Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:21

Electra63 schreef:
Ik blijf het toch apart vinden, dat anti-vaxxers toch allemaal wel mensen met ernstige bijwerkingen door of na vaccinatie kennen en zelfs meerdere mensen kennen die zijn overleden door of na vaccinatie.
Waarschijnlijk komt dit door het eigen onderzoek en zeker door het kritische denken :+

Maar mochten om de een of andere onverwachte reden de anti vaxxers of wappers toch gelijk krijgen en er blijkt wel degelijk schade te zijn door vaccinatie. Laten al die mensen hun vraag om zorg dan ook schieten omdat het eigen “schuld is”? Dat wordt namelijk gevraagd van de anti vaxxers (ik ben overigens geen anti vaxxer, ik heb gewoon alle (kinder) vaccinaties gehad). Dan is het wel zo eerlijk om dat andersom ook te doen.

Er worden zo vaak dingen aangeprezen of op de markt gebracht die later ziekte verwekkend of slecht blijken te zijn. E-sigaret bijvoorbeeld. Op medisch gebied is thalidomide een prachtig voorbeeld. Dat was ook volledig veilig en een wondermiddel. Of Des. Dat is ook een leuke.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:29

Esperanza schreef:
Ik snap wat je zegt Janneke, maar het was niet voor iedereen een dodelijke ziekte. Maar er is wel paniek gezaaid tot in die hoogte. Alsof iedereen er aan zou sterven, of op de IC zou landen en dat was ook niet zo. De cijfers tonen dat ook aan.

Wel nee.

Niemand heeft beweerd dat het voor iedereen een dodelijke ziekte zou zijn.
But it was the big one.
Met bizarre maatregelen zoals social distancing, sluiten van scholen en wat al niet - en we hebben ENORM gemazzeld dat the big one erg leek op de pandemiën die niet kwamen : sars en mers.
En dat we via de Aids-epidemie (mag van mij ook pandemie heten) veel over virussen te weten zijn gekomen.

So please, houd op over paniek zaaien.

Het aantal IC bedden in Nederland eas ondanks de maatregelen voorjaar 2020 niet voldoende - dat is erg.
Gelukkig konden de buren helpen, maar in principe is het gewoon foute boel.
Citaat:
Ik heb de eerste variant gehad en er totaal niets van gemerkt. En zo meer mensen om mij heen.

Ja, dat kan.
Ik ben gek genoeg niet eens bang geweest.
Maar het is je waarschijnlijk niet ontgaan dat andere mensen - vanwege leeftijd, andete genen etc etc minder gelukkig waten...?

Citaat:
Maar we moesten ineens wel allemaal enten, anders was je asociaal, je stak immers anderen aan. Dat is de leugen die nu geaccepteerd is door iedereen, maar de enting bescherm je niet direct een ander mee.

Oh, dank je wel voor de mededeling mbt liegen.

Citaat:
Enten moet je voor jezelf, omdat je jezelf wilt beschermen.

...dat kan een argument zijn, maar ik ben het er faliekant mee oneens.
Citaat:
Je mag hier niet twijfelen aan wetenschappers

Quatsch.
Ik wil nog wel eens provoceren: ik geloof niet in wetenschap.
Sommigen denken dan dat ik de boel niet serieus neem, maar het is precies andersom.
Wetenschap neem je serieus door goed na te denken en de zaken kritisch, degelijk te bevragen.

'Wetenschappers waar je niet aan mag twijfelen' zijn eerder despoten dan wetenschappers.

Citaat:
Meningen, ook van wetenschappers kunnen veranderen over de jaren, deze enting is nog in onderzoeksfase.

... en halve waarheden zijn soms hele onwaarheden.
Wetenschappelijke feiten zijn geen meningen.
Al kunnen beiden idd wijzigen.

En houd toch op over die vermeende onderzoeksfase.

Sintara

Re: Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:45

Ik ben altijd zo benieuwd naar de eigen onderzoeken, mij lijkt het knap lastig om uit het niets een dubbelblind onderzoek op te zetten. Zou er best graag een peer review van lezen

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:46

Ik ben dan wel benieuwd wat als vaccinatie schade wordt gezien. Misschien denken heel veel mensen het is vaccinatieschade maar het kan er ook los van staan en uit toeval bestaan. Bij mijn oma is de prik niet lekker gevallen , maar daar tegenover staat wel dat mijn oma al de laatste fase in ging , al uitgezaaide longkanker had en amper nog een werkend immuunsysteem. Na de tweede vaccinatie ging ze wel achteruit , bij de eerste niks aan de hand vandaar dat ze de tweede prik ook wou hebben. Mijn oma heeft heel lang gevochten tegen het sterven , en ze wou geen corona omdat ze dan bang was nog sneller te overlijden.

Mijn oma is flink ziek geweest van de vaccinatie , maar dit is wel weggetrokken. Ze had alleen geen kracht meer in één van haar armen maar ze kon hem wel bewegen enz. Dit zou van de vaccinatie kunnen komen maar mijn oma had ook veel chemo's en immuuntherapieën gehad. Vooral de immuuntherapieën is ze ook heel erg door achteruit gegaan. Dus het kan ook nog een combi van geweest zijn.

Maar ik vertrouw het vaccin daardoor echt niet minder. Vaccinatie of niet mijn oma zal in beide gevallen al snel overleden zijn. Aan de ene kant denk ik als dat het proces iets heeft versneld vindt ik dat ergens ook nog wel een opluchting , het was een hele lange lijdensweg.....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 15:21

pluisje88 schreef:
Electra63 schreef:
Ik blijf het toch apart vinden, dat anti-vaxxers toch allemaal wel mensen met ernstige bijwerkingen door of na vaccinatie kennen en zelfs meerdere mensen kennen die zijn overleden door of na vaccinatie.
Waarschijnlijk komt dit door het eigen onderzoek en zeker door het kritische denken :+

Maar mochten om de een of andere onverwachte reden de anti vaxxers of wappers toch gelijk krijgen en er blijkt wel degelijk schade te zijn door vaccinatie. Laten al die mensen hun vraag om zorg dan ook schieten omdat het eigen “schuld is”? Dat wordt namelijk gevraagd van de anti vaxxers (ik ben overigens geen anti vaxxer, ik heb gewoon alle (kinder) vaccinaties gehad). Dan is het wel zo eerlijk om dat andersom ook te doen.

Er worden zo vaak dingen aangeprezen of op de markt gebracht die later ziekte verwekkend of slecht blijken te zijn. E-sigaret bijvoorbeeld. Op medisch gebied is thalidomide een prachtig voorbeeld. Dat was ook volledig veilig en een wondermiddel. Of Des. Dat is ook een leuke.

Ik heb niet gezegd, dat een antivaxxer geen recht op zorg heeft.

Wel vind ik, dat in geval van code zwart, bewust-ongevaccineerden achteraan de rij voor de IC moeten aansluiten. Je hebt nl. niets gedaan, in tijden van een pandemie, met het dringende advies van artsen/regering.

Wat je voorbeelden betreft.
De E-sigaret wordt niet door artsen geadviseerd, naar ik weet en DES was een medicijn, geen vaccin.
Maar er blijven medicijnen en ziektes onderzocht worden en de medicatie of behandeling zal soms veranderd of verbeterd worden.
Vroeger werd je kies getrokken, als je kiespijn had en had je een gat in je mond. Nu heb je kronen, bruggen en implantaten enz. ;)

Maar goed, jullie doen je eigen onderzoek, ook al wijken de resultaten erg af van de statistieken en officiële cijfers van overlijden door vaccinatie. :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 15:31

Dat is een lastig iets. Ik kende een kerngezond iemand van in de 60 die zeer kort na haar vaccinatie niet goed geworden is en overleden is. Daar zijn ze na onderzoek toch wel echt vanuit gegaan dat dit door de vaccinatie kwam. Maar verder ken ik geen mensen met schade door het vaccin. Wel een tiener met een auto immuun ziekte due op aanraden van de artsen de vaccinaties niet genomen heeft.

Het is ook lastig of de door mensen aangeduide vaccinatie schade echt toe te schrijven valt aan de vaccinaties. Maar dat geldt ook voor veel klachten en kwaaltjes na Corona. In het Corona topic zie ik dat elke klein kwaaltje besproken wordt en een hele lijst toe wordt geschreven aan “door Corona” terwijl dit niet perse zo hoeft te zijn.

Sowieso denk ik dat veel mensen zowel na de vaccinatie als bij het krijgen van Corona extreem focussen op wat ze allemaal voelen en dat je daardoor ook een hoop mensen hebt die zichzelf gek maken.

Hier heeft Corona flink huisgehouden in Brabant en eigenlijk ken ik gelukkig maar 1 persoon die overleden is en al ernstig onderliggend lijden had. Ook ken ik helemaal niemand met nog klachten na Corona. In mijn directe omgeving is iedereen en gewoon prima doorheen gekomen. Bijna iedereen heeft het minimaal één keer gehad. Ik laat me niet meer vaccineren, tenzij ik echt de noodzaak in zie om dit voor mijn gezondheid te doen.

Ik mag vooral hopen dat in het najaar blijkt dat er nu na 2,5 jaar corona, maatregelen en problemen in de zorg, er echt wel hard gewerkt is om de zorg goed te krijgen. Dat er personeel opgeleid is, dat het loont en aantrekkelijker is om in de zorg te werken en dat eea anders ingericht wordt. Want terug naar allerlei maatregelen kan geen structurele oplossing zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 15:46

Vayo schreef:
Dat is een lastig iets. Ik kende een kerngezond iemand van in de 60 die zeer kort na haar vaccinatie niet goed geworden is en overleden is. Daar zijn ze na onderzoek toch wel echt vanuit gegaan dat dit door de vaccinatie kwam. Maar verder ken ik geen mensen met schade door het vaccin. Wel een tiener met een auto immuun ziekte due op aanraden van de artsen de vaccinaties niet genomen heeft.

Het is ook lastig of de door mensen aangeduide vaccinatie schade echt toe te schrijven valt aan de vaccinaties. Maar dat geldt ook voor veel klachten en kwaaltjes na Corona. In het Corona topic zie ik dat elke klein kwaaltje besproken wordt en een hele lijst toe wordt geschreven aan “door Corona” terwijl dit niet perse zo hoeft te zijn.

Sowieso denk ik dat veel mensen zowel na de vaccinatie als bij het krijgen van Corona extreem focussen op wat ze allemaal voelen en dat je daardoor ook een hoop mensen hebt die zichzelf gek maken.

Hier heeft Corona flink huisgehouden in Brabant en eigenlijk ken ik gelukkig maar 1 persoon die overleden is en al ernstig onderliggend lijden had. Ook ken ik helemaal niemand met nog klachten na Corona. In mijn directe omgeving is iedereen en gewoon prima doorheen gekomen. Bijna iedereen heeft het minimaal één keer gehad. Ik laat me niet meer vaccineren, tenzij ik echt de noodzaak in zie om dit voor mijn gezondheid te doen.

Ik mag vooral hopen dat in het najaar blijkt dat er nu na 2,5 jaar corona, maatregelen en problemen in de zorg, er echt wel hard gewerkt is om de zorg goed te krijgen. Dat er personeel opgeleid is, dat het loont en aantrekkelijker is om in de zorg te werken en dat eea anders ingericht wordt. Want terug naar allerlei maatregelen kan geen structurele oplossing zijn.

Ik ken meerdere mensen, die voor Corona-tijdperk "zomaar" een hersenbloeding, TIA of hartaanval kregen, soms met de dood tot gevolg.
Of sporters die (bijna) dood neer vallen, zomaar.
Dat is niet nieuw.

De zorg blijft onderbezet, net zoals ee een tekort is aan loodgieters en andere bouwvakkers en horecapersoneel.
De gevolgen zijn alleen wat ernstiger bij personeelstekort in de zorg.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 15:48

Personeel opleiden blijft een ding omdat er te weinig mensen zijn die het willen. Niet alleen omdat het niet lonend is (want hoewel meer loon altijd fijner is, is het echt geen minimumloon voor de meeste beroepen in de zorg), maar vooral ook omdat het nu eenmaal werk is dat 24/7 door gaat en je dus met nachtdiensten etc. te maken hebt, het fysiek vrij zwaar werk is en je met mensen werkt die *zacht uitgedrukt* niet altijd even vriendelijk en meewerkend zijn.

Dat staat dus nog los van het vele administratieve werk, waar eventueel wel wat aan aangepast kan worden.

Dat gecombineerd met de hoge uitstroom en uitval in de zorg die versterkt is door de corona-crisis (o.a. door veel long-covid onder het personeel; maar ook door de veel te hoge werkdruk tijdens de pieken die ook nog eens lang tot zeer lang hebben geduurd), maakt dat de personeelstekort in de zorg nog voor lange tijd een probleem zal blijven, mogelijk zelfs totdat we robots kunnen inzetten voor een gedeelte van de zorg.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:02

Electra63 schreef:

Wat ik heel bijzonder vind, is dat vaccinatiefans allemaal mensen direct schijnen te kennen die niet gevaccineerd zijn en hondsberoerd zijn geweest van Corona.
Laatst bijgewerkt door Sees op 19-04-22 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:04

Electra63 schreef:
Ik heb niet gezegd, dat een antivaxxer geen recht op zorg heeft.

Wel vind ik, dat in geval van code zwart, bewust-ongevaccineerden achteraan de rij voor de IC moeten aansluiten. Je hebt nl. niets gedaan, in tijden van een pandemie, met het dringende advies van artsen/regering.

Wat je voorbeelden betreft.
De E-sigaret wordt niet door artsen geadviseerd, naar ik weet en DES was een medicijn, geen vaccin.
Maar er blijven medicijnen en ziektes onderzocht worden en de medicatie of behandeling zal soms veranderd of verbeterd worden.
Vroeger werd je kies getrokken, als je kiespijn had en had je een gat in je mond. Nu heb je kronen, bruggen en implantaten enz. ;)

Maar goed, jullie doen je eigen onderzoek, ook al wijken de resultaten erg af van de statistieken en officiële cijfers van overlijden door vaccinatie. :+

Dit vind ik (mening dus ;)) dan dus ook gelden voor mensen met vaccinatieschade, rokers, drinkers, mensen die vuurwerk afsteken, te hard rijden, ongezond leven etc. Wordt ook niet geadviseerd maar men doet het toch.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:06

Maar wat is die massale vaccinatieschade dan waar iedereen het steeds over lijkt te hebben? Zijn er onderzoeken die dit aantonen, of puur 'eigen onderzoek' waarbij je verbanden legt die er waarschijnlijk niet zijn?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:10

Als je de mensen die iemand kennen met vaccinatieschade hier optelt, zijn dat er toch al aardig wat? Ik persoonlijk ken meer mensen die in meer of mindere mate vaccinatieschade hebben opgelopen dan mensen die zijn overleden aan de directe gevolgen van Corona. Maar een ander zal meer mensen kennen die daadwerkelijk zijn overleden aan de directe gevolgen van Corona.

Ik snap gewoon werkelijk waar niet wat iemand denkt te mogen zeggen over de keuzes van een ander. En dat geldt beide kanten op. Laat het los, laat het gaan. De keuzevrijheid is er nu eenmaal. Punt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:20

Maar wat schaar jij onder 'vaccinatieschade' dan? Want ik vind het toch best een statement wat je maakt, zo op het oog.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:21

Sees schreef:
Als je de mensen die iemand kennen met vaccinatieschade hier optelt, zijn dat er toch al aardig wat? Ik persoonlijk ken meer mensen die in meer of mindere mate vaccinatieschade hebben opgelopen dan mensen die zijn overleden aan de directe gevolgen van Corona. Maar een ander zal meer mensen kennen die daadwerkelijk zijn overleden aan de directe gevolgen van Corona.

Ik snap gewoon werkelijk waar niet wat iemand denkt te mogen zeggen over de keuzes van een ander. En dat geldt beide kanten op. Laat het los, laat het gaan. De keuzevrijheid is er nu eenmaal. Punt.

Ik ook. Maar gek genoeg kijken de vaccinatie fans dat niet te willen lezen. Ik denk dat het van beide kanten gewoon beroepsblindheid betreft. Laten we vooral vast houden aan de keuzevrijheid en dan is denk ik iedereen blij

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:23

Sees schreef:
Wat ik heel bijzonder vind, is dat vaccinatiefans allemaal mensen direct schijnen te kennen die niet gevaccineerd zijn en hondsberoerd zijn geweest van Corona.

Aangezien er zo'n 40.000 mensen overleden zijn aan covid (kijkend naar de overlijdensverklaringen en inclusief de zeer fragielen die toch al zouden overlijden de afgelopen 2 jaar, waardoor het meer is dan de oversterfte, dat is namelijk ±30.000 verdeeld over 2020 en 2021) en 110.000 mensen met covid in het ziekenhuis zijn opgenomen (waarvan 15.000 in het ziekenhuis overleden). De overlevende ziekenhuisopnames + de totale covid-overlijdens komt neer op 1 op 130 mensen. En dat zijn enkel de mensen die in deze fase zijn gekomen. De mensen die doodziek waren maar net niet ziek genoeg om in een overvol ziekenhuis opgenomen te worden zijn daar nog niet eens bij meegeteld, terwijl dat de grootste groep bekenden is voor veel mensen.

Veel niet-gevaccineerden die er hondsberoerd van zijn geweest zijn dat geweest in de eerste 15 maanden van de epidemie, toen vaccinaties nog lang niet voor iedereen beschikbaar zijn geweest. Dat is dus de groep die geen keuze had, daarna werd de groep ongevaccineerden steeds kleiner en ook steeds meer eigen keuze (er is ook een groep geweest die het een paar maanden heeft afgewacht, maar daarna alsnog gevaccineerd is).

En tja, de delta-variant was nu eenmaal schadelijker dan de de klassieke variant en daar zijn dan nog een boel extra ongevaccineerden door onderuit gehaald. Van 1 gezin ken ik er dus ook 2 die ernstig ziek zijn geweest, waarvan 1 nog net niet opgenomen (maar wel een angstaanjagend laag saturatie-niveau), de 3 kinderen zijn er ook wel flink ziek van geweest, maar niet in die mate en anderen in die kring, ook ongevaccineerd, die nog maanden razendsnel buiten adem was. De gevaccineerden waren meestal veel sneller opgeknapt en door een minder diep dal gegaan (uitgezonderd die ene met ernstige astmatische bronchitis). Overigens heeft datzelfde gezin 4 maanden later opnieuw allemaal corona gehad, waarvan een gedeelte weer behoorlijk beroerd (maar het andere gedeelte vrijwel klachtenvrij).

We hebben het dus bij de ziekte corona over meer dan 100.000 mensen waarbij onmiskenbaar vaststaat dat ze zo ernstig ziek waren door de ziekte. En dit is dan enkel de groep niet-mild, waarvan dus ook nog eens een flink gedeelte hondsberoerd (bij andere ziektes zouden we doodziek zeggen) is geweest.

Dat soort aantallen zouden echt wel uit onderzoeken naar voren komen als dit bij vaccinatieschade ook het geval zou zijn.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:38

Mizora schreef:
Aangezien er zo'n 40.000 mensen overleden zijn aan covid (kijkend naar de overlijdensverklaringen en inclusief de zeer fragielen die toch al zouden overlijden de afgelopen 2 jaar, waardoor het meer is dan de oversterfte, dat is namelijk ±30.000 verdeeld over 2020 en 2021) en 110.000 mensen met covid in het ziekenhuis zijn opgenomen (waarvan 15.000 in het ziekenhuis overleden). De overlevende ziekenhuisopnames + de totale covid-overlijdens komt neer op 1 op 130 mensen. En dat zijn enkel de mensen die in deze fase zijn gekomen. De mensen die doodziek waren maar net niet ziek genoeg om in een overvol ziekenhuis opgenomen te worden zijn daar nog niet eens bij meegeteld, terwijl dat de grootste groep bekenden is voor veel mensen.

Veel niet-gevaccineerden die er hondsberoerd van zijn geweest zijn dat geweest in de eerste 15 maanden van de epidemie, toen vaccinaties nog lang niet voor iedereen beschikbaar zijn geweest. Dat is dus de groep die geen keuze had, daarna werd de groep ongevaccineerden steeds kleiner en ook steeds meer eigen keuze (er is ook een groep geweest die het een paar maanden heeft afgewacht, maar daarna alsnog gevaccineerd is).

En tja, de delta-variant was nu eenmaal schadelijker dan de de klassieke variant en daar zijn dan nog een boel extra ongevaccineerden door onderuit gehaald. Van 1 gezin ken ik er dus ook 2 die ernstig ziek zijn geweest, waarvan 1 nog net niet opgenomen (maar wel een angstaanjagend laag saturatie-niveau), de 3 kinderen zijn er ook wel flink ziek van geweest, maar niet in die mate en anderen in die kring, ook ongevaccineerd, die nog maanden razendsnel buiten adem was. De gevaccineerden waren meestal veel sneller opgeknapt en door een minder diep dal gegaan (uitgezonderd die ene met ernstige astmatische bronchitis). Overigens heeft datzelfde gezin 4 maanden later opnieuw allemaal corona gehad, waarvan een gedeelte weer behoorlijk beroerd (maar het andere gedeelte vrijwel klachtenvrij).

We hebben het dus bij de ziekte corona over meer dan 100.000 mensen waarbij onmiskenbaar vaststaat dat ze zo ernstig ziek waren door de ziekte. En dit is dan enkel de groep niet-mild, waarvan dus ook nog eens een flink gedeelte hondsberoerd (bij andere ziektes zouden we doodziek zeggen) is geweest.

Dat soort aantallen zouden echt wel uit onderzoeken naar voren komen als dit bij vaccinatieschade ook het geval zou zijn.

Die aantallen zijn imo relatief want er kan ook sprake zijn geweest van onderliggend leed waar toch Corona als doodsoorzaak wordt aangemerkt (ik spreek hier uit ervaring, ik zuig dit niet uit mijn duim). Dus een deel van het aantal wat jij noemt (geen idee of dat eigenlijk wel de correcte aantallen zijn) zou herzien moeten worden.

Ik persoonlijk ken een aantal mensen met vaccinatieschade die dit, helaas, niet hebben gemeld bij het Lareb. Die cijfers zijn imo dus ook niet representatief.

Maar goed, ik heb twee keer Corona gehad waarvan 1x hondsberoerd en 1x een paar dagen bedlegerig, mijn man heeft het 3x gehad, geen centje pijn. Kids ook niet. Hoe de ziekte en het herstel verlopen, is niet te voorspellen en zeer persoonsafhankelijk.

Feit blijft dat mensen een (weloverwogen hoop ik) keuze hebben gemaakt en beide keuzes zijn prima. We staan allemaal achter onze keuze en dat is ook goed. De mens is, of je je nou hebt laten vaccineren of niet, nu eenmaal niet zo geneigd om, eenmaal overtuigd van de eigen keuze, deze te herzien :). En aangezien beide partijen dat hebben, zullen we het nooit eens worden en dus is het maar goed dat we die keuzevrijheid hebben :j.
Laatst bijgewerkt door Sees op 19-04-22 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:40

pluisje88 schreef:
Ik ook. Maar gek genoeg kijken de vaccinatie fans dat niet te willen lezen. Ik denk dat het van beide kanten gewoon beroepsblindheid betreft. Laten we vooral vast houden aan de keuzevrijheid en dan is denk ik iedereen blij

Dit dus inderdaad :j .

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:41

Sees schreef:
Die aantallen zijn imo relatief want er kan ook sprake zijn geweest van onderliggend leed waar toch Corona als doodsoorzaak wordt aangemerkt (ik spreek hier uit ervaring, ik zuig dit niet uit mijn duim). Dus een deel van het aantal wat jij noemt (geen idee of dat eigenlijk wel de correcte aantallen zijn) zou herzien moeten worden.

En hoe werd dat aangemerkt dan? Want overlijdenscertificaten zijn heel specifiek (denk aan: 'onderliggend leed van X verergerd door infectie met COVID. Dood door hartfalen als gevolg' of zo). Daar word niet zomaar COVID neergeschreven, dat is echt veel gedetailleerder.

Maar wat zie jij als vaccinatieschade? Waar spreken we dan over?

Want de verhouding en ernst van vaccinatieschade wegen aldus bekende onderzoeken écht niet op tegen de verhouding en ernst van covid schade (long covid, overlijden, ernst ziekte)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:44

In het ziekenhuis werd Covid als oorzaak gemeld.

Ik geloof niet dat wat ik zie als vaccinatieschade er toe doet? Zijn alleen bijwerkingen die niet in de bijsluiter worden gemeld goed genoeg als schade?

Maar ik zal het nog maar eens herhalen, jouw mening en mijn mening zijn anders. Beide prima. Jouw keuze is jouw keuze, ik vind daar wat van maar wie ben ik om dat te verkondigen tegen jou? Waarom zou ik jou een rotgevoel willen geven over de weloverwogen keuze die je hebt gemaakt? Ik snap dan ook niet waarom mensen elkaars keuze niet gewoon kunnen accepteren. Iedereen mag zich van mij zo vaak laten vaccineren als diegene wil, helemaal prima. Laat mij dan ook in mijn waarde in mijn keuze.
Laatst bijgewerkt door Sees op 19-04-22 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:45

Gevaccineerd en booster, afgelopen 2 jaar af en toe iets verkouden geweest maar nooit ziek geworden. Ivm werk in de zorg veel getest en nooit positief getest. Van de vaccinaties geen bijwerkingen anders dan de normale bijwerkingen die ik ook had bij andere vaccinaties als kind of voor verre reizen. ( keer een pijnlijke plek op de arm of een dagje wat “ hangerig” )

Geen spijt van de vaccinaties ik zou het zo weer doen. Teveel mensen gezien die niet gevaccineerd waren en waarvoor het te laat was. Die achteraf riepen had ik maar toch gevaccineerd

Ieder zijn keuze en ik sta nog steeds achter de mijne

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:45

Zullen we stoppen met deze zinloze welles nietes discussie? We/jullie of hoe je het wilt noemen zullen er nooit uit gaan komen dus agree to disagree lijkt me een goede in deze.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:48

pluisje88 schreef:
Zullen we stoppen met deze zinloze welles nietes discussie? We/jullie of hoe je het wilt noemen zullen er nooit uit gaan komen dus agree to disagree lijkt me een goede in deze.

Dit draag ik dus ook al een paar posts lang uit maar op de een of andere manier komt het niet over ofzo :D .

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:49

Sees schreef:
In het ziekenhuis werd Covid als oorzaak gemeld.

Ik geloof niet dat wat ik zie als vaccinatieschade er toe doet? Zijn alleen bijwerkingen die niet in de bijsluiter worden gemeld goed genoeg als schade?

Zeker, want het is een heftig woord wat vaak wordt gebruikt om te illustreren dat vaccins zo slecht zijn. Dus dan wil ik wel weten wat jij daaronder verstaat ja.
Is 'vaccinatieschade' voor jou bijv. het 2 daagjes een beetje niet lekker voelen n.a.v. de prik? Of vind jij onbewezen trombose wat voorkwam ná vaccinatie ook al vaccinatieschade? Of hebben we het dan echt over overlijdens (bij de zeer kwetsbaren) die door de mindere gezondheid na vaccinatie zijn overleden?

En 'Covid werd als oorzaak gemeld'. In hoeverre? Want zoals ik al zei, op zo'n overlijdensverklaring wordt dat zeer gedetailleerd genoteerd en is het niet een "patiënt is overleden door covid". Als onderliggend lijden is verergerd door COVID wordt dat gewoon als dusdanig genoemd en wordt er dus níét de indruk gewekt dat een kerngezond iemand door COVID is geveld.

pluisje88 schreef:

Het is geen zinloze discussie. Het zijn belangrijke opvattingen die je besproken moet hebben wil je zeker weten dat je over hetzelfde praat. Bovendien worden zulke dingen vaak de wereld ingeholpen maar zijn ze niet waar hoe de persoon het verwoord en is er dus sprake van (imo, gevaarlijke) misinformatie (weet niet of dat in dit geval ook zo is, vandaar de vraag om verduidelijking)..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:51

In dit topic wel een zinloze discussie.
Net als melden dat je iemand kent die...
Er wordt gevraagd naar eigen ervaringen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:51

Alle discussies waarbij je gesprekspartner je niet serieus neemt zijn in mijn ogen zinloze discussies…