30+ en blij vrijgezel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:08

Wat heerlijk Jessix haha!

Ik heb het zelfs een keer niet meegekregen. Mijn rijbewijs lag in de auto. Maar nee hoor, ik kon schudden naar de wijn... Toen ben ik naar een andere winkel gegaan :+

Wat gaan jullie trouwens met de aankomende Paasdagen doen? Vond dat altijd zo'n crime, hele familie gezellig bij elkaar, en ik maakte altijd het "oneven aantal"... :\ Nu met de corona is dat wel een uitkomst.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:22

Gelukkig is mijn zusje ook vrijgezel, dus samen zijn we juist weer even :))

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:27

Tancreda4 schreef:
Winged schreef:
Mijn geaardheid is ook al eens in twijfel getrokken inderdaad _O-

Wel eens? Super vaak... Alsof het veel normaler is single te zijn als je bi of homo bent? Al m'n homovrienden hebben een relatie en de singles die ik ken zijn hetro. Dus er gaat iets mis in die redenatie :))

Ik ga nu even eten koken. Super vroeg, maar ik heb honger. Heerlijk dat ik geen rekening met iemand hoef te houden. De ene keer eet ik na achten, en de andere keer voor 5en :=

Waarschijnlijk het idee dat iemand niet uit de kast durft te komen en daarom geen relatie heeft (of een relatie verborgen houdt).

Feestdagen zijn in mijn familie geen probleem, Pasen en zo vieren we toch nooit uitgebreid. En mijn jongere broer is ook nog vrijgezel. Soms is het eerder lastig dat mijn zus een gezin heeft en zij weer rekening moeten houden met de andere kant met kerst en zo. Scheelt ook dat mijn familie wel gewend is aan alleenstaanden, ik had een hele rits oudtantes waarvan de meerderheid ongetrouwd is gebleven.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:32

Oh dat is fijn! Mijn zusje is precies -1 week vrijgezel geweest tussen relaties in :+

Ik vond dat trouwens echt heel erg. Ik was 22 en mijn zusje 16 toen zij een relatie kreeg. Die heeft 9 jaar geduurd. Ik hing er voor mijn gevoel altijd bij. Als we bijvoorbeeld met z'n drieën met de auto gingen en haar vriend reed, moest ik achterin. Daar kon ik me dan echt druk om maken. En zij ging samenwonen en ik alleen. Uiteindelijk ben ik erg blij dat het voor mij zo is gelopen. Ik ben onafhankelijk en mijn zusje stond bijna letterlijk op straat toen het uitging. Dat gin je natuurlijk niemand, maar stiekem ben ik heel blij dat ik mijn eigen broek kan ophouden. Bij haar heeft dat veel langer geduurd.

Ik heb zo'n familie die verwacht dat je je half 20 gaat settelen. Ik was als enige nog single en daarom waren de opmerkingen en grapjes niet van de lucht. Op een gegeven moment heb ik er echt wat van gezegd. Ik voelde me gewoon niet fijn meer met de hele familie (alle neven en nichten met aanhang, ik alleen), en ik heb gezegd dat die grapjes het er niet beter op maakten. Mensen snappen dat gewoon niet ofzo... Ook op een bruiloft de dansvloer op getrokken worden door allemaal (bezette) vriendinnen omdat "dit nummer voor alle singles is!" Echt opbokken. _-:(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:39

Lekker opbokken past wel echt bij dit topic vind ik. :D
Voor 18 kan ik helaas niet meer door, al een tijdje niet meer. Toen ik 14 was wel maar na mijn 20e was dat al echt voorbij. Ik ben nog wel heel lang ‘eind 20’ geschat. Maar goed, we worden gewoon ouder en op zich maar goed ook hè.

Ik ben weleens op een etentje geweest met een groep en daar werd ook meteen geroepen: Jaaa hier, ZIJ is nog VRIJGEZEL hoor! -O-

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:44

Ik heb wel chille familie als ik dat zo lees. Gelukkig zelden stomme vragen en ik voel me nooit het 5e wiel. Ze hebben zoiets van dingen komen zoals ze komen. Je moet ook alleen happy kunnen zijn.

En mijn broertje is getrouwd en heeft inmiddels 2 kinderen. Dus mij ouders zijn happy opa en oma dus van die kant ook weinig last :Y)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:45

Hier zeiden ze jaren: en volgend jaar een kindje? (ondanks dat ik altijd heb aangegeven geen kinderen te willen.)
Nu ben ik ruim half jaar vrijgezel, ben inderdaad benieuwd wat de opmerkingen nu zullen zijn :+

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:09

Ik merk het vooral ook op media als Facebook. Dan krijg ik een berichtje van een man waar gewoon duidelijk de aanname zit dat ik gewoon heel blij moet zijn dat hij interesse in mij heeft.

Jij = vrijgezelle vrouw
Ik = man
Jij =blij met mij

Ehhhhh, nou volgens mij bepaal ik nog altijd zelf of ik jou als mogelijke partij zie....

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:39

Blijgezelle enkelloper vind ik wel echt briljant gevonden!

ElCamino wat leuk dat jullie naar Kootwijk gingen. Mijn paard staat sinds vorig jaar in Kootwijk en ik ben er zooo blij mee, heerlijk buitenrijden hier. Elke keer weer genieten. Mocht je ooit met paard in de buurt zijn en een ritje willen doen... ik hou me aanbevolen.

Dat getwijfel aan je geaardheid is ook echt bijzonder toch. Bij mij is het misschien een enkele keer rechtstreeks aan me gevraagd, maar vaker op gehint "je bent van harte welkom met je vriend hoor. Of vriendin natuurlijk, dat is hélemaal niet erg." Euh. En idd alleen maar omdat je jaren geen vaste relatie hebt. Mensen vullen gewoon graag zelf de verhalen in volgens mij.

Een hotelkamer met ligbad boeken las ik ook bij iemand :D zó herkenbaar!! Dat is voor mij ook serieus genieten en dan maakt het mij niet zoveel uit waar dat hotel is, hier om de hoek of aan de andere kant van NL. Ik vermaak me prima.

Qua Pasen ga ik weinig bijzonders doen, dus dat wordt ook niet ongemakkelijk. Kerst vind ik ook nooit ongemakkelijk, de jaarwisseling heb ik over het algemeen meer moeite mee. Heb ik de laatste jaren omzeild door een tiny house te boeken voor 3 nachten en die traditie bevalt top.

Suzanne het is zeker maar goed dat we toch wel ouder worden. Eeuwig 20 is ook raar

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:47

Ik ben 22 (bijna 23) dus pas nog niet helemaal in de doelgroep :+
Dus hopelijk is het oké dat ik meelees en af en toe wat post.

Maar ik herken zóveel.
Ik heb nog geen relatie gehad. Identificeer mij wel als biseksueel of eigenlijk geen duidelijke voorkeur. Maar ben zó goed in alleen zijn heerlijk. Maar soms ook erg niet geaccepteerd in de huidige maatschappij. En dingen als huisje vinden is ook enorm moeilijk als single starter.

Wel.mis ik idd af en toe de knuffel of samen op de bank. Maar verder niet eigenlijk. Wel heb ik een kinderwens heel sterk en ben enigskind van een moeder die heel graag oma wil worden :p. Maar ze pusht niet heel erg gelukkig.

Ik post dit nu ook bijna aan het einde van mijn single vakantie naar de wadden eilanden van 2 weken. Lekker veel paardgereden en de omgeving ontdekt.
2 dagen kwam een huisgenootje logeren maar vond die 2 dagen al weer lang zat:+ continu rekening houden etc haha

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:52

Ik ga toch maar eens kijken voor singlereizen als vitesse geen Europees haalt. Hoewel met corona mag er toch vast geen publiek bij zijn. Het lijkt me leuk maar ook doodeng maar jullie verhalen maken me toch wel nieuwsgierig

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:09

Dorine92 schreef:
Peelie schreef:
:')

De gekke gezichten als ik alleen uit eten ga herken ik ook. Of als ik alleen uit ga. Ook zo'n ding.

Wat ook leuk is. Als iemand aan de deur vraagt naar de hoofdbewoners. Dat ik zeg "enkelvoud en je kijkt er naar". De gezichten zijn magisch :P

Bij mij vragen ze of mijn vader of moeder thuis is. En ik dan dus met een stalen gezicht: Uhh.. ik heb geen idee.
(Stilte... kijken me vragend aan)
En dan: Zou je misschien even willen kijken dan?
Dan zeg ik: Dan moet je zelf even gaan kijken. Het is deze weg uitrijden, bij de kruising rechts, rotonde links, (geeft hele routebeschrijving :D )
Dan is het: Oh... is de eigenaar van dit pand misschien aanwezig?
Ik: Jazeker!
(Weer die vragende blik)
Zou je die misschien even willen halen?
Ik: Die staat hier voor je neus :):) <<)

Story of my life dit! :))
Ik zie er jong uit voor m'n leeftijd. Ik ben 32 en gemiddeld schat men mij zo 7-10 jaar jonger. Als ik de deur open doe, krijg ik ook heel vaak de vraag of mijn ouders thuis zijn ("geen idee, zou je even bij hen moeten aanbellen, paar straten verderop") of de vraag of ik de hoofdbewoner wil roepen ("die staat voor je", kijken ze vaak heel vreemd en soms durven ze nog te vragen of het dan een huurhuis is ook). Maar goed, ik moet me ook nog structureel legitimeren als ik buiten m'n eigen dorp (waar ze me wel kennen) drank haal :')

Pasen... M'n ouders zijn weg, m'n broer single (sinds kort), dus vermoedelijk met m'n broer eten. Of zoiets. Last minute plannen maken kan dus gewoon, als je beide single bent :))

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:15

Ik ga gewoon bij mijn ouders eten, waarschijnlijk iets bestellen.
Misschien dat ik nog naar een vriend toe ga.. Spannender dan dat wordt het niet :P
Normaal gesproken zit ik dan bij een tante, zij en een nichtje zijn zo ruwweg jarig met pasen

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:22

Haha leuk al die verhalen!
Legitimatie hoef ik ook al poosje niet meer te laten zien.
Toen ik eens in Turkije met m’n kids was en een drankje bestelde, kwam er een oudere man naast me staan. En hij zei, en met wie ben jij hier? Dus ik wees naar m’n kinderen. En waar is je man dan. Pffff. Nou toen wilde hij m’n rug de volgende dag m’n rug wel insmeren. :')
Nou nee dankje. Wat ik wel irritant vond, als ik met m’n kinderen het restaurant in kwam werd er heel subtiel een bordje weggehaald aan de tafel waar we plaatsnamen. De eerste dag niet, toen duurde het heel lang voor ze kwamen vragen wat we wilden drinken haha.

Ik ga helemaal niks doen met Pasen haha. M’n kinderen zijn bij hun vader het hele weekend. En m’n moeder woont op 200 km afstand en is de week erna jarig, dan ga ik er met de kinderen heen.
Vind het wel lekker, zo’n weekend voor mezelf

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:08

Bordje weghalen vind ik wel netjes toch? Geeft aan dat ze goed opletten en hun gasten herkennen. Doen ze volgens mij in elk resto hoor.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:32

Duhelo schreef:
Bordje weghalen vind ik wel netjes toch? Geeft aan dat ze goed opletten en hun gasten herkennen. Doen ze volgens mij in elk resto hoor.

Ja klopt maar het kwam zo sneu over.
Zou me nu niet meer zo boeien maar was eerste vakantie met z’n drietjes.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 00:19

Winged schreef:
Blussem schreef:
Blijkbaar heb je eerste stuk niet gelezen ;)
Tweede zeg ik toch ook niet over mensen die hier hun verhalen posten over slecht ervaring met relaties.

Wat ben jij zuur zeg.

Leef en laten leven _/-\o_

Je mist compleet het punt. Het gaat hier om dat hier een groep vrijgezellen zit die even helemaal genoeg heeft van iedereen in een oh-zo-blije-relatie die het topic gaan bestormen dat een relatie oh -zo-leuk is.

Een relatie hebben is even niet het doel in dit topic. Het gaat er in dit topic om dat er mensen blij zijn met het singleleven en de status die ze hebben. Laat ons daar even lekker mee. De mensen die hier zitten zitten ook niet in de happy-de-peppie-relatie-topics te spuien hoe ontzettend fijn het is om geen relatie te hebben.

Sorry, ik deel het niet als doel. Ik kan gewoon van beide genieten zowel van single zijn als in een relatie zitten. Maar kenelijk mag dat hier niet gedeeld worden. Bijzonder zeg.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 00:36

VuurVleugels schreef:
Terwijl je zelf niet alles hebt gelezen.

Lieverd, dat heb ik wel gedaan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 05:16

Deze discussie voegt niets toe aan het topic. Laten we het ontopic houden.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:10

Blussem schreef:
VuurVleugels schreef:
Terwijl je zelf niet alles hebt gelezen.

Lieverd, dat heb ik wel gedaan.

Ik ben je lieverd niet, doe even lekker niet zo neerbuigend anders.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-21 08:19

:roll:

Zo'n singlesvakantie lijkt me ook wel leuk!

Gister de vraag van een vriendin waar ik zakelijk nog ff een paar uur iets mee moet doornemen. "Kan van 't weekend wel! O nee, Pasen. Wat doe jij met Pasen?" "Ehhh... paardrijden :+ "

Tuurlijk heb ik buiten m'n blijgezellige ( :D ) leven ook familie, maar die verplichtingen heb ik ook gelijk geschrapt.

Ik merk, hoe meer ik sta voor m'n vrijheid, dat mensen om me heen met relaties zichzelf gaan verdedigen. "Maar ik kan ook gaan en staan waar ik wil." Draaien de rollen eens om ;)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:26

Allereerst: Mensen, doe niet zo geirriteerd. ( dat doe ik wel over die op-zijn-kop-grap).
Het topic is voor VRIJGEZELLE mensen.
En die hebben geen behoefte aan roepen hoe leuk een relatie is....
En ook niet aan discussies over wel of niet een berichtje over je relatie posten....

Het scheelt als mensen eerst het topic lezen en niet de laatste pagina alleen om te reageren , maar ik begrijp ook dat niet iedereen dat doet. Maar wordt dan niet kwaad wanneer je erop gewezen wordt dat het niet de bedoeling is om over je leuke relatie te beginnen....

Verder on topic:
Ik heb zo vaak met auto's kijken gehad: "waar je je vriend/man?" of, "kom je morgen met je vriend terug?" Euh, nee !!!! ik kan prima een auto ALLEEN kopen......
En als je dan iemand meeneemt om te kijken o de wagen goed is denken ze metren dat het je man is HAHAHAHA ( toevallig met ex die al tevens 30 jaar me beste vriend is, maar dat weten zij niet)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:34

Maar dat is toch te erg... dat blijkbaar nog steeds de norm is dat de man dit soort dingen regelt. Want aan een single man stellen ze deze vragen niet hoor. Ik kan me daar best boos over maken. Want heel eerlijk, ik ben de onafhankelijke van de twee, ik breng (door de overwaarde van mijn woning) de eigen financiëring mee. Sterker nog. Ik heb een maand geleden de gezinswagen gekocht. Up yours maatachappij *\o/*

Nee maar het is natuurlijk belachelijk dat vrouwen soms nog als "zwak" of "tweederangs" worden gezien.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:36

O ja met een auto is ook herkenbaar.
Ik had eens een elektricien in huis, die ging aan een vriend alles vertellen wat ie ging doen en wat het zou kosten. Dus die vriend zei, het is haar huis hoor ik woon hier niet. Terwijl die man van te voren al wist dat ik single was.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:40

Sowieso als je ergens met een man verschijnt ben je automatisch een stelletje :roll:

Ik had een keer een oproep op onderdelennet gezet voor een bumper. Gaat mijn telefoon, dus ik neem op. Eerste reactie, zelfs zonder voorstellen;
Mag ik uw man even spreken?
Eh, waar gaat dit over dan?
Over de oproep op onderdelennet.
Dan moet u toch echt mij hebben hoor
- moment van stilte aan de andere kant van de lijn -

Het is zo moeilijk die zelfredzame vrouwen :roll: