Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 22:38

Joman schreef:
Petrichor schreef:
Het is toch juist heel logisch dat je juist in deze tijd de huisarts of huisartsenpost belt bij klachten? Ik snap dat wel hoor, ik weet toevallig dat karuna nogal kwakkelt met gezondheid en kan mij dus heel goed voorstellen dat zij zich extra zorgen maakt.

Maar ook voor mensen die wel gezond zijn en opeens ziek zijn, ik begrijp heel goed dat je dan bang word. En ja dan bel je dus juist in deze tijd eerder naar een huisarts of wat dan ook om gerust gesteld worden of misschien juist wel voor een test mocht die gene die je belt het ook niet vertrouwen.

Ben je op de hoogte van het testbeleid?
Een test krijg je als je zo ongeveer dood bent, of in de zorg werkt (ook maar onder beperkte voorwaarden inmiddels).

Ja daar ben ik van op de hoogte, maar hoor toch wel dat er ook mensen worden getest die helemaal niet gruwelijk slecht zijn. Dus ik denk wie niet waagt..

Een kennis van ons had ook echt flinke griep, hij is wel getest en bleek toch corona te hebben.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:43

Jolynne schreef:
Dat weet ik en ben ik helemaal met je eens..maar in België mag je niet zomaar thuis blijven, dat moet gewettigd worden dmv een attest..die te verkrijgen is door je huisarts. Ikzelf zou mij liever ook gewoon thuis zien uitzieken, ook al is het maar een griepje.

Maar in België kan je prima een andere huisarts bellen.... ik ben zeker dat je van een andere wel een briefje krijgt. Alsjeblieft neem het op voor je klanten en bel een andere dokter!

Jolynne

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:43

Ik was inderdaad van plan om morgenvroeg een andere huisarts te bellen. :)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:45

Jolynne schreef:
Ik was inderdaad van plan om morgenvroeg een andere huisarts te bellen. :)

Top van je <3 ! Ik zou zeker proberen, je zou je vast slecht voelen als je andere mensen aansteekt.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 23:00

Laat je even weten wat de andere huisarts heeft gezegd? :)

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:02

Och jee ja dat geldt nu nog steeds natuurlijk. Wat een extra belasting voor de huisartsen.. :\

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:03

Ja zeker!

Als hij hetzelfde zelf zal ik 'helaas' wel hun woorden moeten volgen, ondanks het tegen mijn gevoel zou ingaan.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:05

Jolynne schreef:
Ja zeker!

Als hij hetzelfde zelf zal ik 'helaas' wel hun woorden moeten volgen, ondanks het tegen mijn gevoel zou ingaan.

Dan zou ik nog steeds overleggen met je werkgever hoor! Niemand kan je fysiek dwingen te gaan werken. Ik snap je twijfels, maar ik ben echt voorstander van je verantwoordelijkheid nemen en thuis blijven, ook al gaat dat in tegen de wensen van enkele mensen... je beschermt er mogelijk een hoop andere mensen mee.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 00:05

Ik heb zo'n uurtje geleden het nummer gekregen van de huisarts van mijn schoonmoeder, zij zei voor nu nog te bellen maar om 22u vind ik dat niet kunnen, dus heb ik maar een smsje gestuurd. Deze dokter belde mij hiernet en zei dat hij mensen met bv. alleen nog maar een loopneus 7 dagen moet thuis laten blijven omwille geen risico's te nemen..snapte ook niet dat mijn huisarts het opgelegde beleid niet volgde. Hij zei dat het niet perse Corona hoeft te zijn, maar omdat je drager kunt zijn zonder ziek te zijn en ik in contact ben geweest met honderden klanten, schoonmoeder die dan weer in contact is gekomen met positief geteste persoon, wou hij al zeker geen risico's nemen..voor zowel mij als de klanten.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 00:33

MissJeanny schreef:
Fem schreef:
Geen idee of ik Corona heb gehad, maar een week geleden (dinsdag op woensdag nacht) ziek geworden, druk op mijn borst, hoofdpijn, misselijk. In de ochtend alles eruit gegooid en vanaf dat moment bleef alles van onder eruit komen en koorts.
In de avond heeft dit geresulteerd in onwel worden, flauwvallen, daarbij een hoofdwond oplopen waarvoor de ambulance nog langs is geweest.
Ik ben 3 minuten buiten westen geweest en werd wakker in een plas bloed. Ben op mijn buik blijven liggen (zo ontwaakte ik ook) totdat de ambulance er was. Ze hebben mij overeind geholpen. Zittend tegen de deurpost hebben zijn mijn bloeddruk opgenomen die erg laag was en ik dreigde weer flauw te vallen. Ze hebben mij plat gelegd en verdere test en verzorging gedaan. Ondertussen had ik mezelf al 2x bevuild, je schaamt je op zo'n moment echt, ook al weet je dat je er niets aan kunt doen.
Ze hadden mondkapjes en beschermende brillen op, het apenpakje hadden ze achterwegen gelaten omdat ik niet hoestte en nieste. Toen ik vroeg of dit nou een gewone buikgriep was of toch misschien Corona kon zijn, was hun antwoord: Twijfelachtig. De meeste mensen hebben voornamelijk klachten aan de luchtwegen, maar er zijn ook wel gevallen bekend van mensen met diarree en extreme verzwakking.
Ik moest mezelf in ieder geval goed in de gaten houden, mocht ik kortademig worden of benauwd, dan moest ik direct aan de bel trekken. Maar getest zou ik hoe dan ook nu niet worden. Dus advies was quarantaine, uitrusten en aansterken.

Mijn gevoel zegt, maar dat is maar een gevoel uiteraard, dat het Corona was.
Ik heb al wel vaker buikgriep gehad, al was dit lang geleden, maar zo erg, dat ik binnen 12 uur zo extreem verzwakt ben, dat ken ik niet.
Ben binnen 4 dagen 3,5 kilo kwijt geraakt. Bizar hoe snel je kunt interen.

Nou maak je mij ook wat aan het twijfelen.. ik dacht bij Corona ook alleen aan luchtwegklachten. Maar mijn gezin en moeder plus broertjes hebben dit ook zo ongeveer gehad .. ik ging van buikgriep uit maar zoiets hebben we nog niet eerder gehad.. een dag niks binnen houden, koorts erbij ( heb ik nooit hij buikgriep ) heel slap en moe. En normaal na een dag kun je weer wat eten en gaat het heel snel weer goed maar nu duurt het al een week dat de buik gevoelig blijft.. kinderen hebben een week heel slecht gegeten.. die zijn er normaal ook na een dag weer bovenop..

Inmiddels na een dikke week keert de energie weer wat terug maar zo heb ik het nog niet eerder meegemaakt.

Maar wie weet zijn we wel spoken aan het zien en was het gewoon een wat naardere buikgriep :o

Buikgriep kun je echt heel erg akelig van zijn.
Heb het 1x heel erg gehad, toen dacht ik dat ik doodging, zoveel pijn had ik.
En als je de echte griep te pakken hebt trouwens ook, dan ga je gewoon een dag of 4 down en under, met koorts en koortsdromen.

Dus ik ga er van uit dat het daarmee vergelijkbaar is.
Of het gevoel van het splijten van je hoofd als je echte flinke migraine.

Nou ja, heel naar, maar ook dat heb ik allemaal overleefd.

Voor alle corona en grieppatienten, sterkte en veel beterschap!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-20 08:25

Jolynne schreef:
Ik heb zo'n uurtje geleden het nummer gekregen van de huisarts van mijn schoonmoeder, zij zei voor nu nog te bellen maar om 22u vind ik dat niet kunnen, dus heb ik maar een smsje gestuurd. Deze dokter belde mij hiernet en zei dat hij mensen met bv. alleen nog maar een loopneus 7 dagen moet thuis laten blijven omwille geen risico's te nemen..snapte ook niet dat mijn huisarts het opgelegde beleid niet volgde. Hij zei dat het niet perse Corona hoeft te zijn, maar omdat je drager kunt zijn zonder ziek te zijn en ik in contact ben geweest met honderden klanten, schoonmoeder die dan weer in contact is gekomen met positief geteste persoon, wou hij al zeker geen risico's nemen..voor zowel mij als de klanten.

Kijk daar heb je meer aan, gelukkig maar dat je een andere arts hebt gebeld.

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:42

Ik ben begin maart positief getest en kan nog steeds eigenlijk net niets.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:45

karuna schreef:
Vanavond weer dezelfde sjit als gisteravond. %) Gewoon bizar. Lichte koortsvlaag, barstende koppijn en ik ben bijna niet meer aanspreekbaar en heb uitvalsverschijnselen dan. Weer overleg geweest met de hap. Niet fijn zo. Ben nu weer koortsvrij en weer bij de tijd en alles werkt weer. Morgen vroeg moet ik hierover de eigen huisarts bellen. Nagenoeg dezelfde tijd als gisteravond, alleen nu meteen overleg gehad ipv eerst met pijnstilling de boel weg krijgen.

Ik wil gewoon fit zijn en niet steeds weer nieuwe klachten erbij. Grrrrr -O-

???....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:44

Chiren schreef:

Jeetje duurt lang zeg... Sterkte en beterschap..... :(:)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:52

Chiren schreef:

Jeetje. Heb je nog koorts? Ben je nog in isolatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:58

Pfff Chiren, je bent al lang onderweg ermee!

Ik heb geen oog dicht gedaan vannacht. Bij elke beweging krimp ik in elkaar van de pijn in m'n zij/rug. Hoofdpijn weer terug, neus weer half dicht. Kan dit gewoon stoppen -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:00

Zo Chiren, dat duurt ook lang!
Hier ook flink benauwd, maar dat kan dus ook aan mijn bronchitis liggen.
Het voelt een beetje alsof er een baksteen op mijn longen ligt.
Ik heb wel een pufferdisk die mijn longen wijder zet en dat geeft wat verlichting.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:01

Chiren, jeetje nog steeds zoveel klachten. Beterschap!

Cayenne jij ook beterschap

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:14

Moderatoropmerking:
Het topic verloopt nu goed maar ik wil nog even terugkomen op eerdere berichten: houd persoonlijke irritaties en conflicten buiten het topic. Spreek dat uit via PB of gebruik de tem-functie zodat wij kunnen bijsturen. Het is voor niemand fijn als er allerlei sneren en offtopic opmerkingen voorbij komen die afleiden van de inhoudelijke discussie.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:06

Jolynne schreef:

Stille meelezer komt onder meelees-steen vandaan! Wat fijn dat die andere huisarts er wel bovenop zit en je zelfs uit zichzelf terugbelde! En fijn dat je thuis kan blijven, want je hoort natuurlijk zo absoluut niet in een supermarkt waar kwetsbaren en ouden van dagen heen moeten... Heel veel beterschap gewenst!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:06

6 minuten hebben ze per persoon toch voor een debat?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:18

Chiren schreef:

Wat naar Chiren! Wel blij wat van je te horen, het was zo stil ... sterkte!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:35

Wat rot Chiren, hopelijk ga je snel een beetje verbetering merken!

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:43

Chiren schreef:

Zo wat lang zeg
Wat zijn je klachten? Veel sterkte

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:57

Hier begin ik me lichtelijk beter te voelen, werd ook wel tijd na 2 weken. Hopelijk knapt de rest ook snel op <3.