Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berryz

Re: Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:28

Nou, die reactie van je vriend is wel duidelijk voor mij. Elke dag met z'n vrienden gamen is belangrijker dan jou dagelijks 15min sociaal contact te geven.
Die zou bij mij niet meer moeten afkomen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:56

Benzz schreef:
Jij hebt gewoon een gruwelijke schop onder je hol nodig.........

Amen. _/-\o_

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:00

Morrow_Less schreef:
Ik heb even proberen alle media enzo te vermijden, maar na de afgelopen dagen moet ik toch weer het een en ander van me afschrijven.

Afgelopen vrijdag was het de uitvaart van mijn oma. Daar stonden we dan met max 10 personen, terwijl de familie zeker 2X zo groot is. Op 2 meter van elkaar te snotteren en je mocht elkaar niet eens vastnemen. Ook het afscheid mocht maar op 2 meter van een naar ontsmettingsmiddel ruikende kist. Ik begrijp dat het nu niet anders kan, maar het blijft een struikelblok.

Momenteel zit ik ook in een stevige ruzie met mijn vriend. We wonen niet samen en hebben elkaar al meer dan 3 weken niet gezien. Door zijn schema hoor ik hem enkel maar een kwartiertje per dag (telefonisch) als hij naar zijn werk rijdt. Nu was ik 3 dagen geleden op zijn telefoontje aan het wachten en dit kwam maar niet, ik in paniek natuurlijk. Bel ik hem op zegt hij doodleuk 'ik wil niet meer bellen, misschien om de drie dagen ofzo', ik leg hem uit dat hij mijn enige contact is en dat ik hem toch graag eens hoor, kreeg ik daar een scheldtirade! Begon hij te roepen aan de telefoon 'ik heb nooit rust, in de dag zit ik al constant met mijn vrienden te gamen en ik heb tenminste nog werk om te doen, ik wil even een moment voor mezelf, je hoort me wel wanneer ik wil en tijd heb, jij bent zo een ontzettend poedersuiker dat je mij niet respecteerd!' Hij heeft de telefoon toegegooid en sindsdien heb ik van hem niets meer gehoord, hij reageert niet op mijn sms'sen of telefoontjes. Ik vraag me af wat ik misdaan heb! Ik stuur hem nooit tijdens de dag, enkel dat kwartiertje aan de telefoon en dan reageert hij zo. Ik voel me zo slecht hierdoor. :(

Ach griet, helemaal niet makkelijk zo. Geef je vriend even een week rust, misschien zit hij ook niet goed in z'n vel. Ik wil het niet goedpraten, maar het zijn nare tijden.

Heb je, buiten je vriend om, helemaal geen andere contacten?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:00

Als iemand het gevoel kon voelen wat een ander heeft
Dan kun je pas echt weten hoe iemand het beleefd

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:00

Ik heb een appgroep voor bokkers die daar behoefte aan hebben, pb me voor de link!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:04

Wat voor app groep? :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:17

Een hele gezellige, niks geks, voor bokkers die misschien alleen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:26

MarcoBorsato schreef:

Durf t bijna niet te zeggen, maar vin'k lief. :j

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:27

Meer dan lief zelfs!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:32

MarcoBorsato schreef:
Ik heb een appgroep voor bokkers die daar behoefte aan hebben, pb me voor de link!

Super lief idee MB!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 23:13

Ja dat vind ik ook een heel leuk idee. Vandaag echt even een potje zitten janken nu de scholen nog zo lang dicht blijven. Ik vind het vooral voor de oudste sneu. Die zit in groep 8. Dat had zo'n leuk jaar moeten worden met musical, kamp e.d. Ik merk zelf ook dat ik de structuur en ritme mis. Alle sporten nog langer uitgesteld, niet meer naar de manege. Ik mis die sociale contacten enorm.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 23:22

Ja snap ik. Vriendin van mij heeft een jongetje met autisme, die is steeds in paniek. Voor ons is het erg maar voor de kinderen helemaal.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 23:44

Ook in deze situatie zijn de meest kwetsbaren de klos. Dat vind ik zo erg.
Ik hoop echt dat tussentijds oplossingen worden gecreëerd voor hen. Nog een maand opsluiting is voor een heel aantal kwetsbare kinderen en volwassenen niet leefbaar.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 00:20

Ik zat er afgelopen weekend en vooral maandag helemaal doorheen. Ik heb 3 kinderen van 3,5 en 9 jaar waar ik alleen voor zorg. Hun vader zien ze 2 a 3 uurtjes in de 2 weken.
Mijn 5 jarige zoontje heeft autisme en een ontwikkelings achterstand. Hij zit op speciaal onderwijs en gaat normaal gesproken ook nog 2x per week naar een speciale bso en 1 dag in het weekend naar de weekend dagopvang. Dit is om ons als gezin te ontlasten, en hij vindt het erg leuk gelukkig.

Maar nu is alles weg gevallen. Het enige wat ze nog kunnen aanbieden is dat hij 2x per week 2 uur opgehaald wordt door een vaste begeleidster van de opvang.
Super fijn dat ze dit nog kunnen bieden natuurlijk, maar het is niet genoeg.
Vrijdag, zaterdag en zondag had mijn middelste 3 dagen achter elkaar alleen maar huilbuien, gillen, schreeuwen, slaan.
Zondag kon ik alleen nog maar janken, dus maandag heb ik m'n kinderen toch maar een dagje bij m'n ouders gebracht. Ook al zat me dat niet helemaal lekker.
Toen de kinderen eind van de middag thuis kwamen kon ik nog steeds /of alweer alleen maar huilen. Dus vanmorgen hulp ingeschakeld. En gelukkig vanmiddag al te horen gekregen dat mijn oudste 2 dagen naar school mag, mijn middelste mag 3 dagen naar school en mijn jongste mag 2 dagen naar de opvang.

Hopelijk brengt dit weer wat rust en structuur bij ons.

Zelf heb ik trouwens add, een dysthyme stoornis, en 2 persoonlijkheidsstoornisen, waarvoor ik in januari met schema therapie ben begonnen. Dit is nu ook stop gezet natuurlijk.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 01:09

MarcoBorsato schreef:

Wat lief! <3

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:37

Ik zit met mijn vader thuis en dat is niet bepaald het grootste zonnetje in huis. Zo een negativiteit een ganse dag, ik mijd hem zelf zo veel mogelijk omdat je er gewoon zelf zo negatief van gaat denken na een tijdje .Daarom keek ik zo uit naar die telefoontjes elke avond, achja we slaan er ons wel door :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:40

Niobe schreef:
MarcoBorsato schreef:

Wat lief! <3

Met af en toe grappen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:42

Morrow_Less schreef:
Ik zit met mijn vader thuis en dat is niet bepaald het grootste zonnetje in huis. Zo een negativiteit een ganse dag, ik mijd hem zelf zo veel mogelijk omdat je er gewoon zelf zo negatief van gaat denken na een tijdje .Daarom keek ik zo uit naar die telefoontjes elke avond, achja we slaan er ons wel door :)

Oh, dat is heftig.
Daar kan ik me ook goed wat bij voorstellen en dat is inderdaad heel slecht voor je eigen stemming.
Sterkte.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:45

Bedankt allen voor de sterktewensen en ik wens dit aan iedereen die het moeilijk heeft. Het is niet anders, maar het blijft vervelend.

Lief MB <3

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:45

@TT
Dat is dan dubbel zwaar :(:) , hopelijk geeft het jou meer rust als ze naar de opvang gaan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:47

@Marrow_Less: heftig allemaal. We zitten allemaal in een gekke situatie, maar rekening met elkaar houden is wel het minste. Het is nu niet de tijd om egoistisch te zijn..

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:50

Dank je wel iedereen, fijn te lezen dat ik toch niet diegene ben dat niet spoort momenteel.

Voor mijn eigen gemoedsrust heb ik mijn telefoon uitgezet omdat ik anders toch maar aan dat ding vastplak om te kijken of hij niet gebeld of een sms gestuurd heeft. Daar maak ik mezelf toch maar gek mee.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:00

Tot 28 april gaat mij hopelijk lukken, maar ik zit er soms wel doorheen. Ik kan nog een beetje mijn ding doen, als ze maar niet ook plassen afsluiten. EN dan vind ik sporten weer openen belangrijker dan horeca.
Ik ben toch stiekem aan het kijken om z.s.m. wel op vakantie te gaan. Ik zie dat je nu veel kunt boeken met gratis annuleren. Ik heb in juli nog een week Frankrijk staan. Maar nog geen hotel geboekt, dat zou nu dus wel weer veilig kunnen. Ook voor de meivakantie kijk ik naar alternatieven als Frankrijk toch niet lukt.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:23

Germie, ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn moeder heeft een eigen bedrijf in de reiswereld en de verwachting binnen de sector is dat de meeste landen niet "open" zullen gaan voor eind juni/begin juli (en dat het vliegverkeer dus ook tot die tijd zo goed als plat ligt).
Erg rot, ook mijn vakantie in juni heb ik dus via haar laten annuleren.
Zekerheid is het niet hoor, maar misschien moet je je er toch een beetje op voorbereiden..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:27

germie schreef:
Niobe schreef:

Wat lief! <3

Met af en toe grappen?

Nee joh, bloedserieus en alleen maar ellende