Sup ( stand up paddling)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 07:54

Ik zo beide modellen testen.

Laatst mijn board even 'geruild' met een vriendin en die merkt degelijk verschil tussen action en mijn mistral. Kon ook zelf weinig met haar board. Maar ik ben die van mij gewend en zij die van haar... maar ze zei wel volgend jaar wil ik iets anders, ook met een andere hond en 2 kleine kindjes er voorop.

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 08:32

Ik heb gister weer lekker gesupt, begin m steeds beter door te krijgen *\o/*
Afbeelding

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 10:26

Ik vind breder ook wat fijner :j.

Ahhh, die Coral is zo tof. Dat kleurtje <3. Ik sta echt veel minder breed met mijn benen volgens mij. Maar dan ook ook vertekenen door de hoek van de foto. Vind dat hele brede juist veel onbalans geven, heb dan het gevoel alsof ik alle kanten opkukel. Als ik wat dichter bij elkaar sta, gaat het veel meer automatisch en wankel ik ook eigenlijk niet zo.

Biesbosch had ik nog in de planning om eens een keer te doen, omdat het zo'n totaal andere omgeving is dan hier. De golfjes van bootjes vind ik niet erg, juist leuk eigenlijk :)). Alleen dat het water blijkbaar laag staat dan weer niet. Hmm, misschien volgend voorjaar dan ofzo :).

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 10:44

Biesbosch heeft altijd getijden. Dus het ligt ook aan of het eb of vloed is. Nu alleen extra laag ivm lage waterstand.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 10:49

Ik sta schouderbreedte, zoals geadviseerd wordt. Bij golven soms breder ivm evenwicht houden :D

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 10:49

Yv_ schreef:
Ik vind breder ook wat fijner :j.

Ahhh, die Coral is zo tof. Dat kleurtje <3. Ik sta echt veel minder breed met mijn benen volgens mij. Maar dan ook ook vertekenen door de hoek van de foto. Vind dat hele brede juist veel onbalans geven, heb dan het gevoel alsof ik alle kanten opkukel. Als ik wat dichter bij elkaar sta, gaat het veel meer automatisch en wankel ik ook eigenlijk niet zo.

Biesbosch had ik nog in de planning om eens een keer te doen, omdat het zo'n totaal andere omgeving is dan hier. De golfjes van bootjes vind ik niet erg, juist leuk eigenlijk :)). Alleen dat het water blijkbaar laag staat dan weer niet. Hmm, misschien volgend voorjaar dan ofzo :).

Ja ik ben nog druk aan het oefenen hahaha maar kan zo voor mijn gevoel beter balans houden, maar dit was pas de 3e keer ofzo dus voor nu even fijn zo.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 11:27

Prairy schreef:
Wij hebben de level en Savor van startup geprobeerd en vonden allebei de Savor een stuk stabieler. Die hebben we uiteindelijk ook gekocht.

De breedte is fijn, kun je ook lekker op liggen in het water :P

De Savor is helaas buiten budget. Tevens heb ik op een itiwit 12,6 feet touring gestaan (de Savor is 12,2 feet) en die had ik met een beetje wind echt slecht onder controle, ik waaide gewoon de andere kant op.

Ik moet er ook een voor mijn moeder bestellen, zij dacht aan de level, maar voor haar is stabiliteit belangrijker dan voor mij dus ook voor haar twijfel ik nu of de exellent niet beter zou zijn.

Waar heb jij ze getest?

x_jeanine_x schreef:
Ik zo beide modellen testen.

Laatst mijn board even 'geruild' met een vriendin en die merkt degelijk verschil tussen action en mijn mistral. Kon ook zelf weinig met haar board. Maar ik ben die van mij gewend en zij die van haar... maar ze zei wel volgend jaar wil ik iets anders, ook met een andere hond en 2 kleine kindjes er voorop.

ik heb nog geen plek gevonden waar ik ze zou kunnen proberen dichterbij dan 1,5 uur rijden (outdoor alkmaar), dat zit er ben ik bang voorlopig even niet in.

De Q4life van de action heb ik ook op gestaan, dat ging op zich prima (en lekker wendbaar!) maar erg stabiel is ie niet. Maar 10 cm dik en zakt dus ook wat makkelijker door, zelfs met mijn 60 kilo.
Laatst bijgewerkt door Paloedie op 23-08-22 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 11:47

In Alkmaar zijn wij geweest.

En in Eindhoven hebben we 'les' gehad en heb ik de Moai kunnen gebruiken, die vond ik minder stabiel als de Savor.

Ik heb ook getwijfeld over de Aqua Marina, maar uiteindelijk maar gewoon 2x dezelfde besteld, net zo makkelijk. Maar als budget een issue is dan zou je die nog eens kunnen bekijken. Ik heb vooral gelezen dat de dikte belangrijk was voor de stabiliteit, dat zei ook de lesgeefster in Eindhoven. Dus liever 15cm dik dan 10-12.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 11:54

Prairy schreef:

En in Eindhoven hebben we 'les' gehad en heb ik de Moai kunnen gebruiken, die vond ik minder stabiel als de Savor.

Ik heb ook getwijfeld over de Aqua Marina, maar uiteindelijk maar gewoon 2x dezelfde besteld, net zo makkelijk. Maar als budget een issue is dan zou je die nog eens kunnen bekijken. Ik heb vooral gelezen dat de dikte belangrijk was voor de stabiliteit, dat zei ook de lesgeefster in Eindhoven. Dus liever 15cm dik dan 10-12.

Het budget is rond de €350 euro per sup, dus opzich is stardupp dan prima te doen. Somehow is mijn gevoel daar wat beter bij dan bij de aqua marina, ook qua modellen zie ik niet direct voordelen.

15 cm dikte is voor mij inderdaad een voorwaarde.

Ik ga toch eens kijken of iemand zin en tijd heeft mee te gaan testen.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:51

Morgenochtend om 7.30 richting Alkmaar ben heel benieuwd waar we op uitkomen!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:29

Paloedie schreef:
Prairy schreef:

Het budget is rond de €350 euro per sup, dus opzich is stardupp dan prima te doen. Somehow is mijn gevoel daar wat beter bij dan bij de aqua marina, ook qua modellen zie ik niet direct voordelen.

15 cm dikte is voor mij inderdaad een voorwaarde.

Ik ga toch eens kijken of iemand zin en tijd heeft mee te gaan testen.

En de mistral van de Lidl?

JoyenUnory

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:30

Wat leuk iedereen die lekker aan het suppen is!

@Padoelie: Heel verstandig dat je eerst boards gaat testen voordat je wat koopt. Wat voor de ene prettig supt hoeft dat voor een ander totaal niet te doen. Hangt er ook vanaf wat je wil gaan doen. Als je langere afstanden wil gaan doen is de kans groot dat je al snel een langer en smaller board wilt hebben.

Voor mij persoonlijk geldt hoe smaller hoe beter. Ik heb een inflatable van 14" lang en 30' breed en dat vindt ik inmiddels echt een 'deur'. Daarnaast heb ik een hardboard van 14" bij 21,5' en een van 14" bij 20.75'. Die laatste heeft absoluut mijn voorkeur.
Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:03

Testen leek me voor mij niet handig gezien ik zeer beperkt budget had en niet wist of ik het echt vaak zou gaan doen. Dus online naar de goedkoopste met beste beoordeling gezocht. :d
En moet zeggen, voor mij is ie prima. Nee hij is niet super snel ofzo. Maar heb m in principe ook gekocht om van de natuur te genieten en niet om zsm van a naar b te suppen :D

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:49

Tink89 schreef:
En de mistral van de Lidl?

Daar zie ik op zich geen voordelen in. Ik lees hier en daar wat dingen over mindere afwerking, en ik koop dan zelf liever bij een winkel waarbij ik meer vertrouwen heb in service. Heel veel goedkoper zijn ze ook niet.

Van Stardupp zijn onderdelen ook allemaal makkelijk los verkrijgbaar.

Overigens is het een cadeau, dus zolang het redelijk binnen het budget van 350 euro blijft is het oke (iets daarboven betaal ik zelf)

@JoyenUnory: daarom inderdaad toch testen. Voor mijn moeder vind ik het ook wel echt belangrijk dat ze er goed mee uit de voeten kan, die is achterin de 60. En zelf vind ik het erg storend als ik voor mijn gevoel niet vooruit ga, daarom de hang naar een touring model. Maargoed, er om de haverklap af vallen lijkt me ook niet wat, dus we gaan het beleven morgen!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:55

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:14

Dat board wilde ik eerst voor gaan maar kon voor bijna zelfde geld dus 2 Aqua Marina Fusions kopen dus dat gedaan zodat ik iemand mee kan nemen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:56

Service en kwaliteit is top van het bedrijf.
Ik houd aanbiedingen en gebruikte aanbiedingen bluefin in de gaten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:01

Ik heb net anderhalf uur bij Laag Keppel gesupt. Met het ventiel ging het goed dit keer gelukkig.
En ik heb een ijsvogel gezien! *\o/*
Wat een prachtig dier is dat toch.

Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:06

Oh tof!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 20:08

Oh Supervixen... dan ben ik mogelijk zo'n beetje op deze plek óp de sup gestapt toen jij er zo ongeveer afstapte :)
Brug Keppel en dan richting Doetinchem denk ik zo te zien?

Wat gaaf: ijsvogel gespot!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 20:12

Ja klopt helemaal! Bij die parkeerplaats met ijskarretje.

Toen ik stopte waren er net ook een heleboel kano's van markant die op werden gehaald.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 20:36

Het is daar overdag inderdaad wel druk ja.
Maar prachtig om te suppen.

De relatieve drukte is voor mij wel de reden om vooral savonds/ begin van de avond te gaan.
( ijskarretje is dan ook al weg, wat voor mij calorie technisch heel fijn is :) :) )

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 22:09

Weinig boten vandaag hoor.
Het ijs heb ik kunnen weerstaan, maar alleen omdat we naar de pizzeria gingen, met ijs als toetje :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 23:21

:D :D :D :D

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:24

Wat een fijne plek om sups te testen zeg!

We waren om 10 uur in Alkmaar en werden ontzettend vriendelijk geholpen. Ik heb als eerste de Stardupp Level getest, mijn moeder de Evo. Het was voor mijn moeder pas de tweede keer dat ze stond, dus ze vond het erg wankel vergeleken met het enorme board waarop ze de eerste keer heeft gestaan. Na een kwartiertje hebben we gewisseld (de Level is iets minder stabiel dan de Evo) en kwam ze erachter dat ze op de Level ook gewoon kon staan.

Daarna heb ik de Vantage (touring model) getest en moeders de Exellent, een beetje een tussenmodel). Ik ging prima op de Vantage, die houdt heerlijk koers en van instabiliteit had ik geen last. Mijn moeder stond als een huis en helemaal ontspannen op de Exellent, dus ik ging er eigenlijk al vanuit dat ze die zou nemen. Blijft makkelijk op koers maar toch wat stabieler. Wederom na een kwartiertje gewisseld, en ook op de Vantage stond ze zo. Ik vond de Exellent ook heerlijk, door zijn breedte wel wat minder snel.

Moeders nog even terug gezet op de Level, zodat ze even kon voelen dat ze na een uur ook gewoon stabieler stond en dat dat niet alleen aan de boards lag.

Ondertussen heb ik een dealtje geprobeerd te sluiten om van elk model een mee te nemen, maar dat is niet gelukt .

Ik had al gemeld dat mijn moeder voor de Exellent zou gaan omdat ze daar zo ontspannen op stond, maar ze verraste ons door te kiezen voor de Vantage! "De stabiliteit op het water heb ik minder moeite mee dan de instabiliteit in een vaste lijn aanhouden. En de Exellent is dan wel heel erg op safe, daar heb ik ook geen zin in, ik word er vanzelf beter in. En dan vind ik de Vantage fijner".

Ik hoop dat ik op mijn 65e ook nog zo aan een sport begin! We zijn dus allebei met een Vantage naar huis gegaan, het touring model. Voor mij het board dat ik ook in gedachten had, voor mijn moeder compleet het tegenovergestelde van wat we in gedachten hadden.