Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rytir schreef:Schade vergoedingen zijn niet gebruikelijk. Letselschade (dus door grove fout je werk niet meer kunnen doen) zou eventueel wel kunnen maar dat zijn lastige en heel lang slepende zaken die bijna nooit iets opleveren behalve heel veel stress.
Mijn tante heeft anderhalf jaar aangeklopt bij de huisarts, die deed haar klachten af als zijnde overgangs klachten. Uiteindelijk deed ze een second opinion, kanker. Een maand na die diagnose is ze op 42 jarige leeftijd overleden. Met de juiste diagnose en behandeling was ze er misschien nu nog geweest. De huisarts heeft enkel een berisping gekregen.
Polly schreef:Mensen met luchtwegklachten worden bij ons in de praktijk ook beoordeeld maar wij adviseren ook om met de auto te komen en in de auto te wachten. Dit is overigens conform het protocol van de overkoepelende huisartsen organisatie.
Waarom ben je niet in de auto gebleven?
Bij de meeste praktijken is de wachtruimte zo klein dat je de veiligheid van andere patiënten niet kan garanderen en hoestklachten zijn voor mensen met een zwakke gezondheid op dit moment best beangstigend. En het staat niet op haar voorhoofd dat ze negatief getest is.
Bijna alle praktijken incl de huisartsenpost hier in de regio hebben het protocol om met dergelijke klachten de patiënt niet in de wachtkamer te laten plaatsnemen
[***] schreef:Rytir schreef:Schade vergoedingen zijn niet gebruikelijk. Letselschade (dus door grove fout je werk niet meer kunnen doen) zou eventueel wel kunnen maar dat zijn lastige en heel lang slepende zaken die bijna nooit iets opleveren behalve heel veel stress.
Mijn tante heeft anderhalf jaar aangeklopt bij de huisarts, die deed haar klachten af als zijnde overgangs klachten. Uiteindelijk deed ze een second opinion, kanker. Een maand na die diagnose is ze op 42 jarige leeftijd overleden. Met de juiste diagnose en behandeling was ze er misschien nu nog geweest. De huisarts heeft enkel een berisping gekregen.
Dit is erg kort door de bocht. Letselschade is meer dan je werk niet kunnen doen.
Ik loop met blijvende longklachten omdat ik niet behandeld ben toen ik in de zwarte schimmel woonde maar te horen kreeg dat ik maar gewoon wat dieper in moest ademen om te zorgen dat ik niet meer benauwd was. Dat valt onder letselschade.
Alle lichamelijke schade valt onder letselschade. Het moeilijke is alleen de aansprakelijkheid vaststellen en als je een schadevergoeding eist ben jij degene die het moet bewijzen.
Tanya schreef:[***] schreef:
Dit is erg kort door de bocht. Letselschade is meer dan je werk niet kunnen doen.
Ik loop met blijvende longklachten omdat ik niet behandeld ben toen ik in de zwarte schimmel woonde maar te horen kreeg dat ik maar gewoon wat dieper in moest ademen om te zorgen dat ik niet meer benauwd was. Dat valt onder letselschade.
Alle lichamelijke schade valt onder letselschade. Het moeilijke is alleen de aansprakelijkheid vaststellen en als je een schadevergoeding eist ben jij degene die het moet bewijzen.
Heb je dit geld gekregen van de woningbouw? Lijkt me dat de eerste stap is om te verhuizen, als dit zo is?
Hoe ben jij uiteindelijk hiervoor behandeld, want dit komt amper voor? Ben benieuwd, misschien kan ik er nog wat van leren.
Charaz schreef:Sushi en jij hebt daar een bedrag voor gekregen?
Een financiële schadevergoeding komt (gelukkig!) in Nederland weinig voor.
Tanya schreef:[***] schreef:Dit is erg kort door de bocht. Letselschade is meer dan je werk niet kunnen doen.
Heb je dit geld gekregen van de woningbouw? Lijkt me dat de eerste stap is om te verhuizen, als dit zo is?
Hoe ben jij uiteindelijk hiervoor behandeld, want dit komt amper voor? Ben benieuwd, misschien kan ik er nog wat van leren.
verootjoo schreef:Tanya schreef:Heb je dit geld gekregen van de woningbouw? Lijkt me dat de eerste stap is om te verhuizen, als dit zo is?
Ik neem aan dat daar idd de huiseigenaar voor aansprakelijk is gesteld en niet de HA.
Ik ben geen arts, maar wel heel goed bekend in longrevalidatie maar hier kun je alleen symptoomverlichting voor geven. De enige mogelijkheid en hoop op herstel is uit de schimmel gaan. Schimmel is funest voor je longen en kan blijvende schade aanrichten. Daar kan een HA niks aan veranderen.
[***] schreef:Bij directe behandeling had er nog iets gekund, nu niks meer. Mijn huisarts gaf aan dat ik maar wat dieper moest ademen als ik benauwd was, er is niets onderzocht. Hij heeft zelfs niet naar mijn longen geluisterd...
verootjoo schreef:[***] schreef:Bij directe behandeling had er nog iets gekund, nu niks meer. Mijn huisarts gaf aan dat ik maar wat dieper moest ademen als ik benauwd was, er is niets onderzocht. Hij heeft zelfs niet naar mijn longen geluisterd...
Helemaal niks is wel heel karig ja, al is het maar om je minder benauwd te laten voelen. Met wel behandeling weet je ook niet of het volledig herstelt. Schimmel is mega slecht voor je longen.
luuntje schreef:Mijn zusje heeft oktober 2021 haar vinger gebroken.
Gelijk naar het ziekenhuis en er werd een spiraalbreuk geconstateerd.
Trauma arts vond het niet nodig om de handchirurg te bellen, al zei hij dat hij dat wel gedaan had. Weekje gips en fysiotherapie en het moest beter zijn.
Zusje kon 3 vingers van de hand niet meer gebruiken omdat gebroken vinger scheef stond.
Fysiotherapie haalde niks uit.
Toch doorgestuurd naar de handchirurg. Ze had gelijk geopereerd moeten worden.
Binnenkort wordt ze dan eindelijk geopereerd.
Kan dus al een halfjaar haar hand slecht gebruiken.
En dat door een oelewapper van een trauma arts die zijn ego te groot was om de handchirurg te bellen.