Ziekenhuis mag behandeling meisje stoppen na toestemming rechter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 10:27

Wat dapper van ze.

En mooi hoe ze daar schrijven over hoe dankbaar de ouders zijn om het meisje in hun leven gehad te hebben.
Maar ook richting het ziekenhuis.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 11:52

Electra63 schreef:
Mijn nichtje van toen 20 heeft in Griekenland tijdens een vakantie een scooterongeluk gehad met als gevolg onder andere een schedelbasisfractuur, gebroken dijbeen en bekken en sleutelbeen.
Zij is met een helikopter naar een ziekenhuis in Athene gebracht en daar geopereerd. Zij heeft daar een week of 5 gelegen, een aantal weken ook in coma. Uiteindelijk is zij met een gewoon vliegtuig van KLM naar Nederland met een Nederlandse verpleegkundige vervoerd, op een brancard/bed.
Allemaal geregeld door ANWB reisverzekering samen met het ziekenhuis in Den Haag waar zij naar toe is gegaan en het ziekenhuis in Athene.

Het kan dus ook met een gewoon vliegtuig, maar je moet wel lichamelijke daar toe in staat zijn en het moet wel door je verzekering betaald worden.
Gewone burgers zullen niet snel met een prive-vliegtuig worden vervoerd.

Ik ken iemand die op vakantie ernstige hartproblemen kreeg. Moest onder medische begeleiding naar Nederland terug, dat was idd jaren terug al mogelijk.

Jolliegirl

Re: Ziekenhuis mag behandeling meisje stoppen na toestemming rechter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-25 12:40

Dappere keus?

Volgens mij hadden ze geen keus meer..

Eerst met een kinderverkrachter samenwerken voor geld...en nu toch maar dit..

Vind het een triest en verliezend verhaal

Voor het meisje beter...dat filmpje... hartverscheurend...

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 13:16

Schiet je er iets mee op om die ouders nog een trap na te willen geven?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-25 13:24

Keldeo schreef:
Schiet je er iets mee op om die ouders nog een trap na te willen geven?

Schoten zij er iets mee op met alle heisa die zij gemaakt hebben?

Gevoelig onderwerp dit.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 13:38

Als ik het laatste artikel lees waarin wordt gemeld dat ze hun dochtertje niet naar Turkije laten overbrengen, dan lees ik dat ze hadden begrepen dat daar een experimentele behandeling was. Ik snap dat je dan alles aanpakt om je dochter daar te krijgen. Maar dat blijkt niet het geval.
En wisten zij dat de starter van de crowdfundingsactie een dubieuze achtergrond had? Ik ga uit van niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 13:49

Dat heb je goed gezegd @Branka.

Een hele emotionele en verdrietige gebeurtenis waar de ouders zeker geen trap na verdienen.
Die ze zelf ook niet geven aan de artsen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 14:12

Ze hadden zich aan een strohalm vastgegrepen, begrijpelijk als het je kind is. De enige die hier iets te verwijten valt is de starter van de crowdfunding.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 14:54

Percy schreef:
Ze hadden zich aan een strohalm vastgegrepen, begrijpelijk als het je kind is. De enige die hier iets te verwijten valt is de starter van de crowdfunding.

Dit dus.
Zeker omdat die nog open staat en er gewoon verder donaties binnenkomen.
Daar vind ik wel iets van.

Met de ouders kan ik echt niet anders dan medelijden hebben, je zult het maar meemaken met je kind(eren) ...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 15:05

Heel triest.

Ik kwam dit filmpje van een ander (ouder) meisje tegen met veel verlammingen (niet hetzelfde).. ook zij kan niet bewegen, praten en zelf ademen. Maar zit in een elektrische rolstoel met spraakcomputer.
https://youtu.be/HnI5VOTYeWA?si=0GxFlAc1wGa0Xe6A

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 15:48

Sansevieria schreef:
Net op L1 dat de ouders besloten hebben in het belang van hun kind de behandeling stop te zetten.
Voor mij persoonlijk, hoe verdrietig ook, het enige juiste wat ze konden doen.

Ook in Turkije was er blijkbaar geen behandeling mogelijk, enkel voortzetting van de situatie zoals deze nu in Nederland ook al was.

https://www.l1nieuws.nl/nieuws/2954812/ ... -beeindigd

Mooie afsluiting van het geheel dit. Blijken die ouders toch niet zo slecht als sommigen hier zeggen...

Hopelijk is deze lijdensweg nu snel voorbij...en wie weet is dit ook wel positief voor haar zus in Egypte...?
Dat als die hetzelfde heeft, de ouders haar nu wellicht ook los kunnen laten....

Hopelijk gaat de baby niet dezelfde kant op.... wat een ellende hebben deze arme mensen mee moeten maken....

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 17:07

Het is wel lastig, wat als dit peutertje zo zou kunnen leven als het meisje in de video hierboven? Zij hebben vergelijkbare situaties.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 17:18

Maar dat kan het meisje toch niet. Ze ligt op de IC. Het meisje uit het filmpje woont thuis met hulp.

Als er vooruit zicht was dat ze naar huis kon met beademing was het denk ik een ander scenario .

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 17:19

furious schreef:
Maar dat kan het meisje toch niet. Ze ligt op de IC. Het meisje uit het filmpje woont thuis met hulp.

Als er vooruit zicht was dat ze naar huis kon met beademing was het denk ik een ander scenario .

Ja, dat vroeg ik mij af. Is dat zo?
Dit meisje krijgt dezelfde hulp thuis. 24-7 beademing en iemand bij haar, hele dag verpleegkundige hulp, en volledig verlamd behalve ja/nee knikken en haar armen in de draagsteunen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 17:36

Het specifieke meisje haar ziekte is progressief, zal dus steeds slechter worden en ook steeds pijnlijker.
Daardoor zijn beide casussen ook onvergelijkbaar door de mate van discomfort/pijn.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 17:43

Ik hoop wel dat als ze haar laten gaan, ze haar kunnen verlichten. Als ik het zo lees, stikt ze zonder beademing. Alleen de beademing stoppen en verder niets lijkt me dus niet gewenst ...

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 17:54

Ik denk niet dat ze de beademing afkoppelen en dan denken zo klaar. Dit zal echt wel op humane wijze gebeuren zodat dit meisje er niet veel van meekrijgt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 17:55

Tieneke schreef:
DP, tuurlijk, ook dat weten we niet. Maar de beslissing is wel onomkeerbaar. En niemand wilt denk ik de knop omdraaien als die wil er wel is.

Er zijn héél veel mensen die geen lol meer hebben in het leven, waarbij lijden de standaard is, waarbij geen enkele vooruitgang en wel achteruitgang is. Maar die toch niet daarom ook dood willen. Die mensen zijn echter wat meer verstopt in onze maatschappij en we worden er niet dagelijks mee geconfronteerd in de media.

Op welke cijfers baseer jij 'heel veel mensen 'die...enz.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 18:02

Jolliegirl schreef:
Dappere keus?

Weet je wat triest is? Jouw reactie in dit topic. Bot en totaal niet empathisch.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-25 20:36

CharleyT schreef:
Jolliegirl schreef:
Dappere keus?

Weet je wat triest is? Jouw reactie in dit topic. Bot en totaal niet empathisch.

Is dat zo? Dan heb je mijn overige reacties wellicht niet gezien...
In eerste instantie vond ik het vreselijk dat een ander mocht beslissen over het leven van je eigen kind...
Door reacties in dit topic ben ik tot een andere mening gekomen...en ben ik de situatie anders gaan bekijken..

Ik heb het te doen met dit meisje..
En ik begrijp niet hoe je eerst zoveel heisa kan maken en dreigementen..vloggers naar je toe haalt...ziekenhuis compleet afzeikt...tot op tiktok aan toe...om maar te zorgen dat je kind mee mag naar turkije...

En nu ineens nu de dag nadert en je eigenlijk weinig keuze meer hebt, ineens 110% draait om het verhaal toch zo fijn mogelijk af te sluiten.

Hier zijn alleen maar verliezers....

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 20:55

Jolliegirl schreef:
In eerste instantie vond ik het vreselijk dat een ander mocht beslissen over het leven van je eigen kind...
Door reacties in dit topic ben ik tot een andere mening gekomen...en ben ik de situatie anders gaan bekijken..

En ik begrijp niet hoe je eerst zoveel heisa kan maken en dreigementen..vloggers naar je toe haalt...ziekenhuis compleet afzeikt...tot op tiktok aan toe...om maar te zorgen dat je kind mee mag naar turkije...

En nu ineens nu de dag nadert en je eigenlijk weinig keuze meer hebt, ineens 110% draait om het verhaal toch zo fijn mogelijk af te sluiten.

Ja nogal logisch toch als er ergens nog een sprankje hoop is, dat je die met beide handen aangrijpt als het om je kind gaat..

Misschien had je even het artikel goed moeten lezen want je reacties zijn inderdaad nogal bot.

Citaat:
Het meisje ligt sinds 19 februari in het ziekenhuis met een zeldzame aandoening, een genmutatie. Ze is grotendeels verlamd en volledig afhankelijk van beademing. Het afgelopen weekend ontstond er enige hoop op een experimentele behandeling in Turkije die Yasmine beter zou kunnen maken, maar dit bleek niet te kloppen. "Het ziekenhuis in Turkije kan alleen de situatie waarin Yasmine verkeert overnemen van het MUMC+, maar ook dat Turkse ziekenhuis ziet geen behandelmogelijkheid die kan leiden tot herstel", aldus de advocaat.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 21:15

Jolliegirl schreef:
CharleyT schreef:

Als de ouders er zo instonden als jij zegt dan hadden ze het meisje mee naar Turkije genomen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-25 21:45

We kunnen hier lang of kort over zijn...
Het heeft geen zin. Dus laten we het maar zo houden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 06:23

Jolliegirl schreef:

Maar hebben zij dat zelf wel gedaan...? Of zijn dat dingen die door anderen in gang gezet / gecommuniceerd zijn...?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-25 09:35

pmarena schreef:
Jolliegirl schreef:

Maar hebben zij dat zelf wel gedaan...? Of zijn dat dingen die door anderen in gang gezet / gecommuniceerd zijn...?

Ik neem aan dat je als ouder toestemming moet geven om iemand binnen te laten op de kamer van je kind, die daar vervolgens in het bijzijn van het kind een tiktok gaat maken en even de situatie van dit meisje bespreekt in haar bijzijn... Dit meisje krijgt hier dus alles bewust van mee wat er over haar gezegd is...En dat was niet min. Dat zijn dingen die je niet eens bespreket bij comateuse patienten!

Mijn moeder heeft 14 weken in coma gelegen en wist achteraf alles te vertellen....ondanks de hersenschade en de vergeetachtigheid die ze eraan over gehouden heeft.
De angst die zij gehad heeft dat ze eruit getrokken zou worden...die is onbeschrijflijk.
Dat bespreek je niet met patient erbij.