996981 schreef:Zebrastreep schreef:Ik betwijfel met de Britse variant zeker wel de buitenlucht wel veilig is.
Mijn opa en oma hebben waarschijnlijk de Britse variant door een buurman waarvan de vrouw in het Umcg lag op de afdeling waar een uitbraak was / is met de Britse variant.
Mijn opa en oma hebben buiten op afstand en minder dan 15 minuten met de buurman gepraat (niet al heel slim natuurlijk) maar wel een teken dat het dus mogelijk is.
Ik trek daarom nu zeker heel erg in twijfel of het dus buiten wel veilig is of dat door mutaties en buiten ook onveiliger gaat worden.
De vraag is natuurlijk ook of je opa en oma wel écht voldoende afstand gehouden hebben. Ik merk bij de oudjes in ons appartementencomplex dat niet aan de afstand kunnen wennen en graag nog in je aura komen. Daarnaast zijn ze natuurlijk vaak slechthorend, waardoor ze onbewust dichterbij komen om goed te kunnen horen wat er wordt gezegd
Mijn opa en oma wonen nog zelfstandig. Ze houden opzich wel afstand maar kunnen wel eens eigenwijs doen. Maar wat ik begreep is dat de buurman de deur open deed hij zei dat er corona was en ze zijn weggegaan. Kan zijn dat ze net te dichtbij stonden. Maar die buurman had achteraf de deur niet open moeten doen want hij zat niks voor niks binnen. Maar dat wisten mijn opa en oma toen nog niet pas toen hij de deur open deed. Dus slimme actie zeker niet... De buurman ligt al aan de beademing.
Maar meer dat ik denk als het dan wel mogelijk is in de buitenlucht hebben we wel een probleem dan zal er veel juist weer dicht moeten.