[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:55

Ik ben net weer begonnen met het slikken van microgynon, na anderhalf jaar gestopt te zijn. Sinds ik begonnen ben doen mijn borsten al zeer en zijn ze iets gezwollen. Mijn tepels zijn extreem gevoelig en blijven hard. Normaal heb ik bijna geen gevoel in mijn borsten/tepels. Ook tijdens het rijden doen ze nu zeer. Bah.

Ik merk heel goed dat ik weer met de pil begonnen ben. De eerste week was ik constant misselijk en ik had hoofdpijn. Ik ben nu in de laatste week van deze strip. Ik hoop dat ik me tijdens de volgende beter voel. Als het zo blijft stop ik aan het einde van de derde strip. Dan gaat mijn vriend 6 maanden naar het buitenland en heb ik dus even geen reden om de pil te slikken.

Spoec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:33

Eliane schreef:
LoveJoew schreef:
Hallow,
Ik had al een ander topic gestart maar dat is gesloten vanwege dit centrale topic
Maar om het kort te houden ..
Mijn vraag komt erop neer.. Ik wordt binnenkort geopereerd en kan daarna 6 weken niet lopen doordat ik een spalk moet dragen, en daarna nog eens 6 weken niet goed lopen..
Ik ben nog niet aan de pil, maar wil graag een uitstel methode om die eerste 6 weken zonder menstruatie door te komen ..
Iemand suggesties?

Ga morgen denk ik ook maar langs de huisarts ..

Er is een medicijn die je van de huisarts kan krijgen die als je op tijd begint je menstruatie uitstelt (is dus iets anders dan de pil). Ik heb het ook wel 'ns gebruikt en dat werkte perfect

Is dit dan ook om het langer dan een week uit te stellen??

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:37

@ lovejoew

In principe zet de huisarts je denk ik voor een maandje aan de pil. Dat is dus 1 stripje.

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:44

ik heb niet het hele topic door gelezen maar ik ben van de week begonnen met de nuvaring maar weet niet of hij nu goed in zit, hij komt er sowiezo altijd samen met een tampon weer uit en je moet hem zo ver mogelijk duwen maar dat wil niet erg... misschien iemand tips (mag ook per pm )

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:57

LoveJoew schreef:
Is dit dan ook om het langer dan een week uit te stellen??

Volgens mij kon dat wel; tot 2 weken ofzo. Maar het is alweer een paar jaar terug dat ik het gebruikte dus precies weet ik het niet meer. Gewoon even aan je HA vragen dus

Lennon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 20:00

Eliane schreef:
Ik heb ook nog een vraagje voor iedereen die is gestopt met de pil (of een ander hormonaal anticonceptiemiddel): Hoe snel merkte je het verschil dat je geen hormonen meer binnenkreeg?

Hoe snel ik verschil voelde kan ik niet exact meer zeggen... Maar ik ben in augustus gestopt met de pil en ik voel me nu stukken beter... Ik had altijd zo'n vaag gevoel, kon het niet echt plaatsen (ik voelde me niet slecht, maar ook niet goed)... En sinds ik gestopt ben met de pil is dat gevoel helemaal weg, ben ik zelf emotioneel stabieler en heb ik absoluut geen last meer van een premenstrueel rothumeur

Enige minpunt is dat ik sinds ook nog altijd geen menstruatie meer heb gehad... (nee niet zwanger )
Ik heb dan ook wel iets van een 10 jaar de pil genomen (diane 35)...

Zijn er nog mensen die hier ervaring mee hebben? En hoe lang heeft het geduurd eer je terug een 'normale' cyclus had?

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 20:06

Nadat ik stopte met de Diane 35 werd ik na drie weken keurig ongesteld en direct hierna ben ik aan de nuvaring begonnen, ik kan er dus geen zinnig woord over zeggen. Wat ik wel veel lees, en dat staat zelfs op de site van de nvg, of hoe dat ook heet, is dat het een tijd kan duren eer je lichaam weer zelfstandig de hormoonhuishouding regelt en dus ook eisprong, ongesteldheid etc.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 22:26

Heeft iemand ervaring met sterilisatie (bij de vrouw)?
Ik heb verschillende pillen geprobeerd maar het was 1 grote ellende. Begin dit jaar heb ik een aantal maanden de nuvaring gehad, maar dat was ook niks. Werd er depri van en met de sex kwam het ding naar mee naar buiten en het was pijnlijk tijdens de sex. Dus dan haalde ik dat ding er maar uit, maar ja waar laat je dat ding zo gauw. Lekker fris op het nachtkasje, daarna weer pielen om dat ding naar binnen te frotten.
Ik was het spuugzat en heb de dokter een verwijskaart ontfutselt.
Ben al bij de gyneacoloog geweest en als het goed is krijg ik binnenkort een oproep.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:22

Pfoe nou ik heb 8 jaar Marvelon geslikt en ben inmiddels 5 weken gestopt, maar ik ben ook nog niet ongesteld geworden.
Zo te horen hoef ik niet naar de HA.

Lennon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 08:48

Idd Adriana, HA gaat je niet meer kunnen zeggen dan dat het door het lange pilgebruik komt...
Ik ben 2 weekjes terug langs de HA geweest omdat ik het toch vreemd vond dat het zo lang duurde (heb ondertussen 3 ongesteldheden overgeslaan). En hij zei dat het vermoedelijk kwam door de pil dat m'n cyclus nog niet op gang was, maar hij heeft voor de zekerheid ook even bloed geprikt (wat volstrekt in orde was allemaal)... En nu over een weekje of 6 moet ik nog eens eventjes bellen om hem op de hoogte te houden...

Ik hoop alleen dat de boel snel terug op gang komt... Vind het maar vreemd zo zonder..

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 13:40

Ja idd dat vind ik dus ook zo vreemd, na ja dan maar afwachten.

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 14:20

Nou, dat heb ik dus ook gehad toen ik gestopt was met de pil.
Het duurde een eeuwigheid voordat ik weer normaal ongesteld was.
En toen die kwam had ik een bloeding die 20 !! dagen heeft geduurd.
(ben toen ook naar de HA geweest en die zei dat dat niet erg was, en dat ik maar terug moest komen als het langer dan een maand aanhield)
Na die enorme bloeding is alles weer normaal gaan verlopen (gelukkig)

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 16:00

O dear... 20 dagen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jaiks... nog meer mensen met van die fijne ervaringen, er staat me dus nog heel wat te wachten...

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 18:13

nemen jullie de pil s'ochtends of s'avonds, en waaromm??

_Linda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 18:23

's avonds, omdat ik dan de minste kans heb dat ik nog aan de diarree of moet overgeven ofzo, als ik al slaap. (daar ben ik altijd bang voor, pil ingenomen en dat je em dan, als je een keertje wat diarree hebt ofzo, dat het dan niet goed opgenomen is)
en 's avonds denk ik er denk ik ook het snelste aan, laat m'n telefoon altijd als herinnering gebruiken, en dan zie ik dat altijd staat als ik daarop 's avonds de wekker instel. en ik doe dat omdat dat ook in de bijsluiter als voorkeur stond.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 18:48

Ik heb een vraagje!

Afgelopen maand ben ik middenin mn cyclus met de Microgynon begonnen (en was ie dus niet veilig omdat ik niet op de eerste dag van ongesteldheid begonnen was.)

Ik heb die pilstrip gewoon netjes afgemaakt, ben nu ongesteld en slik 7 dagen niet, dan begin ik weer aan een nieuwe strip.

Die nieuwe strip zal dan toch wel "veilig" zijn zegmaar?

Moet t gewoon even zeker weten

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 19:49

Jaja, vanaf nu ben je gewoon safe

Ik heb mijn strip gewoon onmiddellijk na de vorige keer genomen (doe ik wel af en toe), en nu ben toch ongesteld Balen balen, zeker als je weet dat ik net een nieuw vriendje heb...

dwaallicht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 01:15

poes schreef:
Jaja, vanaf nu ben je gewoon safe

Ik heb mijn strip gewoon onmiddellijk na de vorige keer genomen (doe ik wel af en toe), en nu ben toch ongesteld Balen balen, zeker als je weet dat ik net een nieuw vriendje heb...

Dankje voor t antwoord

Ja dat pil doorslikken doe ik ook vaak..in t begin werd ik dan tussentijds ook wel eens 'ongesteld' maar volgens mij went je lichaam vanzelf wel aan dat doorslikken. En dan gaat het later wel goed, is mijn ervaring.

Wel jammer voor jou & nieuw vriendje

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 15:36

Geeft niet, het was gisteren alweer opgeklaard

Trouwens, voor het moment gaan we nog double dutch, maar ik ben niet zo'n liefhebber van condooms. Hij wil echter dat ik me eerst laat testen voor we dat laten (hij was nog maagd, ben ik wel vrij zeker). Is dat gewoon even bloedprikken bij de dokter? Ik kijk er al weer naar uit...

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:28

Nee voor HIV kunnen ze het zelfs met wangslijm doen en voor soa's moeten ze een strijkje nemen uit ?de baarmoeder?
(correct me if i'm wrong..)

vicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:41

ja klopt idd ze nemen en bloed af je moet een uitstrijkje laten maken bij de dokter

visje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 02:04

Ik neem de pil 's morgens... maar ben hem deze ochtend vergeten .

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:05

xxlindaxx schreef:
's avonds, omdat ik dan de minste kans heb dat ik nog aan de diarree of moet overgeven ofzo, als ik al slaap. (daar ben ik altijd bang voor, pil ingenomen en dat je em dan, als je een keertje wat diarree hebt ofzo, dat het dan niet goed opgenomen is)
en 's avonds denk ik er denk ik ook het snelste aan, laat m'n telefoon altijd als herinnering gebruiken, en dan zie ik dat altijd staat als ik daarop 's avonds de wekker instel. en ik doe dat omdat dat ook in de bijsluiter als voorkeur stond.

Hij is pas de eerste dag NA je stopweek écht veilig...

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:08

poes schreef:
Geeft niet, het was gisteren alweer opgeklaard

Trouwens, voor het moment gaan we nog double dutch, maar ik ben niet zo'n liefhebber van condooms. Hij wil echter dat ik me eerst laat testen voor we dat laten (hij was nog maagd, ben ik wel vrij zeker). Is dat gewoon even bloedprikken bij de dokter? Ik kijk er al weer naar uit...

Je kan je laten testen bij de GGD op HIV en soa's.
De meeste huisartsen sturne je ook door naar de GGD of de inloopklinieken en doen het niet meer zelf.

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:17

Nuja ik weet niet hoe het in België zit. Ik dacht dat je gewoon bloed moest laten nemen... Uitstrijkje heb ik nog nooit gehad, niet echt veel zin in