2 maart de terrassen open, wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:19

996981 schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik betwijfel met de Britse variant zeker wel de buitenlucht wel veilig is.

Mijn opa en oma hebben waarschijnlijk de Britse variant door een buurman waarvan de vrouw in het Umcg lag op de afdeling waar een uitbraak was / is met de Britse variant.

Mijn opa en oma hebben buiten op afstand en minder dan 15 minuten met de buurman gepraat (niet al heel slim natuurlijk) maar wel een teken dat het dus mogelijk is.

Ik trek daarom nu zeker heel erg in twijfel of het dus buiten wel veilig is of dat door mutaties en buiten ook onveiliger gaat worden.

De vraag is natuurlijk ook of je opa en oma wel écht voldoende afstand gehouden hebben. Ik merk bij de oudjes in ons appartementencomplex dat niet aan de afstand kunnen wennen en graag nog in je aura komen. Daarnaast zijn ze natuurlijk vaak slechthorend, waardoor ze onbewust dichterbij komen om goed te kunnen horen wat er wordt gezegd

Mijn opa en oma wonen nog zelfstandig. Ze houden opzich wel afstand maar kunnen wel eens eigenwijs doen. Maar wat ik begreep is dat de buurman de deur open deed hij zei dat er corona was en ze zijn weggegaan. Kan zijn dat ze net te dichtbij stonden. Maar die buurman had achteraf de deur niet open moeten doen want hij zat niks voor niks binnen. Maar dat wisten mijn opa en oma toen nog niet pas toen hij de deur open deed. Dus slimme actie zeker niet... De buurman ligt al aan de beademing.

Maar meer dat ik denk als het dan wel mogelijk is in de buitenlucht hebben we wel een probleem dan zal er veel juist weer dicht moeten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:06

Mizora

Re: 2 maart de terrassen open, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:24

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:28

Oké, en nu een artikel met hoeveel mensen nergens last van hadden?

Dit vraag ik omdat ik niet zo goed snap wat dit per se toevoegt aan dit topic, niet om de ernst te ‘ontkennen’.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:34

Ik plaats dit omdat er hier in het topic wel degelijk regelmatig ontkent wordt dat het aantal mensen met langdurige klachten hoger is dan uiterst zeldzaam, en ook dat het niet alleen (juist niet) de standaard hoog-risicomensen zijn.

Het wordt afgedaan als bangmakerij. Alles open gooien wordt gezien als de manier om de economie te redden, terwijl dit soort restklachten ook enorm schadelijk zijn voor de economie.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:46

Mizora schreef:
Ik plaats dit omdat er hier in het topic wel degelijk regelmatig ontkent wordt dat het aantal mensen met langdurige klachten hoger is dan uiterst zeldzaam, en ook dat het niet alleen (juist niet) de standaard hoog-risicomensen zijn.

Het wordt afgedaan als bangmakerij. Alles open gooien wordt gezien als de manier om de economie te redden, terwijl dit soort restklachten ook enorm schadelijk zijn voor de economie.

Oké, maar het is wel gewoon een feit dat het grotendeel van de mensen dit niet heeft. Gelukkig maar toch?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:49

Minimaal 10% van de mensen die dit tot 6 maanden na besmetting heeft en zoals het er nu naar uit ziet 1% chronisch. Nog los van de 0.65% die er aan overlijd.

Hoe weinig mensen dit hebben valt dus nogal tegen.

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:56

En merendeel van de bevolking is niet besmet en/of heeft geen klachten.

Dus dan kies ik voor meer vrijheid en weer een normaal leven zonder maatregelen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:57

Hoe kom je bij 10%? Het artikel is premium. Sorry als het daar in staat. Maar ik vraag het omdat heel veel covid besmettingen niet bekend zijn, dus als je het neemt van de totale besmettingen van pcr testen klopt dat niet. Als het wel 10% is, wat natuurlijk zeker te veel is, is nog steeds 90% gelukkig zonder enige restklacht er vanaf gekomen.

Sorry, ik onderschat absoluut de restklachten niet. Maar het is gelukkig wel zo dat echt het grotendeel geen restklachten krijgt.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:59

Laatst een stukje op televisie van een oud politicus die wat mij betreft de spijker op zijn kop sloeg...
Geef het volk zelf zijn/haar verantwoordelijkheid terug.... de eerste lockdown mocht je kiezen of je een mondkapje op wilde. En toen werd die 1.5 meter naar mijn beleving veel beter gehandhaafd. Nu is alles een moeten en wat ik ooit op een cursus heb gehoord: hoe meer regels hoe meer vlegels... je moet dit, je moet dat. Volgens mij zijn mensen toe aan ontspanning, een uitstapje en volgens mij kun je dan beter dingen open gooien ipv dat men hutje mutje naar hetzelfde gaat. Giethoorn, bootje varen en over dezelfde paden lopen met weinig ruimte. Volgens mij kun je dan beter wel de terassen open gooien. Geef mensen weer keuzes ipv opleggingen. Denk dat er dan veel minder onvrede heerst en dat er minder tegen andere regels wordt "aangeschopt ". Mondkapjes plicht mogen ze van mij als eerste afschaffen. Laat het een keuze zijn. Ik bedoel is nu wel een beetje bewezen imo dat het voornamelijk voor schijnveiligheid zorgt.
Ik zal zelf niet naar het terras gaan die dag dat ze dat willen doen maar dat ze de boel willen open gooien, ja ik begrijp dat wel. Je zaak langzaam kapot zien gaan dat doet zeer. Enne laten we even niet vergeten om even met de botte bijl te hakken. Die maatregelen zijn er niet om jou en mij te beschermen maar omdat ze de zorg door de jaren heen kapot hebben gemaakt en het stelsel het niet aan kan...
Laatst bijgewerkt door Mellow op 26-02-21 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:01

Ja, net als in alle andere landen van de wereld, waar ze de zorg net zo kapot hebben gemaakt blijkbaar. Aangezien ieder land maatregelen heeft |o
Domme Rutte ook, om geen 25.000 bedden op de IC voor 16 miljard euro per jaar achter de hand te hebben. Domme, domme Rutte...

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:04

secricible schreef:
Ja, net als in alle andere landen van de wereld, waar ze de zorg net zo kapot hebben gemaakt blijkbaar. Aangezien ieder land maatregelen heeft |o

Hier referen "ze" anders wel steeds naar. Doe dit niet want de ziekenhuizen zijn vol.

Overal zijn maatregelen, dat klopt. En tuurlijk wil je niet tenminste ik niet dat het als een malle verspreid.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:05

secricible schreef:
Domme Rutte ook, om geen 25.000 bedden op de IC voor 16 miljard euro per jaar achter de hand te hebben. Domme, domme Rutte...

Gatverdamme je rukt het lekker uit zijn verband zeg....

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:06

Wat ik denk? I denk haleluja!!! Dan rot dat volk eindelijk weer op uit het bos!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:11

Absolem schreef:
Wat ik denk? I denk haleluja!!! Dan rot dat volk eindelijk weer op uit het bos!

Hier ook wel mee eens. Ik ben wel een beetje klaar met de ik kom normaal nooit in een natuurgebied maar nu wel mensen. Ik wordt soms wel een beetje gestoord van al die mensen die mijn paard willen aaien en het soms gewoon doen zonder te vragen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de drukte ik kan niet eens meer mijn paard normaal voer brengen zonder dat er mensen om heen staan. En dan nog het associaal parkeren. Vervolgens plaatst nos een artikel dat er allemaal lammen zijn geboren door een foutje van de herder (verbaast mij weer niks van deze herder foutje maakt ze wel vaker) en het wordt nog weer drukker maar die lammen staan helemaal achterop het veld wat de meeste mensen niet eens halen omdat het te ver is.
En dan nog overlast voor wilde dieren die nu wegblijven.

Tja in dat geval mag er wel meer open gaan. Maar verstandig is het absoluut niet we gaan dan zeker weer een stijging meemaken en dan moet alles weer net zo hard dicht.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:15

Ik wandel ook sinds de eerste lockdown als ik bij mijn ouders ben, heerlijk :D zij wonen aan het bos vast dus dan ben ik er zo. Even mijn hoofd leegmaken, weg van de covid gekte.

Maar ik heb inmiddels m’n vaste ronde al heel het jaar en kom eigenlijk bijna nooit mensen tegen, maar dat komt misschien ook omdat deze kant van dit grote bos heel rustig is :+ de kant naar de stad toe zal wel heel druk zijn.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:18

sureido schreef:
Ik wandel ook sinds de eerste lockdown als ik bij mijn ouders ben, heerlijk :D zij wonen aan het bos vast dus dan ben ik er zo. Even mijn hoofd leegmaken, weg van de covid gekte.

Maar ik heb inmiddels m’n vaste ronde al heel het jaar en kom eigenlijk bijna nooit mensen tegen, maar dat komt misschien ook omdat deze kant van dit grote bos heel rustig is :+ de kant naar de stad toe zal wel heel druk zijn.

Wij hebben hier een klein natuurgebied.

In de weekenden staan de parkeerplaatsen hier propvol en kun je aansluiten in de rij op het wandelpad.
Alle bankjes zitten ook helemaal vol.

Scheelt een hoop als straks iedereen die er uit verveling komt weer andere dingen gaat doen. Kun je weer naar het bos voor je rust :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:34

De enige keer dat het hier echt druk was, was 2 weken geleden toen er geschaatst kon worden, vanwege het grote meer in het bos. Toen was het gekte. Voor de rest zie ik vaak maar een aantal auto’s geparkeerd, misschien 7 maximaal. En dan kan je echt heel veel kanten uit om te wandelen dus die mensen kom je ook niet tegen echt. Verder wel wat mountainbikers en senioren op de fiets maar ik denk 1 keer per 5 min, maar met mijn wandeling vandaag geen een. Misschien komt het ook wel omdat bij onze gemeente aan elk dorp wel 1 of 2 bossen liggen :+

Je mag hier wel een keer komen wandelen hoor, wel helemaal tegen België aan :') en niet verder vertellen svp.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:51

Horeca open? Prima, kan dan wel iedereen die daar heen wil zich laten registreren dat ze van hun recht op zorg afstand doen? Alleen met je afstandsverklaring van zorg mag je naar binnen. Kan die groep lekker zelf hun survival of the fittest meemaken.

Bah, als ik door corona één ding heb geleerd is dat de meeste mensen nog egoïstischer en misselijker zijn dan ik altijd al dacht. Nederlanders met hun eeuwige gezeik en afkeer van regels, altijd alles beter weten, altijd over alles moeten discussiëren :r

Ik ben er zó klaar mee, en dan heb ik het niet eens over de regels maar al het gezeik van iedereen over die regels. Je kunt geen forum, krant of social media kanaal meer openen zonder die bak oliebol van al die miljoenen “virologen”/betweters te zien die hersenloos onzin vanuit de onderbuik lopen te roeptoeteren. Die proberen twijfel te zaaien en mensen op te hitsen om zich niet aan de regels te houden. Die domheid, waar men nog trots op lijkt te zijn ook, dat is de tweede pandemie waar we mee te maken hebben.

En dan roept men dat de maatregelen niet werken. Nee duh, als de meeste zich er niet aan houden. Echt, rot op met die hele gezinnen die met z’n vieren per sé boodschappen moeten doen. Rot op met mensen die een komkommer moeten pakken net als ik er sta en die niet 1 seconde kunnen wachten tot ik weg ben. En rot op met al die mensen die vinden dat “anderen” het bos/park/strand druk maken terwijl ze er zelf óók op dat moment zijn. Jij bent onderdeel van het probleem dat je noemt.

Wat betreft de stelling uit de OP: ik zal niet op het terras gaan zitten als ze toch tegen de regels in open gaan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 00:48

Los van de ethische kant eindigt een potentiële besmetting niet op het terras.
Frits en Floris gaan een biertje doen op het terras en raken ongemerkt mild ziek en besmetten vervolgens nog ieder weer mensen. Doe mensen besmetten ook weer enz.
En die vragen wel zorg uiteraard :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 06:41

secricible schreef:
Frits en Floris gaan een biertje doen op het terras en raken ongemerkt mild ziek en besmetten vervolgens nog ieder weer mensen. Doe mensen besmetten ook weer enz.

Maar Secricible, buiten kun je toch niet besmet worden! Al die frisse lucht hè. :roll:

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 08:54

Ik zou het een hele goede zaak vinden wanneer ze de terrassen weer openen. Ik vind het vooral ook heel begrijpelijk. En ja ik zou er zeker ook weer gebruik van maken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 09:15

secricible schreef:

Nu doen ze dat biertje in het Vondelpark (of vergelijkbare trekpleisers) waar ze hutje mutje op elkaar staan. De Appie spint er garen bij want het bier is bij hen gekocht ipv bij de lokale horeca die steeds verder over de financiele afgrond wordt geduwd.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 09:29

Mizora schreef:
Minimaal 10% van de mensen die dit tot 6 maanden na besmetting heeft en zoals het er nu naar uit ziet 1% chronisch. Nog los van de 0.65% die er aan overlijd.

Dit gaat veel te ver. Je poneert dit soort zaken als feit.

Je kunt hier nog geen feitelijkheden over verspreiden, we zijn te kort onderweg daarvoor.
Over 5 jaar kunnen we daar iets zinnigs over zeggen.

Om beleid te maken op vermoedens en veronderstellingen vind ik nogal wat...

Ik ken ook mensen met 'restverschijnselen'.
1 iemand die al een onderliggende kwaal had, en 2 mensen wiens levensstijl (veel stress, te weinig vrije tijd, veel dierlijk voedsel en suiker, elke dag alcohol) geen heel gezonde basis heeft gelegd voor herstel.
Wel mooi te zien dat ze nu allemaal hun leven omgooien... gezonder eten en hun leven eens goed onder de loep nemen.

Had een gezonder levensstijl restklachten kunnen voorkomen, misschien wel... Maar dat is ook maar een vermoeden, net zoals blijvende klachten.
Dus laten we niet bezig gaan met glazen bollen okay?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 09:32

Mizora schreef:

Nooit met % leren rekenen? Draai het eens om. 90% geen klachten na 6 maanden, 99% niet chronisch en 99.35% overleeft het. En daarvoor mag de hele mkb/horeca etc kapot?