Esperanza schreef:Ik snap wat je zegt Janneke, maar het was niet voor iedereen een dodelijke ziekte. Maar er is wel paniek gezaaid tot in die hoogte. Alsof iedereen er aan zou sterven, of op de IC zou landen en dat was ook niet zo. De cijfers tonen dat ook aan.
Wel nee.
Niemand heeft beweerd dat het voor iedereen een dodelijke ziekte zou zijn.
But it was the big one.
Met bizarre maatregelen zoals social distancing, sluiten van scholen en wat al niet - en we hebben ENORM gemazzeld dat the big one erg leek op de pandemiën die niet kwamen : sars en mers.
En dat we via de Aids-epidemie (mag van mij ook pandemie heten) veel over virussen te weten zijn gekomen.
So please, houd op over paniek zaaien.
Het aantal IC bedden in Nederland eas ondanks de maatregelen voorjaar 2020 niet voldoende - dat is erg.
Gelukkig konden de buren helpen, maar in principe is het gewoon foute boel.
Citaat:
Ik heb de eerste variant gehad en er totaal niets van gemerkt. En zo meer mensen om mij heen.
Ja, dat kan.
Ik ben gek genoeg niet eens bang geweest.
Maar het is je waarschijnlijk niet ontgaan dat andere mensen - vanwege leeftijd, andete genen etc etc minder gelukkig waten...?
Citaat:
Maar we moesten ineens wel allemaal enten, anders was je asociaal, je stak immers anderen aan. Dat is de leugen die nu geaccepteerd is door iedereen, maar de enting bescherm je niet direct een ander mee.
Oh, dank je wel voor de mededeling mbt liegen.
Citaat:
Enten moet je voor jezelf, omdat je jezelf wilt beschermen.
...dat kan een argument zijn, maar ik ben het er faliekant mee oneens.
Citaat:
Je mag hier niet twijfelen aan wetenschappers
Quatsch.
Ik wil nog wel eens provoceren: ik geloof niet in wetenschap.
Sommigen denken dan dat ik de boel niet serieus neem, maar het is precies andersom.
Wetenschap neem je serieus door goed na te denken en de zaken kritisch, degelijk te bevragen.
'Wetenschappers waar je niet aan mag twijfelen' zijn eerder despoten dan wetenschappers.
Citaat:
Meningen, ook van wetenschappers kunnen veranderen over de jaren, deze enting is nog in onderzoeksfase.
... en halve waarheden zijn soms hele onwaarheden.
Wetenschappelijke feiten zijn geen meningen.
Al kunnen beiden idd wijzigen.
En houd toch op over die vermeende onderzoeksfase.