Tampons doortrekken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: Tampons doortrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:35

dat bedoel ik silviabol..
als ik ongesteld ben dan gooien we het zakje weg 1 keer per 2 dagen of iedere dag.
en ik verga dan echt niet van de stank ofzo als ik het klepje opendoe voordat hij geleegd is.
dus snap niet waarom sommige mensen zo moeilijk doen over stank zeg maar

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:35

Silviabol schreef:
ivystoeter hoe bedoel je die zin? snap hem niet helemaal
ik gooi tijdens een ongesteldheidsperiode 1 keer per 2 dagen ofzo het prullenbakje thuis leeg.
Neem aan dat dat op het werk ed dagelijks gebeurd

Nou, hier niet.....
Ik denk dat als je dr in gaat graven je dingen tegenkomt die inmiddels antiek zijn...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:36

Quellian schreef:
Tadáá! Hyper!

Nou, dan gaan we er gewoon weer mee verder Ja

ja maar besef wel dat veel manege's een septis tank hebben!
En das behoorlijk poedersuiker als dat ding eens per 2 weken verstopt zit vanwege al die tampons en maandverband dat word doorgespoeld terwijl er een keurig schoon prullebakje naast de plee staat!

Is vooral erg leuk als ik eens op de manege moet oppassen samen met pa en dat ding raakt verstopt
wat dan weer een overstroming aan menselijke uitwerpselen ontstaat in de zadelkamer en spuitplaats!
Dat is echt zwaar vervelend.

gelukkig worden ze binnenkort op het riool aangesloten!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:37

door schreef:
Nou, hier niet.....
Ik denk dat als je dr in gaat graven je dingen tegenkomt die inmiddels antiek zijn...

In dit geval gaat het spreekwoord "a dirty mind is a joy forever" níet op
Laatst bijgewerkt door SillyB op 10-08-06 14:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:37

Ik gooi ze eigenlijk altijd in de prullenbak, tenzij ik geen prullenbak kan ontdekken (dat hebben ze namelijk ook niet in ieder toilet!).

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:40

Ik spoel ze ook altijd door. Normaal gesproken kan dit ook gewoon... Hoewel wij de afvoer verstopt hadden ja en er kwamen idd tampons uit, moet er wel bijzetten dat een hele lieve boomwortel daar de oorzaak van was Knipoog.
Tampons kun je gewoon doorspoelen, zo dik als een riolering worden ze echt niet, natuurlijk bij de oudere huizen heb je daar meer kans op maar dat heeft te maken met de kwaliteit van de riolering niet door de tampon die opeens de maat van aan tennisbal zou krijgen...

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:43

maar het doorspoelen is niet het enige probleem, waar blijft het daarna? het is niet afbreekbaar dus het is gewoon niet handig

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:44

Nee maar meerdere tampons kunnen dus bij een septistank flinke verstoppingen veroorzaken.
Ik lkan het weten.
Heb het zelf ondervonden en dat is GEEN pretje..
Hahaha BAH!!!

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:45

er bestaan speciala tampons die je wel door kan spoelen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:46

Hihi... als er een jonger jongetje dit allemaal leest:
"mamma! ik ga later bij de rioolzuivering werken"
Mamma zegt: "dat zou ik maar niet doen ventje, want dan moet je met een schepnetje allemaal tampons uit het water vissen" Vork

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:47

daantjuhhh schreef:
Quellian schreef:
Tadáá! Hyper!

Nou, dan gaan we er gewoon weer mee verder Ja

ja maar besef wel dat veel manege's een septis tank hebben!

Ik kom niet op maneges Clown

Maar heel cru kan het me niet schelen waar het blijft als het is doorgespoeld, kan er werkelijk niet van wakker liggen Bloos

Enne... Hier op het werk is een contract met zo'n bedrijf dat de bakken komt legen, 1x per 2 maanden dus. Moet je 's zomers eens ruiken hier op de afdeling, net alsof de vistent in de gang staat Vingers aflikken Spijt me ernstig, maar dan spoel ik mijn tampon wel door (en plassen doe ik dan ook niet meer op het werk).

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:58

Silviabol schreef:
maar het doorspoelen is niet het enige probleem, waar blijft het daarna? het is niet afbreekbaar dus het is gewoon niet handig

De rioolzuivering haalt hele klonten pleepapier, slib, tampons, condooms etc. uit het riool dat verbrand wordt in de vuilverbranding.
Dus of je het nu zelf in de afvalbak gooit of de rioolzuivering doet dat voor je, dat maakt dus geen fluit uit. Door de plee spoelen is dus NIET slecht voor het milieu, eigenlijk is het zelfs beter thuis doe je er immers extra plastic omheen....

Je voorkomt alleen een vieze prullebak en gekledder op de plee met zo'n vies ding als je zo'n baal kütkatoen gewoon doorspoelt.

Daarnaast zijn tampons gemaakt van katoen dit is een natuurlijk materiaal dus het breekt ook wel af op termijn.

Het enige probleem is dat een slecht riool verstopt kan raken en tja gebeurt dat, dan weet je dat je het riool moet laten renoveren.

Dus ik zou al die arme dames die al tijden aan het klooien zijn met papiertjes, plasticzakje vuilnisbakken etc etc op willen roepen: vergemakkelijk je leven en spoel die tamponnies gewoon door Lachen
Er gaat vast een wereld voor je open Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:02

Quellian schreef:

Maar heel cru kan het me niet schelen waar het blijft als het is doorgespoeld, kan er werkelijk niet van wakker liggen Bloos

Enne... Hier op het werk is een contract met zo'n bedrijf dat de bakken komt legen, 1x per 2 maanden dus. Moet je 's zomers eens ruiken hier op de afdeling, net alsof de vistent in de gang staat Vingers aflikken Spijt me ernstig, maar dan spoel ik mijn tampon wel door (en plassen doe ik dan ook niet meer op het werk).

En ook niet als een ander voor de kosten opdraaid.

Zoals die manege eigenaar, die de heleboel telkesn overhoop had.
Of bij mij thuis.
Als iedereen het bij hun eigen plee doorspoeld kan me niks schelen, raakt hij wel verstopt draai je er zelf voor op.
Maar niet bij een ander!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:12

manie schreef:
Silviabol schreef:

De rioolzuivering haalt hele klonten pleepapier, slib, tampons, condooms etc. uit het riool dat verbrand wordt in de vuilverbranding.
Dus of je het nu zelf in de afvalbak gooit of de rioolzuivering doet dat voor je, dat maakt dus geen fluit uit. Door de plee spoelen is dus NIET slecht voor het milieu, eigenlijk is het zelfs beter thuis doe je er immers extra plastic omheen....

Je voorkomt alleen een vieze prullebak en gekledder op de plee met zo'n vies ding als je zo'n baal kütkatoen gewoon doorspoelt.

Daarnaast zijn tampons gemaakt van katoen dit is een natuurlijk materiaal dus het breekt ook wel af op termijn.

Het enige probleem is dat een slecht riool verstopt kan raken en tja gebeurt dat, dan weet je dat je het riool moet laten renoveren.

Dus ik zou al die arme dames die al tijden aan het klooien zijn met papiertjes, plasticzakje vuilnisbakken etc etc op willen roepen: vergemakkelijk je leven en spoel die tamponnies gewoon door Lachen
Er gaat vast een wereld voor je open Haha!

Afgod

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:13

daantjuhhh schreef:
Quellian schreef:

En ook niet als een ander voor de kosten opdraaid.

Zoals die manege eigenaar, die de heleboel telkesn overhoop had.
Of bij mij thuis.
Als iedereen het bij hun eigen plee doorspoeld kan me niks schelen, raakt hij wel verstopt draai je er zelf voor op.
Maar niet bij een ander!

Welke ander? Ik zie geen ander Lachen

Verder ga ik met manie mee Kusje

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:14

Ik vind het eigelijk een beetje aso, om je tampon ibj iemand anders door de plee te spoelen, doe dat lekker thuis, :| tenzij er natuurlijk geen prullenbak is;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:17

Quellian schreef:

Ik bedoel alleen maar, als je het thuis doet of ergens waar geen prullebak is no problemo!
Alleen is het wel zo netjes om bij mensen die hun prullebakje wel netjes voor elkaar hebben, maar hun riool wat minder om het dan in het prullebakje te dumpen.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:23

daantjuhhh schreef:
Quellian schreef:

Ik bedoel alleen maar, als je het thuis doet of ergens waar geen prullebak is no problemo!
Alleen is het wel zo netjes om bij mensen die hun prullebakje wel netjes voor elkaar hebben, maar hun riool wat minder om het dan in het prullebakje te dumpen.

Ik ga zelden tot nooit bij een ander naar het toilet.... is een beetje een tick... Bloos
Dus bij mij belanden ze thuis in de pot, of op t werk... en op t werk doe ik het omdat zodra je dat prullenbakje opendoet delucht niet te harden is....
Op t werk hadden ze trouwens laatst verstopping.... geen tampon van mij meer te vinden hoor.... Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:26

door_ schreef:
Ik ga zelden tot nooit bij een ander naar het toilet.... is een beetje een tick... Bloos
Dus bij mij belanden ze thuis in de pot, of op t werk... en op t werk doe ik het omdat zodra je dat prullenbakje opendoet delucht niet te harden is....
Op t werk hadden ze trouwens laatst verstopping.... geen tampon van mij meer te vinden hoor.... Knipoog

Ik ook niet, vind het vaak smerig bij anderen Bloos

Hier hadden we laatst ook verstopping. Het enige dat naarboven kwam, was een grote dot WC papier. Dat zou inhouden dat je WC papier ook maar in het prullenbakje moet gooien?

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:26

Apollo schreef:
Misschien moeten we de tampon-fabrikanten inderdaad ff mailen..of naar een minister die daarover gaat =P.
Ik ben nú trouwens wel ff op de OB site aant rondsnuffelen, en kijk eens:

Citaat:
Wat doe ik met een gebruikte tampon?
Wikkel de tampon in een stukje toiletpapier en gooi hem in de vuilnisemmer. In heel wat openbare toiletten vind je speciaal daartoe geplaatste hygiëneafvalbakken. Is er geen afvalbak beschikbaar, dan kan je de o.b.® tampon ook door het toilet spoelen. Dat is echter niet de beste keuze. In geen geval mag je een tampon doorspoelen in een chemisch toilet of in een toilet dat is aangesloten op een septic tank.

hehe wordt dus niet hélemaal afgeraden zelfs Haha!

en dan moet je verder lezen tot daar waar je zelf interesse hebt, lees de zin maar na het vette gedeelte, een septic tank is met andere woorden ook die bepaalde "overloop" waar ik het eerder over had met foto.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:27

door_ schreef:
Ik ga zelden tot nooit bij een ander naar het toilet.... is een beetje een tick... :o

Hier nog iemand met vreemde toiletten vrees Haha!
Op m'n werk (ziekenhuis) loop ik altijd naar het meest afgelegen toilet dat eigenlijk door niemand wordt gebruikt. Mijn privé plee Knipoog

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:28

Quellian schreef:
door_ schreef:

Ik ook niet, vind het vaak smerig bij anderen Bloos

Hier hadden we laatst ook verstopping. Het enige dat naarboven kwam, was een grote dot WC papier. Dat zou inhouden dat je WC papier ook maar in het prullenbakje moet gooien?

Renoveren van het riool is de enige remedie....

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:30

ik doe het eigenlijk altijd, doorspoelen van mijn tampon...maandverband is wat anders die blijft geheid plakken ergens in het riool. Lijkt mij ook de meest handige (ben nogal een kluns en van de vloer oprapen is ook nix) en ook het meest hygienische... ik geloof nooit dat op alle maneges de prullenbakjes iedere dag of om de dag geleegd worden.....

xx

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:43

daantjuhhh schreef:
Maar niet bij een ander!

En daar ga ik helemaal in mee Ja
Ik denk dat er heel wat mensen zijn die de boel niet meer doorspoelen als het eens bij henzelf gebeurd

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:27

joel schreef:
en dan moet je verder lezen tot daar waar je zelf interesse hebt, lees de zin maar na het vette gedeelte, een septic tank is met andere woorden ook die bepaalde "overloop" waar ik het eerder over had met foto.

en ja ik heb óók verder gelezen hoor, want ja mijn interesse ging echt verder. Maar het gaat er om dat er nergens staat dat je tampons niet mag doorspoelen. Als ze ergens een septic tank is, dan zal de eigenaar van dat toilet ook vast wel zo slim zijn om een prullenbakje te plaatsen en eventueel een kaartje op te hangen.

Verder kunnen we het verhaal ook omdraaien;
'ik vind het niet netjes als mensen hier komen die hun tampon in het prullenbakje op het toilet stoppen. Daar zou ík niet blij mee zijn aangezien iedereen hier de tampon netjes in het toilet deponeert. Moet ik ineens de 'sporen' van iemand anders gaan opruimen.'

En verder gewoon een vraag; wie heeft er wel eens een verstopping gehad die alléén door tampons werd veroorzaakt?