Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Mijn nichtje van toen 20 heeft in Griekenland tijdens een vakantie een scooterongeluk gehad met als gevolg onder andere een schedelbasisfractuur, gebroken dijbeen en bekken en sleutelbeen.
Zij is met een helikopter naar een ziekenhuis in Athene gebracht en daar geopereerd. Zij heeft daar een week of 5 gelegen, een aantal weken ook in coma. Uiteindelijk is zij met een gewoon vliegtuig van KLM naar Nederland met een Nederlandse verpleegkundige vervoerd, op een brancard/bed.
Allemaal geregeld door ANWB reisverzekering samen met het ziekenhuis in Den Haag waar zij naar toe is gegaan en het ziekenhuis in Athene.
Het kan dus ook met een gewoon vliegtuig, maar je moet wel lichamelijke daar toe in staat zijn en het moet wel door je verzekering betaald worden.
Gewone burgers zullen niet snel met een prive-vliegtuig worden vervoerd.
Percy schreef:Ze hadden zich aan een strohalm vastgegrepen, begrijpelijk als het je kind is. De enige die hier iets te verwijten valt is de starter van de crowdfunding.
Sansevieria schreef:Net op L1 dat de ouders besloten hebben in het belang van hun kind de behandeling stop te zetten.
Voor mij persoonlijk, hoe verdrietig ook, het enige juiste wat ze konden doen.
Ook in Turkije was er blijkbaar geen behandeling mogelijk, enkel voortzetting van de situatie zoals deze nu in Nederland ook al was.
https://www.l1nieuws.nl/nieuws/2954812/ ... -beeindigd
furious schreef:Maar dat kan het meisje toch niet. Ze ligt op de IC. Het meisje uit het filmpje woont thuis met hulp.
Als er vooruit zicht was dat ze naar huis kon met beademing was het denk ik een ander scenario .
Tieneke schreef:DP, tuurlijk, ook dat weten we niet. Maar de beslissing is wel onomkeerbaar. En niemand wilt denk ik de knop omdraaien als die wil er wel is.
Er zijn héél veel mensen die geen lol meer hebben in het leven, waarbij lijden de standaard is, waarbij geen enkele vooruitgang en wel achteruitgang is. Maar die toch niet daarom ook dood willen. Die mensen zijn echter wat meer verstopt in onze maatschappij en we worden er niet dagelijks mee geconfronteerd in de media.
Jolliegirl schreef:Dappere keus?
Volgens mij hadden ze geen keus meer..
Eerst met een kinderverkrachter samenwerken voor geld...en nu toch maar dit..
Vind het een triest en verliezend verhaal
Voor het meisje beter...dat filmpje... hartverscheurend...
CharleyT schreef:Jolliegirl schreef:Dappere keus?
Volgens mij hadden ze geen keus meer..
Eerst met een kinderverkrachter samenwerken voor geld...en nu toch maar dit..
Vind het een triest en verliezend verhaal
Voor het meisje beter...dat filmpje... hartverscheurend...
Weet je wat triest is? Jouw reactie in dit topic. Bot en totaal niet empathisch.
Jolliegirl schreef:Is dat zo? Dan heb je mijn overige reacties wellicht niet gezien...
In eerste instantie vond ik het vreselijk dat een ander mocht beslissen over het leven van je eigen kind...
Door reacties in dit topic ben ik tot een andere mening gekomen...en ben ik de situatie anders gaan bekijken..
Ik heb het te doen met dit meisje..
En ik begrijp niet hoe je eerst zoveel heisa kan maken en dreigementen..vloggers naar je toe haalt...ziekenhuis compleet afzeikt...tot op tiktok aan toe...om maar te zorgen dat je kind mee mag naar turkije...
En nu ineens nu de dag nadert en je eigenlijk weinig keuze meer hebt, ineens 110% draait om het verhaal toch zo fijn mogelijk af te sluiten.
Hier zijn alleen maar verliezers....
Citaat:Het meisje ligt sinds 19 februari in het ziekenhuis met een zeldzame aandoening, een genmutatie. Ze is grotendeels verlamd en volledig afhankelijk van beademing. Het afgelopen weekend ontstond er enige hoop op een experimentele behandeling in Turkije die Yasmine beter zou kunnen maken, maar dit bleek niet te kloppen. "Het ziekenhuis in Turkije kan alleen de situatie waarin Yasmine verkeert overnemen van het MUMC+, maar ook dat Turkse ziekenhuis ziet geen behandelmogelijkheid die kan leiden tot herstel", aldus de advocaat.
Jolliegirl schreef:CharleyT schreef:
Weet je wat triest is? Jouw reactie in dit topic. Bot en totaal niet empathisch.
Is dat zo? Dan heb je mijn overige reacties wellicht niet gezien...
In eerste instantie vond ik het vreselijk dat een ander mocht beslissen over het leven van je eigen kind...
Door reacties in dit topic ben ik tot een andere mening gekomen...en ben ik de situatie anders gaan bekijken..
Ik heb het te doen met dit meisje..
En ik begrijp niet hoe je eerst zoveel heisa kan maken en dreigementen..vloggers naar je toe haalt...ziekenhuis compleet afzeikt...tot op tiktok aan toe...om maar te zorgen dat je kind mee mag naar turkije...
En nu ineens nu de dag nadert en je eigenlijk weinig keuze meer hebt, ineens 110% draait om het verhaal toch zo fijn mogelijk af te sluiten.
Hier zijn alleen maar verliezers....
Jolliegirl schreef:Ik heb het te doen met dit meisje..
pmarena schreef:Jolliegirl schreef:Ik heb het te doen met dit meisje..
Maar hebben zij dat zelf wel gedaan...? Of zijn dat dingen die door anderen in gang gezet / gecommuniceerd zijn...?