Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laurora schreef:Mijn echo is inmiddels geweest, het is een cyste
Laurora schreef:Laurora schreef:Mijn echo is inmiddels geweest, het is een cyste
Pfff jongens, nooit verwacht dat ik hier een update voor zou moeten schrijven...
Het knobbeltje groeide, begon zeer te doen en bovendien deukte mijn tepel in.
Allemaal alarmbellen, dus afgelopen dinsdag weer een echo gehad, en een biopt.
Ze vonden het er op de echo gunstig uit zien, een fibroadenoom (bindklierweefsel) werd er gezegd.
Gisterochtend de uitslag van het biopt.
Kanker.
Ik ben compleet verbijsterd en in shock.
Ik blijf maar denken "dit kan niet, ik ben 29, ik heb het gedroomd"
Meteen s'middags weer naar het ziekenhuis voor een MRI, die uitslag krijg ik dinsdag als het goed is.
Volgens de arts die ik sprak lijkt het goed te behandelen. Ik heb een redelijke cupmaat dus de kans op een borstbesparende operatie is aanzienlijk.
Maar dat het goed behandelbaar was zeiden ze ook over mijn vaders kanker, en die is nu 2,5 jaar dood.
Ik weet het even niet meer.
Iemand raad om de eerste dagen door te komen?
Suzanne F. schreef:Wat raar dat ze je niet aanraadden om een biopt te nemen. Dat weet ik dus voor mocht het ooit zover komen, al hoop ik dat het er nooit van komt.
Laurora schreef:Laurora schreef:Mijn echo is inmiddels geweest, het is een cyste
Pfff jongens, nooit verwacht dat ik hier een update voor zou moeten schrijven...
Het knobbeltje groeide, begon zeer te doen en bovendien deukte mijn tepel in.
Allemaal alarmbellen, dus afgelopen dinsdag weer een echo gehad, en een biopt.
Ze vonden het er op de echo gunstig uit zien, een fibroadenoom (bindklierweefsel) werd er gezegd.
Gisterochtend de uitslag van het biopt.
Kanker.
Ik ben compleet verbijsterd en in shock.
Ik blijf maar denken "dit kan niet, ik ben 29, ik heb het gedroomd"
Meteen s'middags weer naar het ziekenhuis voor een MRI, die uitslag krijg ik dinsdag als het goed is.
Volgens de arts die ik sprak lijkt het goed te behandelen. Ik heb een redelijke cupmaat dus de kans op een borstbesparende operatie is aanzienlijk.
Maar dat het goed behandelbaar was zeiden ze ook over mijn vaders kanker, en die is nu 2,5 jaar dood.
Ik weet het even niet meer.
Iemand raad om de eerste dagen door te komen?
Laurora schreef:Benieuwd hoe het is met iedereen.
Bij mij gaat het naar omstandigheden goed. Ben inmiddels een beetje gewend aan het idee.
Heb vorige week te horen gekregen dat het niet genetisch is, en ik dus borstbesparend geopereerd kan worden. (of mijn tepel gespaard kan worden kunnen ze waarschijnlijk pas zien tijdens de operatie, dus ik word wakker met of zonder....)
Dit gaat gebeuren op 6 september. Gister pre-op gehad, begin m nu wel een beetje te knijpen hoor....