Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zira1994

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-24 20:25

Dank jullie. Ja we zijn erg blij dit is weer een stap in de goede richting. Nu dinsdag weer voor de echo. We hebben het hartje nog niet gehoord, alleen gezien tot nog toe. Heel benieuwd of we het dinsdag te horen krijgen. Lijkt me erg bijzonder !

Jeetje wat weer fanatiek bezig Joanieke!

Hier vanochtend ook van het weer genoten. Lekker naar stal geweest en in de tuin gerommeld. Daarna weer aan het werk want heb avond dienst.

Hier hang ik nog wel een beetje in de heb je teveel gegeten fase. ‘s ochtends had ik steeds nog wel een platte buik, maar ‘s avonds opgeblazen en dan wel al een flinke buik haha.
Maar sinds gister toch sochtends ook een wat dikkere buik. Dus ik denk dat het nu begint te komen haha

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 22:01

Jolien87 schreef:
Sannens, gelukkig heb je er tot nu toe geen last van gehad.
Hopelijk blijft dat zo!
Ik ben wel benieuwd naar je zelfgemaakte hoezen, heb je daar toevallig een foto of patroon van die je wilt delen?

J0annieke, wat heerlijk dat je, je kleintje al begint te voelen.
Dat lijkt me zo speciaal om mee te maken.
Ik voel nog niets maar mijn placenta zit aan de voorkant en heb een mooi isolatielaagje dus ik heb nog even geen verwachtingen.
Wat ben je lekker bezig met die meubels! Echt heel mooi.
Gebruik je ook nog speciale verf iv.m. het risico op nieuwsgierige babytandjes?
Leuk, die doos van Kruidvat!
Ik twijfel nog of ik hem ga aanvragen. Ik heb wel die van Prénatal op de lijst staan maar verder niet.

Eskimo, wat fijn dat de echo goed was! Nu lekker gaan genieten. :)

Domi_94, getsie dat klinkt niet fijn.
Hoe gaat het er nu mee?
Ik probeer vooral heel goed te luisteren naar wat mijn lijf aangeeft, en 'nee' is dan ook echt 'nee'.
De laatste week krijg ik wel steeds meer last van mijn heupen dus daar moet ik wel even wat mee.

XladyX, zo leuk dat je ook al wat voelt!
Dus je drinkt alleen nog koud water? ;)

Krabburger, wat een leuk voornemen.
Ik ben benieuwd wat voor moois je gaat maken.

Marlou91, ooh wat leuk dat jullie het al weten!
Was het eventueel nog een twijfelgevalletje, dan?
Maar jeetje zeg, 30 weken is echt wel heel vroeg.
Wat moet dat een spannende tijd voor jullie zijn geweest.
Ik zie dat je naar Duitsland gaat voor drogisterij producten.
Zou Die Grenze die merken ook niet verkopen?

san4nie, welkom terug! ;)
Ja, het is toch een afweging die je moet maken.
Je kan ze eenmaal niet tegen alles beschermen, hoe graag je dat ook zou willen.

Sweetgirl1, spannend!
Heb je enig voorgevoel wat het zou kunnen worden?

Zira1994, wat heerlijk! Weer goed nieuws voor jullie, echt zo fijn *\o/*
Hopelijk dinsdag ook weer een goede echo, ik duim voor jullie.

Wij gaan dinsdag weer naar het ziekenhuis en willen dan o.a. naar de vaccinaties vragen tegen kinkhoest en de mazelen.

Ooh, die zon is zó heerlijk!
Wij zijn de afgelopen dagen lekker bezig geweest om de tuin klaar te maken voor de zomer, heerlijk om zo rondom huis te scharrelen.
Vanmiddag zijn we naar een voorjaarsmarkt geweest, dat was ook heel fijn, even de deur uit.
En ik heb kunnen pronken in één van mijn nieuwe jurken. :D
De babybump begint nu toch echt wel zichtbaar te worden <3
[ [url=m/tjLeKN.jpg]Afbeelding[/url] ]

We hopen samen een jongetje.

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 09:39

Heyhoi, daar ben ik weer na zo’n 2 weken. Heb wel steeds bijgelezen maar het was zó druk dat reageren er niet in zat.

M’n man had echt al heel vroeg in de zwangerschap de kruidvat doos besteld. We vinden het ook een leuke uitgebreide doos!

Super fijn voor degenen die afgelopen tijd weer goede echo’s en de goede nipt uitslagen hebben gekregen.

Wij hebben afgelopen 2 weken in de verhuizing gezeten en zijn gisteren over gegaan. Ben blij dat ik in het tweede trimester zit, zo ging het klussen/verfen best wel soepel nog!

Wel heel verdrietig nieuws, 1 mei in de ochtend net voor de overdracht van het huis plotseling mijn pony in moeten slapen door gaskoliek |( had wel veel afleiding met het klussen in huis.
Nu houdt het paardrijden in de zwangerschap ook meteen op, terwijl ik fysiek nog wel even door had kunnen gaan. Maar ik durf ook niet op andere paarden nu.

7 mei geslachtsecho gehad, wij weten wat het nu wordt! Maar houden het nog een week voor ons zelf omdat we volgend weekend een feestje geven nav beide verjaardagen, housewarming en dan een heel klein deel genderreveal.

Vanaf na deze post probeer ik wat meer inhoudelijk te reageren haha

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 10:15

Fijne moederdag lieve mama's <3

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 11:00

Inderdaad fijne moederdag dames!

@Zira, wat fijn een goede NIPT! Hopelijk ook een goede echo dinsdag, zodat je echt kunt genieten. Het is jullie zo gegund. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook vrij lang in de ik-heb-teveel-gegeten-fase gezeten. Pas met 20 weken zag je echt een zwanger buikje. Hopelijk kun jij binnenkort ook je mooie zwangere buikje showen.

@J0anieke, wat goed dat je zelf zo handig bent! Heerlijk als je het kamertje dadelijk al zo ver af hebt. Jij hebt ook al een mooi buikje zeg! Bescheiden maar wel echt al zwanger. Vind je het lastig om nu weer aan te komen omdat je eerder bent afgevallen?

@Jolien87, nee eigenlijk weten we al vrij zeker wat het geslacht wordt. Maar ik ben zelf zo'n onzekere Harry die het dan nog 3 keer bevestigd wil krijgen :+ . Ik ben zelf niet bekend met Die Grenze, want wij wonen meer in het Zuiden. Ik ben met 20-25 minuutjes bij Venlo de grens over en ga altijd naar de DM. Daar hebben ze wel echt een groot assortiment met hele fijne verzorgingsproducten vind ik.

Wat ben je al mooi zwanger zeg! Je hebt trouwens ook echt prachtig haar. En die jurk staat super goed!

@Pinepappel, Heel veel sterkte met het verlies van je pony! Zeker bij koliek overvalt het je echt als ze er dan niet meer bovenop komen. Wel fijn dat je wat afleiding had met klussen.

Ik voel de baby ook al regelmatig bewegen, maar het scheelt denk ik dat het mijn tweede is en dat de placenta achter ligt. Wel weer heel erg bijzonder. Verder hebben we gisteren de verjaardag van mijn dochter gevierd. Het was een fijne dag met heerlijk weer. Mijn schoonmoeder maakte nog wel een opmerking over dat ze mijn buik al zo groot vond en dat mijn schoonzusje -ongeveer even ver zwanger van de eerste- helemaal nog geen buik heeft. Ik had er een beetje een vervelend gevoel bij omdat ik me zelf ook best onzeker voel over mijn grote buik. Maargoed ze bedoelt het vast niet verkeerd en is gewoon niet zo tactisch (dat wist ik al).

Geniet nog allemaal van een fijne, mooie dag vandaag!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 12:25

Jolien87 en Joanieke mooie buikjes allebei heel mooi bescheiden echte babybuikjes!

Zira gefeliciteerd met de goede uitslag, heel fijn!

Pieneappel sterkte met het verlies van je pony, helemaal zwaar nu in combinatie met alles! Niet vergeten hoor om ook de tijd te nemen om daarom te rouwen en het een plekje te gaan geven

Marlou ik herken dat gevoel, mijn schoonmoeder is alles behave tactisch en kan zo ook uit de hoek komen. Maar dat zegt wat over hun he, niet over jou! Bovendien is een eerste zwangerschap totaal niet te vergelijken met een tweede. Zwangerschappen onderling uberhaupt niet natuurlijk

Hier enorm aan het klussen geweest (geulen graven voor drainagebuizen voor nog een paddock). Gister lekker gesloopt dus, voelde mijn rug als eerste klagen maar ging wel beter dan verwacht. Vandaag wat rustiger aan en wat lichtere klusjes.

Qua buik heb ik nog heel weinig, vorige zwangerschap duurde het tot 25 weken dus verwacht nu wel eerder maar blijft afwachten. Voor de vorm (altijd leuk om terug te zien straks), 17 weken:
Afbeelding

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 16:11

@Marlou Mijn moeder heeft er ook een handje van om mijn uiterlijk altijd te bekritiseren. Bij mij vorige zwangerschap ben ik op de volgende twee manieren gaan reageren:
- Hoe bedoel je dat?
- Dat is ook niet aardig om te zeggen.

Beide zorgden ervoor dat ze met een mond vol tanden kwam te staan en de negatieve opmerkingen stopten snel.
Mijn moeder heeft een soort ongezonde obsessie met gewicht, ze is vroeger zelf veel te zwaar geweest en daarna flink afgevallen. Maar daar draaft ze nu dus nogal in door.
Dat soort opmerkingen kunnen enorm vervelend zijn, probeer je vast te houden dat haar opmerkingen vooral iets over haar zeggen en niet over jou! Al is dat soms moeilijk met dat veranderende lichaam.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:54

@marlou, ja en ook beetje om de opmerkingen tijdens de vorige zwangerschap denk ik, ik herken dus wat jullie allemaal zeggen, helaas..
Vorige zwangerschap vroeg een collega of ik zwanger was van een 6-ling?? :=
Ik weet nu wel dat als ik echt gemotiveerd ben, ik snel de kgs weer kwijt kan zijn, dat is ergens wel een geruststelling..

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 22:37

Ohh ja ik kan het me heel goed voorstellen! En wat bizar dat zoveel (schoon)moeders, collega’s en andere vrouwen zomaar vinden dat ze vanalles mogen zeggen over je -zwangere- uiterlijk.

Ik was een aantal jaar 10 kilo lichter, afgetraind lijf en voelde me daar goed bij. Maar het ouderschap icm een drukke kantoorbaan zorgen er helaas voor dat ik niet meer dat figuur heb. Ik heb namelijk niet meer de tijd en energie om 5/6 dagen per week te sporten. En daar ben ik soms best wel onzeker over. Dus dan zijn dit soort opmerkingen, hoe “niet slechbedoeld ook” gewoon niet altijd fijn.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 16:41

Gadsie wat een rotnieuws pieneappel. Sterkte met het verlies van je maatje ! :knuffel:

Fijn dat jullie de verhuizing nu achter de rug hebben. Dat geeft vast rust.

Jeetje ook al zo fanatiek nog bezig geweest Xlady. Dapper hoor haha nu maar weer een beetje rustig aan doen. :z

Nog gefeliciteerd met je dochter Marlou. Hopelijk hebben jullie een leuke dag gehad. Wel weer jammer van de opmerking van je schoonmoeder… Ook totaal geen zinvolle opmerking. -O-

Hier vandaag voor het eerst bij de gynaecoloog geweest om te horen wat hun plan is. Vanaf 24 weken willen ze elke 4 weken een groei echo maken. We mochten ook nog weer even heel snel spieken en we hebben voor het eerst het hartje gehoord. Nouja soort van haha :') de kleine stuiterbal had weer veel drukte dus na elke paar slagen was hij alweer foetsie *\%/*
Hopelijk gedraagd hij/zij zich morgen met de 13 week echo wat beter _O-

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 10:01

Oeps, het topic hier even uit het oog verloren met alle drukte! :o

Wat een mooie buikjes passeren hier al. Ik ben vandaag 12 weken en momenteel eerder in de fase 'een grote pizza gegeten 's avonds' haha.

Ik heb dankzij jullie ook de kruidvat doos besteld! Wel een mooie inhoud vind ik.

Vrijdag staat er opnieuw een echo gepland en mag ik de bloedafname voor de NIPT doen.

Ik ben wel benieuwd naar jullie vakantieplannen deze zomer?
Wij twijfelen erg, mede door de zwangerschap, of we best de auto of het vliegtuig nemen. En welke landen fijn zijn om te bezoeken (normaal wandelen/bezoeken we veel en nu kan ik dus niet inschatten of dat zal lukken).

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-24 18:54

Herkenbaar de pizza buik Nova :')

Spannend vrijdag weer een echo en daarna wachten op de uitslag van de nipt.

Normaal zijn wij echte reizigers, maar denk dat er dit jaar weinig van komt. Misschien een paar daagjes in eigen land. We hebben dit jaar maar 2 weken vakantie genomen en inmiddels ook al verschillende afspraken staan in die weken. Verder moeten we nog veel klussen in huis waaronder de babykamer en hebben we een nieuwe auto nodig. Daarentegen zijn we afgelopen maart wel nog een weekje weg geweest. Stiekem was de kleine toen al mee O:)

Hier vanochtend de 13 weken echo gehad. Alles zag er perfect uit en de echoscopist heeft ook alles kunnen beoordelen. Omdat ik al 14 weken was konden we echt al veel details zien. We hebben de kleine zien drinken inclusief een klein tongetje. Een perfect ontwikkeld hartje met aangelegde grote vaten. Een blaasje en een maagje. Twee mooie niertjes en twee symmetrische hersenhelften. Kleine vingertjes, teentjes en zelfs ribbetjes en ruggenwerveltjes. Helemaal smoorverliefd en zo blij!! <3 <3 <3

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 19:53

Wat fijn Zira!
Veel sterkte Pieneappel!
Succes vrijdag Nova
Ik heb 4 weken vakantie staan en wij hebben ons eigen campertje, dus we zijn vrij flexibel in het wel/ niet op vakantie gaan. Daarnaast zijn we afgelopen januari 3 weken in Japan geweest, dus even iets minder ver is ook wel lekker.
Hier geen last van niet zulke tactische (schoon)moeders, mijn vriend daarentegen :Y)
Ik merk wel dat ik inmiddels weer wat minder snel moe ben, wat wel lekker is met werk en hobby’s.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 23:34

Sterkte nog Pieneappel, helemaal vergeten daarop te reageren.

Spannende periode Nova! De echo en de nipt afwachten..

Fijn dat de echo zo mooi was Zira! Ik genoot ook vol van de 13 weken echo. Het was zo'n mooi beeld, en zo'n mooie kindje. <3

Lekker een eigen camper Domi! Dat zou ik ook wel willen..

Ik vind het vooral lekker om met de tent weg te gaan, maar dat hebben we echt al jaren niet meer gedaan en met de kleine en een zwangere buik nu zie ik dat echt niet zo zitten.. :')
Ik wil nog wel een weekendje iets doen, maar ik ben bang dat het er wéér niet van gaat komen. :=

Ik kwam er begin deze avond achter dat ik een teek had, voor het eerst in mn leven.. Werd er echt helemaal naar door en m'n man kreeg hem er helaas niet in 1x uit. Nog een uur lopen prutsen om dat laatste stukje er uit te krijgen, kan het mentaal slecht hebben als dat mondstuk nog in mn lijf zit.. HAP gebeld want denk dat hij er al sinds zondag zit en heb preventief een ab pil gekregen. Voel me er echt alles behalve fijn over, maar hopelijk valt het allemaal mee..

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 07:59

Bedankt allemaal Y;(

Mooie buikfoto’s!
Mijn buik maakt nu met 17 weken ook echt een groeispurt. Ook steeds jeuk op mn buik dus heb maar even olie en crème gekocht van Naif en ben begonnen met smeren.. misschien had ik daar al wat eerder mee moeten beginnen haha.
Anderen valt het nu ook op dat het meer een zwanger buikje is.

Leuk dat sommigen de baby al kunnen voelen. Ik denk dat ik de baby afgelopen week een paar keer heb gevoeld maar aan de andere kant twijfel ik, aangezien ik het nu al weer een paar dagen niks heb gevoeld en de verloskundige zei dat m’n placenta aan de voorkant ligt en waarschijnlijk na 20 weken wat ga voelen.

Wat fijn dat de 13 weken echo zo goed was Zira!!

Veel succes met de 13 weken echo Nova

Wij hadden onze zomervakantie precies eind september gepland…. Maar dan gaat mn verlof beginnen :') nu heb ik mn vakantie verplaatst naar begin juli en mn man gaat nog een paar dagen extra vrij vragen dan zodat we toch een paar nachtjes weg kunnen, maar dat zal dan waarschijnlijk ergens in NL zijn.
Niet echt spectaculaire vakantieplannen dus hahaha

Oei Joanieke, ik vind teken ook altijd zo eng! Wel fijn dat je meteen preventief AB hebt gekregen, meestal moet dat wel voldoende zijn..

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 08:25

K heb binennkort mn gender reveal maar k kreeg de vraag wst k evt nodig heb.
Kinderwagen krijgen we
Box krijgen we
Kamertje krijgen we

Babybraza
Kleertjes
Sokjes
Speeltjes
Camera
Babynestje
Hydrofiele doeken
Spuug doekjes
Echo boekje
Wip stoeltje
Nijntje luiertas
Luieremmer
Badje

Dit heb k nu op het lijstje.
Wat zou er evt nog bij kunnen?

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 09:16

Hier ook herkenbaar, vooral einde van de dag een pizzabuik :P

Zira1994 wat fijn een goede echo, en zo gaaf he al die details! Kan niet wachten op onze volgende (20 weken) echo. Vorige zwangerschap en deze nog niet heel specifiek zin in echo's gehad maar nu deze wel echt zin in.

Joanieke ah teken zijn naar! Weet je ook waar je 'm opgelopen hebt? Wij zitten in buitengebied dus onze dieren hebben er regelmatig 1, ikzelf (afkloppen) niet zo vaak maar blijf ze smerig vinden. Ik gebruik een pincet meestal maar zo'n tekentang of pasje is ook handig!

Pieneappel goed dat je het zegt wbt smeren, ik ben nog niet begonnen. Vorige zwangerschap heb ik een paar keer per week, meestal na het douchen, gesmeerd met calendula olie van holland en barrett. Of dat geholpen heeft of ik geluk heb gehad weet ik niet maar ben er toen vanaf gekomen zonder striae.

Sweetgirl1 Even hardop aan het denken wat ik vorige baby fijn vond/veel gebruikte:

Babyflesjes (heel fijn om verschillende te proberen, ook als je voor bv gaat fijn om achter de hand te hebben).
Een baby/kinderstoel (Stokke en toebehoren, je hebt ook een opzetstuk waarbij de baby op de stoel kan "liggen", fijn tijdens avondeten etc).
Een slab van kunstof/siliconen met opvangbakje is heel fijn voor over een paar maanden bij de eerste hapjes.
Bijtringen voor de eerste tandjes. Fijne zijn die je in de koelkast kan leggen zodat ze lekker koel zijn.
Spenen, voor als je van plan bent die te gebruiken.
Badcape/handdoek om je baby in te rollen direct na bad.
Washandschoen, handig voor in bad en kun je je baby ook wat makkelijker mee vasthouden tijdens badderen want dan zijn ze verassend glad :+
Fijne dekentjes in verschillende diktes, voor in de kinderwagen, auto etc. We gaan tenslotte straks de winter in.
Poedertorens voor kunstvoeding.

Ik zou de babybraza afraden en gewoon voor een "simpele" flessenwarmer gaan dat scheelt veel schoonmaken. Wij hebben er 1 die eigenlijk gewoon een bakje water op 38 graden houd, en daar zetten we dan na de laatste voeding een fles in met koud water of borstvoeding en die was dan perfect warm na 2,5 uur voor de volgende voeding. In combinatie met poedertorens (wij maakte er savonds voor de volgende dag dus nooit schepjes hoeven tellen met een huilende baby op de achtergrond). Dat vonden wij de meest eenvoudige en snelle manier en zo had je altijd binnen een paar seconden een fles klaar als dat nodig was.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 10:09

Badcape en beetje die kleine dingetjes hebben we al wel. Maar inderfaad de kinderstoel was ik vergeten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 10:46

Wat is een babybraza..?
Ik heb alles heel basic, geloof niet zo in die gekke apparaten, vroeger kon het ook zonder. :')
Ik doe melk gewoon in de magnetron opwarmen en flesvoeding met warm water uit de kraan.

XladyX, ik ben opgegroeid op het platteland, met elke dag spelen in de boomhut, oorlogje spelen in de bosjes.. Maar nooit een teek gehad, ze vonden mij niet lekker (mn moeder en broer wel := ). Ik kon ook altijd in mn flip flops door het bos gaan, werd dan altijd raar aangekeken.. _O- Muggen trouwens ook niet. Sinds de zwangerschap van m'n zoontje prikken die mij ook ineens, en nu dus ook voor het eerst een teek. :(

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 10:56

Hahaha wat er allemaal al niet veranderd met een zwangerschap he! Ik verbaas me er ook steeds over. Zit nu ook weer onder de muggenbulten terwijl ik daar normaal geen last van heb! Of zijn wij als zwangeren gewoon onweerstaanbaar? :))

Babybraza is een soort koffiezetapparaat voor kunstvoeding.

Wij wisten niet zo veel van KV/BV of baby's überhaupt toen onze eerste geboren werd, dus zijn afgegaan op wat de kraamhulp ons vertelde. Eerste 3 maand BV gegeven soms direct soms gekolfd, maar in de magnetron was een no-go dat zou heel erg slecht zijn (dood de goede bacterieën in de melk?) en warm water uit de kraan was ook niet oke omdat dat ook bacterieën kon bevatten. Nooit verder opgezocht of dat echt zo was, we namen dat als overbezorgde leken gewoon aan _O- Verder zijn we juist super makkelijk met zulke dingen en niet heel steriel op de boerderij zachtgezegd :+ maar in het begin lijken ze nog zo kwetsbaar en klein
Laatst bijgewerkt door XladyX op 15-05-24 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 10:56

Wat fijn dat jullie ook een goede 13 weken echo hadden Zira! Leuk ook dat jullie al zo veel konden zien.

Wat heerlijk een eigen campertje Domi! Lijkt me echt fantastisch om er zo op uit te kunnen trekken.

Als mijn dochtertje nog wat ouder is wil ik ook graag een tent(je) kopen J0anieke. Mijn vriend is totaal niet van het kamperen, maar ik vind het fantastisch.
Ai een teek, altijd spannend. Ik heb er ook al een aantal keer eentje gehad. Fijn dat je preventief ab hebt gekregen!

Ik heb ook veel last van jeuk door een groeiende buik Pineappel. Bij mij werkt de bodylotion van de Lidl (blauwe fles) ook heel fijn. Ik heb de vorige zwangerschap ook geen striae gehad, maar ben natuurlijk ook heel vroeg bevallen dus heb geen voldragen buik gehad.

Sweetgirl, XladyX heeft een mooi lijstje gemaakt waar ik me helemaal bij aansluit. Ik zou zelf ook gewoon voor een simpele flessenwarmer gaan. Wij hadden die van Alecto en die voldeed prima. En als je kunstvoeding wilt geven kun je ook gewoon kokend water (1/3) mengen met koud water (2/3), dat lijkt me eigenlijk net zo snel.
Luieremmer hebben wij nooit gebruikt. Luiers gingen gewoon meteen naar buiten in zo'n zak. Maar dat is denk ik persoonlijk. Badje heb ik geleend van een vriendin, dat hebben we alleen in de kraamtijd gebruikt. Daarna gingen we lekker samen onder de douche. Maar scheelde misschien ook dat ik een KS heb gehad en zelf het (volle) badje dus niet kon en mocht tillen de eerste weken.

Misschien als aanvulling nog een draagdoek? Ik heb die zelf heel veel gebruikt. Al kun je daar ook een consult voor boeken als de baby er is, dan krijg je wat meer begeleiding. Zelf heb ik gewoon wat Youtube filmpjes bekeken en zo lukte het ook.
En laatst zag ik als tip ook nog zo'n elektrisch kacheltje voor op de commode. Dat lijkt me, zeker in de winter, ook geen overbodige luxe.
En wat me verder nog te binnen schiet:
Badjasje (voor naar het consultatiebureau)
Kruiken
Boxmobiel

Wij hebben in juni vakantie en gaan dan lekker een weekje naar zee. Ik durf nu ook niet naar het buitenland en ik vind het een fijn idee dat ik gewoon naar een NL ziekenhuis toe kan mocht er wat zijn. Daarnaast hebben wij ook nog een hoop klusjes te doen in huis en zijn we van tevoren nog een weekendje op vriendenweekend.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:24

Ik heb geen fles warmer, nooit gemist ook.

Wij hebben KV gebruikt en een cooker. Dat mag wel qua warm water direct uit de kraan, omdat het een kokend reservoir is. Maar koud water in de magnetron is ook direct warm.

Misschien nog een babyfoon?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 15:28

Je kan bij kv gewoon warm water uit de kraan gebruiken, heb je geen cooker of iets voor nodig. Zolang je maar geen koperen leidingen hebt.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 15:39

Tegen mij is de vorige keer door de lactatiekundige ook aangegeven dat je BV beter niet in de magnetron kan opwarmen, omdat er dan belangrijke voedingsstoffen verloren zouden gaan. Aangezien ik ruim 6 maanden fulltime heb gekolft was een (basic) flessenwarmer wel een uitkomst.

Wij hebben ook een cooker en dat vond ik echt ideaal bij KV. Maar om die nu speciaal aan te schaffen hiervoor.. :$. Volgens mij voldoet warm water idd ook prima.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 16:25

J0anieke schreef:
Je kan bij kv gewoon warm water uit de kraan gebruiken, heb je geen cooker of iets voor nodig. Zolang je maar geen koperen leidingen hebt.

Dit werd vanwege bacteriën afgeraden door mijn kraamzorg, koperen leidingen maakten daarbij niet uit zei ze.
Verder dat maar netjes opgevolgd.

Edit: Ik heb het even gegoogled. Op sites van kraamzorg en ziekenhuizen staat inderdaad geen warm water uit de kraan vanwege metalen in de boiler. Voedingscentrum (https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zw ... laar-.aspx) adviseert dat ook.