Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16268
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 21:49

Ik had een week lang best nog last en het is nu zelfs soms wat gevoelig.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23584
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 21:57

Mijn persoonlijke ervaring is dat ibuprofen 400 meer doet dan diclo bij problemen in de mond.
Je kaak zal wel flink stijf zijn, ik had de laatste keer ook echt ruim een week last (ze hadden ook een stukje bot weggehaald)

Eloya

Berichten: 5213
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 23:03

Ik heb geen zwelling ook niet gehad.
Ik heb eerst ibuprofen geslikt maar moest switchen voor mijn rug. Ibu leek idd wel meer voor mijn mond te doen

Ik zie ondanks de hechtingen wel 2 duidelijke gaten achterin m'n mond heb met wat zout water gespoeld voorzichtig met een spuitje en aan de rechterkant kwam wel wat vieze stinkende troep mee. Links niet. En koel het nog regelmatig.

Kaak is nog heel gevoelig en stijf inderdaad.

xJen

Berichten: 189
Geregistreerd: 18-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:19

Ik moet ook weer een afspraak gaan maken voor het verwijderen van 1 verstandskies aan de onderkant :(

MyWishMax

Berichten: 25551
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:41

Ik heb ook geen bloedprop gezien. Niet bij degene die gehecht was en niet bij de ander. Maar is gewoon genezen, terwijl ik dus niet mocht uitspuiten :=

Pijn wisselt enorm. Ik had wel wat pijn aan de wonden, maar meer aan de kaak en vooral de plek waar de opening naar holte dicht gemaakt was. Dat heeft bijna de volledige 6 weken geduurd :+ Zwelling was minimaal, terwijl ik zat mensen ken met enorme zwelling maar die maar kort pijn hadden

Maar qua pijn speelde ik wel vals, ik heb standaard hele zware pijnstilling en slik standaard ook paracetamol en ibuprofen.

Eloya

Berichten: 5213
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 23:49

Ik ben best wel klaar met de pijn XD

Spoel het elke dag uit
Maar de pijn trekt door het tandvlees ook naar de 2 naastgelegen kiezen. Voelt heel beurs nog en elke aanraking doet pijn. Je ziet 2 best wel diepe gaten achterin m'n mond. Vooral rechterkant doet pijn. Ook nare geur uit mijn mond ondanks spoelen en poetsen.

Ga morgen voor zekerheid even bellen omdat nu de kies ernaast ook pijn doet. En alles is nog stijf.

Mars

Berichten: 33315
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 00:11

Even bellen ter overleg is altijd verstandig :j

Bij mij werden naastgelegen kiezen ook gevoeliger. Vaak hebben ze tegen de buurman gehangen en dat steuntje missen ze nu dus gaan een nieuwe stand opzoeken. Dat geeft uiteraard pijn.
Veel sterkte, hopelijk heeft de TA of assisstente raad waar je iets mee kunt

xJen

Berichten: 189
Geregistreerd: 18-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 19:36

Ik heb een afspraak gemaakt… vrijdag 8 juli :n

xJen

Berichten: 189
Geregistreerd: 18-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 12:06

Nou, m’n kies is er uit hoor pfff :j

paddington

Berichten: 2476
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 18:19

En viel het mee?

xJen

Berichten: 189
Geregistreerd: 18-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 07:28

paddington schreef:
En viel het mee?


Het duurde ff want ze moesten ook gaan boren (gebeurde bij de vorige niet 8-) ), later op de dag wezen koelen en goed de pijnstillers genomen maar bijna niet geslapen afgelopen nacht en net wakker geworden met super veel zwelling en pijn :(

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23584
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 09:20

Aaah dat is balen!
Goed pijnstilling op de klok nemen dus niet wachten tot je pijn krijgt maar gewoon elke 6u paracetamol en dat tussenin overdag (dus 3x) de ibuprofen.
Sterkte!!

Iris82

Berichten: 39864
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 09:32

Ze geven bij ons in t ziekenhuis ook aan dat je voor de behandeling al dient te starten met de pcm en een ibu400 om alvast de spiegel op te bouwen.

paddington

Berichten: 2476
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 14:54

xJen schreef:
paddington schreef:
En viel het mee?


Het duurde ff want ze moesten ook gaan boren (gebeurde bij de vorige niet 8-) ), later op de dag wezen koelen en goed de pijnstillers genomen maar bijna niet geslapen afgelopen nacht en net wakker geworden met super veel zwelling en pijn :(


Vervelend zeg!
Had je wel pijn stilling mee gekregen?

Eloya

Berichten: 5213
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 23:03

Beterschap xjen! Hopelijk snel minder last

Hier is het nu sinds paar dagen okk eindelijk beter aan het worden. Pijn is minder. Kan mijn kaak weer volledig bewegen.Alleen nog wat last van knoopjes van de oplosbare hechtingen die nog niet opgelost zijn.

Ben er toch wel 2.5 week zoet mee geweest met een ontsteking/ alveolitis aan de rechter kant. Dat was echt niet fijn XD

Spoel nog wel 1x daags.

xJen

Berichten: 189
Geregistreerd: 18-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:16

Dank jullie wel! Ik zit idd aan de paracetamol en ibuprofen :j

MyWishMax

Berichten: 25551
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:35

Beterschap!

Ik kreeg geen pijnstilling mee hoor? Ook geen recept oid. Dat was hier niet normaal. Officieel ook niet van te voren al beginnen met pijnstilling.

xJen

Berichten: 189
Geregistreerd: 18-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:47

Eloya schreef:
Beterschap xjen! Hopelijk snel minder last

Hier is het nu sinds paar dagen okk eindelijk beter aan het worden. Pijn is minder. Kan mijn kaak weer volledig bewegen.Alleen nog wat last van knoopjes van de oplosbare hechtingen die nog niet opgelost zijn.

Ben er toch wel 2.5 week zoet mee geweest met een ontsteking/ alveolitis aan de rechter kant. Dat was echt niet fijn XD

Spoel nog wel 1x daags.


Ohjee!! Dat is naar zo’n ontsteking :( gelukkig gaat het weer beter met je!

Mars

Berichten: 33315
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 23:14

MyWishMax schreef:
Beterschap!

Ik kreeg geen pijnstilling mee hoor? Ook geen recept oid. Dat was hier niet normaal. Officieel ook niet van te voren al beginnen met pijnstilling.


Kreeg ik ook niet hoor, en Ibu mag ik niet gebruiken ivm wisselwerking met andere medicijnen. Dus ik deed t ook op paracetamol en dat ging gelukkig goed

MyWishMax

Berichten: 25551
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 08:17

Ik heb het geluk dat ik altijd al zware pijnstilling heb en al ibuprofen en paracetamol slik. Maar ik vind het verschil zo apart. Ex kreeg meteen recept mee voor pijnstilling, ik vroeg ernaar(want op vrijdag geholpen en ivm angst ga ik echt niet naar spoed oid) maar dat deden ze pas als je terug kwam omdat je zoveel last had en bijvoorbeeld een ontsteking. De ene krijg spullen mee om te spoelen en de ander niks. Ik heb het nooit hoeven uit te spuiten volgens de kaakchirurg.

Eigenlijk vreemd toch? En was niet dat het alleen bij mij niet nodig was, zij doen met de hele kliniek niet aan pijnstilling of spoelen enzovoorts

Iris82

Berichten: 39864
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 10:33

Nou, ik heb nog trauma's van de rijstkorrels die in de gaten van mn onderkiezen bleven zitten. Dat voelde zo beroerd. Dus om helemaal niet te spoelen daar kan ik me zo niets bij voorstellen!

Tis wel dat mn onderkiezen beiden plat lagen en met flink boren en pielen in stukken eruit kwamen en dat er daarna ook hechtingen nodig waren.

Kan me voorstellen dat wanneer ze er gewoon uitgetrokken kunnen worden en er geen hechtingen nodig zijn het gat ook makkelijker schoon blijft? Geen idee hoor, ik denk ook maar hardop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 11:04

Ik moest bij de 2 onder wel spoelen, boven niet geloof ik. Kreeg bij de eerste 3 geen pijnstilling, bij de laatste wel. 1 van die 3 was bij een tandarts, 2 bij een andere kaakchirurg die achteraf gezien erg onprettig bekend stond. Toen ik een ontsteking had mocht ik ook niet eens ernaar laten kijken, ze zeiden aan de telefoon gewoon "dat kan gebeuren" en legden op. De tweede kaakchirurg was veel rustiger, legde meer uit en hield er rekening mee dat ik heel erg veel verdoving nodig heb. Die eerste vond gewoon dat ik niks kon voelen maar ik voelde alles.

paddington

Berichten: 2476
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 11:14

Spoelen werd bij mij altijd aangeraden maar pas na 24 uur nadat de kies eruit was.

Ik heb ook nooit een hechtingen gehad bij het trekken van mijn kiezen maar wel bij het trekken van mijn tand.

Bij mij ligt het aan welke ziekenhuis ik ga of ik wel of geen extra pijn stilling mee krijg.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16268
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:48

Ik heb ook geen pijnstilling meegekregen. Ik ben nu een paar weken verder en heb nog steeds een groot gat waar eten in blijft zitten. Er irritant. Moet het elke avond weer ongegeneerd gezegd, leegschrapen :\

MyWishMax

Berichten: 25551
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 13:41

Iris82 schreef:
Nou, ik heb nog trauma's van de rijstkorrels die in de gaten van mn onderkiezen bleven zitten. Dat voelde zo beroerd. Dus om helemaal niet te spoelen daar kan ik me zo niets bij voorstellen!

Tis wel dat mn onderkiezen beiden plat lagen en met flink boren en pielen in stukken eruit kwamen en dat er daarna ook hechtingen nodig waren.

Kan me voorstellen dat wanneer ze er gewoon uitgetrokken kunnen worden en er geen hechtingen nodig zijn het gat ook makkelijker schoon blijft? Geen idee hoor, ik denk ook maar hardop.


Oh die rijst ja := Maar hier bij ene gat wel hechtingen en de ander niet. Die met hechtingen was makkelijker schoon te houden als het hele gat. Dus het is volgens mij echt verschillend per chirurg/kliniek?