[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarie89

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:39

Ik kwam er 10 van aan.. Boos!
En dat kwam echt daardoor..
Dus zit er nu mee Clown Maar ben gestopt en al heel wat afgevallen weer..

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:13

Ik heb volgens mij een probleem. Ik heb heel veel moeite met de pil slikken. De eerste week heb ik de pil niet goed geslikt. Een keer vergeten enzo.. De tweede week heb ik helemaal goed geslikt en helemaal aan het einde van de tweede week heb ik geslachtsgemeenschap gehad. Kan ik nu zwanger zijn?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:38

Als je het niet goed doet is het 7 dagen niet veilig in principe (kan natuurlijk per pil/persoon iets schelen), dus tel maar uit...

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:09

Ik moet over 3 dagen een spiraaltje laten zetten, wie wil me vertellen hoe het in zijn werk gaat? Nagelbijten / Gniffelen

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:41

Ik ben iets geruster, er zaten bij mij 7 dagen tussen. En ze zullen het toch wel een beetje ruim nemen? Als het ook 9 dagen kan zijn, zouden ze er geen week voor geven toch? Ik denk dat ik geluk heb gehad Haha!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:15

pianka, je hebt een pb Lachen

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:25

Ik ben in het begin van de 2e week de pil vergeten.
Gewoon na 10 uren geloof ik ingenomen en gemeenschap gehad.
Nu ben ik aan het einde van die 2e week (14e pil) en ik was hem vanochtend wéér vergeten. Die vergeten pil heb ik na 5 uren ingenomen.
Kan ik nog wel gemeenschap hebben?
Ik weet niet hoe het zit als je hem 2x in een strip vergeet.
Ik heb ze beiden wel binnen 12 uren weer geslikt dus eigenlijk zou het geen kwaad kunnen toch?

Ik zag op een andere site staan dat een meid dit ook had en dat de arts toen zei dat ze gewoon gemeenschap kon hebben. Maar ze werd toch zwanger! Iieehh Tong uitsteken Help!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:50

Zwanger worden door de pil (en andere voorbehoedsmiddelen) heen kan in principe altijd gebeuren, er is nou eenmaal een risico van minimaal 0,1%. De enige manier om niet zwanger te worden is van je vriend af te blijven Knipoog
Dus lees de bijsluiter, staat daar tot 12 uur later is het prima, dan is er geen probleem Lachen

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:28

Ik ben ongesteld Haha! ik besef dat ik toch geluk heb gehad..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:33

Misschien stomme vraag, maar als je de pil eerst bijvoorbeeld om 10 uur s avonds slikt, de dag erna om 7 uur 's avonds en die dag dáárna om 11 uur 's avonds, is de pil dan nog veilig?
Een vriendin van mij doet dit, maar mij lijkt het niet zo slim.
Ik doe dit ook wel eens, dat ik de ene pil om 8 uur 's avonds slik en de volgende om 9 uur, is hij dan nog veilig?

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:37

Ja, hij is in beide gevallen veilig. Wel is het beter om gewoon de pil op een zo vast mogelijk tijdstip in te nemen. Maar natuurlijk mag er wel wat verschil in zitten!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:06

Hangt wel van je pil af. Met pillen als microginon30 en de diane zou het geen klap uit moeten maken, maar een vriendin van me kon heel slecht tegen al die hormonen en had een hele lichte. Haar wekker (v/d telefoon) ging dus iedere dag af, en dan nam ze hem ook direct!

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:58

Hmmm ik heb een "probleempje".
Dinsdag (24 april) ben ik m'n pil vergeten. Dit was m'n 15e dag. Ik ben in de bijsluiter gaan lezen en er staat dat als je je pil in de 2e week vergeten bent (ik dacht dus dat ik nog in m'n 2e week zat, het blijkt dus m'n 3e week te zijn) dat je dan gewoon die vergeten pil in moet nemen ookal betekend dat dat je 2 pillen tegelijk moet nemen. Ik heb op woensdag avond dus 2 pillen genomen.
Toen ik ging lezen wat je moest doen als je je pil in de 3e week vergeten bent staat dat je de strip moet afmaken en zonder onderbreking door moet gaan met de volgende strip. Als ik dit doe ben ik in mijn vakantie ongesteld en dat wil ik niet Bloos .
Mijn vraag is of ik maandag 30 april (op die dag neem ik de laatste pil van de strip) gewoon mag stoppen? Als dat kan, blijft de pil dan even goed werken?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 13:42

Het is de 3e week, maar op het nippertje.. je zou er evt voor kunnen kiezen de pil 1 week extra te slikken, dan een stopweek te houden en dan daarna gewoon weer een hele strip (of die 5 weken die je overhebt in 1x achter elkaar).

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:08

Kan ik ook 3 dagen extra slikken ipv een week? Dan neem ik de dag dat ik op vakantie ga weer de eerste pil van de nieuwe strip in en dan ben ik het niet op vakantie Haha!.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 23:32

Sfiejj schreef:
Ja, hij is in beide gevallen veilig. Wel is het beter om gewoon de pil op een zo vast mogelijk tijdstip in te nemen. Maar natuurlijk mag er wel wat verschil in zitten!

Gelukkig. Lachen
Had het namelijk een keer om 7 uur geslikt, de volgende dag om 10 uur pas.. Wel gemeenschap gehad maar ben vandaag gelukkig ongesteld geworden, was behoorlijk zenuwachtig.. Nagelbijten / Gniffelen

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 19:51

Ik zit ook met zenuwen.
Ik vergat nog een pil in week 2 maar heb geen gemeenschap meer gehad.
Zondag 22 april vergat ik m'n pil en die woensdag daarop weer.
Maandag en dinsdag gemeenschap gehad.
Ik verlies nu licht-gekleurd-bloed met stolsels en had vanochtend hele erge steken in m'n buik.
Nu heb ik last van menstruatiepijn die uitstraalt naar m'n rug.
Ik geloof dat ik donderdag ook al wat bloed verloor, maar had nog niet een link gelegd omdat ik de pil een xtra maand had doorgeslikt en dus bloedverlies zou kunnen hebben (Heb ik trouwens nog niet eerder meegemaakt)

Ik ben vanochtend abrupt gestopt met de pil omdat ik wil weten of ik ook ongesteld word.
Ik zou dus pas over 2 dagen moeten beginnen met ongesteld worden maar heb nu dus al licht bloedverlies.
Ik hoop dat het allemaal goed komt !!
Ik heb beide pillen geloof ik binnen 12 uur ingenomen dus het zou goed moeten komen Lachen

Is het trouwens nou ook zo, dat als je gemeenschap hebt gehad en de dag daarna je pil vergeet, dat je dan zwanger kunt worden? Ja toch?

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 08:50

Aangezien je al tekenen van de menstruatie vertoont, zou ik me geen zorgen maken. Maar probeer voortaan echt je pil goed te slikken. Ookal is het niet omdat je anders zwanger wordt, het is ook nog is beter voor je lichaam!
En trouwens, die laatste vraag, dat vraag ik me ook altijd af..
Laatst bijgewerkt door Sophie2 op 29-04-07 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 08:50

@ Marly, gelukkig Haha!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 11:45

Ik heb even een vraagje..
De laatste jaren voordat ik met de pil begon was ik eigenlijk al nooit zo vreselijk ongesteld. 1 dag vrij heftig, en daarna was het al zo goed als over. Sinds ik de pil slik ben ik nauwelijks nog ongesteld, echt heel weinig, heb eigenlijk alleen nog mini OB nodig. Ik vind het nu toch wel een beetje raar.. Zijn er meer mensen die dit hebben? Moet ik me nu zorgen maken?

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 12:57

Sfiejj schreef:
Aangezien je al tekenen van de menstruatie vertoont, zou ik me geen zorgen maken. Maar probeer voortaan echt je pil goed te slikken. Ookal is het niet omdat je anders zwanger wordt, het is ook nog is beter voor je lichaam!
En trouwens, die laatste vraag, dat vraag ik me ook altijd af..

Ik vergeet m'n pil echt noooit! Tong uitsteken Behalve nu haha, ik stond echt voor een raadsel!
Ik slik hem altijd goed. Rond half 7 neem ik hem elke dag in dus dat is het probleem niet Lachen
Ik schat de kans vrij klein dat er wat met me aan de hand is Tong uitsteken

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 14:32

Als ik een paar maand niet de nuvaring wil gebruiken; kan ik dan gewoon niet meer indoen na het ongesteld zijn & dan gewoon weer beginnen na een paar maand? Jawel toch?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:19

Roelke_ schreef:
Ik heb even een vraagje..
De laatste jaren voordat ik met de pil begon was ik eigenlijk al nooit zo vreselijk ongesteld. 1 dag vrij heftig, en daarna was het al zo goed als over. Sinds ik de pil slik ben ik nauwelijks nog ongesteld, echt heel weinig, heb eigenlijk alleen nog mini OB nodig. Ik vind het nu toch wel een beetje raar.. Zijn er meer mensen die dit hebben? Moet ik me nu zorgen maken?

Ik was ook met de pil lichter ongesteld dan voordat ik met de pil begon. Dat schijnt ook wel normaal te zijn, dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Ik vond het wel prettig.
Anders als je het niet vertrouwt, vraag je het een keertje aan je huisarts.

Millenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:01

Een poosje terug had ik gepost dat ik op doktersadvies de pil moest doorslikken. Helaas werd ik hier zelf niet veel beter op. Steeds meer mircaine, moe enz. Dus nu sinds 4 weken aan de prikpil en bevalt me prima. Niet meer iedere dag een pilletje innemen die ik nog wel eens vergat

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:56

Ik heb een vraagje over de 3 fasen pil.

Ik ben deze pil gaan slikken na een maand pilloos.. omdat ik heel erge hoofdpijn had van de microgynon30 (dacht dat mijn hoofdpijn daardoor kwam) . Ik ben niet op de 1e dag van mijn menstruatie begonnen zoals het zou moeten, omdat ik meteen wou weten of ik van de 3 fasenpil hoofdpijn zou krijgen. De pil was dus niet veilig, maar nu moet ik nog een dag of 3/4 van deze strip, en dan zou ik dus stopweek hebben. Maar! Wat moet ik doen? Doorslikken en meteen na deze strip aan de nieuwe strip beginnen, of gewoon stopweek houden, en is de pil dan na de stopweek veilig? Of moet ik NU stoppen en op de eerste dag van mijn volgende menstruatie beginnen met een nieuwe strip?