Shampoobar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 19:59

1 van happy soaps geprobeerd..werkt goed maar droog haar en niet 100% bio/ zonder schadelijke stoffen
Nu die van werf...afwachten hoe dat gaat. Dat met appelazijn ga ik proberen want het is droog...niet normaal

En ben nog wat zoekende hoe ze opbergen dat ze goed drogen..
misschien toch een netje.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 20:19

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 20:37

Ik vind zo'n netje juist totaal niet fijn. Blijft veel te lang vochtig, zeep blijft zo ook lang nat.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 21:40

Ik heb ze op een pannenonderzetter liggen, werkt prima.

Momenteel ben ik mijn shampoo en conditioner uit fles aan het opmaken en het grootste verschil wat ik merk is dat mijn haar ZO zacht is met die conditioner dat ik er de dag na het wassen niks mee kan. Vreselijk. En dat het me opvalt hoeveel rotzooi er in de afvoer beland :=
Dus nog even doorbijten en dan weer naar de bars, weggooien is ook zo zonde :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 00:21

Ik wil juist zacht haar :)

Maar hoe bedoel je de rotzooi die in afvoer beland? Qua sop bedoel je?

Ik heb van die rubberen was sponsjes waar ik ze nu op heb gelegd, maar ik vind het nog vrij snel gaan.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:30

Zo zacht en glad dat je er niks mee kan, dat wil je niet kan ik je vertellen :+

Ik heb het idee dat ik met shampoo flessen veel meer gebruik dan met een bar en er dus daardoor meer in het riool komt.

Naast die pannenonderzetter gebruik ik op andere plaatsen loofa zeepkussentjes. Dat is een natuurlijk product.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:15

Ik heb heel dik, krullend kroes haar, dus ben al eeuwen bezig met temmen. Hadden vroeger een kapsalon en heb echt alles er wel op in en tussen gehad.
Maar inmiddels wordt het iets dunner en heb ik het geaccepteerd. Maar ik ben dus echt blij als het zacht en slap wil zijn, hahaha

Maar iedereen heeft zijn eigen ding. Ik doe er verder ook niks mee. Als je wilt fohnen ofzo, is het weer anders.

Oke, ik heb wat moeite met de manier van schuimen. Gebruikte in principe geen dikke klodders shampoo, maar je voelt toch meer iets in je handen ofzo.

Er komt sws minder rotzooi in het riool als het goed is door de ingredienten zelf al.

Wij zitten in de verbouwing en straks wil ik leuke dingetjes ervoor. Vraag me alleen af hoeveel ik er wel niet nodig heb; shampoo voor mezelf en conditioner, shampoo voor man, lijf en gezicht. En dan alles uit elkaar houden. Ik denk dat ik van die prikkertjes met vlaggetjes moet kopen, is het niet voor mij, dan 100% wel voor mijn man.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:32

superpony schreef:
Ik heb heel dik, krullend kroes haar, dus ben al eeuwen bezig met temmen. Hadden vroeger een kapsalon en heb echt alles er wel op in en tussen gehad.
Maar inmiddels wordt het iets dunner en heb ik het geaccepteerd. Maar ik ben dus echt blij als het zacht en slap wil zijn, hahaha

Maar iedereen heeft zijn eigen ding. Ik doe er verder ook niks mee. Als je wilt fohnen ofzo, is het weer anders.

Oke, ik heb wat moeite met de manier van schuimen. Gebruikte in principe geen dikke klodders shampoo, maar je voelt toch meer iets in je handen ofzo.

Er komt sws minder rotzooi in het riool als het goed is door de ingredienten zelf al.

Wij zitten in de verbouwing en straks wil ik leuke dingetjes ervoor. Vraag me alleen af hoeveel ik er wel niet nodig heb; shampoo voor mezelf en conditioner, shampoo voor man, lijf en gezicht. En dan alles uit elkaar houden. Ik denk dat ik van die prikkertjes met vlaggetjes moet kopen, is het niet voor mij, dan 100% wel voor mijn man.

Ik heb mijn bars in blikjes en daarop heb ik met een labeltang stickers gemaakt met wat er in het blik zit. Werkt ideaal.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:44

yvje86 schreef:
superpony schreef:

Ik heb mijn bars in blikjes en daarop heb ik met een labeltang stickers gemaakt met wat er in het blik zit. Werkt ideaal.

Ow, handig. Ik heb die blikjes gezien, maar was bang dat ze daar in vocht blijven liggen en sneller smelten.
Dat had ik in een gewoon zeepdoosje. Maar zoals ik het nu heb, vind ik het alsnog wel hard gaan. Ondanks dat ze droog zijn naar mijn idee.

Maar eerlijk; Zwitsal gaat veel sneller dan shampoo bars.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 16:13

Ik heb ook 1 blikje, maar daar gaat na het douchen het deksel er af, anders wordt het een plakbende.

Overigens heb ik meerdere gewone shampoos staan en ook badschuim, niet 1 is zonder SLS, ook dure merken hebben dit als ingrediënt. Geen idee wat er in mijn shampoobar zit. Niet naar gekeken toen ik de verpakking open maakte.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 16:28

Voor de gene die last hebben van heel droog haar, ik weet dat vegan shampoo's beter 1x in de twee weken gebruikt kan worden gezien het blijkbaar je hoofd heel erg uitdroogt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:19

thirteenn schreef:
Voor de gene die last hebben van heel droog haar, ik weet dat vegan shampoo's beter 1x in de twee weken gebruikt kan worden gezien het blijkbaar je hoofd heel erg uitdroogt.

Volgens mij is het oa de sls die uit droogt. Dacht ik ?!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 22:35

Ik heb mijn bars op zo'n bamboo plankje liggen, werkt goed, ik haal het alleen wel steeds uit de douche om te drogen en zodat hij niet opgaat door steeds water erover als mijn vriend doucht.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 22:51

Ik heb ze op zoiets en dat werkt voor mij prima. Uit ervaring weet ik dat ik meestal het geen pak wat het snelst/makkelijkst voor het grijpen ligt dus blikjes etc word hem niet.
Afbeelding
Gewoon ouderwetse zeephouder dus.

Maar deze vind ik stiekem ook heel leuk!
Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 23:27

thirteenn schreef:

Waar is dat op gebaseerd? Er zijn 1001 vegan shampoos ook. :+

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:43

MarlindeRooz schreef:
thirteenn schreef:

Waar is dat op gebaseerd? Er zijn 1001 vegan shampoos ook. :+

Dat vertelde de kapper. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:48

Nou dan zou ik een andere kapper zoeken. Wat een onzin.

De meeste shampoos zijn tegenwoordig vegan en die drogen echt je hoofd niet uit. En ik kan het weten want ik krijg overal jeuk en droge huid van en ik gebruik al 6 jaar vegan shampoos. _O-

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:24

Ik ben geboren in een kapsalon en jaren kapster geweest, maar kan nergens ook maar enkele info vinden dat dat zo zou zijn.
Wat ik wel weet is dat veel kappers nogal graag hun producten verkopen als de beste en een inkomsten verlies zien waar mensen elders hun spullen kopen.

Maar vegan zegt helemaal niks over de kwaliteit of wat het met je haar en hoofdhuid doet, want ook daarin heb je soorten natuurlijk. Zoals bij alles, kan je reageren op een vegan product en op 100 andere niet.

Ik werkte van jongs af aan in de salon en nooit problemen. Ik heb een periode bij een grote, luxem salon hun uit de brand geholpen en zij vulden dure flessen bij met goedkope rotzooi. Ik zat tot mn ellebogen onder de uitslag.
Maar voor de problemen en bij klagende klanten werd juist weer een ander duur middeltje aangesmeerd. En altijd; Begin als een dame haar haar nat is, want dan zijn ze kwetsbaar.

Als morgen alle kappers alleen vegan verkopen, is dat weer het beste.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 14:12

Ja precies. Daarom ging ik dus nooit naar kappers toe want het is enorm duur en ze gebruiken vaak zooi. Ben afgelopen maandag voor het eerst naar een krullenkapper geweest. Ten eerste is mijn haar echt enorm mooi en fijn geknipt. Daarbij gaf ze super goed advies. Ze adviseerde om eerst mijn eigen producten te gebruiken en op te maken. Toen ik er thuis achter kwam dat die niet goed werkten heb ik via whatsapp overlegd en 1 product daar gekocht. In plaats van de 4 producten die ze me had kunnen aansmeren. Maar ze zei "ik ben niet zo van dat enorme verkopen, kijk eerst thuis maar".

Kreeg ook haar 06-nummer voor vragen en ze appte direct een hele hoop tips en een foto van de gebruikte producten door.

Maar ja, ze is ook volgeboekt tot eind augustus dus dat zegt genoeg. :))

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:54

Maar zelfs dat is een hype hoor.

Mijn moeder werd kapster toen ze 15 werd, dus in 1958 zo een beetje.

Ik heb krullen en ze knipte mijn hele leven al mijn krullen zoals ze nu doen en duur en speciaal verkopen alsof ze iets bijzonders doen.
Ook knipte zij altijd al veel kapsels droog omdat je dan heel goed ziet hoe haar valt bijv.

En dan kwam snijden weer in en dan met tig scharen. En geloof me, ik heb mn moeder echt elk kapsel zien creëren met een enkele goede schaar.

Ik heb bij een kapper kort gewerkt die een hele show bouwt om het werk. Resultaat van kapsel, redelijk hetzelfde. Maar de klant met geld is bevredigd, want krijgt veel aandacht en gedoe waar je echt flink voor betaald.

Toen kwam er een heke goedkope zaak bij ons iets verderop. Knippen voor 10 gulden en iedereen dacht dat het slecht was. Maar het was gewoon vooral, geen service, Jas op schoot, geen bladen, niet een uur banketstaaf, geen koffie, zitten, knippen en klaar. Maar knippen zelf werd niet slechter.
Alleen doet het heel veel met het mens en zijn gevoel van behandeling.

Ik kreeg zoveel dames binnen die een uur in ene blad willen bladeren, een uur willen overleggen om vervolgens elke 2 maanden er 1 cm af te mogen knippen. A) dat kost ons geld, B) prima, kom jij elke 2 maanden terug voor 1cm. Ik ga er niet meer af halen en je om kletsen tot iets anders. Maar ze willen toch die hele ervaring.

Ik gebruikte de wax en gels etc die we verkochten voor na het knippen en als mensen dat wilden, konden ze zo een potje kopen. Soms kwamen ze een paar dagen later terug dat het fijn spul was. Ja, ik gebruik geen rotzooi. Maar smeer het ook niet aan.

Er zijn salons die zich aan 1 merk binden en die zijn dan vrij beperkt. Maar wil je iedereen tevreden houden en ook vegan producten, shampoo bars etc, kan je het jezelf best moeilijk maken. Als je vaste omzet hebt uit verkoop, wil je natuurlijk je eigen spullen verkopen. Logisch dat je niet vrolijk wordt van steeds nieuwe spullen of waar mensen mee komen.
Maar het is een kwestie van tijd. Waar vraag is, komt altijd meer aanbod.

Kapsalons hebben echt bergen afval, ook erg veel plastic en chemisch, dus best goed als dat iets bewuster wordt allemaal.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:28

Ik heb een hekel aan de kapper! Dat is niets persoonlijks naar de kapper toe (heb toch meestal iedere keer een andere kapsalon) maar dat gefrut aan mijn haar: verschrikkelijk!

Tegenwoordig maak ik een afspraak voor alléén knippen, ik was thuis van te voren mijn haar wel. Dan hoeft de kapper echt alléén te knippen en klaar. (Dit lijken de meeste kappers dus echt niet leuk te vinden.... Maar ik ga niet betalen voor iets wat ik thuis óók kan doen en wat ik het meest verschrikkelijke aan het hele kappersbezoek vind.)

Ik ga ook gemiddeld maar één keer per jaar naar de kapper. Meestal om de 10 maanden ofzo. Vorig jaar had ik een slechte kapper, die had iets van 5cm méér van mijn haar afgeknipt dan dat ik had aangegeven. Resultaat: behoorlijk te kort haar... die knipbeurt was vorig jaar maart, vlak voor de lockdown.

Het is ondertussen halve april 1 jaar later en ik denk volgende maand eens naar de kapper te gaan.

Ik koop ook nooit producten bij een kapper.. gebruik gewoon shampoo van de supermarkt of bij de Action vandaan.

Wil binnenkort eens aan een shampoobar beginnen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:44

Ik heb ook nooit begrepen waarom met een geknakte nek in een wasbak liggen om zo iemand je haar te laten wassen bij de ultieme kapperservaring hoort.

Ik ben net aan de Happy Soaps houtskool begonnen. De geur is niet echt lekker, maar na het wassen ruik ik het niet meer. En het wast goed.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:47

Ja natuurlijk is het een beetje een hype superpony. Maar voor veel mensen met echt afrohaar een hele uitkomst. Normale kappers weten 9/10 keer niet hoe ze met afrohaar om moeten gaan helaas. Ken verhalen van mensen die terug kwamen met de meest vreselijke kapsels. :j

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:00

Afgelopen donderdag is er een aflevering geweest van de keuringsdienst van waarde over waarom drogisterijen zo vaak met 1+1 gratis kunnen stunten.
Kort gezegd omdat vloeibare zeep en shampoo voor 80% uit water bestaat en de inhoud vaak maar 35cent of minder kost.
Dus ook vanuit je portemonnee kun je blijkbaar beter kiezen voor bars, naast de milieu aspecten.

Bekijk Keuringsdienst van Waarde: 1+1 op https://www.npostart.nl/KN_1725007

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 01:43

mvdende, maar dan moet je alsnog oppassen. Wij hadden alle prijzen los, dus niet wassen, betaal je niet voor wassen. Maar ik heb bij zaken gewerkt waar het gewoon standaard prijs was en of je het dan wel of niet wilt, je betaald gewoon.

Heel vroeger hadden we verschil in coupe knippen en puntjes knippen. Maar dan ben je dief van eigen portemonne en er is heel veel verandert door de jaren heen.

Zo was droogshampoo echt van voor mijn tijd en vonden we smerig als mensen dat nog gebruikte. Maar nu is het weer nieuw en best veel gebruikt.

MarlindeRooz, er zit een groot verschil in Afro/kroes haar en krullen knippen wat zo "in" is.
Ik heb Europees kroeshaar, mega krullen bos en dat kon mijn moeder als de beste knippen. Afro/kroes hair kunnen wij beiden in principe helemaal niet. Is ook echt een aparte opleiding.

Omgekeerd zijn zij vaak echt hele goede kappers en hebben voor krullen ook hele goede trucjes en middeltjes.

zTammyy, maar dat is bij alle shampoo in fles. Ook als je een duurdere koopt. Het kan iets geconcentreerder zijn, maar mensen wassen op het effect van schuimen. Niet op wat goed is, wat nodig is etc.

En drogisten kunnen met bijna al hun producten stunten, dus dat ligt niet alleen daar aan.
Het was ook dat alles in Dld vaak veel goedkoper is in de drogist, maar dat ze daar minder stunten.