wil ontvangen. Dit is een eigen keus. Hier heb ik overigens jaren over nagedacht. De reden dat ik geen organen wil ontvangen, ik vind het geen fijn idee om 'spul' van een ander in me lichaam te hebben.
Ik heb zoiets, ik heb tot die tijd een leuk leven gehad, en laat me nu maar los.
Jumpfreak schreef:Er zijn zoveel dingen die we niet weten, wie gelooft er in meer tussen hemel en aarde? Dat je meerdere levens hebt? Dat er mensen zijn zoals Char, die met overledenen kunnen praten, dat je door middel van onder een hypnose terug kunt keren naar een vorig leven.
Citaat:Ook moet ik er niet aan denken dat een geliefde van mij vrijwel direct na zijn/haar dood weggehaald wordt, ''leeggeplunderd'' wordt en dan pas de begrafenis komt.
Marlou_ schreef:ik ben ook donor, alleen mensen die geen donor zijn willen toch een een orgaan van iemand anders als die ze nodig hebben dus vind het best egoistisch haha.. ik geef alles, zou het ook fijn vinden zeg maar als ik het nodig had
WesseLady schreef:Ja, ik ben donor. Van mij mogen ze alle organen hebben. Ik heb wel even getwijfeld, maar ik zou eigenlijk geen goede reden weten waarom ik mijn organen zou moeten houden.
@jumpfreak, allereerst respecteer ik je keuze, en wil je niet mijn kant op trekken ofzo. Ik heb alleen wat vragen, puur interesse1. Als bv Char met overledenen praat, doet ze dat dan met de lichamen met die mensen, of met zogezegt hun ziel? Ik geloof namelijk niet dat je lichaam nog ergens heen gaat. Dat is slechts het omhulsel van je wezen, het zegt niks, het is niks, alleen verpakking. Zo zie ik dat tenminste. 2. Op welke manier denk je dan dat nabestaanden van je zullen lijden onder jouw keuze om donor te zijn? Dat is toch jouw keuze? Of begrijp ik je verkeerd?
Maaik schreef:De meeste denken volgens mij nog steeds dat ze je hele oog eruit halen.