Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Met een tepelhoedje is dat niet tot nauwelijks, maar er spelen meer mechanisme die daar voor zorgen dus die afstemming is er wel gewoon.
Ik kolf dus echt heel makkelijk. Vanochtend na drinken om 1.30 6.30 en even aftoppen voor de opvang om 7.15 kolfde ik nog 300cc een 2 uur later.. alle kolfmomenten erna waren voor de vriezer, daar ligt al zo'n 6 liter van met name de eerste tijd.
Ik bewaar in zakjes van 100ml en heb in het begin staafjes van 20ml ingevroren. Zo kan ik met kleine beetjes aanvullen als 100ml te weinig is.[ [url=m/QtG5Uv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Escada schreef:Misschien een gekke vraag maar is het ook mogelijk om alleen af te kolven en je kindje dan de fles te geven? Of is dat een onhaalbaar idee?
Het lijkt mij in sommige gevallen wat makkelijker en het kolven geeft mij ook minder pijn dan het hem rechtstreeks geven.
Escada schreef:Misschien een gekke vraag maar is het ook mogelijk om alleen af te kolven en je kindje dan de fles te geven? Of is dat een onhaalbaar idee?
Het lijkt mij in sommige gevallen wat makkelijker en het kolven geeft mij ook minder pijn dan het hem rechtstreeks geven.
Barbabientje schreef:Hoe heb je staafjes ingevroren?
Ik heb nu ijsblok zakjes, maar die passen dus niet echt door de ingang van m’n fles
AMCM schreef:Escada schreef:Misschien een gekke vraag maar is het ook mogelijk om alleen af te kolven en je kindje dan de fles te geven? Of is dat een onhaalbaar idee?
Ik heb geen idee, maar ik ken wel iemand die 2 maanden gekolfd heeft, terwijl ze flesvoeding gaf dus géén borstvoeding. Na 2 maanden hield de melkproductie op.
Het was dus niet haar doel om blijven melk te produceren, dus wellicht heeft ze het kolven afgebouwd, maar het is dus wel een goede vraag of een drinkende baby nodig is om het in stand te houden.
_Nelleke_ schreef:Sorry ik zie dat ik mezelf niet helemaal lekker heb uitgedrukt met de uitspraak dat er ‘rotzooi’ in kv zit. Ik weet dat kunstvoeding van hele hoge kwaliteit is, er zitten alleen bestanddelen in waar ik zelf ethische bezwaren tegen heb (zoals vis olie) waardoor ik het lastig vind om mijn eigen kindje ermee te voeden. Ik ben zelf al bijna mijn hele leven vegetariër en mijn man en ik willen dit ook bij onze dochter doorvoeren tot ze zelf kan kiezen.
Ik wil echter niemand veroordelen over het geven van kv, en waarschijnlijk ga ik zelf ook wel overstag, het is alleen iets wat ik dus persoonlijk wel lastig vind. Anyhow, sorry als ik iemand hiermee tegen het zere been heb getrapt, dat was absoluut niet de bedoeling.
Dat gezegd hebbende, ik heb ineens weer last van stuwing. Vannacht en vanmorgen maar een borst leeggekolft omdat ik niet meer kon liggen van de stuwing. Dochter heeft die ander leeggedronken. Wat kan dat opluchten haha! Mijn kolfopbrengst is overigens tussen de 100 en 130ml per borst ongeveer.
Die ijsblokstaafjes zijn handig! Weet iemand waar je die bpa vrij kan kopen?
ruitje schreef:Doe je dan een ijsklontje in het zakje erbij en waarom?
Ik lees alles mee, ben zwanger dus alle info is handig
Solistar schreef:ik ga eens zoeken of weet je toevallig hoe deze heet? Ik heb nu ook wel 3 vriendinnen die zwanger zijn, maar goed ik hoop eigenlijk dat ze het niet nodig hebbenSuuszels, ik heb heel veel van mijn gekolfde melk gedoneerd omdat onze kinderen vrijwel niet uit de fles dronken en ik wel kolfde op werk ivm productie. Er is een informele Facebook groep voor (moedermelk netwerk vond ik teveel gedoe), ik heb alle keren na een oproepje leuke moeders uit die groep gevonden aan wie ik de melk gedoneerd heb.