Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:35

Afbeelding

154, 59 kilo. Ben afgevallen van 78 kilo naar dit. Wil graag nog 4 kilo afvallen (met name voor mijn armen). Volgens BMI zou 46 kilo gezond zijn voor mijn lengte, maar ik zeg nope.

Voor het aflossen van kilos foto's zijn op aanvraag verkrijgbaar :')

Eleeke

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:50

Prachtig en daar hoeft inderdaad niets meer vanaf. Ik hoop er over 10 kilo ook zo uit te zien. Goede motivatie!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:51

Cubone schreef:
Ik sta vandaag even te kijken.. Mijn taille is nu 69 cm, mijn heupen (op het breedste deel) exact 100. Nog 10 centimeter af van beide en ik ben op het perfect modellenmaatje (qua breedte) :')

Denk dat ik me echt naar zou voelen bij de verhoudingen van een standaard model. Ik ben nu maat 36 (begonnen met afvallen vanaf maat 44), en maat 34 is mijn einddoel zijnde 154 cm lang.

Ik kan me niet inbeelden dat meiden een kop groter dan mij smaller dan dat willen zijn.

Ik ben geen fan van ++size modellen omdat ze overgewicht promoten. Zou graag vrouwen van 170, a 65 - 70 kg voor de camera zien. Gewoon slank, niet mager, maar vooral gezond!

Het valt me ook op dat extra korte maten stoppen bij maat 38. Heb nu maar 2 veels te lange broeken gekocht omdat ik niks anders kon vinden.

Ben ik nou gek? -O-

Hihi, mijn maten zijn precies 100-80-100

Als ik slank zou zijn dan had ik een prachtig zandloper figuur :+

Ik draag broeken van Jacqueline de Jong. Ik ben niet groot, draag maat 40/42 en deze zijn qua lengte perfect. Zijn ook niet zo vreselijk hoog(krijg maagpijn van te hoge broeken) en zijn niet standaard groot bij de billen en krap op de buik.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:54

@Cubone: ziet er goed uit! FIjn dat je al zover bent gekomen, inderdaad mooie motivatie.
Met 85 kg zit ik aan mijn max voor een gezond gewicht. Maar Dat ziet er bij mij echt bijna niet gezond uit. Zo absurd met 8kg meer als dat heb ik echt al een heel mager gezicht.. Mijn benen blijven alleen t probleem. Nu eerst maar weer eens onder de 100kg zien uit te komen. Dat is mijn grote streven.

@butterfly: dus de fruitsalade is lekker uitgebreid :D :D Heerlijk, zo zou dat hier ook ongeveer gaan denk ik.

@Purny: 19 km dat is aardig wat! Netjes *\o/*

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 23:04

landvrouw schreef:
@Cubone: ziet er goed uit! FIjn dat je al zover bent gekomen, inderdaad mooie motivatie.
Met 85 kg zit ik aan mijn max voor een gezond gewicht. Maar Dat ziet er bij mij echt bijna niet gezond uit. Zo absurd met 8kg meer als dat heb ik echt al een heel mager gezicht.. Mijn benen blijven alleen t probleem. Nu eerst maar weer eens onder de 100kg zien uit te komen. Dat is mijn grote streven.

Ik had eerder ook echt een uitgemergeld gezicht bij ook maar 2 kilo er af. Waarschijnlijk nu nog wel, maar het valt me niet meer zo op. Ik merk wel dat mijn gezicht tegenwoordig heel anders is. Sinds het verliezen van mijn gewicht vind ik mijn gezicht behoorlijk "tweeslachtig" en hoekig. Maar ook ik ben een groot stuk van mijn onderkin kwijt :') Weet nog niet zo wat ik er van moet denken in zijn algeheel. Maar mijn lijf maakt me blij :D

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 23:22

Cubone schreef:
landvrouw schreef:

Ik had eerder ook echt een uitgemergeld gezicht bij ook maar 2 kilo er af. Waarschijnlijk nu nog wel, maar het valt me niet meer zo op. Ik merk wel dat mijn gezicht tegenwoordig heel anders is. Sinds het verliezen van mijn gewicht vind ik mijn gezicht behoorlijk "tweeslachtig" en hoekig. Maar ook ik ben een groot stuk van mijn onderkin kwijt :') Weet nog niet zo wat ik er van moet denken in zijn algeheel. Maar mijn lijf maakt me blij :D

Dat is denk ik ook het beste doel. Tuurlijk gezond zijn willen we allemaal, maar je goed voelen in je eigen lichaam is zo belangrijk! Fijn dat je lijf je blij maakt!

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 23:46

Cubone schreef:
Vealosz schreef:
Gek, opzich niet.

Maar bij sommige vrouwen is het gewoon niet anders. Mijn moeder is ongeveer kop kleiner dan ik, maar zelfde gewicht. Puur door medicatie en alles.

Ik bedoelde meer als in "gek" dat ik maatje 34 niet normaal vind voor iemand van 1.70 ;) Dan zijn er nog steeds mensen die er niks aan kunnen doen! Maar dat het nog altijd als ideaalbeeld gepromoot word vind ik minder..

Net zoals dat ik vind dat overgewicht niet gepromoot behoort te worden.

Ah op die tour.
Ik vind maatje 34 bij een persoon van 1.70 ook absoluut niet normaal.
Overgewicht hoort ook niet gepromoot te worden, maar ik vind het stiekem wel fijn dat het wel gebeurd. Maar dan in de zin van dat ik weet hoe een bepaald kledingstuk staat bij een "gezetter" iemand zoals ik....

Butterfly schreef:
Vealosz, goed bezig *\o/* intussen weer van de zuurstof af? *D

Het heeft even geduurd, maar ja ik ben van de zuurstof af. _O-

Sterker nog, ik zit momenteel op mijn werk. En raad eens hoe we ons daar verplaatsen? Juist met de fiets. :')

Cubone schreef:
[ [url=m/e9OTqa.jpg]Afbeelding[/url] ]

154, 59 kilo. Ben afgevallen van 78 kilo naar dit. Wil graag nog 4 kilo afvallen (met name voor mijn armen). Volgens BMI zou 46 kilo gezond zijn voor mijn lengte, maar ik zeg nope.

Voor het aflossen van kilos foto's zijn op aanvraag verkrijgbaar :')

Jeetje, wat knap. Wat een prachtig postuur heb je nu zeg! Ben er zelfs wel jaloers op. :))

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 06:27

Het heeft ook helemaal geen zak te maken met overgewicht promoten. Dat is namelijk helemaal niet de bedoeling van plussize modellen en je moet wel heel bekrompen zijn om zo te denken. Tijd voor mij om het topic te verlaten.

Ts, heel veel succes voor de toekomst. Blijf geloven in jezelf en je doel en dan kom jij er zeker wel!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 06:58

Amandavd schreef:
Het heeft ook helemaal geen zak te maken met overgewicht promoten. Dat is namelijk helemaal niet de bedoeling van plussize modellen en je moet wel heel bekrompen zijn om zo te denken. Tijd voor mij om het topic te verlaten.

Ts, heel veel succes voor de toekomst. Blijf geloven in jezelf en je doel en dan kom jij er zeker wel!

Vind het jammer dat je het topic wil verlaten door mijn opmerking. Dat is absoluut niet mijn bedoeling!

Ik zal er nog een ding over zeggen en me dan mn mond snoeren ;) Ik vind dat Tess Holiday geen voorbeeld is voor wat we moeten willen als zijnde de standaard. Ashley Graham daar tegenover is prachtig en ziet er gezond uit. Haar vind ik een goed voorbeeld van body positivity.

Veel succes allemaal! Het is niet makkelijk, maar uiteindelijk als je lekker in je vel zit is het de reis waard.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 07:39

Ik herken je verhaal heel erg goed, heb tot nu toe alleen bp gelezen.

Tot mijn 16e was ik wel wat voller en daarna klom het omhoog.
Ook al veel pogingen gedaan.
Ik hang al jaren om het zelfde gewicht maar er gaat echt niks af.
Sommige mensen krijgen bijv 5 dagen buikgriep en vallen hiervan af, ik niet, ik kan een week niks binnen houden dat veranderd niks.
Ik heb 4x per week gesport, diëtiste van het ziekenhuis, zij begreep me totaal niet en als ze geen resultaat zag dan had ik teveel gegeten.
Kwam er dus op neer dat ik dingen verzweeg of zelfs zou liegen.

Ik hoop dat je een diëtiste krijgt die je begrijpt en dat het je gaat lukken, ga eens even verder lezen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:40

__Sannne schreef:
Suzanne F. schreef:
Als ik 1500 calorieën eet dan kom ik aan.

Hoe ben je daar zo zeker van?

Ik heb mijn BMR berekend en mijn lichaam heeft blijkbaar 1300 calorieën nodig per dag. Dus als ik 1500 eet kom ik aan toch? Tenzij ik extra ga verbranden door te sporten. Maar gewicht verliezen doe ik dan zeker niet. Hoeveel moest je in de min om een kilo te verliezen? 7000 ofzo? Jeetje, dan kan je toch bijna niks eten? Dan zou ik een week elke dag 1000 in de min moeten om een kilo te verliezen. Lijkt me niet gezond om 300 calorieën op een dag te eten.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:42

BMR is wat je verbrand om je lijf aan je gang te houden. Organen, spieren etc. Dus als je in coma ligt zeg maar.

Dus als je opstaat, wandelt etc verbrand je meer. Je moet dus NIET onder je 1300 uitkomen, dan ben je jouw lijf te kort aan het doen

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:48

...en bedenk dat nota bene in een rijk land veel mensen met overgewicht ONDERvoed zijn.
(En wie ondervoed is, wil logischerwijze eten.)

Goed eten, "naar behoren bewegen" en vooral proberen goed in het vel te zitten werkt doorgaans beter dan calorieën tellen.
Volgende vraag: wat is goed eten?
Duizenden antwoorden, maar de liflafjes en de suikers en kleurstoffen horen er niet bij. Bakken koolhydraten ook niet.
En een van mijn ideeën over een goede maaltijd is, dat je voelt en ervaart dat je urenlang vooruit kan op wat je gegeten hebt. (Bijvoorbeeld volkeren ipv witmeel, ruim voldoende groenten, fruit en noten/zaden, en liefst plantaardige eiwitten.)

Wie naar behoren beweegt zou nog wel eens spieren kunnen kweken, en wie jonger is dan ikzelf maakt extra botmassa aan.
Alleen maar heel erg goed (maar gezwets over de weegschaal: vet weegt bijna niets, botten en spieren zijn zwaar).
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 30-05-20 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:50

EmptyWords schreef:
BMR is wat je verbrand om je lijf aan je gang te houden. Organen, spieren etc. Dus als je in coma ligt zeg maar.

Dus als je opstaat, wandelt etc verbrand je meer. Je moet dus NIET onder je 1300 uitkomen, dan ben je jouw lijf te kort aan het doen

Maar je moet daar toch onder komen om af te vallen? Of snap ik het niet?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:52

Janneke2 schreef:
...en bedenk dat nota bene in een rijk land veel mensen met overgewicht ONDERvoed zijn.

Goed eten, "naar behoren bewegen" en vooral proberen goed in het vel te zitten werkt doorgaans beter dan calorieën tellen.

Wie naar behoren beweegt zou nog wel eens spieren kunnen kweken, en wie jonger is dan ikzelf maakt extra botmassa aan.
Alleen maar heel erg goed (maar gezwets over de weegschaal: vet weegt bijna niets, botten en spieren zijn zwaar).

Op zich is met calorieën tellen moet direct wat mis. Al is het maar om inzicht te krijgen in wat je naar binnen werkt. Overgewicht ontstaat niet voor niks.

Pasta is niet slecht, maar 150 gram pasta bevat wel erg veel. En dat terwijl een portie maar 80 gram is. Dus meten is weten. Weet het eten en houd bij wat je eet geeft goede inzichten.

Maar ook vet heb je nodig. Dus eet een keer die vette vis en bak je vlees en/of groenten ook gewoon in een beetje olie. Beetj boter op brood is ook niks mis mee.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:54

Suzanne F. schreef:
EmptyWords schreef:

Maar je moet daar toch onder komen om af te vallen? Of snap ik het niet?

Nee. 1300 calorieën (BMR) is om je lijf werkend te houden. Dat is je basis verbranding en zou je niet onder moeten komen. Een keertje is echt geen ramp hoor, maar niet iedere dag.
Iedere pas die je zet, iedere trap die je loopt mag je bij de bmr optellen

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:58

Suzanne, ik vond deze wel fijn om bmr en verbranding uit te rekenen bij verschillende mates van inspanning.

https://happyhealthy.nl/bmr-berekenen/

Eerst kan je dus je bmr uitrekenen en daarna kan je ingeven (iets verder naar beneden scrollen) of je weinig beweegt of intensief.
Dan rekent hij je totale energieverbruik uit.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:00

EmptyWords schreef:
Op zich is met calorieën tellen moet direct wat mis. Al is het maar om inzicht te krijgen in wat je naar binnen werkt. Overgewicht ontstaat niet voor niks.

Pasta is niet slecht, maar 150 gram pasta bevat wel erg veel. En dat terwijl een portie maar 80 gram is. Dus meten is weten. Weet het eten en houd bij wat je eet geeft goede inzichten.

Maar ook vet heb je nodig. Dus eet een keer die vette vis en bak je vlees en/of groenten ook gewoon in een beetje olie. Beetj boter op brood is ook niks mis mee.

...ik had in de tussentijd iets aangepast, dus dat maakt het wat ingewikkeld.

Op zich is er natuurlijk een reden voor overgewicht en de zoektocht 'waar zit het hem nou in' is prima.

Vette vis en vlees :o zou ik persoonlijk iedereen afraden. Magere vis ook. Nodig is het in principe niet.
Plantaardige eiwitten leveren uitstekende eiwitten, vaak met veel meer mineralen en sporenelementen en met minder vervuiling en ellende.
Maar dat is een keuze.

En mooie, rijke omega drie olie: van harte aanbevolen. (Niet alle soorten olie zijn geschikt om in te bakken, maar een scheutje over de salade maakt dat je beter en makkelijker alles uit de plant kan gebruiken.)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:04

ClaudiaHS schreef:
Suzanne, ik vond deze wel fijn om bmr en verbranding uit te rekenen bij verschillende mates van inspanning.

https://happyhealthy.nl/bmr-berekenen/

Eerst kan je dus je bmr uitrekenen en daarna kan je ingeven (iets verder naar beneden scrollen) of je weinig beweegt of intensief.
Dan rekent hij je totale energieverbruik uit.

Oh ja super, dank je! Hij geeft aan dat mijn BMR 1300 is maar dat ik 1500 calorieën verbruik en dat ik ongeveer 1100 moet eten om af te vallen. Dat geeft inderdaad meer inzicht, dank je wel!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:07

1100 is wel heel erg weinig.
Mijn BMR zit op 1485, mijn verbranding totaal 2193.
Ik probeer daar dus 500 kcal onder te eten.
Maar ik hief niet zoveel af te vallen als ts.
Ong 14 kg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:12

ClaudiaHS schreef:
1100 is wel heel erg weinig.
Mijn BMR zit op 1485, mijn verbranding totaal 2193.
Ik probeer daar dus 500 kcal onder te eten.
Maar ik hief niet zoveel af te vallen als ts.
Ong 14 kg.

Die site geeft het aan in ieder geval. En als ik meer zou bewegen of sporten mag ik uiteraard ook meer inname. Maar dit geeft bij dagen op kantoor wel een goed beeld.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 11:12

Ik heb mezelf ook eens door de berekening gehaald, zou ongeveer 1700 kcal moeten eten. Lijkt me inderdaad wel een prima hoeveelheid.

Maar trouwens, zo eens een paar dagen bijhouden wat je eet is echt wel een eye opener :wow: ik vul dus nu alleen in wat ik eet en probeer natuurlijk wel gezonde keuzes te maken, maar dit is puur van het ritme van de afgelopen weken/maanden zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:15

Je mag nooit onder jou bmr gaan. Ik zou dus zelf 1300 nemen :) Maar suzanne, mag ik vragen wat jij weegt? Want 1300 cal is wel laag als je 30 + kilo moet afvallen. Ik moet er bv 40 kwijt en mijn bmr is over de 2000 :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:18

Citaat:
Ik heb mijn BMR berekend en mijn lichaam heeft blijkbaar 1300 calorieën nodig per dag. Dus als ik 1500 eet kom ik aan toch? Tenzij ik extra ga verbranden door te sporten. Maar gewicht verliezen doe ik dan zeker niet.

Sporten en sporten is ook nog eens twee.

Het schijnt dat we als diersoort mens miljoenen jaren een uur of zes per dag liepen.
Nou snap ik wel dat dat tegenwoordig niet echt goed kan en het hoeft ook niet per se om gezond te zijn, maar houd het wel in je achterhoofd: naast die BMR ben je gebouwd om zes uur te lopen.
En je bent gebouwd om vetvoorraden op te slaan voor 'de zeven magere jaren'.
En je bent gebouwd om dmv koolhydraten snel te kunnen verbranden en vechten/ vluchten.

Minder dan je BMR eten is roofbouw. (Kan best een keer een dagje, maar het is wel roofbouw).
Verbranden door te sporten is op zichzelf genomen prima, maar het is wel de vraag of je koolhydraten verbrandt of vetten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:20

DeMolenhoek schreef:
Je mag nooit onder jou bmr gaan. Ik zou dus zelf 1300 nemen :) Maar suzanne, mag ik vragen wat jij weegt? Want 1300 cal is wel laag als je 30 + kilo moet afvallen. Ik moet er bv 40 kwijt en mijn bmr is over de 2000 :)

Oh maar ik hoef er geen 30 af te vallen dus misschien hoor ik hier wel eigenlijk niet in het topic. Maar ik wil wel afvallen. Maar ongeveer 8 kilo.