Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Het is een verdienmodel inderdaad. Ik drink ook graag water met mineralen, kalk en natrium heb je nodig voor je lichaam, als je dat allemaal uit het water filtert (want dat kunnen de thuisfilters wel) mis je die essentiële mineralen. 

En 2 keer per jaar je koffiezetapparaat ontkalken....? Hier moet dat om de paar weken
Wij hebben ook een huis van meer dan een eeuw oud waarvan je natuurlijk niet exact weet wat voor leidingen er nog onder de grond zitten. Plus dat het water beter smaakt en je gewoon je verstand kan gebruiken bij het gebruik van gefilterd water, je hoeft niet alleen maar in zwart-witte extremen te denken
Verder on-topic over zonnebrand zou ik zeggen
)Citaat:Moeilijk te zuiveren
Drinkwaterbedrijven willen het liefst geen PFAS in hun drinkwater, maar de stoffen zijn moeilijk te zuiveren met traditionele zuiveringstechnieken. Van der Aa: “Zandfilters halen de deeltjes er nauwelijks uit, met actieve koolfiltratie kun je enkele tientallen procenten verwijderen. Alleen met membraanzuivering, zoals omgekeerde osmose, haal je het overgrote deel PFAS uit het water. Maar dat is wel een dure techniek die veel energie verbruikt. Weinig drinkwaterbedrijven maken dan ook gebruik van membraantechnologie.”
Ik weet niet of het per regio nog verschilt, maar wij waren vorige zomer in Drenthe en voor we terug naar huis gingen, heb ik onze in die vakantie leeggedronken flessen nog gevuld met water uit de kraan daar
Echt prima spulletje!

Heeft die een kunststof binnenkant ofzo die dat veroorzaakt?
Slechte leidingen in huis hebben we uiteraard al direct na aankoop vervangen, jaren voordat die kleine er was. Maar je weet natuurlijk niet wat er verder nog onder de grond loopt, kan moeilijk de straat open gaan breken
Maar ik ga er vanuit dat het ouwe zooi is net zoals de rest van de aansluitingen stukjes antiek zijn... (waren)