De onvertelde waarheid over kinderen hebben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 03:29

_San87_ schreef:
Het klinkt niet als een hele gezonde instelling, hoe je het nu verwoordt? De wereld kan me gestolen worden. De meeste relaties zijn toch een wisselwerking, iets waar van beide kanten tijd in wordt gestoken. Als ze wat voor je betekenen, that is.

Waar lees jij dat ik geen tijd steek in relaties?

Mooi oordeel weer dit :+ . Voor mij is het een hele gezonde instelling die veel beter bij mij past. En als ik er blij van word is het toch goed?

Vroeger wilde ik graag aan iedereens verwachtingen voldoen, nu niet meer. En ik heb nog steeds een werkgever die tevreden is en fijne vrienden om mij heen.

Ik denk nu zo vaak: heb ik mij daar nou zo druk om gemaakt ? Mijn instelling is anders. Het zal mij echt niets meer doen als een werkgever vind dat ik een dag 80% heb gegeven, want ik geef ook vaak genoeg 120% . Hetzelfde geld voor vrienden, als die zoiets nier accepteren/snappen dat je leven veranderd: zijn het dan wel echte vrienden?

Ps TS: dit tijdstip is echt een nadeel van kinderen krijgen :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 06:03

ruitje schreef:
_San87_ schreef:
Het klinkt niet als een hele gezonde instelling, hoe je het nu verwoordt? De wereld kan me gestolen worden. De meeste relaties zijn toch een wisselwerking, iets waar van beide kanten tijd in wordt gestoken. Als ze wat voor je betekenen, that is.

Waar lees jij dat ik geen tijd steek in relaties?

Mooi oordeel weer dit :+ . Voor mij is het een hele gezonde instelling die veel beter bij mij past. En als ik er blij van word is het toch goed?

Vroeger wilde ik graag aan iedereens verwachtingen voldoen, nu niet meer. En ik heb nog steeds een werkgever die tevreden is en fijne vrienden om mij heen.

Ik denk nu zo vaak: heb ik mij daar nou zo druk om gemaakt ? Mijn instelling is anders. Het zal mij echt niets meer doen als een werkgever vind dat ik een dag 80% heb gegeven, want ik geef ook vaak genoeg 120% . Hetzelfde geld voor vrienden, als die zoiets nier accepteren/snappen dat je leven veranderd: zijn het dan wel echte vrienden?

Ps TS: dit tijdstip is echt een nadeel van kinderen krijgen :')

Ziet een vriendin mij niet genoeg. Haar verwachting. Niet mijn probleem.

Het klinkt zo plat, alsof je relatie met haar niks betekent.

Is iets op het werk niet af. Niet mijn probleem. Wederom, plat, alsof het je niet boeit verder.

De rest, ja hoe belangrijk is dat nu eigenlijk. Idem.

Nu breng je in bovenstaande posts een aantal nuances aan en klinkt het weer heel anders en gewoon als ieder normaal mens met een leven, zeg maar :). Het kwam gewoon raar op mij over zoals je het neerpende, blijkbaar heb ik wat je zegt verkeerd begrepen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 06:24

Brainless schreef:
ikke schreef:
Dat de opvang geld kost is nog een ding, maar je ontkomt er bijna niet aan om er, ruim, gebruik van te maken.

Het is prima dat er allerlei regelingen zijn, maar als je daar net buiten valt, zijn dat dure grappen.
Waar men 25 jaar geleden al eens verzuchtte dat men ging werken om de kosten van de kinderopvang te betalen, heb ik niet echt de indruk dat dat tegenwoordig zoveel beter is.

Iemand zich weleens afgevraagd (of bekeken) hoe zinvol die kinderopvang is? In de context dat je door te gaan werken meer kunt verdienen dan de opvang voor die periode kost?

Over 2 jaar wordt de opvang (zo goed) als gratis.

Dat schijnt maar hoe dan?
Er is overal tekort aan PM’ers met gratis opvang wil iedereen wel een me-time dag.
Ik denk dat het niet rendabel is

800€ opvang betekend >100000€ op jaarbasis blijft zuur geld 800€ maar je verdient ook waanzinnig goed
:')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 06:29

chanicha schreef:
Mijn dochter ging 35 jaar geleden twee halve dagen naar de creche en ik betaalde twee gulden vijfig per keer en als ik nu hoor wat mijn jongste betaalt voor de opvang voor drie dagen word je niet vrolijk en hoe meer ze gaat werken des te meer betaal je.
Mijn oudste is gastouder en die kan de aanvragen amper nog aan!

Nee hoe meer je gaat werken hoe hoger je gezamenlijk inkomen en krijg je lager % aan vergoeding.
Klopt niet helemaal wat je zegt en

Maar ik vind niet dat we de ts bang moeten maken met kosten van KDV, BSO,VSO
Die kunnen hoog zijn maar sommige mensen kunnen goed mee dealen in mijn kringen zitten veel hoog opgeleiden werken 40 uur en gaan kinderen (2 of meer) naar KDV 2-3 zij kunnen makkelijk missen
Want % vergoeding is vastgesteld kun je terug vinden bij mijntoeslagen

Kimddddd

Re: De onvertelde waarheid over kinderen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 07:02

Kinderen krijgen gewoon doen als je dat wilt en als je op zoek bent naar de onvertelde waarheid. Mijn waarheid is niet jouw waarheid en vice versa. Ik moet even aan t liedje Que Sera denken… niemand weet hoe het loopt en of het voor jou wel of niet een goede beslissing is. Deze beslissing maak je met je hart en niet met het hoofd. Plus je weet ook niet of het gaat uitpakken zoals je wilt qua zwangerschap bevalling en wat voor kind je krijgt. Je hebt simpel weg geen controle op en dat maakt het wellicht spannend maar als er iets is wat je als moeder af gaat leren is dat je overal controle over hebt. Welkom Chaos troep poep kots en blij zijn als je ergens nog een paar droge krentenbollen vandaan kan toveren (Brigitte Kaandorp) Toch zijn ook deze momenten kostbaar en koester ik ze. Als je ergens van kunt groeien als mens is het ouderschap.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 09:03

Ik heb geen kinderwens, mijn partner wilde wel kinderen maar vind zonder kinderen het inmiddels ook prima.

Mijn gezondheid laat de wensen over, afgelopen 13 maanden heb ik door longproblemen 10 ziekenhuisopnames achter mn kiezen. Heb er een behoorlijke depressie door gekregen. Ben nu 33, herstellen gaat zeer moeizaam en een depressieve moeder die ook nog eens zeer laag in haar energie zit wil ik het kind niet aan doen. Door endometriose zou ik ook nu aan kids moeten beginnen, anders wordt het alleen maar moeilijker....

Teveel gedoe en teveel stress factoren. En het kriebelt ook totaal niet. Laat een ander maar zorgen voor nieuwe generaties.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 09:12

Wat betreft opvang: je kan dat niet 1 op 1 om zetten natuurlijk. Je hebt reistijd er nog naast. En kinderopvang gebruikt blokken dus je kan niet zelf bepalen wanneer je ze haalt en brengt.
En als je er 2 hebt gaat het voorbeeld van Menino ook niet meer op.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:00

secricible schreef:
Wat betreft opvang: je kan dat niet 1 op 1 om zetten natuurlijk. Je hebt reistijd er nog naast. En kinderopvang gebruikt blokken dus je kan niet zelf bepalen wanneer je ze haalt en brengt.

Niet elke opvang gebruikt blokken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:14

niet? Hier wel iedere kinderopvang, alleen de gastouders zijn flexibel in de uren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:19

Tink89 schreef:
secricible schreef:

Niet elke opvang gebruikt blokken.

Nee? Hier kan je alleen hele dagen afnemen. Dat is van half 8 tot 6. Kan je ze brengen en weer halen, maar je hebt ze daar natuurlijk niet al die tijd zitten :=
Die van mij zitten er van half 9 tot 5 ongeveer. En je betaalt een vast bedrag ook al haal je ze na de lunch al op.

Maar goed, je krijgt wel terug van de toeslag dus dat scheelt.
Ik ga er met werken iig wel op vooruit. En anders is het ook een investering in jezelf. Ik vind drie jaar thuisblijven geen optie.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:27

Afhankelijk van je contract kan ik ze hier vanaf 7:30 brengen of vanaf 8:00. Halen tot 18:00 of 18:30.

Ik en mijn man verdien ook aardig goed, maar we krijgen ook veel terug van de belasting. Zou voor mij absoluut geen reden zijn om geen kinderen te krijgen. Ik was juist verbaasd na het eerste kind hoeveel we van de belastingdienst terug kregen! Juist omdat de overheid kinderen krijgen wil stimuleren.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:06

Wij zijn voor 2 dagen 500 euro per maand kwijt (netto). Ik vind het nogal -O- Kijk in die zin wel uit naar de basisschooltijd...

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:16

Doubtless schreef:
Wij zijn voor 2 dagen 500 euro per maand kwijt (netto). Ik vind het nogal -O- Kijk in die zin wel uit naar de basisschooltijd...

Jij niet alleen. Ik heb een gastouder gehad dit jaar die heeft zitten sjoemelen met de uren waardoor ik nu ellende heb. Al m'n vakantie uren al verknald aan haar. En nu gaat mijn nieuwe gastouder in december weg tot en met januari voor vier weken. Dikke stress dus want dat moet ik ff opgelost hebben in twee maanden tijd.. Nog 2,5 jaar te gaan tot de basisschool....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:20

Dat is fijne van Kdv altijd open

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:21

Ik ben om die reden inderdaad wel blij dat wij onze zoon naar het KDV brengen.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:33

Ja maja ik werk maar 15 uur in de week. En wij hebben geen kdv die deeltijd aanbieden.

Peuteropvang zou misschien vanaf volgend jaar kunnen. Als ik mijn omscholing klaar heb en een nieuwe baan heb.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:04

Absolem schreef:
Ja maja ik werk maar 15 uur in de week. En wij hebben geen kdv die deeltijd aanbieden.

Peuteropvang zou misschien vanaf volgend jaar kunnen. Als ik mijn omscholing klaar heb en een nieuwe baan heb.

Hoezo niet, je kan dan toch 2 dagen afnemen? Of zijn je 15 uur niet over 2 dagen verdeeld?

Hier ook KDV. Had eerst m’n eigen moeder, die wilde graag en deed het voor niks, maar die ging me te vaak op vakantie :')
Ik vind de rust dat het KDV er altijd is best veel waard ipv steeds weer zelf regelen als je oppas er niet is.
Hoewel dat nu met de Corona ook weer heel anders was natuurlijk.

Ik vond de Corona tijd met kinderen echt heel heftig, elke ochtend hopen dat je kind niet gaat hoesten, en maar weer wat verzinnen en regelen.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:12

verootjoo schreef:
Absolem schreef:

Hoezo niet, je kan dan toch 2 dagen afnemen? Of zijn je 15 uur niet over 2 dagen verdeeld?

Hier ook KDV. Had eerst m’n eigen moeder, die wilde graag en deed het voor niks, maar die ging me te vaak op vakantie :')
Ik vind de rust dat het KDV er altijd is best veel waard ipv steeds weer zelf regelen als je oppas er niet is.
Hoewel dat nu met de Corona ook weer heel anders was natuurlijk.

Ik vond de Corona tijd met kinderen echt heel heftig, elke ochtend hopen dat je kind niet gaat hoesten, en maar weer wat verzinnen en regelen.

Nope postbode dus verspreid over vier dagen...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:19

Kimddddd schreef:
niemand weet hoe het loopt en of het voor jou wel of niet een goede beslissing is.

Maar het is wel verstandig om je te verdiepen in de (mogelijke) gevolgen (leuk en minder leuk) Zodat je niet met onrealistische verwachtingen het ouderschap in duikt.

Inmiddels al zo veel verhalen van mensen die na de geboorte van hun kind helemaal van de wap waren omdat ze zich nooit hadden gerealiseerd dat een kind veel meer impact heeft dan een goudvis aanschaffen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:23

Het ouderschap brengt dubbele gevoelens met zich mee. Het onvoorwaardelijk houden van en daar tegenover de constante hang naar vrijheid. Zo ervaar ik het althans. Ik hou zielsveel van mijn drie kinderen, maar ook van de mogelijkheid om me zo vrij als een vogel te kunnen bewegen. Alleen.. kinderen beperken je in die vrijheid dus daar moet ik op inleveren.

Wat ik ook heftig vind is de druk van de verantwoordelijkheid. Als een kind ziek is dan word ik er bijna nerveus van. Moet wel zeggen dat het naarmate ze ouder en zelfstandiger worden wel beter gaat. Onze oudste is 12 en gaat naar het VO. Hij redt zich zelf en loopt niet in zeven sloten tegelijk. Ik ben enorm trots dat het zo goed gaat met hem en tegelijkertijd kan ik enorm genieten van het feit dat ik minder nodig ben. Dat geeft mij weer wat vrijheid. Alleen ja.. we zijn dus wel 12 jaar verder voordat het zo is :')

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:55

Ook een leuke.

Ik had groente over. Kind lust geen ei. En ik denk ik maak een omelet voor mezelf. En een broodje pindakaas en fruithapje voor die kleine druif.

Drie keer raden wie er nu de halve omelet met groenten zit te verorberen... :')

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:57

Ik weet niet of meer moeders dat hebben, maar ik ging ook heel vaak even kijken of hij het nog deed als hij sliep. Ik was zo blij dat die kwetsbare periode op een gegeven moment over was.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:00

Kanzi schreef:
Ik weet niet of meer moeders dat hebben, maar ik ging ook heel vaak even kijken of hij het nog deed als hij sliep. Ik was zo blij dat die kwetsbare periode op een gegeven moment over was.

Ja hoor, heel herkenbaar. Mijn zoontje had ademhalingsproblemen bij de geboorte, dus de eerste nachten in het ziekenhuis wisselden mijn vriend en ik elkaar af, gewoon de hele nacht staren naar de baby om te kijken of hij bleef ademen :') niet vol te houden natuurlijk, maar het doet wat met je, een kind krijgen :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:35

Kanzi schreef:

Yess, ik zette de wekker om twee uur ‘s nachts, mijn man link want ik had best een heftige bevalling achter de rug en hij zei wat als ze nou een uur eerder stopt 8)7
Had hij natuurlijk gelijk in maar ik deed het toch :j

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:47

Solleke_Noah schreef:
Kanzi schreef:

Ja hoor, heel herkenbaar. Mijn zoontje had ademhalingsproblemen bij de geboorte, dus de eerste nachten in het ziekenhuis wisselden mijn vriend en ik elkaar af, gewoon de hele nacht staren naar de baby om te kijken of hij bleef ademen :') niet vol te houden natuurlijk, maar het doet wat met je, een kind krijgen :+

Dat lijkt mij ook best heftig. Ik had ook continu aan de wieg gestaan.eerste twee jaar zeker regelmatig gaan kijken, gaf me ook een fijn gevoel om ze te zien slapen, zo schattig.