Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 22:55

KimD schreef:
Angie1990 schreef:
Ben niet zo water drinker merk wel dat ik vocht vast houdt. Wat doen jullie om het vocht af te drijven.

Meer water drinken, zonder grapje. Dan moet ik zo'n 2,5x per minuut naar de WC en ben ik het kwijt.

Dan zal ik dat maar eens meer doen. Ach heb je meteen je loopje naar de wc is ook weer beweging :=

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:33

Ik meld me ook!
Ik ben vooral een stille meelezer om motivatie uit dit topic te halen. :)
Helaas door medicatie het afgelopen jaar flink aangekomen. Dus eens kijken of we aankomende maanden wat kilo’s eraf kunnen krijgen.

Ik drink al liters (groene) thee en water op een dag. Constant dorst hebben is een bijwerking van de medicatie. Ik ben geen koek/snoep/chocola persoon. Helaas, want anders had ik de winst kunnen halen op stoppen met frisdrank en snoepen.
Ik denk dat mijn valkuil ligt in dat ik van kaas houd (rijstewafels met smeerkaas, tosti’s, kaassaus, pistoletjes met kaas). :+ Maar ook nootjes, worst, gebakken ei met spek en kaas.

Ik zit zelf te denken om smiddags voortaan zelfgemaakte soep te eten. Paprikasoep, broccolisoep, pompoensoep etc. Ik vind soep maken heel leuk, ik vind het lekker, dus waarom niet smiddags gezond soep eten.
(Maar het maakt me nu al verdrietig dat ik minder kaas moet eten.. :') zelfs in broccolisoep is kaas erg lekker)

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:40

absque_dubio schreef:
Ik meld me ook!
Ik ben vooral een stille meelezer om motivatie uit dit topic te halen. :)
Helaas door medicatie het afgelopen jaar flink aangekomen. Dus eens kijken of we aankomende maanden wat kilo’s eraf kunnen krijgen.

Ik drink al liters (groene) thee en water op een dag. Constant dorst hebben is een bijwerking van de medicatie. Ik ben geen koek/snoep/chocola persoon. Helaas, want anders had ik de winst kunnen halen op stoppen met frisdrank en snoepen.
Ik denk dat mijn valkuil ligt in dat ik van kaas houd (rijstewafels met smeerkaas, tosti’s, kaassaus, pistoletjes met kaas). :+ Maar ook nootjes, worst, gebakken ei met spek en kaas.

Ik zit zelf te denken om smiddags voortaan zelfgemaakte soep te eten. Paprikasoep, broccolisoep, pompoensoep etc. Ik vind soep maken heel leuk, ik vind het lekker, dus waarom niet smiddags gezond soep eten.
(Maar het maakt me nu al verdrietig dat ik minder kaas moet eten.. :') zelfs in broccolisoep is kaas erg lekker)

Afhankelijk van wat je eet, is het misschien ook mogelijk een gezondere variant te gaan eten?
In mijn geval kan ik in mijn dieet prima kaas eten, alleen zoek ik de versie met de minste vetten.
Ik eet nog wel eens een gebakken ei, maar niet gebakken in bakboter, maar in maisolie.

Die kleine dingen zorgen ervoor dat ik nog wel iets lekker kan eten, maar wel op een gezondere manier.

absque_dubio

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:50

SCC een hele goede waardevolle tip, dankje!
Ik heb even gekeken, en ik heb smeerkaas 48+ van Milner a 257 calorieën per 100 gram. Ik ga morgen eens smeerkaas van 15-10+ kopen. Dat scheelt al de helft aan calorieën. :) Met de ‘gewone’ kaas ga ik dat ook proberen.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:52

Angie1990 schreef:
Ben niet zo water drinker merk wel dat ik vocht vast houdt. Wat doen jullie om het vocht af te drijven.

gebruik maken van natuurlijke diuretica :o en zout zo veel mogelijk mijden!
Ik eet veel groente en fruit die naast vezels en vitaminen ook een soort van natuurlijke apotheek zijn.

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/114943-10-diuretische-fruitsoorten-wat-is-vochtafdrijvend-fruit.html

absque_dubio schreef:
SCC een hele goede waardevolle tip, dankje!
Ik heb even gekeken, en ik heb smeerkaas 48+ van Milner a 257 calorieën per 100 gram. Ik ga morgen eens smeerkaas van 15-10+ kopen. Dat scheelt al de helft aan calorieën. :) Met de ‘gewone’ kaas ga ik dat ook proberen.

Graag gedaan!
ik probeer mijn dieet aan te passen naar een gezonde maar toch haalbare "Way of Life"
Dat houdt in dat ik probeer om gezondere alternatieven te vinden zodat ik kan afvallen, maar ook lekker kan eten. Want anders houdt ik het echt niet vol!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:55

Brandnetel thee helpt ook

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 00:28

Vandaag lekker begonnen. Mijn eerste dag zonder te snoepen, die kan ik mij niet eens meer herinneren.. Genoeg verleiding gehad, maar niet genomen.

Vandaag een Italiaanse bol eiersalade en vanavond pannenkoeken gegeten. Pannenkoeken kaas met jam en spek met stroop. En als toetje een paar uur later een peer. Niet gezond maar man en kinderen wilde het graag. Morgen gewoon zuurkool ;)

Vanaf morgen ga ik ook weer lekker sporten.

Ik hoop met dit topic weer de motivatie te vinden om gezonder te eten, beter te sporten en op te houden met zinloos snoepen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 00:57

Ik doe ook graag mee, in t nieuwe jaar gaat de knop om!

3 jaar terug 20 kg afgevallen met weightwatchers. Helaas zit het er weer aan…
Moet nu echt wat gebeuren…. In 2023 ga ik trouwen, dus heb wel een stok achter de deur.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 06:53

Kaas is hier ook mijn valkuil -O-

Inderdaad smeerkaas 20+, panpan kaas 20+ is ook lekker, zuivelspread light, en gewoon af en toe een klein stukje lekkere kaas. Ik eet veel vegetarisch, dus in plaats van vlees vaak feta of geitenkaas. Dat gaat prima.

Ik durfde voor het eerst sinds Kerst op de weegschaal te staan, 70.6, bijna 2 kilo afgevallen sinds voor de Kerst :') Blijkbaar toch iets goed gedaan. Ik ben 1.74, dus heel veel moet er dan niet meer af, onder de 70 zou mooi zijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 07:03

Angie1990 schreef:

Ik heb grote fles water met prik de lichte prik op mijn werk staan elk half uur neem ik slok en denk ik kom nog 2 of 3
Als de fles 1.5 liter meer dan de helft leeg is laat ik de boel de boel en is het voldoende maar na avond eten kom ik niet verder als 1 kop koffie en op de bank helemaal avond hooguit 1-3 slok cola zero

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 07:08

Stal_Fiore schreef:
Ik doe ook graag mee, in t nieuwe jaar gaat de knop om!

3 jaar terug 20 kg afgevallen met weightwatchers. Helaas zit het er weer aan…
Moet nu echt wat gebeuren…. In 2023 ga ik trouwen, dus heb wel een stok achter de deur.

Mocht je weer gaan WW'en, er is een appgroep gemaakt voor de WW'ers. :j

Succes in ieder geval! :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 08:02

Eeg leuk om hier alle goede tips, adviezen en doelen te lezen. Erg nuttig!

Ik had gisteren ook echt een goede eetdag. Voelt weer fijn. Vanavond komt een vriendin en bestellen we pizza, dus op de dag zelf maar wat minder/bewuster eten. In m'n lunchpauze ook even een halfuurtje m'n fysio oefeningen doen.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 08:07

KimD schreef:
Zijn er mensen met een Fitbit? Een fitbit groep is misschien ook wel leuk? :D

Workweek hustle & een weekend warrior, ongeacht wat je loopt is dat ook een leuke stok achter de deur.

Ik heb de fitbit charge 5.
Ik vind het wel handig en het motiveert me wat meer. Iedereen dacht dat ik het na 2weken al beu zou zijn, maar heb em nu toch al 4maand aan! :+
Je moet hem wel even goed instellen voor optimaal resultaat. In het begin meette die niet goed. Na wat aanpassingen is die sindsdien héél nauwkeurig, ook met slaap bijhouden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 08:26

BillyJ schreef:
KimD schreef:
Zijn er mensen met een Fitbit? Een fitbit groep is misschien ook wel leuk? :D

Workweek hustle & een weekend warrior, ongeacht wat je loopt is dat ook een leuke stok achter de deur.

Ik heb de fitbit charge 5.
Ik vind het wel handig en het motiveert me wat meer. Iedereen dacht dat ik het na 2weken al beu zou zijn, maar heb em nu toch al 4maand aan! :+
Je moet hem wel even goed instellen voor optimaal resultaat. In het begin meette die niet goed. Na wat aanpassingen is die sindsdien héél nauwkeurig, ook met slaap bijhouden.

Ik heb inmiddels mijn derde (of vierde?) fitbit, draag ze sinds de eerste charge versie! Inmiddels de versa 2. Ben nog steeds super tevreden!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 08:48

Water drinken is voor mij geen groot probleem, zolang het maar makkelijk beschikbaar is en een fijn glas of fles is daarbij wel belangrijk. Iig probeer ik bij het ontbijt al een groot glas te nemen zodat ik goed begin.

Gisteren 2u gemountainbiked, maar vervolgens ijs, 4 koekjes en stuk chocola gegeten. Ach, er is iig een aanwijsbare oorzaak. Vandaag een dagje zonder snoep.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 08:55

absque_dubio; de minst vette kaas variant bevat zo'n 17 gram vet per 100 gram. Ik kijk daar altijd naar in m'n keuze :)

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 08:56

Mag ik mijn op pagina 14 ook nog aanmelden :+

Ik wil ergens tussen de 10 en 15 kilo kwijt, is me al eens eerder gelukt maar er helaas ook weer bij op :(:)

Ik denk de hele dag door aan eten, ik heb de ene maaltijd nog niet op of ik denk al aan het volgende wat ik kan gaan eten. Het is af en toe echt gekmakend!

Kent iemand dit? Wat zijn de trucs om eten uit je hoofd te bannen

Weeg nu 86/87 en wil weer naar richting de 75

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 08:58

Dat gaat bij mij ook altijd lineair aan af willen vallen; als ik me er niet mee bezig houdt verdwijnt de constante eetgedachte als sneeuw voor de zon :+ Ja gewoon afleiding zoeken is de beste tip denk ik? Ik weet wel dat het eerder gebeurt bij mensen die echt te weinig voedsel tot zich nemen, weet niet hoe je eetschema er uit ziet?

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 09:00

Castilja schreef:
Dat gaat bij mij ook altijd lineair aan af willen vallen; als ik me er niet mee bezig houdt verdwijnt de constante eetgedachte als sneeuw voor de zon :+ Ja gewoon afleiding zoeken is de beste tip denk ik? Ik weet wel dat het eerder gebeurt bij mensen die echt te weinig voedsel tot zich nemen, weet niet hoe je eetschema er uit ziet?

Heb geen eetpatroon, misschien wel een tip

heb net 3 danarol kaascroissants op :P

Ik weet waar ik mijn winst uit kan halen, maar doe het maar eens om je mindset om te zetten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 09:02

Castilja schreef:

Ik kreeg als tip om bij snaaien of 'honger' een groot glas water te drinken en dan zeker 5 minuten te wachten. Is het gevoel weg zat het tussen de oren, is het gevoel er wel nog dan iets gezonds snaaien.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 09:08

Wat gaan jullie hard!

Vandaag nog even een druk dagje met eten buiten de deur, maar vanaf morgen ga ik weer een plan van aanpak maken. Heb net zoals in 2019/2020 weer wat maaltijdrepen besteld, niet voor een compleet crashdieet, maar om voor mijn gevoel soms op dagen met wat ongezonder avondeten een makkelijk alternatief te hebben voor lunch als ik daar in kcal wil beperken :j

Weet niet of hij al voorbij is gekomen, maar voor mij werkt gemberthee altijd goed als ik snaaihonger krijg.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 09:34

Angie1990 schreef:

Lust je komkommers? Anders lekker komkommers eten, werken ook vocht afdrijvend.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 09:39

Ik start de dag met overnight oats met alpro melk, restje diepvriesfruit met extra blauwe bessen, banaan en wat eiwitpoeder. Smaakt goed :D
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 09:49

Lekker!!! Hier standaard amandeldrink in smoothie of havermout, vinden mijn darmen fijn en is ook lekker laag in kcal.

Vanochtend in de smoothie met pompoen, kaki, peer, eiwitpoeder en wat low-sugar muesli en speculaaskruiden.
Afbeelding

Heerlijk en ik kan er wel ff op vooruit. Was er vroeg uit dus heb ook meteen lunch en diner grotendeels voorbereidt. Voorbereiden en plannen helpt mij echt enorm in gezond en niet te veel eten.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 09:53

Ziet er ook goed uit Gaucho!

Ik merk ook wel dat het me helpt om inderdaad al vooraf te plannen wat ik ga eten op een dag...voorbereiden gaat dan weer wat minder. Maar ach je kan niet alles tegelijk willen haha. Stapje voor stapje :D