154, 59 kilo. Ben afgevallen van 78 kilo naar dit. Wil graag nog 4 kilo afvallen (met name voor mijn armen). Volgens BMI zou 46 kilo gezond zijn voor mijn lengte, maar ik zeg nope.
Voor het aflossen van kilos foto's zijn op aanvraag verkrijgbaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cubone schreef:Ik sta vandaag even te kijken.. Mijn taille is nu 69 cm, mijn heupen (op het breedste deel) exact 100. Nog 10 centimeter af van beide en ik ben op het perfect modellenmaatje (qua breedte)
Denk dat ik me echt naar zou voelen bij de verhoudingen van een standaard model. Ik ben nu maat 36 (begonnen met afvallen vanaf maat 44), en maat 34 is mijn einddoel zijnde 154 cm lang.
Ik kan me niet inbeelden dat meiden een kop groter dan mij smaller dan dat willen zijn.
Ik ben geen fan van ++size modellen omdat ze overgewicht promoten. Zou graag vrouwen van 170, a 65 - 70 kg voor de camera zien. Gewoon slank, niet mager, maar vooral gezond!
Het valt me ook op dat extra korte maten stoppen bij maat 38. Heb nu maar 2 veels te lange broeken gekocht omdat ik niks anders kon vinden.
Ben ik nou gek?
landvrouw schreef:@Cubone: ziet er goed uit! FIjn dat je al zover bent gekomen, inderdaad mooie motivatie.
Met 85 kg zit ik aan mijn max voor een gezond gewicht. Maar Dat ziet er bij mij echt bijna niet gezond uit. Zo absurd met 8kg meer als dat heb ik echt al een heel mager gezicht.. Mijn benen blijven alleen t probleem. Nu eerst maar weer eens onder de 100kg zien uit te komen. Dat is mijn grote streven.
Cubone schreef:landvrouw schreef:@Cubone: ziet er goed uit! FIjn dat je al zover bent gekomen, inderdaad mooie motivatie.
Met 85 kg zit ik aan mijn max voor een gezond gewicht. Maar Dat ziet er bij mij echt bijna niet gezond uit. Zo absurd met 8kg meer als dat heb ik echt al een heel mager gezicht.. Mijn benen blijven alleen t probleem. Nu eerst maar weer eens onder de 100kg zien uit te komen. Dat is mijn grote streven.
Ik had eerder ook echt een uitgemergeld gezicht bij ook maar 2 kilo er af. Waarschijnlijk nu nog wel, maar het valt me niet meer zo op. Ik merk wel dat mijn gezicht tegenwoordig heel anders is. Sinds het verliezen van mijn gewicht vind ik mijn gezicht behoorlijk "tweeslachtig" en hoekig. Maar ook ik ben een groot stuk van mijn onderkin kwijtWeet nog niet zo wat ik er van moet denken in zijn algeheel. Maar mijn lijf maakt me blij
Cubone schreef:Vealosz schreef:Gek, opzich niet.
Maar bij sommige vrouwen is het gewoon niet anders. Mijn moeder is ongeveer kop kleiner dan ik, maar zelfde gewicht. Puur door medicatie en alles.
Ik bedoelde meer als in "gek" dat ik maatje 34 niet normaal vind voor iemand van 1.70Dan zijn er nog steeds mensen die er niks aan kunnen doen! Maar dat het nog altijd als ideaalbeeld gepromoot word vind ik minder..
Net zoals dat ik vind dat overgewicht niet gepromoot behoort te worden.
Butterfly schreef:Vealosz, goed bezigintussen weer van de zuurstof af?
Cubone schreef:[ [url=m/e9OTqa.jpg]Afbeelding[/url] ]
154, 59 kilo. Ben afgevallen van 78 kilo naar dit. Wil graag nog 4 kilo afvallen (met name voor mijn armen). Volgens BMI zou 46 kilo gezond zijn voor mijn lengte, maar ik zeg nope.
Voor het aflossen van kilos foto's zijn op aanvraag verkrijgbaar
Amandavd schreef:Het heeft ook helemaal geen zak te maken met overgewicht promoten. Dat is namelijk helemaal niet de bedoeling van plussize modellen en je moet wel heel bekrompen zijn om zo te denken. Tijd voor mij om het topic te verlaten.
Ts, heel veel succes voor de toekomst. Blijf geloven in jezelf en je doel en dan kom jij er zeker wel!
__Sannne schreef:Suzanne F. schreef:Als ik 1500 calorieën eet dan kom ik aan.
Hoe ben je daar zo zeker van?
EmptyWords schreef:BMR is wat je verbrand om je lijf aan je gang te houden. Organen, spieren etc. Dus als je in coma ligt zeg maar.
Dus als je opstaat, wandelt etc verbrand je meer. Je moet dus NIET onder je 1300 uitkomen, dan ben je jouw lijf te kort aan het doen
Janneke2 schreef:...en bedenk dat nota bene in een rijk land veel mensen met overgewicht ONDERvoed zijn.
Goed eten, "naar behoren bewegen" en vooral proberen goed in het vel te zitten werkt doorgaans beter dan calorieën tellen.
Wie naar behoren beweegt zou nog wel eens spieren kunnen kweken, en wie jonger is dan ikzelf maakt extra botmassa aan.
Alleen maar heel erg goed (maar gezwets over de weegschaal: vet weegt bijna niets, botten en spieren zijn zwaar).
Suzanne F. schreef:EmptyWords schreef:BMR is wat je verbrand om je lijf aan je gang te houden. Organen, spieren etc. Dus als je in coma ligt zeg maar.
Dus als je opstaat, wandelt etc verbrand je meer. Je moet dus NIET onder je 1300 uitkomen, dan ben je jouw lijf te kort aan het doen
Maar je moet daar toch onder komen om af te vallen? Of snap ik het niet?
EmptyWords schreef:Op zich is met calorieën tellen moet direct wat mis. Al is het maar om inzicht te krijgen in wat je naar binnen werkt. Overgewicht ontstaat niet voor niks.
Pasta is niet slecht, maar 150 gram pasta bevat wel erg veel. En dat terwijl een portie maar 80 gram is. Dus meten is weten. Weet het eten en houd bij wat je eet geeft goede inzichten.
Maar ook vet heb je nodig. Dus eet een keer die vette vis en bak je vlees en/of groenten ook gewoon in een beetje olie. Beetj boter op brood is ook niks mis mee.
ClaudiaHS schreef:Suzanne, ik vond deze wel fijn om bmr en verbranding uit te rekenen bij verschillende mates van inspanning.
https://happyhealthy.nl/bmr-berekenen/
Eerst kan je dus je bmr uitrekenen en daarna kan je ingeven (iets verder naar beneden scrollen) of je weinig beweegt of intensief.
Dan rekent hij je totale energieverbruik uit.
ClaudiaHS schreef:1100 is wel heel erg weinig.
Mijn BMR zit op 1485, mijn verbranding totaal 2193.
Ik probeer daar dus 500 kcal onder te eten.
Maar ik hief niet zoveel af te vallen als ts.
Ong 14 kg.
Citaat:Ik heb mijn BMR berekend en mijn lichaam heeft blijkbaar 1300 calorieën nodig per dag. Dus als ik 1500 eet kom ik aan toch? Tenzij ik extra ga verbranden door te sporten. Maar gewicht verliezen doe ik dan zeker niet.
DeMolenhoek schreef:Je mag nooit onder jou bmr gaan. Ik zou dus zelf 1300 nemenMaar suzanne, mag ik vragen wat jij weegt? Want 1300 cal is wel laag als je 30 + kilo moet afvallen. Ik moet er bv 40 kwijt en mijn bmr is over de 2000