Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 22:26

Ik vind het knap hoor! Zelf 1x die afstand triathlon gedaan. Vond vooral het zwemmen heel zwaar :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 04:39

Mooie medaille van die Montagne trail.

En triathlon, dit was een achtste zo te zien. Daar heb ik ook een aantal keren aan mee gedaan toen ik jong was. Wel heel leuk om te doen. Maar ik heb al jaren geen racefiets meer, dus dan zit het er niet meer in.

Hier gisteren een rondje met m'n vriend gedaan. De Garmin training van mij gevolgd, dus 6 keer 800m tempo en verder weer wat cadansoefeningen e.d. We zijn uiteindelijk met wat wandelen als cooling down op 9km uitgekomen. Hij woont wat mooier dan ik vind ik. Meer van die boerenlandweggetjes. Maar warm was het nog steeds gisteren. Ik merk wel dat als het ook maar iets afkoelt ik wel makkelijker loop. Het was gisteren een 23 graden toen we gingen i.p.v. 25-27 de rest van de week.

Overigens, ik krijg ineens rare reclames te zien over hardlopen. Sommigen zijn wat meer serieuzer over gelletjes e.d.
Maar deze is natuurlijk het leukste, je hoeft alleen een patch te plakken en je bereikt de runners high en je bent sneller volgens de advertentie op facebook: https://brett.superpatch.com/
:+ :+ :+
De tekst is eerder wat voor een dirty mind volgens mij: GA SNELLER EN VIND JE RUNNER'S HIGH
Of je nu marathons of sprints loopt, de prestatielijn van Super Patch is getest en gevalideerd om je te helpen je hoogtepunt te bereiken

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 06:35

Sherivey schreef:
Myka, ziet er leuk uit, die foto waar je gelopen hebt!
Is dat bij Outdoor Valley?

Ja klopt, is bij outdoor valley inderdaad! Vond de echte uitkijktoren net iets te hoog voor tijdens het hardlopen. :P

Goed gedaan met je zoontje MuSLi!

Knap dat je nog 16 km hebt gelopen Calipsolover!

Je eerste 10 min, goeds MarlineRooz! *\o/* Voor je het weet is het straks je eerste 10k. ;-) Dat fietsen ziet er ook geinig uit.

Lekker bezig BeFunny, fijn dat je HRV ook stijgt.

Gezellig Goof & Gaucho! :D Jammer van de eerste keer vallen, maar dat mag de pret van 10k niet drukken denk ik. :D Ik vond het ook heel warm gister inderdaad!

Plein air ziet er ook leuk uit Sall, weer wat anders! Knap van je, heel mooi gemaakt.

Klinkt als een pittige uitdaging Sherivey, heel knap dat je dat hebt weten vol te houden zo. Gave medaille ook! :j

Ziet er goed uit Imay1990, ik zou het je niet nadoen!

Ik heb gister sinds een half jaar weer paardgereden, even kijken of ik vandaag genoeg herstel voor een rondje hardlopen. :P

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 07:57

Myka, ohh veel spierpijn van het rijden?

Ik heb wel flink spierpijn, maar dat was te verwachten. :+
Zelfs m'n onderrug en lage buikspieren voel ik. :))

Train je toch een hoop spieren met dat klimmen en dalen

Eind augustus loop ik de Stakenberg trail, 34 km. Kan ik mooi zien of ik dan sterker ben geworden.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 08:02

Die lopen wij ook Sherivey!
En super gedaan gisteren *\o/*

Prachtig Sall! Heb jij niet ook het schilderij voor Youngster gemaakt na het overlijden van haar Wiseguy?

Wat gezellig G&G! En mooie plaatjes. Laat Garmin maar zeuren :D

Super Imay! Ik word al moe als ik er aan denk, fietsen zal nog wel gaan, maar zwemmen kan ik niet zo goed :=

Als ik weer een rijpaard heb dan kom je maar eens een rondje hobbelen hoor BF! Het is alleen niet naast de deur {:}

Gister eind van de dag een rustige 5K gelopen, beetje warmte training. We gaan straks naar Lauwersoog, rondje trailen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-24 08:24

Die lopen wij ook! Gezellig!
Ook de 34km.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 08:25

Leuk! :))

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 08:39

Oh gezellig!
Welk startvak hebben jullie? Ik die van 9u.
Lekker op tijd starten. :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-24 08:42

9 uur ja :D

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 08:50

9 uur :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 09:02

Leuk! Dan zien we elkaar vast wel bij de start :D

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 09:15

Sherivey schreef:
Ik vind het knap hoor! Zelf 1x die afstand triathlon gedaan. Vond vooral het zwemmen heel zwaar :=

Ja, het zwemmen is echt wel even wennen en heel anders dan wanneer je een middagje gaat afkoelen ergens zegmaar. Maar in principe is het het zelfde als bij lopen en fietsen, je moet op zoek naar een intensiteit waarbij je het gevoel hebt lang door te kunnen gaan if that makes sense. Als je op 100% start dan kom je halverwege die muur wel tegen...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 09:30

Ik snap je wel idd.
Dat is bij hardlopen natuurlijk net zo. Tenminste, bij duurlopen. Voor een 5 km kun je best sterk starten en dat vol proberen te houden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 09:33

Mooi verslag Sherivey, goed gelopen.
Imay, goed gedaan. De combi van 3 sporten maakt het ook wel weer uitdagend. Ik heb een racefiets staan, maar vind fietsen alleen leuk als mijn man een leuke route heeft bedacht met halverwege een terrasje :')
Wat leuk dat jullie elkaar straks gaan zien bij Stakenberg haha.
Dat is hier vandaan ook goed aan te rijden, ik ga eens kijken.

Ik heb, verbazend genoeg, helemaal geen spierpijn van mijn 20km. Alleen wat vermoeide benen. Mijn knie is gevoelig, maar meer niet gelukkig.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 09:39

De knie waarop je gevallen bent Goof?

Hier ook geen spierpijn, zit nu ff lekker in de zon met een boek en ga vanmiddag nog een eind wandelen met de hond denk ik.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 12:27

Goed gedaan Imay! Doe het je niet na.. hou echt niet van zwemmen en fietsen vind ik alleen leuk als er een terrasje in het vooruitzicht is! Haha

Fijn dat je geen spierpijn hebt Goof!!

Vanochtend met mijn vriend op pad geweest. 22 km in de regen gelopen en in die laatste kilometer ging de zon schijnen :')
Geen droge draad meer aan mijn lijf.. maar mooie nieuwe route gelopen en zelfs nog een pr op de halve marathon.
Goede training voor Italië.

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 12:34

Namiro, mooie trail zo :j

Ik heb de paarden allebei aan de dubbele longe gehad. Zweette me kapot, ondanks dat ze braaf waren. :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 13:29

Mooi gelopen Namiro. Balen van de regen. Hier schijnt de hele dag de zon al volop.

Ja, die knie Gaucho. Die voelt wat beurs, maar het valt me alles mee.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 13:53

Wat een afstanden en snelheden praten jullie hier over zeg :wow:

Ik heb de app van evy gedownload en net les 1 afgerond. Was al 3 weken zelf begonnen met weer wat wandelen/ rennen afwisselen. Maar kreeg moeiere/ protesterende benen. Nu les 1 ging prima, ik kom vanaf slechte conditie helaas. Ik denk dat ik te snel wilde.

Nu maar gewoon braaf evy volgen komende weken :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 15:04

Bienotje schreef:
Wat een afstanden en snelheden praten jullie hier over zeg :wow:

Ik heb de app van evy gedownload en net les 1 afgerond. Was al 3 weken zelf begonnen met weer wat wandelen/ rennen afwisselen. Maar kreeg moeiere/ protesterende benen. Nu les 1 ging prima, ik kom vanaf slechte conditie helaas. Ik denk dat ik te snel wilde.

Nu maar gewoon braaf evy volgen komende weken :)

Goed bezig! Ik doe het ook met een app! En nu na 14x trainen loop ik al 4,3km waarvan 3km rennen. En mijn conditie was ook slecht. Het is nog steeds niet wat het moet zijn maar ik kom er wel. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 15:21

Bienotje, we zijn allemaal zo gestart :D
Lekker bezig!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-24 16:38

Wat zijn jullie goed bezig geweest.

Fijn dat je geen spierpijn hebt goof!

Mooie ronde zo Namiro.

Bienotje rustig weer verder trainen.

Wij begonnen vanmorgen met volgens de gpx van garmin een ronde van 27km met 530 hoogtemeters hier in de vulkaaneifel. Meteen al in de stromende regen, dus dat was feest :+.
De thema's van vandaag waren: hoogtemeters, modder, water en gras tot aan je heupen.
Wat een schitterende en zware route was het. Twee keer omgelopen omdat er een brug weggeslagen was.
Onderweg kwamen we langs een waterval, we gingen een vulkaankrater in (één van de grootste uit het tertiaire tijdperk) en kwamen we langs een mooie burcht.
We hebben drie keer een vos gezien, drie eekhoorns, vier reeën en veel roofvogels.
Ik heb zo enorm genoten!
Door het omlopen en omdat garmin altijd liegt over de hoogtemeters, kwamen we op 30km met 878 hoogtemeters. Vier uur lang met soppende schoenen en natte kleren gelopen, maar dat maakte me niks uit.
Hier gaan we zeker nog eens trailen.

Die bult op de achtergrond van de foto boven mijn hoofd hebben we ook op en af gelopen.

Afbeelding

De Dreimühle Wasserfall.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Modder, modder, modder.

Afbeelding

Burg Kerpen.

Afbeelding

In de krater:

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 16:44

Ik zag al een paar foto's op insta, wat onwijs mooi daar. De 1e twee foto's zijn tof. Wat een geluk ook met zoveel wild.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-24 17:10

En het is maar twee en half uur rijden vanaf Duiven. Dus heel goed te doen voor zo'n lang weekend.
Echt een schitterende omgeving. En ook nog eens heerlijk rustig. Precies waar wij van houden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 17:17

Prachtige foto's SV!

Bienotje, gewoon lekker rustig opbouwen. Heb je het langst plezier van.

Ik ben halverwege de dag toch een beetje ingekakt. :')
Prima ook, heb een rustige avond voor de boeg. :)