Hoe overleef jij… 38 graden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 20:28

Ons huidige huis heeft bij alle ramen houten luiken aan de buitenkant en screens op de dakramen, daardoor is het hier nog steeds een aangename 21 graden (en s winters zorgen ze er ook nog voor dat we het huis veel makkelijker warm houden). Zo ouderwets, zo efficiënt.

Moderne variant: https://suneclipse.nl/

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 20:32

Sterkte Karuna

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 20:32

Van die ouderwetse houten luiken hebben wij ook aan de voorkant van het huis, die zijn inderdaad sinds een paar dagen dicht, scheelt best al een stuk :j

Aan de achterkant willen we nog graag rolluiken, aan de voorkant ziet dat er niet uit bij zo'n oud huis.

Biks2

Re: Hoe overleef jij… 38 graden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 20:42

Sterkte Karuna! :(:)

Ik heb na het werk een duik genomen in een meertje. Wel weer lekker afgekoeld!

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 20:56

Hoogzwanger en overleeft in het zwembadje en binnen alles dicht gehouden :D

Wel regelmatig even naar de paarden gewandeld, hun in een bos weide gezet en het water regelmatig ververst

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 20:57

Hier is het door de gesloten luiken en de suneclips ‘slechts’ 25 graden binnen, vind het me alles nog meevallen. Beneden was het gewoon koud vanochtend en was een wereld van verschil toen ik net naar binnen stapte. Jeetje wat een warmte buiten. Moest ook een paar keer met de lift, voor de zekerheid een flesje water meegenomen. Je moet er niet aan denken om met deze temperaturen daar vast te zitten..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 21:03

Hier was de woonkamer een half uur terug 26°c, de keuken vergelijkbaar en de gang & slaapkamer een stuk koeler, 20-22°c als ik moet gokken.

Firefly289

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 21:05

Ach sterkte Karuna, wat rot..

Nou mij echt niet gezien met dit weer. Even vergeten dat ik toch echt niks moet doen met deze dagen. Werk was allemaal binnen en wel goed te doen. Daarna 15 minuutjes lopen, op een terras in de schaduw gegeten en weer terug. Dit ging helaas niet helemaal goed samen met al wat verbrand zijn. Op de terugweg bijna knock out gegaan, voelde aan alles dat als ik nog 10 minuten door was gelopen ik een volle zonnesteek te pakken had. :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 21:14

Vanmorgen was het 22.5 graden in huis, dat vond ik nog wel netjes nadat het gisteren ook boven de 30 graden was. Nu staat de thermometer op 25 graden en ik vind het eerlijk gezegd vreselijk. Ik ben van ellende maar naar bed gegaan en lig nu lekker voor de waaier. :+

Ik heb vanmiddag ook even geluncht op het terras maar vond het zo vreselijk warm dat ik nauwelijks eetlust had en er ook gewoon naar van werd. Ik heb ook gewoon het idee dat ik nu minder zuurstof krijg terwijl ik wel normaal adem.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:03

Justme_Lisaa schreef:
Hier is het door de gesloten luiken en de suneclips ‘slechts’ 25 graden binnen, vind het me alles nog meevallen. Beneden was het gewoon koud vanochtend en was een wereld van verschil toen ik net naar binnen stapte. Jeetje wat een warmte buiten. Moest ook een paar keer met de lift, voor de zekerheid een flesje water meegenomen. Je moet er niet aan denken om met deze temperaturen daar vast te zitten..

Even een vraagje. Door o.a. jouw post ben ik naar de Sun Eclipse aan het kijken. Heb jij ze binnen of buiten bevestigd?
Ik wil ze voor mijn kantoor thuis kopen maar daar kan ik ze alleen binnen bevestigen. Dat kan volgens de website wel maar ik vraag me af hoe effectief ze dan zijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:38

karuna schreef:
mijn tante is helaas overleden vanmiddag. |( Mijn vader is wel veilig thuis gekomen gelukkig.

Wat een verdrietig bericht, karuna, gecondoleerd.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 23:08

Karuna gecondoleerd. Wat een verdrietig bericht.

Ik heb daar overheen gelezen denk ik, het was niet de bedoeling daaraan voorbij te gaan.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 23:32

Ik heb overdag gewerkt en net de hele avond op het strand gezeten/gezwommen in de zee. Het is bij mij binnen maar 22.5, dus meer dan prima! Nu vind ik slapen met deze warmte sowieso heel fijn, kan me eigenlijk niet warm genoeg 's nachts :))

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 23:56

Karuna, sterkte :knuffel:

Hier is het in de woonkamer 27,5 wat bijna koud is vergeleken de rest van het huis. Toen ik net mn slaapkamer binnenging was het makkelijk 35+ graden ookal had ik alles dicht. Nu alles open en lig voor pampus voor de ventilator _O-

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 00:10

Bij mij binnen was het de hele dag 29.5 en vanavond 30 graden.. leuk een serre maar door dit soort dagen bloedheet.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 05:53

Boven in de slaapkamer was het niet te doen.
Mijn man sliep gewoon.

Ik heb mijn matras in de serre gegooid, airco aan en heb daar nog heerlijk geslapen.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 06:56

Tazzey schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Even een vraagje. Door o.a. jouw post ben ik naar de Sun Eclipse aan het kijken. Heb jij ze binnen of buiten bevestigd?
Ik wil ze voor mijn kantoor thuis kopen maar daar kan ik ze alleen binnen bevestigen. Dat kan volgens de website wel maar ik vraag me af hoe effectief ze dan zijn.

Ik heb ze binnen hangen, wel moet je dan de witte of boulder kleur kiezen vanwege anders aantrekken van hitte. Het zorgt er natuurlijk niet voor dat mijn slaapkamer opeens heel koud is, maar zeker wel een aantal graden. Dit waren de eerste warmte dagen met deze dingen en moet zeggen, heb echt heerlijk geslapen. Als je ze buiten hangt zijn ze natuurlijk effectiever, maar aan de binnenkant werkt zeker ook :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 07:32

Wakker worden met zweet op je lijf.
Met alles wat ik doe lopen de zweetdruppels van mijn gezicht
Haat aan dit weer. Pure haat....

En benauwd door de slechte luchtkwaliteit
Laatst bijgewerkt door purny op 20-07-22 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-22 07:35

Ik heb heerlijk geslapen, gelukkig is t afgekoeld in het huisje

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 08:00

Dank voor de condolatie, raar idee zo onverwachts. ;( Tazzey het was me niet opgevallen.

Het is buiten nu al 22,5 graden in de schaduw. In de slaapkamer beneden nu nog 24,1 graad ondanks dat de deur de hele nacht heeft open gestaan. Redelijk ok geslapen. Klamboe gebruikt en boven de dekens was te doen. Hopelijk dat de voorspelde benauwdheid en klamheid wegblijft vandaag.

Gelukkig is het vrijdag even wat koeler. Dan is de begrafenis al. Zo snel, alles moet gehaast geregeld worden.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 08:05

Ik heb gewoon goed geslapen. We hadden de airco, maar zelfs als we die niet hadden had ik waarschijnlijk gewoon vrij goed geslapen. Meestal kan ik door de hitte heen slapen. Geen idee hoe ik dat doe :')

Het was wel grappig toen ik vanmorgen opstond. Op de slaapkamer was het 20 graden. de rest van het huis is 24 graden. Dus zogauw ik de slaapkamrt verliet kwam ik een muur van hitte tegen ineens :')
Nu ben ik de 24 graden weer gewend

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 08:43

Gecondoleerd Karuna.

Justme_Lisaa schreef:
Tazzey schreef:

Ik heb ze binnen hangen, wel moet je dan de witte of boulder kleur kiezen vanwege anders aantrekken van hitte. Het zorgt er natuurlijk niet voor dat mijn slaapkamer opeens heel koud is, maar zeker wel een aantal graden. Dit waren de eerste warmte dagen met deze dingen en moet zeggen, heb echt heerlijk geslapen. Als je ze buiten hangt zijn ze natuurlijk effectiever, maar aan de binnenkant werkt zeker ook :)

Aan de buitenkant is het meest effectief. Dan voorkomen ze dat je raam warm wordt en die warmte naar binnen wordt getransporteerd.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 08:56

Ik heb nu mijn voor en balkondeur openstaan tegenover elkaar, het is nu 24 graden binnen -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:08

Ik heb nog steeds de gordijnen dicht. De zon staat het grootste gedeelte op de voorkant en daar zijn grote ramen.
Het zou wel fijn zijn als de vuilnisbakken vandaag geleegd zouden worden. Gister niet gedaan en ik vermoed dat ze vol zitten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:08

Hier 25,5 graad binnen, dus de boel staat nu nog even open want het waait nog een beetje. Maar heel veel met de buitentemperatuur maakt het nu niet.Nu al zin in die regenbuien van vanavond :Y)