Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mystic_Dawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:30

Hoi, ik meld me ook even! Het is allemaal zo herkenbaar... ik zit in het derde jaar van m'n studie, maar vanwege een bestuursjaar doe ik sowieso vier jaar over mijn bachelor, en daar heb ik ook mede voor gekozen vanwege corona. Had ik hier niet voor gekozen dan had ik nu moeten beginnen aan mijn stage, maar ik wil nu nog geen stage lopen want dat lijkt me online dus echt heel moeilijk... Mijn motivatie is echt de grond in gezakt op het moment, vooral na tien dagen quarantaine in mijn studentenkamer van ongeveer 8-10 vierkante meter. Het enige goede wat daaruit is gekomen is dat ik mijn scriptiedeadline van vandaag op tijd heb gehaald, ik moest iets doen tijdens de quarantaine.

Ik heb het ook echt heel zwaar met mensen die 'judgen' over onze situatie. Ik heb dus net recentelijk corona gehad (huisgenootje heeft het op de uni opgelopen op de laatste dag dat er nog onderwijs gegeven mocht worden), maar ik doe het dus allemaal niet voor mezelf, want ik heb geluk gehad en ben er nu weer helemaal bovenop. Ik kan daar zo boos van worden, als mensen het aan het bagatelliseren zijn; juist op onze leeftijd is contact maken zo belangrijk en nuttig, en dat heeft corona ons ontnomen; terwijl de meesten van ons er niet eens echt ziek van zouden worden. Hoe durf je jongeren dan nog egoïstisch te noemen... sorry hoor
(begrijp me hieruit niet verkeerd, ik ben absoluut niet tegen de regels en hou me er ook aan, maar het moest er even uit)

en uiteraard dikke coronaproof knuffel naar iedereen :(:)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:47

xCODA schreef:
Pabie schreef:
Waar woon je?
Want in principe is in Nederland alle fysieke educatie tot en met 19 januari geschrapt en zou ik uitgaan van online

In Nederland, maar bij ons is de campus nog wel open voor sommige dingen waaronder sommige tentamens, labbezoeken etc. Maar of mijn tentamen daar dus bij hoort, geen idee... :')

Ga maar uit van online, al zou het al in je rooster moeten staan. Maargoed, ze lopen nog wel eens achter :+

Mystic_Dawn, ook het bagatelliseren van de gevolgen van Corona voor onze generatie vind ik naar. Mijn schoonzus is ook ziek geweest, een lichte verkoudheid en gelukkig geen ernstige klachten. Maar ze is wel dik een maand uit de running geweest. Nee, over het algemeen gaan 'wij' er niet dood aan, maar het kan nog steeds levenslange gevolgen hebben voor onze gezondheid.

Mystic_Dawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:35

Eelmo het is inderdaad geen griepje en ook zeker geen pretje om te hebben, ik heb het niet zo goed verwoord maar bedoel eigenlijk dat de risico's voor ons wel minder groot zijn. Betekent uiteraard niet dat ze er niet zijn, want je kan er flink ziek van zijn en inderdaad ook dingen aan overhouden. Iedereen in mijn omgeving die corona gehad heeft is er van opgeknapt en ik ken zelf geen mensen die er dingen aan overgehouden hebben. Ik zie het dus misschien ook minder, en toen ik zelf mijn testuitslag kreeg schrok ik best wel en heb ik het voor mezelf misschien wel gebagatelliseerd omdat het best schrikken was. Niet zo slim van mijn kant uit dus. Zat er net ook even helemaal doorheen -O-
Ik hoop wel dat je schoonzus weer helemaal de oude is geworden.

Lisa_22

Re: Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:53

Bedankt voor het fijne welkom!

@Ninaphilo, goeie tip van het echt inplannen van de wandeling! Ik heb hem voor morgen ingepland direct na mijn colleges en heb vandaag 10 minuutjes naar de supermarkt gelopen. Wat ontzettend fijn en opluchting is het dat degene die het afstuderen regelt zo begripvol is. Lekker even die druk loslaten!

@xCODA wat vervelend die stress door je tentamen inschrijving, gelukkig is het nu geregeld! Lijkt me ook lastig als je nog niet veel mensen kent op de opleiding, worden er wel kennismakingsmomenten georganiseerd?

@Mystic_Dawn fijn dat je je scriptiedeadline hebt gehaald en dat je niet al te veel klachten hebt gehad van het virus.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:31

Super Lisa!! Lekker van genieten!
Zeker, voelt nu al helemaal niet meer als 'falen' maar juist als een top keuze. Ik ben helemaal tevreden. :D

Een vriend van mij van de opleiding die ook geen stage kan vinden en daarbij ook nog persoonlijk in de knoop zit neigt nu ook naar half jaar later afstuderen. Ik voelde dit al aankomen en help hem nu, ik hoop dat hij zelf ook een goede keuze voor zichzelf kan maken.
En de afstudeerhandleiding voor afstudeerders voor dit jaar had eigenlijk al eind oktober af had moeten zijn, is pas vandaag gestuurd door de docent. En wij studenten krijgen al op onze kop als we iets 1 uur (of nee, 1 minuut) te laat inleveren :+ . Gelukkig heb ik hem pas weer in september nodig, niet mijn probleem.

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:17

Eelmo schreef:
Ga maar uit van online, al zou het al in je rooster moeten staan. Maargoed, ze lopen nog wel eens achter :+

Net een mail gehad, het tentamen is op de campus.. :+

Ik weet nog niet zeker of ik dit tentamen mag maken, maaaar voor zover ik weet mag ik 1 vak laten vallen. Aangezien dit vak echt zo enorm naar was, wordt het dus waarschijnlijk ook dit vak dat ik laat vallen... 8)7 Had alleen toch wel gehoopt dat ik op zijn minst kon kijken of er een voldoende uit te halen viel...

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:20

@ninaphilo Yes ga ik doen! Super fijn dat het al helemaal als de goede keuze voelt en dat je met jouw ervaring ook een vriend kan helpen!
Hahaha zo herkenbaar van dat laat communiceren, gelukkig inderdaad niet meer jouw probleem :D

@xCODA je kan altijd het tentamen gewoon proberen te maken en hopen dat het mee zit! En anders is het misschien een fijn gevoel dat je het vak kan laten vallen als het resultaat tegenvalt?

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:38

Lisa_22 schreef:
@xCODA je kan altijd het tentamen gewoon proberen te maken en hopen dat het mee zit! En anders is het misschien een fijn gevoel dat je het vak kan laten vallen als het resultaat tegenvalt?

Ja ik moet eerst toestemming krijgen om het tentamen te mogen maken... en aangezien de opdrachten dus al niet geweldig gingen ben ik benieuwd... :')

Nouja, ik lig er niet zo wakker van. Heb er voor in de plek sowieso een vak gekozen waarbij er geen schriftelijk tentamen is... _/-\o_

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:43

xCODA schreef:
Lisa_22 schreef:

Ja ik moet eerst toestemming krijgen om het tentamen te mogen maken... en aangezien de opdrachten dus al niet geweldig gingen ben ik benieuwd... :')

Nouja, ik lig er niet zo wakker van. Heb er voor in de plek sowieso een vak gekozen waarbij er geen schriftelijk tentamen is... _/-\o_

Ahh vandaar, fijn dat je er in ieder geval niet wakker van ligt! Haha zo’n vak is altijd fijn erbij :D

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:54

xCODA schreef:
Eelmo schreef:

Net een mail gehad, het tentamen is op de campus.. :+

Ik weet nog niet zeker of ik dit tentamen mag maken, maaaar voor zover ik weet mag ik 1 vak laten vallen. Aangezien dit vak echt zo enorm naar was, wordt het dus waarschijnlijk ook dit vak dat ik laat vallen... 8)7 Had alleen toch wel gehoopt dat ik op zijn minst kon kijken of er een voldoende uit te halen viel...

Dan zullen jullie een van de uitzonderingen zijn :')

Mystic, ik bedoelde het niet gemeen ofzo hoor! Meer aanhakend op jouw opmerking over bagatelliseren :) Schoonzus is inmiddels weer helemaal de oude hoor! Maar bedoelde meer: het is fijn dat over het algemeen genomen jongeren niet dood gaan aan Corona, maar de (langslepende) gevolgen van de ziekte zijn ook niet grappig. Je zal er maar staan als 20 jarige met compleet verklote longen voor de rest van je leven.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:56

Nou, ik zie hier tentamens op de campus vaker voorbij komen bij bokkers :') Like we mogen geen onderwijs op de campus volgen, tenzij praktijk, maar gewone, niet praktijkgerichte studies mogen wel tentamens op locatie geven? :')

Mijn motivatie om mijn best te doen is echt weg geloof ik. Ik kan me echt niet focussen en we lopen echt achter met het project, doet ook niet zo heel veel goeds voor mijn motivatie..

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:03

CODA en ik studeren hetzelfde (met een paar jaar verschil), en voor zover ik weet komen alleen de 1e jaars nog op de campus voor tentamens e.d. Praktica uitgezonderd. Dus uitzondering :)

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:06

Eelmo schreef:
CODA en ik studeren hetzelfde (met een paar jaar verschil), en voor zover ik weet komen alleen de 1e jaars nog op de campus voor tentamens e.d. Praktica uitgezonderd. Dus uitzondering :)

Dat zou best kunnen, bij ons mochten de 1e jaars als enige vaak naar de campus toe, maar geen tentamens op locatie ofzo. Maar nu mogen we helemaal niet meer op locatie komen en nog steeds geen tentamens op locatie :+

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:40

Kairos schreef:
Eelmo schreef:

Dat zou best kunnen, bij ons mochten de 1e jaars als enige vaak naar de campus toe, maar geen tentamens op locatie ofzo. Maar nu mogen we helemaal niet meer op locatie komen en nog steeds geen tentamens op locatie :+

Er werd bij ons wel gemeld dat alleen de tentamens die al gepland waren op de campus, mochten doorgaan op de campus. Wanneer er vanaf het begin al duidelijk was dat ze nog niet wisten waar het zou plaats vinden, dan moet het online plaats vinden.

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 00:48

Hoe gaat het met jullie nu de lockdown wordt verlengd?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 00:51

Ja hier dus in België ook gehoord dat hij verlengd tot en met 1 maart. Ik vind het ergens echt heel k*t. Dat betekent dat ik mijn bachelorproef voor een groot deel dus ook in lockdown moet gaan maken, wat voor een documentaire echt niet handig is.

Morgen heb ik mijn laatste examen en eergisteren had ik mondeling, wat gelukkig heel goed ging.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 01:13

Lisa_22 schreef:
Hoe gaat het met jullie nu de lockdown wordt verlengd?

Mijn motivatie voor school daalt met de minuut. Afgelopen lesperiode had ik nog wel een soort van logisch ritme. Dus optijd naar bed, optijd opstaan ontbijt, laptop opstarten, kopje thee pakken en teams opstarten, lessen volgen en opdrachten maken. Nu kom ik een paar minuten voor de start mijn bed uit en ga op de bank liggen met mijn laptop op schoot. Als ik helemaal geen zin heb om mijn bed uit te kopen volg ik de les via mijn telefoon

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 01:51

vandaag tentamen gehad waarvoor ik tot nu toe en 2 en 4 heb gehaald. Weet nu al dat ik op de makkelijkste vraag bijna alle punten/alle punten heb laten liggen omdat ik nogal blond ben geweest

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:10

@Calipsolover Dat is voor een documentaire minder handig inderdaad, heel veel succes! Fijn dat je mondeling goed ging! Hoe ging je laatste tentamen?
@LiannePutzhy vervelend dat je motivatie steeds minder wordt, maar wel heel herkenbaar. Zou het helpen om voor je lessen een rondje buiten te wandelen?
@f4bjheu balen van het tentamen! Hopelijk scoor je wat punten op de andere vragen.

Ik heb van mijn stagebegeleider te horen gekregen dat er nog best wel wat fysieke dingen mogelijk zijn als ik in februari start dus dat is heel fijn. Ik heb wel steeds minder motivatie om te leren, maar heb nog 1 tentamen (naast nog een aantal deadlines) dus ik hoop dat ik deze week de motivatie kan opbrengen om ervoor te leren.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 11:38

Sorry, ik moet even een klaagpost van me afschrijven. Hier is het even behoorlijk küt. Mijn examens beginnen maandag en mijn vriend heeft het afgelopen zaterdag uitgemaakt. Daardoor kan ik me moeilijk concentreren en heb ik constant afleiding nodig. In februari heb ik 4 weken vakantie, ik zou eigenlijk met mijn vriend op vakantie gaan (in eigenland en coronasafe) en de rest van de tijd in de bergen doorbrengen maar dat is nu dus gecanceld. Ik kan niet terug naar Nederland naar mijn familie vanwege de coronamaatregelen, en de meeste mensen uit mijn sociale kring kende ik via hem.
Omdat ik niet 4 weken op mijn kamer kan doorbrengen in deze situatie zonder gek te worden, ben ik op zoek gegaan naar een stage op de uni in het lab, maar door de coronamaatregelen moeten zij al sommige van hun eigen mensen naar huis sturen, dus vaak zit een nieuw persoon aannemen er al helemaal niet in. Officiëel werken mag ik niet vanwege mijn verblijfsvergunning.

Ik voel me niet snel beperkt en kan vaak best goed out of the box denken wanneer het om regels gaat, maar nu voel ik me voor de verandering echt beperkt. Ik zie nu echt op tegen de vakantie en wil het liefst de tijd een jaar doorspoelen.
Ik hoop dat jullie examens beter (zijn ge)gaan. Ideeën voor een vakantieproject dat structuur en sociale interactie biedt zijn natuurlijk welkom.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:18

juliedo24 schreef:
Sorry, ik moet even een klaagpost van me afschrijven. Hier is het even behoorlijk küt. Mijn examens beginnen maandag en mijn vriend heeft het afgelopen zaterdag uitgemaakt. Daardoor kan ik me moeilijk concentreren en heb ik constant afleiding nodig. In februari heb ik 4 weken vakantie, ik zou eigenlijk met mijn vriend op vakantie gaan (in eigenland en coronasafe) en de rest van de tijd in de bergen doorbrengen maar dat is nu dus gecanceld. Ik kan niet terug naar Nederland naar mijn familie vanwege de coronamaatregelen, en de meeste mensen uit mijn sociale kring kende ik via hem.
Omdat ik niet 4 weken op mijn kamer kan doorbrengen in deze situatie zonder gek te worden, ben ik op zoek gegaan naar een stage op de uni in het lab, maar door de coronamaatregelen moeten zij al sommige van hun eigen mensen naar huis sturen, dus vaak zit een nieuw persoon aannemen er al helemaal niet in. Officiëel werken mag ik niet vanwege mijn verblijfsvergunning.

Ik voel me niet snel beperkt en kan vaak best goed out of the box denken wanneer het om regels gaat, maar nu voel ik me voor de verandering echt beperkt. Ik zie nu echt op tegen de vakantie en wil het liefst de tijd een jaar doorspoelen.
Ik hoop dat jullie examens beter (zijn ge)gaan. Ideeën voor een vakantieproject dat structuur en sociale interactie biedt zijn natuurlijk welkom.

Oh wat poedersuiker zeg, dikke knuffel.
Je mag volgens mij alleen noodzakelijk reizen, jouw geval lijkt me wel noodzakelijk, dus ik zou daar eens naar kijken. In deze periode heb je mensen om je heen nodig :(:)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 15:50

Het eerste deel van mijn tentamen ging bagger en het tweede deel ging heel goed. Nu dat deel dat echt bagger was staat maar op 1/4 van de punten dus ik denk dat ik er in totaal zeker wel door zal zijn. Nu focussen op de opstart van mijn bachelorproef en dan krijg ik eind januari mijn punten van het eerste semester, maar ik verwacht wel overal door te zijn en hopelijk ook onderscheiding te hebben, want ik wil afstuderen met onderscheiding (de lat leg ik altijd hoog :') ).

Succes Lisa! Ik duim mee.

Je hebt mijn nummer Julie, dus als het even niet meer lukt of je moet even klagen kan je me altijd bereiken :knuffel: Dikke knuffel!

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:55

Julie, wat ontzettend vervelend! Dikke digitale knuffel voor jou :knuffel:
Je zou inderdaad even kunnen kijken of je toch niet naar Nederland kan voor je vakantie! Zou je anders misschien bij een stal oid in je vakantie vrijwilligerswerk kunnen doen? Dan ben je buiten, vaak nog onder de mensen en kan je nog een beetje met paarden bezig zijn?
Nogmaals dikke knuffel en mocht je de behoefte hebben om erover te praten staat mn inbox altijd open!

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:29

@julie wat ontzettend naar. Had exact hetzelfde vorig tentamen blok, helaas daardoor ook geen tentamens gehaald. Studeren ging voor geen meter want dan ben je in je hoofd en als je daar bent dwaal je snel af. Tentamen maken zelf ging qua concentratie wel beter, die tentamenconcentratie is toch anders. Uit welk land moet je komen? Wat voor mij goed hielp qua afleiding 1. Buiten(!) wandelen met een interessante podcast (De Willem of Betrouwbare Bronnen oid) 2. Paarden 3. Contact met oude vrienden/terug grijpen op constanten, zeker die van vroeger 4. Avatar aang/korra, top gear, next in fashion etc (iig alles waar praktisch geen liefde of pda in zat. Top gear is daarin echt geweldig)
Verder; vergeet niet super lief te zijn voor jezelf! En probeer je eigen plan te trekken en niet te veel naar verschillende mensen over hem/die situatie te luisteren, wordt alleen maar verwarrend (wel praten als dingen er uit moeten of je een klankbord hebt, maar let daarin op). Ik ben nu een paar maanden verder en ga nogsteeds uitermate slecht op elke vorm van pda. Wat mij ook heel erg heeft geholpen; ik heb ‘m een brief geschreven waarin ik exact vertel wat ik voor hem voel en hoe ik naar de situatie kijk. Helpt met je eigen gevoelens te structureren + hij kan t rustig lezen. Hoop voor je dat hij iig nog enigszins normaal tegen je kan doen en geen te grote lafbek zal zijn/niet te naar tegen je zal doen. Liefde is overrated

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:43

@ Julie, wat erg! :knuffel: Ik heb geen tips voor je, maar ik zou inderdaad (als dat mogelijk is) eens kijken of dit geen uitzondering op de 'reizen-regel' is. :?

Ik heb vorige week besloten om het vak waar ik zoveel moeite mee had, te laten vallen. Vorige week maandag dus geen tentamen gehad. Heb morgen de herkansing van mijn vak van vorig blok. Als ik dat haal, dan kan ik dit jaar hopelijk de pre-master halen... :+