Bevallingsverhalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mar77

Re: Bevallingsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:24

Sanne ging oor het eerst uit logeren toen ze........... 2 weken was! mama en papa hadden sinds 26 weken zwangerschap geen normale nacht meer gehad en konden echt wel heel goed slapen. we lagen er om 19;30 in en werden de volgende dag om 9;30 wakker heeeeeeeeeeeerlijk

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:08

texeen mooi mannetje heb je.
Over geboorte gewichten eachann was 3390 met de geboorte vond ik wel een mooi gewicht niet te zwaar in elk geval

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:41

tears_85 schreef:
bloempje1 schreef:
Tamar,snelle bevalling ook.
Mooi kindje is het hoor.
Leuke naam ook,en leuke site Knipoog

Even brutaal vraagje aan jou,
ben je nog samen met je vriend of niet?
Had iets anders gehoort nl Knipoog

Nee ik ben niet samen met me ex. Hij smst af en toe wel hoe het gaat, maar is nog niet langs geweest om naar zn EIGEN zoon te komen kijken, maar dat moet ie natuurlijk helemaal zelf weten. Ik kan prima alleen voor mn mannetje zorgen, heb ik hem niet voor nodig. En heb ook me ouders nog die me heel erg helpen, en daar ben ik ook heel erg blij mee.

Nee hoor taat,
Zolang jij maar met alle liefde voor je ventje zorgt.
Komt alles goed,je hebt gelukkig je ouders nog.
Die vast nu troste opa en oma zijn. Knipoog

Mike die was 3 weken toen hij al uit logeren ging,
Wij hadden een feestje tot laat.En mn Mams heeft ook een wiegje staan.
Dus bleef hij heerlijk een nachtje daar. Knipoog

Over het geboorte gewicht Mike die was 1880.
Ook erg klein.

Ik heb liever een middenmaatje als kind.
Maar goed je kan niet kiezen,en je krijgt wat je krijgt. Clown
Mike die was erg klein,waardoor het nu nog erg irritant is om
het vast te pakken.Hij is te klein om lekker in je armen te liggen

Maar kleine ventjes worden groot. Clown

Dit is Mike vandaag.
Afbeelding
Zo'n lekker dom koppie heeft die daar.. Lovers

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:42

jeetje was een kleintje!

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:44

Mar77 schreef:
jeetje was een kleintje!

42 cm was die 4 weken geleden.
Ben benieuwd hoelang die nu is.
Maar morgen consultatie beauro*irritant word om te schrijven..

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:52

Ooooh wat een poepie is Mike.

Susan is nog niet uit logeren geweest....moet er nog niet aan denken hihihihi....volgens de meeste mensen ben ik met haar heel anders dan met Johan Bloos ....ik heb ook het idee dat ik haar veeeeel meer moet beschermen *slaat echt nergens op...maar dat gevoel heb ik nu eenmaal*.

Ik weet nog wel dat we door een vriendin een avondje uit werden gestuurd zodat zij kon oppassen (was met Johan).....brrrr heb de hele avond allerlei dingen op zitten sommen of het wel goed zou gaan...of ze wel wist hoe de magnetron enzo werkten voor de voeding wahahahaha.
Tis allemaal goed gegaan hoor......daarna werd het allemaal wat makkelijker.

Marloes heb je wat duidelijkheid gekregen vandaag?

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:55

wat een kleintje is mike.
Maar ja maakt niet uit als hij het maar goed doet

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:02

jacqueline schreef:
Ooooh wat een poepie is Mike.

Susan is nog niet uit logeren geweest....moet er nog niet aan denken hihihihi....volgens de meeste mensen ben ik met haar heel anders dan met Johan Bloos ....ik heb ook het idee dat ik haar veeeeel meer moet beschermen *slaat echt nergens op...maar dat gevoel heb ik nu eenmaal*.

Ik weet nog wel dat we door een vriendin een avondje uit werden gestuurd zodat zij kon oppassen (was met Johan).....brrrr heb de hele avond allerlei dingen op zitten sommen of het wel goed zou gaan...of ze wel wist hoe de magnetron enzo werkten voor de voeding wahahahaha.
Tis allemaal goed gegaan hoor......daarna werd het allemaal wat makkelijker.

Marloes heb je wat duidelijkheid gekregen vandaag?

Ze zeggen dat vrouwen met meiden altijd voorzichtiger en beschermerder zijn dan met jongens.
Of dit klopt weet ik niet.Ik heb geen meisje erbij Clown
Maar zo aan jou post te lezen klopt dit aardig Haha!

DJCJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:46

hey,

Ik heb 2 dochters en verschillende bevallingen hihi.
De oudtse is van 7-7-04 en de jongste van 31-7-06

Bij de eerste kreeg ik om 13.00 uur een wee, en ik wist dat dit het moest zijn. Me man is gewoon naar zijn werk gegaan. Ik kreeg weeën om de 7 a 8 minuten. Ik om 15.00 uur de verloskundige gebeld en die zei dat ik nog niet begonnen was, ik moest iedere 3 a 4 minuten weeën hebben en dat een uur lang dan mocht ik weer bellen. Ik dacht nog jee wat als het nou echt begint hoe moet dat wel niet voelen Bloos
Om 23.00 uur, heeft me man de verloskundige nog eens gebeld, en of ik geen pijnstilling kon krijgen en dat ik echt overtuigd was dat ik begonnen was (nog steeds weeën tussen de 6 a 8 minuten. Was nu een andere verloskundige en ook die zei dat ik nog niet begonnen was, weeën moesten uur lang iedere 3 a 4 minuten komen.
Zo ben ik de nacht in gegaan en de weeën werden maar niet sneller, wel verging ik van de pijn en heb de hele nacht in de woonkamer door gebracht, me man heeft gewoon geslapen. Sigaar
's ochtends me man weer naar zijn werk gegaan, want ja ik was nog niet begonnen immers. Ik heb om 8.30 de verloskundige weer gebeld, ik had om 11 uur een afspraak staan en daar had ik geen zin in zo, had nog steeds weeën tussen de 6 a 8 minuten. Kreeg het antwoord apparaat, en ben weer onder de douche gaan staan (paar keer gedaan die nacht). Ik dacht toen nog nog 1 wee, en dan ga ik nog eens proberen te bellen. Tijdens die wee braken me vliezen. Ik eerst me man gebeld toen me moeder en toen de verloskundige om de afspraak af te zeggen en toen naar de verloskundige die bevallingsdienst had. Ze zou eind van de ochtend even langs komen. Het was toen 9 uur en ben op bed gaan liggen omdat ze nog niet ingedaald was. Me man was binnen 5 minuten thuis en me moeder was er binnen 5 minuten. Ik kreeg een weeën storm en me man moest de verloskundige bellen van mij. Ze zou iets afmaken thuis en dan zou ze komen. 10 minuten later kreeg ik persdrang en moest hij weer bellen van mij. Ze was er met een kwartier en ging kijken hoever ik was. Ik bleek al volledige ontsluiting te hebben. Ik wou graag in het ziekenhuis bevallen, nu vroeg ze of ik nog heen wou en was mijn antwoord meteen nee, ik dacht echt hoe kom ik nu nog in de auto naar het ziekenhuis Bloos .
Nou toen mocht ik meepersen en een uur later was ze er, om 11.19 uur. Ze woog 3440 en was 52 cm lang Klein beetje ingescheurd en ze had navelstreng 2x om der nekje. In totaal 22 uur.

De 2de bevalling

Ik werd ingeleid omdat ik erg depressief was, had een hele zware zwangerschap gehad opgenomen geweest wegens uitdroging door vele spugen en kon gewoon niks binnen krijgen.
Nou 's ochtends om 8 uur melden, eerst een ctg en om half 9 kwam de gynecoloog. Ze zou even kijken, ik had al een krappe 2 cm ontsluiting en ze brak gelijk me vliezen. Om 8.40 kreeg ik me infuus en begonnen gelijk me weeën. Kreeg nog uitgelegd dat ik een clisma moest doen en dat ik deze dag nog met me kindje naar huis zou gaan.
Ik hoorde van iedereen dat het wel uren kon duren, dus hadden allemaal lekker dingen meegeneomen enzo Haha! , Nou ik om even voor half 10 de clisma gedaan en werd al helemaal gek van die weeën. Iedere keer als de zuster kwam werd hij nog omhoog gezet ook. Boos!
Om even over 10 dacht ik dat ik al persweeën had, maar volgens die vrouw was dat niet zo, want ik zou dan vanzelf mee gaan persen en kon het dan niet tegen houden. Om kwart voor 11 was het dan zover. Gelijk de gyn bijgehaald. 5 voor 11 mocht ik mee persen en om 11.07 uur is onze 2de dochter geboren. Ook zei woog 3440 en was 50 cm lang. Flinke knip gehad ze bleek een sterrekijkertje te zijn. Haar neusje was dan ook helemaal scheef. In totaal 2,5 uur Haha! .

eerste bevalling vond ik een eitje vergeleken met de 2de Bloos
Allebei me meiden hadden kiss-syndroom door de bevalling, maar beide zijn ze na 2 behandelingen "genezen".

over het uit logeren, de oudste was ruim een jaar en de jongste was 4 maanden, maar dat gebeurt nu ook voorlopig niet meer haha.

heb niet alles doorgelezen, maar zijn er ook hier die nog borstvoeding geven? Lijkt me ook wel leuk/gezellig om over te praten Haha!
Laatst bijgewerkt door DJCJ op 12-04-07 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:52

Wat een liefie is Mike!

Ik geef ook nog borstvoeding en hoop het nog 3 maanden vol te houden tot ze een half jaar is.
Vandaag woog ze met 12 weken maar liefst 7 kilo! Ze was bij de geboorte 3075 gram.

DJCJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:00

heb je een bepaalde reden dat je dan wilt stoppen?

Me oudste heeft 17 maanden gehad toen moest ik stoppen vanwege medicijnen in de zwangerschap voor het spugen. toen het wel weer kon, snapte ze het niet meer, ben ik zo nu en dan eens gaan kolven voor haar tot paar maanden gelden.
De jongste krijgt nu alweer 8 maanden borstvoeding. En nu sinds een maand ook groente en fruit. Pling

Ze woog 3440 bij de geboorte en moet binnen kort weer naar het cb (consultatie bureau).

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:29

hoi Dayenne! wat is het kiss-syndroom als ik vragen mag?
wow 17 maanden bv? das best heel lang.
Ik heb vanaf het begin fv gegeven, ik vind het ideaal!

Sanne is ziek vandaag, althans volgens de thermometer,39.5 maar o zo vreselijk vrolijk Clown

DJCJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:51

hoi,

Kiss-syndroom zit er een nekwerveltje scheef. Dit doet erg pijn. De oudste was dan ook echt een huilbaby en heb daardoor met een maand of 3 een postnatale depressie gekregen. Ik bleef roepen dat erw at was met me meisje, maar niemand geloofde me ze was gezond. Toen kwam ik via google op een site over kiss en ik herkende meteen me meisje erin.
Ben naar een ortho manueel therapeut geweest en toen hij haar zag zei hij ook meteen dat het kiss was. Ze was toen 7 maanden, met een maand of 9 a 10 is ze weer behandeld en toenw as ze ervan af. Toen huilde ze ook alleen maar als er echt iets was.

De jongste herkende ik het meteen, maar had ook gelijk een postnatale depressie. Ik herkende het allemaal van de oudste en de jongste is dus ook gelijk behandeld en ik ook Knipoog .
Als je meer vragen over kiss hebt, hoor ik het wel.

Nu gaat alles goed gelukkig. Beide meisjes hebben geen pijn meer en ben al en tijdje weer uit de depressie, heb geen medicijnen hoeven slikken gelukkig. Ze wouden dat ik ging stoppen met de borstvoeding dat heb ik geweigerd en achteraf ook super blij om.

Ik vind borstvoeding juist ideaal, maar moet ook bekennen dat ik geen flesvoeding heb gegeven. Wel bij de oudste in het begin, ik wist toen nog helemaal niks vanaf en werd geadviseerd om flesvoeding bij te geven, achteraf als ik beter was geinformeerd niet nodig geweest.
Nu krijgt de jongste voor het slapen gaan wel een pyama papje, maar is meer omdat ze dan beter slaapt Bloos

beterschap met Sanne

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 21:51

DJCJ heftige bevallingen!
Wat erg dat niemand je geloofde dat er iets niet klopte...En dan zelf nog een pnd...Dat moet geen makkelijke tijd zijn geweest... Ach gut

Ik ben vanmiddag bij de gyn geweest, en heb de Mirena gekregen. Ook hebben we het nog over mijn bevalling gehad.
Volgens haar was mijn baarmoedermond rijp genoeg voor een inleiding, dus het is niet te vroeg geweest. Waarom de ontsluiting niet op gang kwam, kon ze niet verklaren.
De foetale nood van Fabio kwam niet door de inleiding! Volgens haar had dit ook kunnen gebeuren als na een paar dagen spontaan de bevalling op gang was gekomen. De navelstreng lag tegen Fabio's oor en werd dus steeds afgeklemd. En dus moest er ook ingegrepen worden.
Ik voel me nu echt een stuk beter! Waarschijnlijk zou Fabio ook spontaan niet geboren kunnen worden zonder gevolgen, dus de ks is echt juist geweest. Ik ben gewoon heel blij om te weten dat de ks niet een gevolg is geweest van de inleiding, want daar voelde ik me best schuldig over.
Ik ben nu gewoon heel blij dat mijn mannetje gezonden wel ter wereld is gekomen!

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:15

O wat fijn Marloes dat je helderheid hebt gekregen en dat je het hopelijk nu een plekje kan geven.
Maar stel dat je een 2e kindje krijgt kan die wel op de natuurlijke manier geboren worden?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 22:21

Ja, de gyn zei dat een volgende keer het wel gewoon goed kan gaan. Dit was gewoon pech met de navelstreng.
Ik kan het voor mijn gevoel nu goed een plaats geven. Het is gegaan zoals het gegaan is, en mijn kindje is gezond. En dat is toch uiteindelijk het enige wat telt!

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:23

Die twee van mij zijn inmiddels al weer 18 en 20 jaar oud en ik heb ze vrij gemakkelijk ter wereld gebracht... al zeg ik 't zelf.

Bij de eerste kreeg ik om 20.15 uur mijn eerste wee en om 23.32 uur kwam hij ter wereld.

Bij de tweede kreeg ik om 08.00 uur mijn eerste wee en ze kwam net voor de koffie om 9.30 uur ter wereld.

Het eerste wat de verloskundige deed toen zij geboren was... neerploffen op de stoel, verbaasd kijken en zeggen: "Dit heb ik nog nooit meegemaakt".
Ik had binnen 15 min. een ontsluiting van 3 naar 10 cm.

Zijn er nog zulke snelle bevallingen... ik heb n.l het hele topic niet doorgelezen.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 22:26

Ik geloof het niet Britt!
Had je niet een enorme weeënstorm dan? Met zo'n snelle ontsluiting?

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:39

Kan het je nog sterker vertellen Marloes_R...

Toen ik voelde dat ik persweeën had heb ik mijn eega geboden mij de po te geven, ben hierop gaan zitten en heb meegeperst.
De verloskundigen was n.l "even naar huis om administratie bij te werken".
En mijn eega maar roepen... puffen Britt, puffen en niet persen, puffen !!!

Er was echter geen houden meer aan en ik dacht... het komt er zonder verloskundige ook wel uit, het ergste wat er gebeuren kan is dat ik compleet uitscheur... maar ik besef wel degelijk dat ik toen een risico heb genomen !!!

Maar goed, onze dochter kwam gezond ter wereld.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 08:10

bloempje; wat een heerlijk wijs ventje!!!..geweldig!..lekker de kleertjes te groot!...

Marloes_R: fijn dat je je antwoorden heb gekregen..hopelijk kan je het nu met een goed gevoel alles afsluiten

Britt: zou je ons even niet zo jaloers willen maken! Knipoog

suzanne F: wat geef jij??slagroom????....lisa weegt nu en ze is nu 5 1/5 maand 8 kilo!..vond ik al heel knap..hahahahaha..

ik ben helemaal niet begonnen met bv..soms wel een puntje spijt van gehad dat ik het niet heb geprobeerd maar ik zag het totaal niet zitten en er zijn gewoon moeders van een drieling die bv geven!!!..pfffffff.....

DJCJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:32

Marloes, hoop dat je het een plekje kan geven nu. En anders wel erover praten hoor.
ja die pnd kreeg ik doordat ze 20 uur per dag huilde en niemand mij geloofde.
bij de 2de was ik al depressief voor ik beviel, en dat is darna omgezet in een pnd

Britt, mijn 2de bevalling duurde van de eerste wee tot ze eruit was, een klein 2,5 uur

Dimitri, geen spijt hebben hoor. Op dat moment leek kv jou het beste. Mischien mocht je ooit weer bevallen dat je anders besluit

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:10

Dimitri ,en dit is pas maatje 47 Clown

Marloes , Fijn dat je nu een plekje kan geven.
Dan heeft de Ks toch nog van pas gekomen,nu is je kindje veilig op de wereld gezet.Zonder complicatie's die evt mee gebracht konden worden.En wie weet de 2e wel helemaal oke gaat.*Als er een 2e komt Knipoog

Britt, maak ons nou niet jaloers..hihi

Mar77, Beterschap met Sanne.Kleintjes kunnen veel hebben zonder dat ze het zelf merken.

Mike heeft vanacht weer heerlijk door geslapen,
Kwam om 01.00 voor zn fles van half 12.
Om 02.00 voor de fles van half 3
En om 08.00 voor de fles van half 6.

Zo en nu snel hier opruimen,was draaien etc voordat Mike weer wakker word.

Edit,Jacq was een heerlijk meisje hoor!Zo lekker knuffelbaar op die foto Clown En dat slabbertje..Heerlijk.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:00

...dan meen je niet!!..nu is het helemaal vertederend!...toen ze bij mij uit het zkhuis kwamen hadden ze maatje 48 aan en dan was aardig te groot...maar niet zo!..moet snel foto's opzoeken!!!!..zo leuk...

Hoe doen jullie het trouwens met paardrijden(we zitten toch op een paardenforum Knipoog)..zijn jullie helemaal gestopt/helemaal niet gestopt??....Ik reed dan de paarden van iemand anders, zij was in het buitenland en het geluk was dat zij terug kwam op het moment dat ik stopte met paardrijden en dat was al met 2 maanden(die pens groeide zo hard!!!)..nu rij ik 1x per week...wel jammer maar meer kan ik er eigenlijk niet bij hebben...

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:10

Ja zoek maar snel foto's van jou uk op.
Ben benieuwd Clown

Met paardrijden,ik heb zelf mn paard er weer bij opgepakt.
Ik heb 2 verzorgmeisjes.Beide doen ze der 2 dagen per week.
En de overige 3 dagen doe ik der zelf,ik rijd der dus ook weer zelf.
De anderen dagen heb ik gewoon te druk met huishouden,kind etc.
Want vriend die werkt gewoon nog 5 dagen in de week.Van ochtend 7 uur tot 5 uur middags.Dus de 3 avondjes zijn even van mij.Even tot ontspanning komen bij mn paardje..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:00

Ik ben erg blij dat ik borstvoeding ben gaan geven, het gaat heel goed, ik geef inderdaad slagroom volgens mij. Haha!
Waarom ik ga stoppen met 6 maanden? Omdat ik dan toch wel weer meer vrijheid wil, bijv. zonder baby op vakantie enzo. Ik merk nu ook dat als ik een drukke dag heb en mijn moeder een paar keer de fles geeft dat ik dan steeds maar weer moet kolven natuurlijk. Best intensief allemaal.
Hoewel er 's nachts niks makkelijker is als even shirtje omhoog en baby aanleggen natuurlijk.