[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 11:36

Ik ben na 1 keer huisartsbezoek al doorgestuurd!
Ik ben daarna naar de chirurg geweest voor het eerste consult. Daarna moeten wachten tot toestemming van de verzekering, toen tweede consult en onderzoek van bloed en dergelijke...
Daarna in kunnen schrijven bij het opnamebureau.

Dus helemaal niet zoveel rompslomp

MissJ

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 15:42

CorineH schreef:
Wat ik toch nog steeds een beetje eng vind is dat je steeds verschillende verhalen hoort..... De 1 heeft nergens last van terwijl een ander dat wel heeft.

Ik had eerst een uitnodiging gekregen om deze weeek geopereerd te worden, maar dat was voor mij te kort dag. Ik ga ook over 4 weken een week naar turkijke,dus dat zou niet handig zijn.
Je moet trouwens toch de 1ste 4 weken dag en nacht een sportbh aan?

Nu staat de operatie nij mij gepland op 12 mei. Vind het toch wel erg eng hoor!! Ook omdat het zo mei is!!

Groetjes Corine

Ik moest zelfs de eerste 6 weken dag en nacht een sportbh aan.
Da's geen enkel probleem, als je een fijne, comfortabele bh hebt, heb je daar echt geen last van.
Ik vond het zelfs naar om zonder bh te lopen, omdat er dan ineens zo'n druk op de littekens komt.
Ieder lichaam is anders.
Ik heb alleen pijnstillers gehad toen ik ontwaakte uit de narcose, voor de rest geen greintje pijn.
Maar de dame naast mij in het ziekenhuis had wel pijn.
Het ligt er dus maar net aan.
En je kan altijd pijnstillers krijgen.

Ik heb ook geen administratieve rompslomp gehad.
1x naar de huisarts, toen intake bij de chirurg, binnen een maand had ik goedkeuring van de verzekering( Groene Land Achmea), en binnen een half jaar was alles achter de rug, inclusief operatie.

CorineH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:54

Oke bedankt!

EN hoelang waren jullie ongveer uit de roulatie? Na hoe lang konden jullie weer naar school of naar jullie werk??

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:00

Hallo allemaal!

Aangezien ik doorverwezen ben naar dit topic..zal ik mijn verhaaltje hier maar plaatsen

Ik ben dus 48 kilo afgevallen en heb daardoor enorme hangende en pijnlijke borsten aan overgehouden.
Na een goed gesprek met mijn huisarts ben ik doorverwezen naar de Plastische chirurg.

Hij vertelde mij dat ik op de wachtlijst gezet ben en die wachtlijst is zo'n 2 maanden...heel kort dus

Betreft de vergoeding: Ik ben verzekerd bij Trias en wacht op de goedkeuring..maar mijn chirurg zei dat ik mij daar absoluut geen zorgen om moest maken omdat 99% van alle gevallen vergoed werdt..en al helemaal met mijn klachten (nek rug en schouders!)

Als alles mee zit dan ben ik binnen nu en 3 maanden geopereerd en wel!
Poehpoeh spannend!!!

Ik ga zo op mijn gemak eens alle verhalen hier lezen!

xxx ellen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 18:03

CorineH schreef:
Oke bedankt!

EN hoelang waren jullie ongveer uit de roulatie? Na hoe lang konden jullie weer naar school of naar jullie werk??

Euh, ik zat met een weekje of 4 weer op school, maar dan maar 1 college per dag, omdat ik wel erg moe was.
Ieder lichaam reageert er anders op he?
Ik had nauwelijks tot geen pijn, maar was dus vreselijk slap en moe.
Je moet het zelf aanvoelen, maar trek toch globaal een week of 6 uit voor je weer alles kan doen.

Ellen, leesze!

CorineH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:19

Citaat:
Euh, ik zat met een weekje of 4 weer op school, maar dan maar 1 college per dag, omdat ik wel erg moe was.
Ieder lichaam reageert er anders op he?
Ik had nauwelijks tot geen pijn, maar was dus vreselijk slap en moe.
Je moet het zelf aanvoelen, maar trek toch globaal een week of 6 uit voor je weer alles kan doen.

Ik dacht dat de plastisch chrirug tegen mij had gezegt dat ik waarschijnlijk na 2 weken ongeveer wel weer af en toe naar school kon gaan....maar dat was bij jou dus niet zo.....

ZOu ik het dan wel goed begrepen hebben...

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 18:33

Jawel, je kan het prima goed begrepen hebben.
Het verschilt nogal van chirug tot chirurg wat je te horen krijgt, en dan nog herstelt de 1 sneller dan de ander.
Ik heb na mijn operatie een infectie gehad, waardoor het ook allemaal wat vertraging opgelopen heeft.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:38

Zzooooooooo ik ben weer helemaal bijgelezen

Wat een verhalen..hoe meer ik er over lees..hoe spannender ik het vind!
Ik heb al ervaring met plastische chirurgie want ik heb 2 jaar geleden ook een buikwandcorrectie gehad..echter vind ik ziekenhuizen altijd eng.

Mede omdat ik heel erg moeilijk te prikken ben Dus steken ze altijd 3/4/5 keer mis.
Maar ik las dat je een wit pilletje had gekregen..is dat een soort verdovingsding ofzo?

Poeh...wat is dat toch rot om op die goedkeuring te wachten..vooral omdat ik nogal ongeduldig ben

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 18:40

Geen idee wat voor pil het was.
Ik weet alleen dat het goed werkte.
Ik ging huilend op bed, en toen ik eenmaal beneden bij de OK was, had ik de slappe lach.
Buikwandcorrectie hadden 2 dames bij mij op de kamer ook, dat zag er veel pijnlijker uit!

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:50

Dat pilletje is vast een dormicum geweest
Ze zeiden bij mij dat het was om rustig van de worden (was ik al btw), maar dit is gewoon een sterke doorslaper (oftewel zware slaappil) Als je daarmee wakker blijft ga je gigantisch raar praten, alsof je dronken bent Ik ging er bijv. indianenliedjes van zingen e.d., vond echt alles grappig. (zette mezelf echt voor banketstaaf)

Ik ben trouwens vorige week bij mijn chirurg geweest. Hij zei dat mijn genezing na 3 jaar nog steeds bezig is. De littekens zijn nog niet uitgewerkt en om dit te bevorderen krijg ik 31 mei injecties in de littekens met corticosteroiden en dan moet het volgens hem snel goedkomen. Lijkt me best rottig, het werkt plaatselijk dus ik lig daar dik een half uur geprikt te worden in gevoelige littekens, krijg wel wat verdovende zalf.

Katja: bij jou wordt het 100% zeker vergoed, ik heb je gezien en jij hebt denk ik 3 keer zoveel als ik had voor mijn operatie en bij mij is alles vergoed. Jij hebt ook geen ongezond gewicht dus ik denk niet dat jij af hoeft te vallen om deze operatie te kunnen doen. Ik was ook bezig met afvallen voor mijn operatie in de hoop dat het van mijn borsten af zou gaan, wat toch niet gebeurde Nog steeds heb ik als ik afval dat er niets van mijn borsten af gaat.

Ik ben 1 keer bij mijn huisarts geweest, heb niets hoeven laten zien, alleen mijn situatie uitgelegd en toen kreeg ik de doorverwijzing.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 19:02

Nee, geen slaappil, dacht een -zepam pil.
Na 3 jaar nog herstellende?
Jeetje.
Zo zie je maar, ieder lichaam reageert anders.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:08

Ik kan bij mij niet zeggen dat ze nog herstellende zijn, maar ze veranderen nog wel altijd. En niet helemaal positief Maar goed daar hadden ze voor gewaarschuwd en heb na *even tellen* goh ook al 3 jaar weer nog steeds geen spijt.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:10

@ ellebelletje wat knap dat je 48kilo bent afgevallen zeg...toppie. Fijn dat je wachtlijst zo kort is, bij mij was de wachtlijst destijds ruim 2jaar en ben ik na 1 1/2 jaar alsnog met een "beetje" voorrang behandelt. Ik ben niet zo`n ziekenhuis held maar die 1 1/2 jaar was een vreselijke tijd..daarna nog 8maand revalidatie...als ik er nu op terug kijk weet ik het ook allemaal niet meer. Mijn rugklachten zouden hiermee over zijn, het is nu al ruim 8jr geleden en sinds oktober vorig jaar ben ik grotendeels uitgeschakeld door jawel...mijn rug.

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 23:42

MissJ schreef:
Nee, geen slaappil, dacht een -zepam pil.
Na 3 jaar nog herstellende?
Jeetje.
Zo zie je maar, ieder lichaam reageert anders.

Ooh pammetjes Die zijn ook altijd rustgevend, wel wat minder heftig dan dormicum

je hebt er geloof ik 3 van:
1 spierverslapper waar je goed vaag van wordt (oftewel valium)
1 inslaper, wordt je niet echt vaag van, ik sliep er ook niet op.
1 anti-depressiva die direct werkt en ook vaak gegeven wordt voor vliegangst e.d.

Ik heb de eerste 2 regelmatig geslikt, ik denk dat jij de laatste hebt gehad

En ja, mijn huid heeft blijkbaar flink tijd nodig, helaas gaan littekens bij langzaam herstel heel veel bindweefsel vormen waardoor je hypertrofie krijgt, dikke rode op de huid liggende banden (zoals bij mij) Nou maar hopen dat die injecties gaan werken, laat ik me ten minste niet voor niets lek steken

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:21

Wat goed dat je zoveel bent afgevallen Ellebelletje. Kun je niet met een masker onder narcose worden gebracht? Dat doen ze in ieder geval met kinderen maar ik heb begrepen dat ze het ook toepassen bij volwassenen die erg angstig zijn. Op die manier krijg je helemaal niets mee van het prikken.

flair schreef:

Katja: bij jou wordt het 100% zeker vergoed, ik heb je gezien en jij hebt denk ik 3 keer zoveel als ik had voor mijn operatie en bij mij is alles vergoed. Jij hebt ook geen ongezond gewicht dus ik denk niet dat jij af hoeft te vallen om deze operatie te kunnen doen. Ik was ook bezig met afvallen voor mijn operatie in de hoop dat het van mijn borsten af zou gaan, wat toch niet gebeurde Nog steeds heb ik als ik afval dat er niets van mijn borsten af gaat.

Ik ben 1 keer bij mijn huisarts geweest, heb niets hoeven laten zien, alleen mijn situatie uitgelegd en toen kreeg ik de doorverwijzing.

Bij mij gaat er eigenlijk ook bijna niets van mijn borsten af op dit moment. Ik ben in mijn taille al 12 centimeter kwijt en mijn borstomvang is maar met 6cm afgenomen. Als ik zo doorga dan ga ik zelfs een cupmaat omhoog ipv omlaag.
Toch wil ik wel eerst op mijn streefgewicht komen voor ik me laat opereren omdat ik denk dat ik dan beter kan inschatten wat voor mij een nette maat is. Ik zie mezelf eigenlijk niet opeens met een c-cupje lopen maar misschien is dat wel heel mooi.

Offtopic: waar heb je mij dan gezien?

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:09

Zo'n kapje krijg ik niet Heb ik tijdens mijn knie en buikwandcorrectie -operatie's ook gevraagd....maar ik kreeg hem mooi niet

Nog een vraagje aan degene die al geholpen zijn: Hoeveel dagen lig je minimaal in het ziekenhuis...het is toch geen dagopname ofzo he?
Niet dat het veel uitmaakt maar dan kan ik me vast mentaal voorbereiden

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 15:15

Ellebelletje schreef:
Zo'n kapje krijg ik niet Heb ik tijdens mijn knie en buikwandcorrectie -operatie's ook gevraagd....maar ik kreeg hem mooi niet

Nog een vraagje aan degene die al geholpen zijn: Hoeveel dagen lig je minimaal in het ziekenhuis...het is toch geen dagopname ofzo he?
Niet dat het veel uitmaakt maar dan kan ik me vast mentaal voorbereiden

In de meeste ziekenhuizen ga je na 2 dage nar huis.
Je mag weg als de drains eruit zijn.
Ik ben in Leeuwarden geopereerd, daar blijf je 4 dagen.
je mag daar pas weg als je jezelf kan wassen en aankleden, wel zo prettig.

Flair, ik zal die anti-depressiva variant wel gehad hebben.
Heerlijk spul. zou ik ook moet slikken als ik naar mijn schoonloeder moet.

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:15

Je kan niet inschatten welke maat je krijgt Katja, er kan maar een bepaald gewicht van je borsten af anders kan de chirurg er nooit een natuurlijk uitziende borst van maken. Ik heb het aan mijn chirurg overgelaten, ik heb echt een hele natuurlijk resultaat, het enige nadeel is dat mijn littekens niet meewerken door mijn gevoelige rothuid.

Ik wilde graag een kleine C en had evengoed nog een D, nu is het uiteindelijk toch nog C geworden. Bij mij is er in totaal ongeveer een kg afgehaald! Bij het meisje naast me zelfs 1 kg per borst.

Een chirurg kan btw ook tijdens het opereren echt niet inschatten of hij er nou een C of een D cup van gemaakt heeft. Ik kan je wel vertellen dat de cup echt niet uitmaakt, als je zware borsten hebt gaan ze zowiezo hangen (wat je vast nu wel ondervind) dat hangerige van de borst maakt ze slap en zwaar op je schouders. Bij een borstverkleining worden je borsten ook altijd nog gelift waardoor ze prachtig rechtop staan en je dus ook niets meer op je schouders voelt ondanks je maat. Het hangende zorgt voor het gewicht.

Ik werd op donderdag opgenomen, op vrijdag geopereerd en ik mocht op dinsdag naar huis. Dit ziekenhuis houdt je langer voor de zekerheid, er zijn ook ziekenhuizen waar je met 1 nachtje al naar huis mag.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik onder narcose ben gegaan Ik was zo vaag van de dormicum dat ik niet eens voelde dat ze een infuus prikten.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 15:19

Ik heb wat in mijn infuus gehad.
Daarna ook iets via dat ademgeval op je mond.
En vanaf daar weet ik niks meer.

Sjimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:38

Katja schreef:

Offtopic: waar heb je mij dan gezien?

ik weet dat! Bij een springclinic bij Sjuimpje thuis . Daar heb ik jou en flair gemeet .

Ik lees verder mee, ik zal er ook weleens aan moeten geloven, maar voorlopig nog niet.
1. ik ben te zwaar, moet eerst lijnen.
2. ik wil (als het lukt) kinderen en die wil ik graag bv kunnen geven.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 15:40

Borstvoeding is voor de operatie mogelijk voor ongeveer 70% van de vrouwen.
Je weet dus sowieso niet of je het kan.
na de operatie heb je nog 50% kans dat het kan.
Mijn tepels biojvoorbeeld zijn bijna 10cm verplaatst, maar de bloedbanen en klieren e.d. zijn niet los geweest van mijn lijf, dus in principe zou ik het nog moeten kunnen.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:30

flair schreef:
Je kan niet inschatten welke maat je krijgt Katja, (....)

Ik wilde graag een kleine C en had evengoed nog een D, nu is het uiteindelijk toch nog C geworden. Bij mij is er in totaal ongeveer een kg afgehaald! Bij het meisje naast me zelfs 1 kg per borst.

Ik ben juist bang dat ze te klein worden er zal bij mij best veel vanaf kunnen maar ik wil ook nog wel wat overhouden want dat past beter bij me. (denk ik)
Hoe zit dat dan eigenlijk met de bh die je na de operatie moet gaan dragen als je van tevoren niet weet welke maar je krijgt is dat lastig inschatten lijkt me.

Het schijnt dat veel vrouwen nog wel borstvoeding kunnen geven alleen vaak niet meer voldoende melk aanmaken.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:03

Haha dat heb ik ook heel erg!

Daar kan ik me enorm druk om maken...Ik ben niet een van de smalste en dat ziet er natuurlijk niet uit als ik met een b cupje rondloop

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:49

De eerste dagen na de operatie heb ik geen bh gedragen, alleen verband met een netje erover om alles op zijn plek te houden. Ik had verschillende maten bh's mee voor de dag dat ik uit het ziekenhuis kwam.

Als je een goede chirurg hebt past hij je borsten aan aan je lichaam

Ik heb je trouwens gezien bij Sjuimpje, eerst bij een springclinic die je zelf gaf en later nog een keer bij een clinic van Tyrza Toen had ik btw ook mijn operatie nog niet gehad en was ik echt zo'n onzekere muts

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 20:49

Ik moest 2 verschillende cupmaten bh meenemen.
de chirug kan je uiterdaard geen maat beloven, maar je kan wel aangeven wat je graag wil.
Ik heb bijvoorbeeld al vanaf mijn 13de D, ik heb de heel B cup overgeslagen.
Ik heb dan ook aangegeven dat ik absoluut geen B wilde, maar een mooie C.
En dan liever een C die naar D neigde, dan een grote B.
Puur omdat ik mezelf niet anders ken.
Ik heb idd een mooi C/D cupje, die erg goed bij mijn lijf past, en ik ben er erg blij mee.