Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 22:03

Oh dat zou jammer zijn.
En of je er in geloofd of niet zou niet uit moeten maken.

Hopelijk zeg je binnenkort toch nog. Hey, merk verschil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 21:18

Ja hoop het ook, maar ach, van m'n nekklachten weet ik toch al dat dat niet veel beter meer wordt :')
Dus ik zie het maar als een mooi sieraad er bij. Heb ook gelijk een helix piercing laten zetten dus je hoort me aankomen :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 09:18

Hier even een upje!

Hoe is het met jullie?
Waar hebben jullie hem gezet?

Ik overweeg er ook een. Maar Veldhoven is 1:45 zonder file etc voor mij. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 09:35

Hier gaat het goed! De eerste in maart '23, de tweede in okt '24. Er zitten overigens wel meer klinieken in Nederland, maar die zijn niet zo uitgebreid geschoold als de medewerkers in Veldhoven. Ik zou het de rit dus zeker waard vinden, ook als ik kijk naar hoeveel minder hoofdpijn (en geen migraine meer) ik heb. Al had ik ervoor naar Frankrijk gemoeten.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 09:45

Hier nog altijd geen migraine aanval gehad, ik blijf het echt enorm bijzonder vinden.
Ook heb ik inmiddels gemerkt dat ademhaling/ontspanning oefeningen beter werken (of ja, hoe ga ik dat nou uitleggen :+ )
Als je gestressed bent, helpt het vaak om in te ademen door je neus en vervolgens lang uit te ademen via je mond. Dat hielp voorheen nooit, maar nu merk ik met 1 a 2x inademen dat ik al begin te gapen etc. Echt heel bijzonder.

Ik ben destijds in België geweest bij VNS daith, 1 van de 2 door de dame daar gezet onder toeziend oog van Tracy Perkins, de andere door Tracy zelf. Toen ik rechtop ging zitten na plaatsen van mijn rechterkant, riep zij al gelijk dat ik weer moest gaan liggen omdat ze zag dat mijn migraine verplaatste naar links. Zij heeft toen direct links ook gedaan.

Er schijnt ook een hele goede dame in Assendelft te zitten. Zij was vroeger ook bij VNS aangesloten maar er los van verder gegaan. Ria oid? Volgens mij hebben andere mensen uit dit topic ook goede ervaringen met haar. In Leeuwarden schijnt ook nog iemand te zitten maar daar weet ik geen ervaringen van.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 09:45

Ja ik heb nu niet zoveel hoofdpijn. Denk 1 of 2 keer per maand.

Maar ik had vroeger 4 dagen per week hoofdpijn. En ook jarenlang bijna niks. Dus ik ben bang dat het erger wordt.

En ik heb ook een lijstje andere klachten waar het tegen kan helpen. Dus ik heb goede hoop. :=

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 02:53

muppetmayo schreef:
Hier nog altijd geen migraine aanval gehad, ik blijf het echt enorm bijzonder vinden.
Ook heb ik inmiddels gemerkt dat ademhaling/ontspanning oefeningen beter werken (of ja, hoe ga ik dat nou uitleggen :+ )
Als je gestressed bent, helpt het vaak om in te ademen door je neus en vervolgens lang uit te ademen via je mond. Dat hielp voorheen nooit, maar nu merk ik met 1 a 2x inademen dat ik al begin te gapen etc. Echt heel bijzonder.

Ik ben destijds in België geweest bij VNS daith, 1 van de 2 door de dame daar gezet onder toeziend oog van Tracy Perkins, de andere door Tracy zelf. Toen ik rechtop ging zitten na plaatsen van mijn rechterkant, riep zij al gelijk dat ik weer moest gaan liggen omdat ze zag dat mijn migraine verplaatste naar links. Zij heeft toen direct links ook gedaan.

Er schijnt ook een hele goede dame in Assendelft te zitten. Zij was vroeger ook bij VNS aangesloten maar er los van verder gegaan. Ria oid? Volgens mij hebben andere mensen uit dit topic ook goede ervaringen met haar. In Leeuwarden schijnt ook nog iemand te zitten maar daar weet ik geen ervaringen van.

Bedankt voor de tip, ik zit te denken om naar die in Leeuwarden te gaan.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 18:51

Morgen heb ik een afspraak bij VNS Daith in Leeuwarden :D

Eventueel ook een Shen Men piercing, tegen angst en voor ontspanning/kalmte.

Afhankelijk van de acupunctuur test. Het kan ook zijn dat ik met geen of 2 daith piercings thuiskom.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 03:28

De Daith piercing zit erin! Aan de rechterkant, waar ik ook de migraine heb.

Bij de anamnese vroeg hij of ik mijn tong wilde uitsteken. Hoe het met spanning en stress ging (slecht) en welk cijfer ik daaraan gaf (7 en 8). Hij bevestigde dat hij dat aan mijn tong kon zien.

Hij heeft bij mijn sleutelbenen, schouderbladen en buik gedrukt, om te voelen en zodat ik daar een pijncijfer aan kon geven. Dat de migraine van achter kwam, vanuit mijn nek- en schouders. Dat idee had ik zelf ook en met de neuroloog besproken.

En hij vroeg wanneer ik voor het laatst had laten bloedprikken (februari). Hij had gevraagd hoe ik in mijn energie zat (laag). Dat dat, in combinatie met mijn bleke lippen en huid wijst op een ijzertekort. En/of vitamine d en b12.

Ik slik dagelijks multivitamine en extra vitamine d. Nadat jaren geleden bleek dat ik een tekort aan vitamine d had. Anderhalf jaar geleden wilde ik bloed doneren en bleek ik bloedarmoede te hebben. En een halfjaar geleden vond de huisarts mijn ijzer weer op het randje van te laag. 3 maanden 1 keer per week ijzertabletten voorgeschreven gekregen en in februari was het weer goed. Maar daarna gaat het kennelijk dan naar beneden en voel ik mij ook vermoeider worden. Na 3 maanden kon ik het weer laten onderzoeken, dat is nu en daar zat ik ook over te denken. Dus dit is een zetje om het daadwerkelijk te doen.

Ook raadde hij mij af of om bloed te doneren. De Sanquin arts was er ook niet zo'n voorstander van. Op mijn 18e was het niet gelukt, omdat het bloed te langzaam eruit stroomde en ging stollen. Dus dat was ook een bevestiging en een stok achter de deur om het niet te doen.

Vervolgens heeft hij eerst mijn oren uitgemeten en daarna acupunctuur naaldjes geplaatst. Eerst rechts. Daar voelde ik het effect dat mijn hoofdpijn wegging. En minder spanning en stress.

Bij de naaldjes aan de linkerkant voelde ik mij steeds slechter. Ook emotioneel/gevoelsmatig. Hij zei dat hij het zag en heeft (best snel) gevraagd of hij ze er weer uit zal halen. Daar heb ik ja opgezegd, terwijl ik normaal gesproken vaak terughoudend ben en het eerst zou aankijken. Ik kreeg ook het gevoel dat ik bijna in tranen uitbarste, voordat hij ze eruit haalde.

Op zijn advies heb ik besloten om de Shen Men piercing later te zetten, zodat ik eerst het effect van alleen de Daith piercing kan voelen. Ik twijfelde om ze meteen allebei te laten doen en wilde eerst diegene waar ik mee meereed nog een autorit besparen.

Hij heeft wel naaldjes op die plek aan de rechterkant geplaatst en daar merkte ik ook effect van. Na het plaatsen was ik heel erg aan het voelen en zoeken wat ik voelde (dat vind ik lastig en om te beschrijven wat ik voel). Maar dat had ik niet zo erg bij de Daith naaldjes links en rechts. Juist dat zoeken bleek het effect te zijn van de Shen Men naaldjes, mijn hoofd was leeg. In eerste instantie vond ik dat helemaal niet fijn :Y) Voor mijn gevoel kon ik niet goed nadenken, voelde ik mij suf en ik verlangde ik naar hoe het voor het plaatsen van de naaldjes was. Ik ben niet gewend om een rustig en leeg hoofd te hebben. En ik associeer het dus met sufheid. Want dat zijn andere momenten waarop ik kennelijk een rustiger en leger hoofd heb, door medicijnen of verkoudheid oid. Ik denk wel dat het een goed effect was, alleen dat ik er dan aan moet wennen.

Ook hij heeft mij nervus vagus oefeningen toegestuurd. En oefeningen laten zien en aangeraden voor ademhaling en dat ik mijn schouders naar voren buig.

Tijdens de afspraak voelde ik mijn hoofdpijn in migraine veranderen. Hoewel het tijdens de naaldjes in mijn rechteroor dus minder was. Na het piercen, op de terugrit en thuis voelde het als een migraine-aanval. Met vaak een steek als ik mijn hoofd bewoog. Maar het gevoel wisselde, soms was het minder. En dat heb ik vaker, terwijl het dan uiteindelijk steeds heftiger wordt. Nu voelde het toch een beetje anders. In eerste instantie dacht ik dat ik met een rizatriptan naar bed moest. Maar uiteindelijk ben ik na een uurtje zonder rizatriptan met de hond gaan wandelen. Daarna ook geen triptan ingenomen. Wel een paar uur op de bank geslapen. Ik heb als tip gekregen om te slapen met een haarklem aan de rechterkant van mijn hoofd, zodat ik niet op mijn piercing ga liggen. De migraine lijkt nu weg te zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 11:41

Wat een duidelijke samenvatting heb je gemaakt.
Hoop dat in de toekomst je migraine ook weg blijft. :j

De Shen Men Acu piercing had ik nog niet eerder van gehoord.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 13:59

Dank je! Rot dat het bij jou niet heeft geholpen.

Ik ook niet, ik zag hem bij de kosten en behandelingen staan

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 17:26

Ha, ik zou al langer te twijfelen om voor mijn spanning in schouders, nek en uitstralend naar hoofdpijn, misschien ook een daith te nemen.

Nu zag ik in Veldhoven, dat de wachttijd nu is tot maart 2026.
In Eindhoven kan je al eerder terecht.
Zit daar echt veel verschil in? Als in. Ga inderdaad naar Veldhoven en niet Eindhoven?