Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 15:37

Prik 1 beviel mij toch beter pff

Gaat inmiddels wel weer redelijk maar heb bijna geen energie! Wel eetlust en heb net ook kunnen koken alvast voor vanavond maar moest nu wel weer even gaan zitten. Gelukkig geen koorts erbij dat scheelt! En ook geen hoofdpijn dat had ik de vorige keer wel. Ga zo lekker een bad nemen en dan nog even in bed liggen denk ik

Vayo

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 15:55

2 uur geleden prik 2 gehad. Prik 1 bleek dus verkeerd gezet te zijn!! Ik vond al dat ze erg hoog prikte. Het was echt ter hoogte van de schouderkop. Het prikken voelde ik behoorlijk en het inspuiten ook. Tintelende hand en direct na het inspuiten een stijf gevoel. Ik heb 2 dagen het gevoel van een slijmbeursontsteking gehad en zelfs een nacht wakker gelegen.
Nu vroegen ze dus of ik last heb gehad. Toen ik dit aangaf en liet zien waar ze toen geprikt hebben (had een foto toevallig) gaf ze aan dat ze echt heel veel te hoog geprikt hadden. Ik heb er gelijk bij gevraagd of ze lager willen prikken.

Nu voelde ik de naald en prik totaal niet en tot nu toe nog geen stijf gevoel. Toen was de prikplek ook direct pijnlijk en nu totaal niet. Ik vond het bij de eerste al gek dat mijn korte mouw echt heel ver naar boven moest omdat ze er niet bij kon.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 15:57

Vayo schreef:
2 uur geleden prik 2 gehad. Prik 1 bleek dus verkeerd gezet te zijn!! Ik vond al dat ze erg hoog prikte. Het was echt ter hoogte van de schouderkop. Het prikken voelde ik behoorlijk en het inspuiten ook. Tintelende hand en direct na het inspuiten een stijf gevoel. Ik heb 2 dagen het gevoel van een slijmbeursontsteking gehad en zelfs een nacht wakker gelegen.
Nu vroegen ze dus of ik last heb gehad. Toen ik dit aangaf en liet zien waar ze toen geprikt hebben (had een foto toevallig) gaf ze aan dat ze echt heel veel te hoog geprikt hadden. Ik heb er gelijk bij gevraagd of ze lager willen prikken.

Nu voelde ik de naald en prik totaal niet en tot nu toe nog geen stijf gevoel. Toen was de prikplek ook direct pijnlijk en nu totaal niet. Ik vond het bij de eerste al gek dat mijn korte mouw echt heel ver naar boven moest omdat ze er niet bij kon.

Oei dit had ik de eerste keer met de hepatitis prik! Voelde het erin gaan en was echt heel pijnlijk. En inderdaad daarna tintelende handen en direct een stijf gevoel was absoluut niet prettig.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 16:02

Ik zag er deze keer best een beetje tegenop. Maar deze prik was een verademing haha. Hopelijk voel jij je ook weer snel oké!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:09

Inmiddels weer beter *\o/*

Voel me weer prima! De vorige keer begon de hoofdpijn pas op dag 3 en heeft best lang aangehouden.

Dus liever maar 1 nachtje en dag misselijk dan een week hoofdpijn. Ik lig in ieder geval niet meer in bed maar doe vandaag nog wel een beetje rustig aan zodat ik woensdag als ik weer naar stage moet top fit ben.

Vermoeidheid was gisteren wel weg en heb ik geen last meer van gehad.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 14:28

Fijn! Gisterenavond wat misselijk en hoofdpijn. Nu nog alleen hoofdpijn, maar gewoon gaan werken. Wel moe, maar dat ben ik al langer.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:52

Vayo schreef:
Fijn! Gisterenavond wat misselijk en hoofdpijn. Nu nog alleen hoofdpijn, maar gewoon gaan werken. Wel moe, maar dat ben ik al langer.

Hoofdpijn begint bij mij net als de vorige keer vandaag maar daar kan ik wel mee doorlopen. Weer net als de vorige keer het idee dat ik een voorhoofdsholteontsteking heb en mijn holten zeer doen. Hoop alleen niet dat het weer een week doorzet de week duurt dan aardig lang.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:15

Polly schreef:
Ik ben vorige week zaterdag gevaccineerd, dagje stijve arm gehad daarna niks meer.
Gister behoorlijk koud gehad toen we buiten op het werk iemand moesten helpen en nu voel ik die arm weer :?

Ik vertelde dit vanmorgen op mijn werk en mijn collega die gelijk met mij gevaccineerd is had precies hetzelfde gisteren!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:52

Ik voel de pijn in mijn arm ook weer terugkomen vandaag.. Kan ook komen omdat de paarden niet zo voorzichtig waren vandaag :') en de opening van het weiland nogal strak dichtzat.

De pijn aan mijn hoofd wat ik de vorige keer had lijkt er nu niet zo te zijn. Daar ben ik echt heel blij mee!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:57

Gister de tweede prik gehad en weer veel pijn aan mijn arm.
En enorm moe maar ook bijzonder slecht geslapen dankzij de 1,5YO hier :+Dus dat kan er ook mee te maken hebben.

Ik had wel gevraagd van langzaam spuiten en tijdens het kwartier wachten ook veel bewogen, maar heeft niet mogen baten helaas. :7

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:17

Is er al iemand geënt meer AstraZeneca? Ik moet morgen voor mijn eerste inenting en vind het enigszins spannend vooral omdat ik in mijn dienst geënt word en donderdag ook een hele drukke dienst heb

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 20:01

Geen ervaring met AZ Sjong, maar ik wil je wel succes wensen.

Ik heb weer hoofdpijn nu en wat misselijk. Ook enorm moe. Morgen weer werken.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:13

Ik had een mail gekregen van mijn werkgever dat ik een afspraak kon gaan maken. Halfuur in de wacht gestaan om te horen te krijgen dat ik moet wachten op de brief :+

Voor mij zal het ook de az worden, dus blijf hier nog even meelezen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:25

Mag vrijdag de 2e ophalen nadat die vorige week was afgezegd ivm code rood. Ik hoor gelukkig wat positievere berichten van de mensen die wel last hebben gehad dus hoop echt dat het bij mij nu mee gaat vallen.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:10

Kimbers schreef:
Ik had een mail gekregen van mijn werkgever dat ik een afspraak kon gaan maken. Halfuur in de wacht gestaan om te horen te krijgen dat ik moet wachten op de brief :+

Voor mij zal het ook de az worden, dus blijf hier nog even meelezen.

Ik heb ook alleen een mail. Ik heb zelfs nog gevraagd of ik hem online kon meenemen ( op mijn telefoon) dat was geen probleem

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:12

Online meenemen is geen probleem inderdaad, maar ik kon geen afspraak maken zonder de brief.
Ik vraag het nog even na bij mijn werkgever want in de mail en de bijlagen staat hier niets over.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:18

Ze hebben hier niet eens gekeken naar de brief van mijn werkgever :+

Wel gevraagd aan de telefoon maar heb toen alleen maar ja gezegd. Vond dat wel bijzonder achteraf.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:23

Kimbers schreef:
Online meenemen is geen probleem inderdaad, maar ik kon geen afspraak maken zonder de brief.
Ik vraag het nog even na bij mijn werkgever want in de mail en de bijlagen staat hier niets over.

Je moet aan de telefoon ook wel zeggen dat je die brief hebt gehad... je hebt toch een mail? Dat is hetzelfde.
Jij bent gewoon te eerlijk :P

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:29

Ik had gezegd dat ik een mail had gehad hoor, ze zei een of andere code nodig te hebben die alleen in de brief stond. Maar als ik de enige ben die een code nodig schijnt te hebben dan is het wel een beetje een raar verhaal :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 22:36

Zebrastreep schreef:
Ze hebben hier niet eens gekeken naar de brief van mijn werkgever :+

Wel gevraagd aan de telefoon maar heb toen alleen maar ja gezegd. Vond dat wel bijzonder achteraf.

Hier ook. Ik heb mijn gezondheidsverklaring, brief van werkgever én bevestiging van de afspraak niet hoeven laten zien.

Bij de tweede vaccinatie mijn vorige gezondheidsverklaring mee. Vroegen ze of ik de tweede verklaring had ingevuld. Ik aangegeven dat ik dat niet gedaan had, maar er niks veranderd was. Ik moest hem toch invullen. Prima. Ingevuld en vervolgens ook niet hoeven laten zien :+

Vanmiddag weer iemand gesproken die ook verkeerd geprikt is. Net als mij veel te hoog. Ze zag al op tegen de tweede en zou vragen lager te prikken.Ik vind dat toch bijzonder. Er zit bijna 10cm verschil tussen de plaats van de eerste injectie en de tweede.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:38

Huh bij mij hebben ze niet naar een code gevraagd. Zit ook niet in de mail. Ik weet dat iig 3 andere collega's ook een afspraak hebben een die hebben ook geen brief alleen de mail.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:42

Sjong schreef:
Huh bij mij hebben ze niet naar een code gevraagd. Zit ook niet in de mail. Ik weet dat iig 3 andere collega's ook een afspraak hebben een die hebben ook geen brief alleen de mail.

Zelfs die mail hoefde ik niet te laten zien :') Maar ik denk toen mijn ID-kaart werd gecontroleerd er dan in het systeem staat dat ik een afspraak heb gemaakt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 22:49

Dat denk ik ook. Maar je had net zo goed iemand kunnen zijn die niet werkt en brutaal gebeld had en gelogen had dat je een brief had. Ze hebben bij mij dus ook niet gecheckt of ik daadwerkelijk een brief had van de werkgever.

Ze hebben alleen om mijn ID gevraagd en BSN en ID nr genoteerd in het systeem.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 23:21

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 00:20

Slordig hoor, dat slechte prikken. Met goede instructie zou dit toch niet moeten kunnen gebeuren. Als je zo hoog prikt kom je in een erg gevoelig gebied. Het moet toch behoorlijk intra-musculair zo'n prik, is flinke naald :7 of ze prikken je met een te dikke naald? Officieel moet je kijken hoe de musculatuur van je patient is en daar de naald op afstemmen, als je erg dun bent of weinig bespiering hebt moet je je plek van vaccineren wat aanpassen en/of je naald eveneens. Moet je zo kunnen voelen. Dus is gewoon of te weinig ervaring of weinig invoelend vermogen van degene die prikt...