Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Linnie050 schreef:Waar slagen jullie voor leuke kleding?
Linnie050 schreef:Waar slagen jullie voor leuke kleding?
C_arola schreef:Is het stukje medische wereld wereld sowieso niet nog te slecht geregeld voor vrouwen? Wel erg fijn dat je de juiste personen hebt gevonden die je hierin hebt kunnen helpen.
Popstra schreef:Stuk over slikken van magnesium en het nut er van
https://radar.avrotros.nl/artikel/creme ... OjHZHBqqtw
Eik schreef:C_arola schreef:Is het stukje medische wereld wereld sowieso niet nog te slecht geregeld voor vrouwen? Wel erg fijn dat je de juiste personen hebt gevonden die je hierin hebt kunnen helpen.
Absoluut! Als je ziet hoeveel er alleen getest en gemaakt is op een mannenlichaam... en dan vindt de medische wereld het raar dat vrouwen anders reageren op medicijnen.
Alleen al het feit dat pas een jaar of 5 a 10 bekend is dat een hartaanval bij een vrouw héle andere symptomen geeft.
C_arola schreef:Dat inderdaad en hoe snel alles op hormonen wordt gegooid maar dan weer niet wanneer je jonger dan gemiddeld in de peri menopause komt want dan ben je daar weer te jong voor.
Artikel gelezen, helaas val ik buiten de standaard groep door mijn auto-immuunziekte en slik ik het daardoor wel dagelijks. Sla ik twee dagen over dan merk ik dat gelijk aan mijn lichaam en worden de krampen heviger.
Suzanne F. schreef:Toch schijnt het dat ons voedsel steeds minder magnesium bevat en dat we dus echt te weinig via ons eten opnemen. Tenzij je heel veel verse onbewerkte groenten en fruit eet. Tevens schijnt magnesium moeilijk aan te tonen in het bloed. Dus ook al heb je geen gemeten tekort dan kan je alsnog baat hebben bij extra magnesium.
Ik heb nooit meer restless legs en spierkrampen en die had ik best veel. Ook mentaal is het veel beter gegaan sinds ik magnesium neem.
En officieel had ik geen tekort in het bloed. Dat bleek voor mij dus geen betrouwbare indicator. Ik neem elke dag een 400 mg. Al jaren nu. Hoef nooit meer naar de reumatoloog voor fibromyalgie-achtige klachten. Nergens meer last van.
Popstra schreef:Suzanne F. schreef:Toch schijnt het dat ons voedsel steeds minder magnesium bevat en dat we dus echt te weinig via ons eten opnemen. Tenzij je heel veel verse onbewerkte groenten en fruit eet. Tevens schijnt magnesium moeilijk aan te tonen in het bloed. Dus ook al heb je geen gemeten tekort dan kan je alsnog baat hebben bij extra magnesium.
Ik heb nooit meer restless legs en spierkrampen en die had ik best veel. Ook mentaal is het veel beter gegaan sinds ik magnesium neem.
En officieel had ik geen tekort in het bloed. Dat bleek voor mij dus geen betrouwbare indicator. Ik neem elke dag een 400 mg. Al jaren nu. Hoef nooit meer naar de reumatoloog voor fibromyalgie-achtige klachten. Nergens meer last van.
Ik denk dat een arts van het Radboud UMC geen onzin gaat verkondigen.
Hij zegt ook dat als je geen groene groenten eet en enkel bewerkt voedsel ( ongezond eet dus) je wellicht wat te kort kan gaan komen maar ook dat gebeurd zelden.