Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:32

Karl66 schreef:
Of zou het gewoon een storing zijn geweest of nog waarschijnlijker geen eens een storing, maar de organisatie zelf die hem tijdelijk offline haalt. Zodat ze daarna kunnen zeggen "Kijk eens hoe hard wij aangepakt worden voor onze mening, ze halen ons zelfs offline." Het is namelijk de grootst mogelijke onzin dat je als zelfstandig platform zomaar offline gehaald kan worden. Die hebben namelijk een contract met hun host en betalen voor het hosten van dat platform en als host kan je niet zomaar eenzijdig een contract opzeggen en al helemaal niet zonder aan opendebatinfo door te geven wanneer en waarom je het opzegt.

Klopt heel waarschijnlijk... je kan zelf heel makkelijk een pagina (tijdelijk) offline halen.
En ook weer snel online zetten.

Als je gesloten bent door FB moet je (indien je hem weer online wilt hebben) een klacht indienen en aangeven waarom zij een verkeerde beslissing hebben genomen.
Dit duurt echt een (langere) tijd en is niet binnen 2 uur geregeld (zelfs niet binnen 2 dagen).
Je kan ook een tijdelijke ban krijgen en die is ook voor minimaal enkele dagen en geen 2 uur.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-20 12:40

Janneke2 schreef:
Dimphyl schreef:
Dat 'voelt' dan toch als een doofpot, als een media hype om Nederland te laten geloven dat er weinig mensen zijn die tegen de maatregelen zijn, en degene die dat zijn, zijn 'gekkies'

+ de constant veranderende inzichten*/ maatregelen én handhaving daarvan, dan is het toch niet gek dat er onbegrip en ongeloof begint te groeien ?
*bijv rutte over groepsimmuniteit, dat was zijn stokpaardje in het begin, en plots was het verdwenen en ipv te zeggen dat er nieuwe inzichten zijn, werd het totaal ontkend dat hij ooit over immuniteit heeft gesproken, en werd een vaccin onze enige redding. (Toevallig was dat.. net nadat de vaccins gekocht werden)

"De letter van de wet doodt,
de geest van de wet maakt levend."
Het staat niet alleen in de bijbel, maar is zo te lezen ook echt waar.

Hebben we te maken met een virus waar we nog weinig van af weten,
wordt iemand achterdochtig omdat de inzichten snel wijzigen....

Klem je toch niet zo vast aan die details (de letter van de wet)
probeer eens de grote lijn, ("de geest") te zien.

(Zo blijkt de groepsimminiteit tegen te vallen. Balen. Such is life... Maar een viccin per komend voorjaar schijnt te gaan lukken, nu ja: de eerste trials lopen.)

Mijn verwoording zal hier de verwarring veroorzaken. Het gaat niet om de veranderende inzichten, die zijn logisch! Het gaat erom dat als die inzichten veranderen, bijvoorbeeld dus met die immuniteit, dat het gewoon volledig ontkend wordt ipv uitgelegd dat na meer onderzoek dit niet bleek te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:41

MarlindeRooz schreef:
Ik ken een hoop artsen en dierenartsen die een hoop schijt uitkramen hoor. Een opinie van een huisarts is wel wat anders dan degelijk wetenschappelijk onderzoek.

Nou, dat dus. Voor een hele lichting artsen is geneeskunde al lang geen academisch vak meer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:52

Dimphyl schreef:
Janneke2 schreef:

"De letter van de wet doodt,
de geest van de wet maakt levend."
Het staat niet alleen in de bijbel, maar is zo te lezen ook echt waar.

Hebben we te maken met een virus waar we nog weinig van af weten,
wordt iemand achterdochtig omdat de inzichten snel wijzigen....

Klem je toch niet zo vast aan die details (de letter van de wet)
probeer eens de grote lijn, ("de geest") te zien.

(Zo blijkt de groepsimminiteit tegen te vallen. Balen. Such is life... Maar een viccin per komend voorjaar schijnt te gaan lukken, nu ja: de eerste trials lopen.)

Mijn verwoording zal hier de verwarring veroorzaken. Het gaat niet om de veranderende inzichten, die zijn logisch! Het gaat erom dat als die inzichten veranderen, bijvoorbeeld dus met die immuniteit, dat het gewoon volledig ontkend wordt ipv uitgelegd dat na meer onderzoek dit niet bleek te werken.

Omdat ze het nooit zo gezegd/bedoeld hebben. Ze hebben nooit gezegd dat het de bedoeling was dat zoveel mogelijk mensen het zouden krijgen. Dat hebben veel mensen zo geïnterpreteerd.
Wat ze gezegd hebben is dat waarschijnlijk bijna iedereen besmet zal raken met het virus.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:53

Oh ik vind het, na het lezen van nieuwe onderzoeken die sinds maart zijn gedaan eigenlijk super logisch dat (testen op) immuniteit niet haalbaar is bij dit specifieke virus. Ik denk dat de uitleg misschien te ingewikkeld is en daarom geen grote plek krijgt in de media maar het is zeker niet verborgen ofzo.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:54

Dat verhaal over de immuniteit is toch al gelijk teruggetrokken. Je kan er nog over discussiëren of Rutte het verkeerd had uitgelegd of dat het wel een doel wat, maar dat verhaal is gelijk al teruggetrokken. En niet alleen teruggetrokken, maar ook nog met uitleg waarom.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:01

Ik zou willen zeggen: hou eens op met dit virus gebruiken om je onvrede over de negatieve toonzetting in de media te ventileren. De berichten over de boerenprotesten? Negatief en ingekleurd. Berichten over het klimaat? Zwarte piet? Farmaceutische industrie? Vaccins?

Er is een virus wat zich over de hele wereld heeft verspreid. Dat is een pandemie. Daar zal een overheid beleid op moeten voeren. Kan je het wel of niet mee eens zijn, maar ze kunnen niet niks doen. Dit beleid wordt aangepast naarmate er meer kennis vergaard wordt. Dat is geen voorliegen en verdraaien, dat zijn nieuwe inzichten.
Er is duidelijk geworden dat er een aantal factoren bijdragen aan een slechtere outcome bij besmettingen: obesitas, hart en vaatziekten, diabetes, afwijkingen van het immuunsysteem.
Voor deze groep mensen is het niet “slechts een griepje”. Om te voorkomen dat er te veel mensen uit deze categorie tegelijk in het ziekenhuis belanden is het beleid geweest thuiswerken, thuis onderwijzen, in je uppie boodschappen doen, horeca en sportclubs gesloten. We hebben niet verplicht thuis moeten blijven met schriftelijke verklaringen waarom je je op straat begeeft, we hebben dus geen lockdown gehad.
Hoe erg is het nou als blijkt dat het dragen van een mondkapje in het OV achteraf niet zinvol blijkt te zijn geweest? Hoe erg is het dat we wel op een terras kunnen zitten maar de tafels verder uit elkaar staan? Hoe erg is het dat er van ons gevraagd wordt een beetje onderlinge afstand te bewaren?

Er is genoeg om over te zeiken qua berichtgeving en overheidsbeleid, maar wat betreft COVID-19 doen we het best aardig hier in Nederland.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:11

wittepit schreef:
Ik zou willen zeggen: hou eens op met dit virus gebruiken om je onvrede over de negatieve toonzetting in de media te ventileren. De berichten over de boerenprotesten? Negatief en ingekleurd. Berichten over het klimaat? Zwarte piet? Farmaceutische industrie? Vaccins?

Er is een virus wat zich over de hele wereld heeft verspreid. Dat is een pandemie. Daar zal een overheid beleid op moeten voeren. Kan je het wel of niet mee eens zijn, maar ze kunnen niet niks doen. Dit beleid wordt aangepast naarmate er meer kennis vergaard wordt. Dat is geen voorliegen en verdraaien, dat zijn nieuwe inzichten.
Er is duidelijk geworden dat er een aantal factoren bijdragen aan een slechtere outcome bij besmettingen: obesitas, hart en vaatziekten, diabetes, afwijkingen van het immuunsysteem.
Voor deze groep mensen is het niet “slechts een griepje”. Om te voorkomen dat er te veel mensen uit deze categorie tegelijk in het ziekenhuis belanden is het beleid geweest thuiswerken, thuis onderwijzen, in je uppie boodschappen doen, horeca en sportclubs gesloten. We hebben niet verplicht thuis moeten blijven met schriftelijke verklaringen waarom je je op straat begeeft, we hebben dus geen lockdown gehad.
Hoe erg is het nou als blijkt dat het dragen van een mondkapje in het OV achteraf niet zinvol blijkt te zijn geweest? Hoe erg is het dat we wel op een terras kunnen zitten maar de tafels verder uit elkaar staan? Hoe erg is het dat er van ons gevraagd wordt een beetje onderlinge afstand te bewaren?

Er is genoeg om over te zeiken qua berichtgeving en overheidsbeleid, maar wat betreft COVID-19 doen we het best aardig hier in Nederland.

_/-\o_

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:16

verootjoo schreef:
Dimphyl schreef:

Omdat ze het nooit zo gezegd/bedoeld hebben. Ze hebben nooit gezegd dat het de bedoeling was dat zoveel mogelijk mensen het zouden krijgen. Dat hebben veel mensen zo geïnterpreteerd.
Wat ze gezegd hebben is dat waarschijnlijk bijna iedereen besmet zal raken met het virus.

Klopt.
Groepsimmuniteit zou mooi geweest zijn - maar DE manier om groepsimmuniteit te krijgen is de manier van "Mijn kind heeft mazelen, komt jouw kind spelen...?"

Terwijl de premier het woord groepsimmuniteit gebruikte, had hij het over de maatregelen van de intelligente lockdown - nogal tegengesteld aan het mazelenfeestje.
(Ik ben van de generatie die zelf bof, rode hond, mazelen, roodvonk, waterpokken en wat al niet heeft gehad.)

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:18

Vroeger vonden het heel bijzonder als je met een simpel verkoudheidje naar de huisarts ging.

Nu lijkt het normaal om bij simpelste klachten meteen te laten onderzoeken 8)7

Dit kost de maatschappij ook gigantische veel geld al die onderzoeken.

Waarom niet gewoon de schouders er onder en doorgaan? Zo deden we vroeger ook een op deze manier hou je de economie ook goed draaiende.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-20 13:18

Ik zit me steeds meer af te vragen wie er nou alleen leest wat ze willen lezen :+
Of ik communiceer echt enorm slecht.

Mijn lange post, het hele punt was dat al die dingen bij elkaar er voor zorgden dat die hele groep is ontstaan, de groep van mensen die op welke manier dan ook, tegen de maatregelen zijn.

En of de waarheid dan links, rechts of in het midden ligt, dat is niet duidelijk want er komt vanuit rutte en consorten ook geen antwoorden op de vragen die gesteld worden door die groep.

En, in die groepen worden constant artikelen, video's etc gedeeld (van medici, wetenschappers etc, niet van de buurvrouw op de hoek, al zitten die roeptoeters er ook tussen) die de 'tegenstand' belichten. Oa onderzoeken die het ontsmetten van voorwerpen tegen gaan, mondkapjes etc etc etc.

Dus de 2 deling die je krijgt (en waardoor mijn weerstand én zoek naar info ontstond) is enerzijds een groep mensen die 'rutte' volgen, en anderzijds de groep die het allemaal niet meer zo nauw neemt, het niet meer gelooft oid. En die groep is inmiddels zo groot, dat overal een antwoord voor lijkt te zijn.
Nu snap ik wel dat veel dingen met een korrel zout moeten worden genomen, maar veel dingen klinken ook héèl logisch daar.

De info vanuit de overheid is beperkter dan de stroom van de tegenstanders. Dat is ook mijn punt. De overheid zegt '-niet medische- mondkapjes tegen corona' en de andere kant komt met 101 redenen waarom mondkapjes geen nut hebben, slecht zijn, of -voor de wat radicaleren- vrijheidsbeperkend zijn.
Dan is het toch niet gek dat die onrust en het wantrouwen groeit?

Neem daarbij de groeiende groep bekende mensen (lange Frans, jay, madonna..) die ook tegengeluid verspreiden, en de chaos is compleet.

Nu snap ik dat dit niet iets is waar iemand een antwoord op heeft, zeker niet nu, maar misschien wel nooit. Je kunt het nooit 100% goed doen, het doel heiligt de middelen, blablabla.. en dat klopt ook wel, maar als al die mensen alles uit hun duim zouden zuigen en we (op dit moment, in nederland) nog zo enorm in gevaar zouden zijn, waarom is er dan niet meer aandacht voor, waarom is er niet meer info vanuit de overheid om die groep tegen te spreken, van juiste informatie te voorzien?

Het is een kringetje dat blijft ronddraaien, een onbekende situatie die momenteel (!!!) Niet meer zo bedreigend lijkt/is. Een kritisch geluid moet kunnen en is ook belangrijk, maar als dat niet klopt of belachelijk is, waar blijft dan de tegenspraak vanuit de andere kant?

Ik denk heel eerlijk dat dit topic een welles nietes 'spel' is en blijft, corona is hier om te blijven, en ik wens het niemand toe en houd me echt wel aan die 1.5 meter als anderen dat willen, maar voor mij is er géén angst voor het virus, alleen nog onbegrip én angst voor de (economische) gevolgen als dit zo door gaat.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:21

Blussem schreef:
Vroeger vonden het heel bijzonder als je met een simpel verkoudheidje naar de huisarts ging.

Waarom niet gewoon de schouders er onder en doorgaan? Zo deden we vroeger ook een op deze manier hou je de economie ook goed draaiende.

serieus????
Wauw. Gewoon wauw.

Snap je eigenlijk wel wat er aan de hand is momenteel? Hoe zelfs zo’n ‘simpele klacht’ het begin kan zijn van een virus waar gezonde mensen aan dood gaan? Hoe belangrijk het is om zoveel mogelijk te testen? Heel bijzonder hoe makkelijk je erover denkt en bijzonder respectloos naar je medemens toe, bah.

Ja het kost geld... toch blijven ze het uitgeven en waarom? Niet omdat de overheid graag geld weggooit hoor. Het is gewoon belangrijk en nodig.

Dit is geen ‘verkoudheidje zoals vroeger’ en valt niet te vergelijken met wat er momenteel gaande is met COVID-19 en waarom mensen hameren om te laten testen bij ‘simpele klachten’

Wederom: vraagtekens zetten bij hoe dingen gedaan worden is prima. Je hoeft geen mak lammetje te zijn. Maar jeetje, je kunt ook wel doorslaan vind ik. Sommige dingen zijn niet opgezet of overbodig maar gewoon realistisch alsook logisch en rationeel handelen vanuit overheid en gezondheidsorganisaties.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 30-07-20 13:25, in het totaal 3 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:23

Dimphyl schreef:
Ik zit me steeds meer af te vragen wie er nou alleen leest wat ze willen lezen :+

Jij. Onder andere.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:24

Dimphyl schreef:

Dimphyl, ik vind het goed dat je dit topic hebt geopend. Immers virus waanzin heeft een grote groep aanhangers, en ook dat mag gehoord worden op Bokt.

Ik herken wat jij schreef in een eerdere post, dat feiten van demonstraties soms anders in het nieuws komen en dan vaak negatief. Een vb uit het verleden was dat in de telegraaf een foto stond van jongeren die allemaal over de grond kropen met daarbij de tekst dat deze jongeren de weilanden van de boeren aan het vernielen waren tijdens de demonstratie tegen Dodewaard. De volkskrant kwam met de zelfde foto en het echte verhaal, nl dat de jongeren geld in aan het zamelen waren voor de boeren, daar zij het zo vervelend vonden dat tijdens de demonstraties gewassen kapot getrapt waren van de boeren en zij ze schadeloos wilde stellen. De zelfde foto met een onzin verhaal→ telegraaf en een werkelijk verhaal → volkskrant. Daar ik erbij was weet ik dus 100% zeker wie goed en wie fout zat.

Dat is iets waar je altijd rekening mee moet houden als je actie voert, want ook ik kan je hiervan legio voorbeelden van geven. Feiten worden vaak verdraaid, of te onzorgvuldig weergegeven vanwege eigen gewin in opinies van de achterban.

Over de groepsimmuniteit is het laatste woord nog niet gezegd. Het probleem nl met covid-19 is dat ze veel niet weten. Wat ze wel denken te weten dat zelfs mensen die ernstig covid-19 hebben gehad na paar maanden weinig of geen antistoffen laten zien in het bloed. De vraag is alleen of die mensen dan geen enkele immuniteit hebben opgebouwd, want stel het lichaam herkent "de spike" van het virus en komt daar gelijk tegen in het geweer, door alle spike virussen gelijk onschadelijk te maken zodat dit virus niet in het lichaam kan komen, dan zou er dus wel degelijk sprake zijn van immuniteit. Alleen niet via de anti stoffen.
Ik deel wel je opvatting dat de regering enigszins vaag is gebleven naderhand als het gaat om die groep immuniteit of zoals wij hier dan zeggen: "er wordt een beetje om de pot heen gedraaid, ipv ronduit toegeven dat het toch misschien wat anders lijkt te zijn als in eerste instantie gecommuniceerd".

Waar ik het volstrekt met je oneens over ben is dat het viruswaanzin is. Je hebt gelijk als je zegt dat mortaliteit laag is als je dit afzet tegen over de gehele bevolking. Alleen geloof ik niet dat het daar gaat. Het gaat meer om de ziekenhuisopnames en dan nog specifieker die opnames die op de IC plaatsvinden. Zelfs met een klein laag opname percentage zie je in landen waar ze net als jij van mening zijn dat het viruswaanzin is, dat de ziekenhuizen de opnames niet meer aan kunnen, dat mensen of op straat komen te overlijden, dat mensen in kartonnen dozen als ze overleden zijn op straat worden gelegd daar de huisjes te veel stinken daar de ophaaldienst het werk niet meer aan kan. Kijk als voorbeeld eens naar Brazilië, de mensen zijn daar zo wanhopig.
In de VS gaat het ook niet goed bij de president Trump, die jou vast wel zal aanspreken, die het ook heeft over het viruswaanzin. Expres heb ik gekozen voor een artikel uit een tijdschrift met een conservatief-liberale signatuur waarin geschreven wordt ik citeer:
Citaat:
Hoewel hij sinds januari wist dat een pandemie waarschijnlijk was, koos Trump ervoor de gezondheidsrisico’s van het virus te minimaliseren, diegenen te straffen die de waarheid vertelden over de groeiende epidemie en de inspanningen van zijn eigen regering te ondermijnen om de verspreiding ervan te bestrijden. Bovendien maakte hij een politieke zaak van de wereldwijde crisis door middel van een selectief reisverbod voor Europa en zocht hij een zondebok toen de zaken er slecht begonnen uit te zien door COVID-19 het ‘Chinese virus’ te noemen. Hij deed dit ondanks het feit dat de Amerikaanse inlichtingendiensten hem in januari al hadden verteld dat een wereldwijde crisis op komst was en dat Amerika niet gespaard zou blijven. Hij deed al deze dingen ondanks een groeiend aantal bewijzen dat hij het bij het verkeerde eind had.

Het resultaat van het minimaliseren en creëren van een vals gevoel van veiligheid door Trump was dat het virus zich sneller verspreidde dan wanneer er controlemaatregelen waren genomen toen experts in zijn eigen regering dergelijke acties bepleitten. Een zich sneller verspreidend virus betekende op zijn beurt dat meer Amerikanen stierven en zullen sterven.

https://www.elsevierweekblad.nl/buitenl ... en-749413/
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... 0-brazilie

Het is goed om kritisch te zijn en andere meningen te durven innemen. Belangrijk is wel dat je jezelf daarmee op feiten baseert en niet alleen de eigen gewenste artikelen leest die passen in jouw meningen maar ook de meningen van wetenschappers en tijdschriften die bewezen hebben goede artikelen te schrijven.

Ik weet hoe het werkt want ooit heb ik vanwege een topic op Bokt me begeven in de artikelen en websites waar complot artikelen werden verkondigd. Ongelooflijk hoeveel pulp ik nog weken daarna te zien kreeg als ik op internet kwam en zelfs nu nog komen dat soort zeer bedenkelijke websites langs. Wat ik daarmee wil zeggen. Als jij artikelen zoekt die jou bevestigen in jouw mening dan zul je die ook vinden en meer en meer zul je dat soort artikelen ontvangen. Dat gebeurt mij ook en iedereen.
Kijk dan wel dat je de goede sites heb, en met goede bedoel ik de echte wetenschappelijke sites. BV als lancet een fout maakt, en natuurlijk doen zij dat, dan komt er een openbare duidelijke rectificatie. Dat zijn ze aan hun stand verplicht.

Dan nog iets heel persoonlijks waar ik mij veel zorgen over maak. Ik heb een gîte en o zo gelukkig dat de grenzen weer open zijn. Als ik dat soort demonstraties zie van virus waanzin, of de feestjes waarin jonge mensen in bedompte ruimtes in elkaar nek staan te hijgen, dan word ik heel erg boos.
Door dit onverantwoorde gedrag, lopen we een risico op een versnelde tweede golf, met alle gevolgen van dien van weer sluiten grenzen , kroegen etc. Daar zit zoveel pijn voor met name de wat oudere volwassen mensen die een eigen bedrijf hebben opgebouwd.
Ik word dan wel eens boos en denk" potverdorie, en die jonge gasten maar lallen en brallen en demonstreren zonder afstand te houden, en wij maar inkomen verlies lijden". Dan word ik emotioneel en erg boos!
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 30-07-20 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-20 13:24

Kuggur schreef:
Dimphyl schreef:

Jij. Onder andere.

Jij duidelijk ook! *\o/* feest, hebben we toch iets gemeenschappelijks!

Kuggur

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:26

Iew.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:27

cursebreaker

Negeer stand aan.
Ook voor andere, laat haar nu links liggen dan is deze flauwekul het snelste voorbij.
Wat zij schrijft heeft niets met een discussie te maken.

Don't feed the troll

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Penotti op 30-07-20 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:28

Dimphyl schreef:
Ik denk heel eerlijk dat dit topic een welles nietes 'spel' is en blijft, corona is hier om te blijven, en ik wens het niemand toe en houd me echt wel aan die 1.5 meter als anderen dat willen, maar voor mij is er géén angst voor het virus, alleen nog onbegrip én angst voor de (economische) gevolgen als dit zo door gaat.

Voor mij is er ook geen angst. Maar wel de wens om niet bij te dragen aan verspreiding van dit virus. Want er worden nou eenmaal mensen heel erg ziek van. Het is fijn dat je je aan de anderhalve meter houdt. Anderhalve meter afstand van anderen kunnen houden gaat namelijk ook over mijn vrijheid. De vrijheid om hiermee om te gaan zoals ik het wil.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:29

antwoord ga je niet krijgen cursebreaker. Volgens Blussem is er in het noorden van Nederland niemand gestorven aan Corona. Ik heb even de cijfers voor de provincies Groningen/Friesland/Drenthe voor haar verzameld. Dat waren er iets meer dan 120, maar als Blussem ze niet kent, dan bestaan die overledenen niet

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:35

Blussem schreef:

Spuit 11 , hoe oud ben je , net in de dertig ? Vroeger was vroeger , het enigste voordeel aan vroeger was dat allerlei figuren hun onzin niet rond konden strooien.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:35

Blussem schreef:

Omdat je niet op je werk mag komen met verkoudheidsverschijnselen.
Ook al zouden de mensen dat willen, het mag gewoonweg niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:36

bigone schreef:
Blussem schreef:

Spuit 11 , hoe oud ben je , net in de dertig ? Vroeger was vroeger , het enigste voordeel aan vroeger was dat allerlei figuren hun onzin niet rond konden strooien.

Oh dat konden ze wel. En goed ook. Alleen het bereik was minder groot en het ging minder snel :)).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:37

Vroeger was het veel te veel werk en nu , tikken en versturen zonder na te denken ( als ze dat al kunnen ).

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-20 13:38

Kinke schreef:
antwoord ga je niet krijgen cursebreaker. Volgens Blussem is er in het noorden van Nederland niemand gestorven aan Corona. Ik heb even de cijfers voor de provincies Groningen/Friesland/Drenthe voor haar verzameld. Dat waren er iets meer dan 120, maar als Blussem ze niet kent, dan bestaan die overledenen niet

Ook dat is dus zoiets dat als omstreden wordt benoemd door 'de tegenstanders'
Hier op mijn dorp en omstreken (even de steden niet meegeteld) is er niemand overleden aan corona. Er zijn 2 mensen in mijn dorp die positief getest zijn.

En zo ook bij mijn moeder, toch staan er bij haar gemeente 2 coronadoden gemeld. Echter, deze mensen zijn overleden mét corona (dit betreft toevallig 2 cliënten van haar waar ze bij 1 bij het overlijden aanwezig was.) Van deze laatste was een test afgenomen, die kwam pas na het overlijden terug als positief, maar meneer was al in de laatste levensfase. Is dat dan eerlijk om deze meneer als corona dode bij te schrijven terwijl hij diezelfde week zou zijn overleden aan kanker? (Palliatieve sedatie stond al gepland!)

En uiteraard zal hier ook een nuance in zijn, en ook begrijp ik dat je langer kunt leven zonder corona, maar dat er overlijdens zijn bijgeschreven die niet 'door' corona komen, is gewoon een feit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:40

Maar ontkennen dat mensen aan Corona zijn overleden maar met Corona is natuurlijk tegenovergestelde wereld. Ik zou op bokt wat rondkijken , redelijk wat mensen die naasten zijn verloren die echt nog wel een goede tijd voor zich hadden, en maar twee in jouw dorp , knijp je handen dicht en wees blij .