Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 20:52

Het ging verrassend goed! Was gewoon van een filmpje hoor. Ik had gezocht op yoga en kreeg een full body filmpje van een kwartier. Dat leek me wel behapbaar. Ik heb geen vaste mensen omdat ik niet echt een thuissporter ben normaal gezien.

Ik ben wel heel blij dat ik niet de enige ben met dit soort dingen!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 21:43

Oh ja dat het op moet, dat ken ik ook wel.
Ik heb ook periodes gehad dat ik tijdens het eten al bedacht wat ik daarna ging eten. Constant “honger” gevoel ook. Heeft ook een tijd geduurd voor ik daar vanaf was. Nu kan ik ook chips na een paar stukjes weer wegleggen en chocola zelfs ook.
Maar ik vind chocola ook niet meer zo lekker als vroeger -O- ergens vind ik dat toch heel jammer.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-25 22:43

Ja, dat geloof ik wel Niobe.

Vandaag een goede dag gehad ondanks dat de dag niet liep zoals bedacht.

In ieder geval genoeg gelopen en bewogen vandaag. Morgen hopelijk weer.

@kimmie, ik volg Sohee fit op facebook. Zij (en haar partner) zijn super realistisch is wat wel en niet kan. Ze snappen dat de 24 uur die iedereen in eeen dag heeft, niet hetzelfde is. Dat 20 minuten trainen thuis óók gewoon meetelt. Dat je niet 6x per week 2 uur in de sportschool kan zijn om te trainen.

Op de een of andere manier geeft het mij in ieder geval het gevoel dat mijn wandelingetjes ook oke zijn. En dat alle kleine stapjes die ik maak naar verandering net zo goed zijn.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 23:05

Ik heb jaren terug de filmpjes van Chloe Ting gevolgd, soms met een schema soms losse filmpjes, en ik ben daar echt mee afgevallen / strakker geworden.
Is zonder extra gewichten en was dagelijks (wat ik echt niet deed) 20 of 30min. Voordeel: ze heeft vaak ook een makkelijke variant op een oefening. Heerlijk als je weinig puf hebt :+

Werkt voor mij zo veel beter dan naar de sportschool gaan. Heb nu m'n "home gym" ook weer uit de kast getrokken. Weer maanden lid geweest van de sportschool maar is soms zo'n obstakel om daar heen te gaan. Omkleden, auto weer ergens kwijt zien te kunnen, alleen op de drukke tijden kunnen, moe dus geen zin in een lange workout blablabla.
Thuis doe ik wel eens in m'n pyjama wat oefeningen, heerlijk :+

Empty words, elke stap die je zet is er één hè, letterlijk. Of elk stukje chocola dat je laat liggen. Trek dat eens door naar een week, een maand, een jaar..

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 00:27

Ik laat tegenwoordig al het ongezonde in de auto liggen, mag mits de calorieën het toestaan iets pakken. Als dat op is heb ik geen zin om door de kou te gaan om iets anders te halen.

Vandaag ging heel goed, tot in de avond mijn bloedsuiker flink te laag was. Heb alles gegeten wat in mijn keukenkastje lag. Nu een slecht gevoel en een te hoge bloedsuiker :+

Morgen weer een dag..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 01:05

@Jackie; maar dat is wel de juiste mindset; morgen weer. En niet doorschuiven; oh, naja laat dan deze hele week maar zitten. :j

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 03:33

Jullie gaan heel hard. Heb flink bij moeten lezen!

Ook ik kom mij melden.
Ben van 90 kilo naar 84 gegaan met een streng keto dieet. Helaas moeten staken omdat ik in het ziekenhuis heb gelegen.
Inmiddels wil ik het koolhydraatbeperkt /arm op gaan pakken.
Ik ben alleen nog aan het struggelen voor lekkere lunch wat gemakkelijk de avond ervoor klaar te maken is.
Als ontbijt eet ik 250ml magere kwark met rood fruit en 10 gr 70% pure chocolade. Bevalt goed. Ook qua avondeten kom ik eruit alleen de lunch is een dingentje.

Ik wil graag naar de 70 kilo.
Ik sport 3-4 x per week.

Ik lees graag met jullie mee!

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 11:30

Nyaleti schreef:
Gruis ik denk dat ontzettend veel mensen daar mee struggelen :j
Ik heb het heel lang met chips gehad. Die zak moest leeg ook al was ik mijn lekkere trek na een bakje al verzadigd.
Helpt het om het moeilijker te maken voor je? Om de snoep / koek / whatever op een onhandige plek te leggen? Bijvoorbeeld boven als je beneden op de bank zit. Ik gooide de zak op de bovenste plank van de kast . stoel pakken om erbij te kunnen, te veel gedoe dus laat maar :')
ik weet dat eetbuien heel groot kunnen zijn en dan werkt zoiets natuurlijk niet. Maar geen idee 'hoe diep' het bij jou gaat

Wat je zegt is zo herkenbaar Kimmie _O- zowel de oliebol; iets kopen waar je na het afrekenen al spijt van hebt, als het niet gaan sporten omdat X zeer doet. Maar een gescheurde kuitspier is helemaal ruk. Knap dat je toch yoga hebt gedaan. Kun je dan wel alles? Lijkt me ook lastig met die kuit. Volg jij een youtube filmpje oid? Ik ben nog opzoek naar een fijne rek en strek routine.

HAH dat is echt een hele goeie. :') Mijn brein houdt ook niet van te veel stappen moeten uitvoeren, dus dat zou inderdaad best eens kunnen helpen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 12:06

Ik heb een vraag, maar ik weet niet welk topic het beste werkt. Dit was het meest recente afval topic dat ik kon vinden.

Zijn er mensen die naar minder eetmomenten zijn gegaan? Bijv van 5/6 eetmomenten naar alleen ontbijt/lunch/diner?
Hoe is dit gegaan? Hield je het lichamelijk vol? Of begon je te trillen?

Ik eet meestal 5-6 eetmomenten, vooral op werk ga ik trillen als ik er eentje oversla. Maar mijn tussendoortjes zijn hoog in calorieën (bv broodje chocopasta) en gezonde alternatieven lust ik vaak niet. Dus zat ik eraan te denken ze gewoon helemaal te skippen. Hooguit af en toe een banaan ofzo.
Mijn vriend zegt dat het een kwestie van wennen is, maar misschien hebben jullie er ervaring mee.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 12:12

Ik ga zelf uit van 3 momenten per dag ja. Ontbijt, lunch en diner. Geen vaste tussendoor momentjes, ook totaal geen behoefte aan. Soms ontbijt ik laat en vullend en bedenk ik me 's avonds dat ik helemaal niet geluncht heb omdat ik de hele dag verder bezig geweest ben. Soms heb ik tussendoor wel trek en dan pak ik inderdaad iets van een banaan, een semi gezonde muesli reep of een mini krentenbolletje ofzo. Zeker onderweg wel echt iets wat niet zomaar kan bederven. Ben nogal panisch daarmee. Je zult me echt geen plakje kipfilet op brood zien gooien en die meenemen voor onderweg. :')

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 12:18

Ik ga uit van twee echte eetmomenten per dag en een tussendoortje. Dus eigenlijk drie eet momenten op een dag.
Ik eet rond 12: 00 uur en rond 19: 00 uur.
Tussendoor eet ik vaak fruit of groenten. Het geeft mij ongelofelijk veel eetrust en ik sla de nodige calorieën over.
Het was even wennen, maar dat was echt zo gebeurd. Scheelt wel dat ik een heel duidelijk doel voor ogen heb en had; ik wil echt niet zwaarder worden dan ik nu ben. Hierdoor hou ik het heel goed vol.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 12:20

Ik eet rond 8 uur 's ochtends, heb ik er al 3 uur werk opzitten. Rond 12 uur en 18.30

Ben nog beetje aan het spelen met de calorieën tijdens de lunch. Zodat ik geen snaaimoment krijgen later op de middag.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 13:16

Selina schreef:
Ik heb een vraag, maar ik weet niet welk topic het beste werkt. Dit was het meest recente afval topic dat ik kon vinden.

Zijn er mensen die naar minder eetmomenten zijn gegaan? Bijv van 5/6 eetmomenten naar alleen ontbijt/lunch/diner?

Ik eet meestal 5-6 eetmomenten, vooral op werk ga ik trillen als ik er eentje oversla. Maar mijn tussendoortjes zijn hoog in calorieën (bv broodje chocopasta) en gezonde alternatieven lust ik vaak niet. Dus zat ik eraan te denken ze gewoon helemaal te skippen. Hooguit af en toe een banaan ofzo.
Mijn vriend zegt dat het een kwestie van wennen is, maar misschien hebben jullie er ervaring mee.

Kun je langzaam afbouwen? Dus je ontbijt wat groter maken en je lunch ook en dan het 10 uur tussendoortje 1-2 stuks fruit? En de rest van de dag wat je nu ook doet?

Of toch kijken naar een gezonder alternatief. Een choco-muesli reep met minder kcal? En zo langzaam van je suikers afbouwen? Dat rillerige klinkt wel alsof je echt suiker dipt en piekt,

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 13:44

Ik kan wel eerst proberen 10 uurtje te skippen, want er zit maar 4 uur tussen ontbijt en lunch. Gister heb ik alleen ontbeten - geluncht - avondgegeten en ik had toen nergens last van. Het zit hem vooral in de werkdagem.

Ik vind het vooral ook mentaal even zwaar - ik leefde dan vaak echt wel naar die snack toe. Gewoon verslaafd dus :o Toen ik gister op de weegschaal een hoger getal zag én mijn cakejes uitverkocht waren in de supermarkt, ging er wel een knop om.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 14:03

Ik eet maar 2 x. Om 12.00 uur en om 18.00 uur. Dus eigenlijk vast ik bijna 18 uur.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 14:20

Jeetje. := Dat je dat volhoudt.

Ik heb een aantal weken gewoon 3x per dag gegeten maar door prednison heb ik meer honger en eet ik op nog 2 momenten een bruin bolletje kipfilet :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 14:23

Er zijn weleens dagen dat ik om 10 uur al honger heb en dan eet ik dus eerder. Ik forceer het dus niet. Als ik honger heb eet ik wat. Maar meestal is dat dus rond 12 uur en rond 18 uur. En soms een snoepje ‘s avonds maar niet elke avond hoor.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 14:24

Jij zit natuurlijk ook aan die medicatie. Dan heb je toch minder honger?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 14:26

Bellatrix schreef:
Jij zit natuurlijk ook aan die medicatie. Dan heb je toch minder honger?

Voornamelijk minder trek/zoete trek. Maar ook voor de medicatie had ik al dit eetpatroon. Ik heb nooit veel gegeten. Maar kwam wel elk jaar een kilo aan.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 14:32

Selina schreef:

Klinkt wel een beetje als een suikerdipje. Als je honger hebt gewoon eten natuurlijk maar misschien kun je naar je lunch kijken hoe je die meer vullend kan maken? Suikers beperken of 'inbouwen' kan al helpen om langer vol te zitten.
Ik gok dat je van een banaan net zo lang vol zit als van een broodje chocopasta, dus dat is al een goede vervanger!

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 14:41

Nyaleti schreef:
Selina schreef:

Klinkt wel een beetje als een suikerdipje. Als je honger hebt gewoon eten natuurlijk maar misschien kun je naar je lunch kijken hoe je die meer vullend kan maken? Suikers beperken of 'inbouwen' kan al helpen om langer vol te zitten.
Ik gok dat je van een banaan net zo lang vol zit als van een broodje chocopasta, dus dat is al een goede vervanger!

Suikers combineren met eiwitten is ook een hele goede. Eiwitten vertragen de opname van suikers, dus ook dat helpt om de bloedsuikerspiegel constant te houden. Dus bijv. magere yoghurt met fruit. Of als je een stuk fruit eet, een gekookt eitje erbij. Of een broodje pindakaas met plakjes appel.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 15:07

Ik heb ook een eet window. Ik eet grofweg tussen 10.00 en 18.00. Oftwel: 16 uur vasten en 8 uur eten. Wel 3 eetmomenten. Of soms 2 als ik een vullend ontbijt heb met bijvoorbeeld veel ei en groenten.
En krijg ik tussendoor trek, dan drink ik meer water of thee of pak snoepgroente met een stukje kaas of worst.
Of bij zoete trek: de linzenwafel met cacao bij de thee.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 15:15

Precies Gruis :j
Het boek (en insta) van Glucose Goddess gaat hierover en is heel interessant.
Even geleden dat ik het heb gelezen maar volgens mij pleit zij wel voor gewoon alles mogen eten maar vooral de manier waarop je iets eet aan te passen.
De volgorde en het gecombineerd eten van suikers. Dus niet alleen suikers maar suikers met eiwitten (appel > appel met 100% pindakaas). Gevolg is langer vol zitten en minder zoete trek. Ze zegt dat veel mensen hierdoor ook afvallen omdat je bloedsuikerspiegel stabiliseert.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 15:41

Dat trillen heb ik dus niet meer en dat komt wel door de medicatie. Die zorgt ervoor dat ik geen suikerdipjes meer heb. Die zorgen voor dat trillen. Mijn bloedsuiker is nu stabiel.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 15:47

Selina schreef:
Ik kan wel eerst proberen 10 uurtje te skippen, want er zit maar 4 uur tussen ontbijt en lunch. Gister heb ik alleen ontbeten - geluncht - avondgegeten en ik had toen nergens last van. Het zit hem vooral in de werkdagem.

Ik vind het vooral ook mentaal even zwaar - ik leefde dan vaak echt wel naar die snack toe. Gewoon verslaafd dus :o Toen ik gister op de weegschaal een hoger getal zag én mijn cakejes uitverkocht waren in de supermarkt, ging er wel een knop om.

Ik ontbijt rond 7 in de auto (niet het beste, I know), en op kantoor dagen lunch ik om 12:30. Ik pak dan vaak alleen een banaantje als tussendoortje.
Tussen lunch en avondeten eet ik eigenlijk niet. Merk ook niet dat ik tussendoor trek heb ofzo.

Wel ben ik aan het afleren om na avondeten nog echt te eten. Dat is gewoon een gewoontje geworden.