Roken tijdens de zwangerschap, wat vind je daarvan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

waterval123

Re: Roken tijdens de zwangerschap, wat vind je daarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 13:25

Ons mam heeft gewoon gerookt toen ze zwanger van me was, niet veel hoor! mar erwas/is helemaal niets met me, de docters dachten zelfs dat ze gestopt was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:21

katiavl weet niet wat je nu steeds loopt de 'drammen' maar ik heb allang al antwoord op jou vragen gegeven...
Maar kan het je niet kwalijk nemen hoor Knipoog Zal je wel overheen gelezen hebben.
Alleen vraag ik me dan af hoe je je oordeel kan vormen.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:24

Ik heb een chronische stres stoornis.

hmm...
is het dan wel verstandig om uberhaupt aan kinderen te beginnen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:30

tinaaz schreef:
is het dan wel verstandig om uberhaupt aan kinderen te beginnen??

Nou je wordt wel flink ontmoedigd.... Nagelbijten / Gniffelen in deze hedendaagse maatschappij,
maar denk dat dat ook grotendeels aan jezelf ligt, jij alleen kan ik schatten wat je wel of niet aankan, bij twijfels zou ik persoonlijk wachten, anders maar niet.

Hoe oud ben je?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:32

Roken is niet gezond, of je nu een kind in je buik hebt, of niet. Natuurlijk hoort een zwangere vrouw i.m.o. voor twee te denken, maar dat doen ze lang niet allemaal. Ik denk niet dat ze doorhebben dat ze er ook 'iemand anders' mee hebben...

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 18:26

Chiqa schreef:
katiavl weet niet wat je nu steeds loopt de 'drammen' maar ik heb allang al antwoord op jou vragen gegeven...
Maar kan het je niet kwalijk nemen hoor Knipoog Zal je wel overheen gelezen hebben.

Heb ik er dan ook overheen gelezen?
En met mij vele anderen?
Jou enige argument is:
"ik snap niet hoe jullie je zo bang kan laten maken door de massa hysterie en blabla.."
Maar je hebt geen goed argument gegeven waarmee al het medische onderzoek,
dat aantoont dat roken slecht is,
onderuit gehaald word...
Heb je dat wel gedaan: quote het even voor me en dan bied ik mijn excuses aan...

yeah you wish...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:29

katiavl schreef:
iefke schreef:
Nou, heb in psychiatrie gewerkt en daar waren meiden met Anorexia die gewoon zwanger zijn geworden...

Ik vind roken iets wat je zelf kiest, terwijl Anorexia je overkomt....

Effie off topic, maar de eisprong word toch voorkomen? Door het lichaam?

Bij sommigen wel en bij mij dus destijds niet, hoor. Ik ben jarenlang niet ongesteld geweest en werd het vervolgens wel weer tijdens mijn eetstoornissen.

Inderdaad kies je voor roken. Ik heb destijds niet bewust voor eetstoornissen gekozen, zo werkt het zeker niet. Maar het is wel vorm van verslaving, dat weer wel. Zie er maar weer eens af te komen na 15 jaar. Gelukkig is het mij gelukt en daarom snap ik de rookverslaafden totaal niet. Als ik het wel kan, waarom kunnen zijn dan niet zonder sigaretten leven. Daar geloof ik dus niet in. Echt niet.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:31

Chiqa schreef:

Ik heb die antwoorden ook nergens gezien...... Geef ze nog maar een keer dan of geef de pagina even aan. Ben benieuwd.....

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:46

ehm nee ik heb de antwoorden ook niet gezien....
we zijn dus in ieder geval niet alleen in deze Knipoog

eetstoornis kies je zeker niet voor, des te knapper vind ik het als het je lukt om het "opzij te zetten" voor je baby !

als je veel stress hebt zou ik op dit moment niet aan kindjes beginnen nee, dat lijkt me niet slim. er komt nogal wat bij kijken ! eerst eens kijken waar die stress van komt en wat er aan te doen is, daar heb je dan je handen vol aan lijkt me zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:06

Nou hier dan nogmaals mijn motivatie; ben gaan roken op aanraden van de dokter.
(Staat heel in het begin van het topic ergens) reden om te kijken of mn medicijn
gebruik omlaag kon; en dat is gelukt, ik slik nu nog nauwelijsk een kwart van wat ik vroeger slikte.
Let op; ben pas 3 jaar geleden begonnen, daarvoor nooit een sigaret aangeraakt.
En zo tussen neus en lippen door de vraagt teruggelegt "wat nu als ik ooit zwanger wil worden, moet ik dan weer stoppen?"
Integendeel, hij gaf aan dat stres slechter voor de zwangerschap was dan een paar peukjes per dag.
Ik had mn twijfels en ben hier en daar wat gaan informeren; en ben voor de middenweg gegaan,
als ik dus tussen twee kwaden moet kiezen.
Ik zal als ik zwanger wil worden ook van mn medicijnen afmoeten, dus des te meer redenen om het roken niet af te pakken.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:10

Het ene, of het andere kwaad Chiqa. Dat is erg vervelend. Er staat nu ook een artikel op nu.nl (stress en zwangerschap).

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:11

medicijnen zijn vast erger voor de beeb dan sigaretten maar een dokter die je aan het roken helpt...brrr fijne dokter.

homeopaat heeft ook vaak wel alternatieven voor bepaalde medicijnen. (om even een voorbeeld te roepen)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:13

Acapunctuur Ja

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:15

heb ooit gehoord dat je kind afwijkingen kan krijgen als je rookt tijdens je zwangerschap..
zowieso heel het roken is ongezond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:19

kekaro schreef:
homeopaat heeft ook vaak wel alternatieven voor bepaalde medicijnen. (om even een voorbeel

Helaas homeopathie helpt niet tegen de stoornis waar ik sinds een paar jaar aan leidt, heb wel jaren gelopen bij een erkend homeopaath.
Hij gaf heel eerlijk aan dat hij me nie verder kon helpen, dat daar helaas "groffer" werk voor nodig is.
Maar goed ik ga nu teveel door op wat ik mankeer, en eigenlijk zit ik daar niet zo op te wachten..
(Prive) Maar heb het dus wél geprobeert maar helaas konden ze niets voor me doet.

Schimmelig schreef:
Er staat nu ook een artikel op nu.nl (stress en zwangerschap).

Klopt moeders die tijdens de zwangerschap leiden aan stres kunnen kinderen met een lager IQ krijgen
en hebben een grote kans op een huilbaby.
Zag het artikel ook al staat bij www.telegraaf.nl maar daar ik niet zo van statisieken houdt (Ieder mens is weer uniek) heb ik dat artikel niet geplaatst, maar het omschrijft wel waar ik bang voor ben.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:20

patsur schreef:
heb ooit gehoord dat je kind afwijkingen kan krijgen als je rookt tijdens je zwangerschap..

Dat proberen bokkers haar nu al 14 pagina's lang te vertellen.
Zonder enig resultaat. Helaas.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:29

ik snap heel goed dat je niet teveel prive dingen neer wilt zetten, maar met die achtergronden is het natuurlijk een heel ander verhaal dan gewoon de kwestie: roken tijdens de zwangerschap wat vinden jullie daar van ?!

bij jou word het dan waarschijnlijk de keuze uit het minst kwade.

jammer dat homeopatie niet werkt in ieder geval !

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:31

Ik vraag me alleen af waarom de dokter je geen pleisters heeft aangeraden in plaats van roken. Zoals alle dokters doen, en veel verenigingen?
Laatst bijgewerkt door lesilla op 27-01-07 20:38, in het totaal 3 keer bewerkt

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:32

welke dokter raadt je in godesnaam aan om te gaan roken Verward zodat hij straks nog meer aan je kan verdienen als jij je longen kapot hebt? (en ja met die paar peukjes kan dat ook..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:34

Hoi Kerako; dank je dat je de essentie van dit topic even een wending geeft,
dit is idd mn vraagstelling.
Ik hoop mensen te treffen die in een soortgelijk schuitje hebben gezeten, en hun
verhaal kunnen delen.
Mss zijn die zwangerschapshormonen wel zo sterk dat ik ineens in een heel andere
gemoedstoestand kom?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:35

Jumpfreak schreef:
patsur schreef:

Dat proberen bokkers haar nu al 14 pagina's lang te vertellen.
Zonder enig resultaat. Helaas.

oh, niet gelezen.
Stom om voor je eigen verslaving te kiezen ipv voor de gezondheid van je kind.. Straks heb je dankzij het roken een kind in een rolstoel ofzo, daar gaa je sociale leven. Realiseer je wel dat een gehandicapt kind in welke vorm dan ook gigantisch veel zorg vraagt en niet ieder gezin kan dat aan qua tijd en financien..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:35

Chiqa schreef:
Grappig heb dit topic elders lopen en daar heerst toch een minder veroordelende sfeer.
Bijzonder...

Hmm en toch is daar ook 84 procent tegen het roken tijdens een zwangerschap Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:38

katiavl schreef:
Ik vraag me alleen af waarom de dokter je geen pleisters heeft aangeraden in plaats van roken. Zoals alle dokters doen, en veel verenigingen?

Mischien heb je mijn vraag niet gelezen, ik snap jou dokter dus niet echt Bloos

Want het is bewezen dat roken minder effect heeft zelfs... plus het destructie effect.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:49

Dat je mindert met roken heeft helaas geen effect: dan kun je net zo goed door paffen als voorheen

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:19

Chiqa schreef:
Klopt moeders die tijdens de zwangerschap leiden aan stres kunnen kinderen met een lager IQ krijgen
en hebben een grote kans op een huilbaby
.
Zag het artikel ook al staat bij www.telegraaf.nl maar daar ik niet zo van statisieken houdt (Ieder mens is weer uniek) heb ik dat artikel niet geplaatst, maar het omschrijft wel waar ik bang voor ben.

Dat is ook weer zo iets wat je de laatste tijd zo vaak hoort, als je dat 40 jaar geleden gezegd had, had niemand geweten wat een huilbaby was... Je moet je niet laten leiden door massahysterie en vooroordelen, hoor Tong uitsteken

Sounds familiar? Vingers aflikken