Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Silviabol schreef:ivystoeter hoe bedoel je die zin? snap hem niet helemaal
ik gooi tijdens een ongesteldheidsperiode 1 keer per 2 dagen ofzo het prullenbakje thuis leeg.
Neem aan dat dat op het werk ed dagelijks gebeurd
Quellian schreef:Tadáá!
Nou, dan gaan we er gewoon weer mee verder
door schreef:Nou, hier niet.....
Ik denk dat als je dr in gaat graven je dingen tegenkomt die inmiddels antiek zijn...
daantjuhhh schreef:Quellian schreef:Tadáá!
Nou, dan gaan we er gewoon weer mee verder
ja maar besef wel dat veel manege's een septis tank hebben!
Silviabol schreef:maar het doorspoelen is niet het enige probleem, waar blijft het daarna? het is niet afbreekbaar dus het is gewoon niet handig
Quellian schreef:
Ik kom niet op maneges
Maar heel cru kan het me niet schelen waar het blijft als het is doorgespoeld, kan er werkelijk niet van wakker liggen
Enne... Hier op het werk is een contract met zo'n bedrijf dat de bakken komt legen, 1x per 2 maanden dus. Moet je 's zomers eens ruiken hier op de afdeling, net alsof de vistent in de gang staatSpijt me ernstig, maar dan spoel ik mijn tampon wel door (en plassen doe ik dan ook niet meer op het werk).
manie schreef:Silviabol schreef:maar het doorspoelen is niet het enige probleem, waar blijft het daarna? het is niet afbreekbaar dus het is gewoon niet handig
De rioolzuivering haalt hele klonten pleepapier, slib, tampons, condooms etc. uit het riool dat verbrand wordt in de vuilverbranding.
Dus of je het nu zelf in de afvalbak gooit of de rioolzuivering doet dat voor je, dat maakt dus geen fluit uit. Door de plee spoelen is dus NIET slecht voor het milieu, eigenlijk is het zelfs beter thuis doe je er immers extra plastic omheen....
Je voorkomt alleen een vieze prullebak en gekledder op de plee met zo'n vies ding als je zo'n baal kütkatoen gewoon doorspoelt.
Daarnaast zijn tampons gemaakt van katoen dit is een natuurlijk materiaal dus het breekt ook wel af op termijn.
Het enige probleem is dat een slecht riool verstopt kan raken en tja gebeurt dat, dan weet je dat je het riool moet laten renoveren.
Dus ik zou al die arme dames die al tijden aan het klooien zijn met papiertjes, plasticzakje vuilnisbakken etc etc op willen roepen: vergemakkelijk je leven en spoel die tamponnies gewoon door
Er gaat vast een wereld voor je open
daantjuhhh schreef:Quellian schreef:
Ik kom niet op maneges
Maar heel cru kan het me niet schelen waar het blijft als het is doorgespoeld, kan er werkelijk niet van wakker liggen
Enne... Hier op het werk is een contract met zo'n bedrijf dat de bakken komt legen, 1x per 2 maanden dus. Moet je 's zomers eens ruiken hier op de afdeling, net alsof de vistent in de gang staatSpijt me ernstig, maar dan spoel ik mijn tampon wel door (en plassen doe ik dan ook niet meer op het werk).
En ook niet als een ander voor de kosten opdraaid.
Zoals die manege eigenaar, die de heleboel telkesn overhoop had.
Of bij mij thuis.
Als iedereen het bij hun eigen plee doorspoeld kan me niks schelen, raakt hij wel verstopt draai je er zelf voor op.
Maar niet bij een ander!
Quellian schreef:Welke ander? Ik zie geen ander
Verder ga ik met manie mee
daantjuhhh schreef:Quellian schreef:Welke ander? Ik zie geen ander
Verder ga ik met manie mee
Ik bedoel alleen maar, als je het thuis doet of ergens waar geen prullebak is no problemo!
Alleen is het wel zo netjes om bij mensen die hun prullebakje wel netjes voor elkaar hebben, maar hun riool wat minder om het dan in het prullebakje te dumpen.
door_ schreef:Ik ga zelden tot nooit bij een ander naar het toilet.... is een beetje een tick...![]()
Dus bij mij belanden ze thuis in de pot, of op t werk... en op t werk doe ik het omdat zodra je dat prullenbakje opendoet delucht niet te harden is....
Op t werk hadden ze trouwens laatst verstopping.... geen tampon van mij meer te vinden hoor....
Apollo schreef:Misschien moeten we de tampon-fabrikanten inderdaad ff mailen..of naar een minister die daarover gaat =P.
Ik ben nú trouwens wel ff op de OB site aant rondsnuffelen, en kijk eens:Citaat:Wat doe ik met een gebruikte tampon?
Wikkel de tampon in een stukje toiletpapier en gooi hem in de vuilnisemmer. In heel wat openbare toiletten vind je speciaal daartoe geplaatste hygiëneafvalbakken. Is er geen afvalbak beschikbaar, dan kan je de o.b.® tampon ook door het toilet spoelen. Dat is echter niet de beste keuze. In geen geval mag je een tampon doorspoelen in een chemisch toilet of in een toilet dat is aangesloten op een septic tank.
hehe wordt dus niet hélemaal afgeraden zelfs
door_ schreef:Ik ga zelden tot nooit bij een ander naar het toilet.... is een beetje een tick... :o
Dus bij mij belanden ze thuis in de pot, of op t werk... en op t werk doe ik het omdat zodra je dat prullenbakje opendoet delucht niet te harden is....
Op t werk hadden ze trouwens laatst verstopping.... geen tampon van mij meer te vinden hoor....
Quellian schreef:door_ schreef:Ik ga zelden tot nooit bij een ander naar het toilet.... is een beetje een tick...![]()
Ik ook niet, vind het vaak smerig bij anderen
Hier hadden we laatst ook verstopping. Het enige dat naarboven kwam, was een grote dot WC papier. Dat zou inhouden dat je WC papier ook maar in het prullenbakje moet gooien?
daantjuhhh schreef:Als iedereen het bij hun eigen plee doorspoeld kan me niks schelen, raakt hij wel verstopt draai je er zelf voor op.
Maar niet bij een ander!
joel schreef:en dan moet je verder lezen tot daar waar je zelf interesse hebt, lees de zin maar na het vette gedeelte, een septic tank is met andere woorden ook die bepaalde "overloop" waar ik het eerder over had met foto.