4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:53

Lekker lijstje Primavera, nu heb ik ook zin in pasta haha.

Welkom Machie, mooi dat je al zoveel kilo kwijt bent!

Net lijstje _Mjwb!

Klinkt als een mooi dagje Linoleum. Halve dagen werken is echt chill.

Jij ook welkom Troi!

Hahaha Imandra, 100 gram cruesli. Lekker los gegaan zo te lezen. :') Tis ook te lekker.

Mooi weekmenu Sharon!

Welke chilisaus heb je Castilja?

Mooi bijgelezen Kimmie, wat poedersuiker van je paard joh. Hoop dat ie snel weer beter is.

Lekker lijstje Laura!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:00

Hai!

Na een tijdje te hebben meegelezen is het nu tijd om mij ook even voor te stellen. Ik ben sinds 2 weken gezonder aan het eten om lekkerder in mijn vel te zitten. Ik hoef niet veel af te vallen en heb ook geen specifiek doel, het gaat mij er meer om dat ik mij beter voel in mijn lichaam en niet zo veel snaai. Doordeweeks zit ik op kamers en daar koop ik geen ongezonde dingen, maar in het weekend ben ik bij mijn ouders en daar staan de lekkere dingen voor het grijpen. Het idee van één cheatday per week probeer ik ook aan te houden waardoor het doordeweeks en ook gezonde dag in het weekend veel beter vol te houden is.
Ik ben 1.71m en weeg 67kg, dus een gezond gewicht, maar met 2kg minder verwacht ik mij beter te voelen. Natuurlijk niet alleen vanwege het gewicht, maar gezond eten in het algemeen doet veel voor mijn energieniveau in positieve zin.
Op dit moment probeer ik ongeveer 1700 kcal aan te houden per dag. MFP geeft 1550 aan, maar dat leek mij niet zo betrouwbaar n.a.v. de OP. Ik heb de verschillende berekeningen gebruikt die in de OP staan, maar kwam er niet helemaal uit hoeveel kcal ik nodig heb, dus dit is een gokje na het topic te hebben gelezen en te vergelijken met anderen hier. Ik sport momenteel weinig tot niet (behalve de dagelijkse beweging zoals fietsen), hier hoop ik binnenkort verandering in te brengen.

Dan mijn lijstje van vandaag.
O: 250 gram magere kwark met muesli
T: Wasa vezelrijk cracker met vegetarische kipworst
L: 2 boterhammen met kaas (tosti), boterham met vegetarische kipworst
T: Appel
A: Gekruide krieltjes, paprika, champignons, avocado cherry tomaatjes, vega gehakt, ui en knoflook bakken in een pan. Makkelijke studentenmaaltijd :D
Totaal: 1467kcal
Vanavond heb ik nog een feestje op mijn studentenvereniging, dus daar houd ik nog rekening mee. :o

Ik ga mijn best doen om op iedereen te reageren en hoop mijn motivatie te houden met dit topic!
Laatst bijgewerkt door Maaikevdk op 19-02-20 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Castilja

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:04

Welkom Maaike! Goed lijstje! Zou me inderdaad in het weekend niet al te druk maken om de versnaperingen als je doordeweeks zo gezond eet.
@Sanne: De saus heet illie billie sweet chili :') Heb hem bij de Albert Heijn vandaan, staat gewoon bij de overige chilisauzen. Hij is wel relatief duur (2 euro voor een verpakking waar niet bijster veel in zit) maar hij is wel super lekker.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:39

Castilja, ben ook wel benieuwd naar de kwarkbollen!

Sharon, Holy wat een lijst zo

Kimmie, wat rot dat je paard kreupel is :(
Ben het wel met Castilja eens dat je nog steeds wel betere keuzes kan maken, meer eiwitten en minder chocola en snoep.

Laura, lekker lijstje! Ik wil het zo allemaal eten.

Welkom Maaike! Het is ook lastig om te bepalen hoeveel je moet eten. Zelfs met berekeningen. Het blijft kwestie van uitproberen of het werkt door simpelweg jezelf te wegen en je progress te volgen.

Ik ging net een uur wandelen. En toen ging het heel hard regenen net toen ik op verste punt was. Wilde eigenlijk op einde in stad lunchen. Maar ben toch maar rechtstreeks naar huis gegaan om droge kleren aan te trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:37

linoleum schreef:
Een fancy woord voor ‘gooi je eten op de bakplaat en stop het een halfuur in de oven terwijl je ondertussen op de bank kan liggen en Netflix kijken’

Haha okay, is idd wel erg makkelijk en handig! Thanks :D

Primavera schreef:
Gisteren is niet heel goed geweest := door de dag te weinig gegeten en daardoor in de avond mega honger := vandaag beetje op letten

Vandaag beter mn best doen :D

Kan altijd een slechtere dag hebben toch? Maar die tony's <3

Machie schreef:
Ik ben ook druk bezig met afvallen en zou me graag hier aansluiten als het mag?
Mijn doel: nog 6 eraf. Heb er nu 8 af.

Welkom *\o/*

_mjwb schreef:
Ik heb voorgenomen om meer water per dag te drinken. Ik drink nu maar 0,5 liter en soms geen eens dat. Ik drink ook de laatste tijd Cristal Clear in plaats van Fanta en ik moet zeggen dat ik dat nu lekkerder vind. Als ik dan een glaasje Fanta neem dan vind ik het een eens veel te zoet.

Een fles vullen, zodat je die leeg moet drinken? Ik drink nooit meer frisdrank met suiker. Altijd spa rood, crystal clear of ijsthee of cola zero.

Maar op mijn werk drink ik heel de dag door thee, dat werkt ook wel!

_sharonnn schreef:
Even radiostilte, ik was erg druk en kwam met eten in de knoei, maar goed, de aanhouder wint :)

Recepten staan erbij van dingen die ik zelf bedacht heb, qua calorieën heb ik dus geen idee, want ik tel niet, wel weeg ik natuurlijk alles af :D misschien wel zo eerlijk om even m’n gegevens erbij te zetten zodat mensen het niet 1 op 1 overnemen, want het is aangepast op mij natuurlijk. Ik ben 1.71m, 25 jaar, 76,5kg en 23,47% vetpercentage. Oftewel wat aan de zware kant, geen overgewicht, maar wel wat aan de zware kant :D doe ermee wat je wilt haha

Oh wat leuk dat je je recepten deelt :) Ziet er uit als een prima weekmenu :)

Castilja schreef:
Wow goed weekmenu Sharon! Moet je al die kruiden zoals paprikapoeder ook echt opschrijven van je diëtist? Hallelujah :') Ik heb door je lijst echt zin om zelf ook weer te bakken, heb ooit kwarkbollen gemaakt die qua voedingswaarde echt top waren en super lekker. Het pst alleen echt niet in mijn huidige oven :+

Ga even het topic doorspeuren om avondeten te vinden waar ik zin in heb. <<)

Kwarkbollen mjam! Ik heb er laatst ook gebakken, waren heerlijk <3 Ook die van beukers idd! Ga die recepten hier alleen niet delen ook.

Maaikevdk schreef:
Hai!

Na een tijdje te hebben meegelezen is het nu tijd om mij ook even voor te stellen. Ik ben sinds 2 weken gezonder aan het eten om lekkerder in mijn vel te zitten. Ik hoef niet veel af te vallen en heb ook geen specifiek doel, het gaat mij er meer om dat ik mij beter voel in mijn lichaam en niet zo veel snaai. Doordeweeks zit ik op kamers en daar koop ik geen ongezonde dingen, maar in het weekend ben ik bij mijn ouders en daar staan de lekkere dingen voor het grijpen. Het idee van één cheatday per week probeer ik ook aan te houden waardoor het doordeweeks en ook gezonde dag in het weekend veel beter vol te houden is.
Ik ben 1.71m en weeg 67kg, dus een gezond gewicht, maar met 2kg minder verwacht ik mij beter te voelen. Natuurlijk niet alleen vanwege het gewicht, maar gezond eten in het algemeen doet veel voor mijn energieniveau in positieve zin.
Op dit moment probeer ik ongeveer 1700 kcal aan te houden per dag. MFP geeft 1550 aan, maar dat leek mij niet zo betrouwbaar n.a.v. de OP. Ik heb de verschillende berekeningen gebruikt die in de OP staan, maar kwam er niet helemaal uit hoeveel kcal ik nodig heb, dus dit is een gokje na het topic te hebben gelezen en te vergelijken met anderen hier. Ik sport momenteel weinig tot niet (behalve de dagelijkse beweging zoals fietsen), hier hoop ik binnenkort verandering in te brengen.

welkom *\o/*

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:43

Castilja schreef:
Welkom Maaike! Goed lijstje! Zou me inderdaad in het weekend niet al te druk maken om de versnaperingen als je doordeweeks zo gezond eet.
@Sanne: De saus heet illie billie sweet chili :') Heb hem bij de Albert Heijn vandaan, staat gewoon bij de overige chilisauzen. Hij is wel relatief duur (2 euro voor een verpakking waar niet bijster veel in zit) maar hij is wel super lekker.

Leuke naam haha, thanks! Mijn vriend was nog opzoek naar een sweet chili saus maar schrok nogal van de grote hoeveelheden suiker die ze overal in proppen.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:51

Ja ik schrok daar ook van! Bij ketchup vind ik het altijd best wel meevallen dus dacht dat dat bij de chilisaus ook wel zo zou zijn. Boy I was wrong. :')

Ik weet nog steeds niet wat ik vanavond moet eten. Graag iets gezonds. Veel groenten. Gooi tips <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:55

Castilja schreef:
Ja ik schrok daar ook van! Bij ketchup vind ik het altijd best wel meevallen dus dacht dat dat bij de chilisaus ook wel zo zou zijn. Boy I was wrong. :')

Ik weet nog steeds niet wat ik vanavond moet eten. Graag iets gezonds. Veel groenten. Gooi tips <<)

Wij eten dit:

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... hampignons

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:40

Bedankt allemaal!

Castilja schreef:

Ik vind groenten wokken met oestersaus altijd erg lekker, met wat rijst en noten of vlees :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 18:41

Maaikevdk schreef:
Bedankt allemaal!

Castilja schreef:

Ik vind groenten wokken met oestersaus altijd erg lekker, met wat rijst en noten of vlees :9

Ik vind deze saus ook altijd heel lekker <3
https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... five-spice

linoleum Zou je z'n baketray ook kunnen maken door groenten in de oven te gooien en woksaus erbij te doen? ipv olie oid?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 18:49

Geen idee, zou je moeten proberen. Maar woksaus verbrand volgens mij wel, dus zou het zelf niet snel doen.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 18:58

Oh die woksaus ziet er ook goed uit! Ga ik eens proberen <<)
Mijn avondeten is een beetje gek gegaan; ik liep in de stad en had echt trek. Had gewoon goed geluncht maar omdat ik had gesport blijkt dat dan niet voldoende te zijn. Heb een zakje macadamianoten van 50 gram gekocht en die is op gegaan maar dat is achterlijk vet natuurlijk. Had gewoon een appel moeten kopen :') Anyhow, heb net 5 mini groente frikadelletjes gegeten en een kop uienbouillon en zit voorlopig even vol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:26

Fading schreef:
Castilja schreef:

Wij eten dit:

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... hampignons

Woooow deze ziet er echt super lekker uit. Ga ik van de week ook maken!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:28

Castilja schreef:
Oh die woksaus ziet er ook goed uit! Ga ik eens proberen <<)
Mijn avondeten is een beetje gek gegaan; ik liep in de stad en had echt trek. Had gewoon goed geluncht maar omdat ik had gesport blijkt dat dan niet voldoende te zijn. Heb een zakje macadamianoten van 50 gram gekocht en die is op gegaan maar dat is achterlijk vet natuurlijk. Had gewoon een appel moeten kopen :') Anyhow, heb net 5 mini groente frikadelletjes gegeten en een kop uienbouillon en zit voorlopig even vol.

Groente frikandellen? <<)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:31

Ja! Van 'Samhoud'! Ik bestel ze altijd via Picnic maar ze zullen vast in gewone winkels ook te vinden zijn. Super lekker en goede voedingswaarden. *\o/*

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:27

Ik heb niet heel veel puf om op iedereen te reageren, welkom nieuwe mensen!

Ik had niet zo'n goede dag vandaag :+, maar belofte maakt schuld en ik deel dus ook dit lijstje met jullie:
L: boule zalm met honing-mosterd dressing
T: Twix extra en een grote Snickers (oeps :') )
A: Klein bordje chili sin carne
T: mandarijntje, proteineshake met magere kwark
Kcal: 1930

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:30

Ohjoh, zo'n snickers.. Wel lekker <<) Ben je alweer aan het sporten of nog rust aan het houden?
Ik wil eigenlijk even een voedingsschema laten maken ergens. Blijf een beetje rotzooien met hoeveel ik nou kan/mag eten in combi met mijn sport, ben flink actief en red het gewoon vaak niet op 1700 kcal. Heeft iemand enig idee waar je dat kan laten doen? Volgens mij bieden ze het niet aan op mijn sportschool en heb ook niet zoveel zin om via een online iets veel geld te betalen :+

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:39

Ik ga straks even alles bijlezen maar even snel een update van mijn kant;

Bedankt voor de tips! Ik ben ook YouTube filmpjes gaan kijken en heb artikels gelezen. Ik heb nu 5 0,5 liter flesjes op en ben bezig met de 6e. Ik ben benieuwd want ze zeggen dat je minder hoofdpijn (en natuurlijk andere dingen) krijgt als je 1 gallon (3,78 liter) water per dag drinkt.

O - /
M - twee tosti’s met geraspte kaas en tonijn
A - prei stamppot met rauwe ham en ei
T - restje optimel Griekse yoghurt vanille met aardbeien

Beetje een mager lijstje maar ik zit zo vol van al dat water. En goede compensatie met morgen want we gaan bij Bitch Burger in Amsterdam eten.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:52

Castilja schreef:
Ohjoh, zo'n snickers.. Wel lekker <<) Ben je alweer aan het sporten of nog rust aan het houden?
Ik wil eigenlijk even een voedingsschema laten maken ergens. Blijf een beetje rotzooien met hoeveel ik nou kan/mag eten in combi met mijn sport, ben flink actief en red het gewoon vaak niet op 1700 kcal. Heeft iemand enig idee waar je dat kan laten doen? Volgens mij bieden ze het niet aan op mijn sportschool en heb ook niet zoveel zin om via een online iets veel geld te betalen :+

Ik ben weer aan het sporten, maar wel maximaal 4x per week. Heb nu mijn tweede rustdag achter elkaar en dat voelt heel raar. Heb net toch stiekem even een 5 minuten mini work-out gedaan thuis (push-up, bent over reverse fly, weighted leg lifts en sit-up).

Geen ervaring met voedingsschema's laten maken. Ik wil dat super graag als werk gaan doen, maar ik kan heb er nu helaas nog geen ervaring mee dus ik denk niet dat ik je al kan helpen :+.

Mager lijstje inderdaad _mjwb, maar wel heel lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:01

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:10

Castilja schreef:

Een voedselschema zou ik laten maken bij een diëtiste :j

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:19

Ja weet je wat het is, ik ben voor de lol mijn vetpercentage omlaag aan het eten/trainen. Het is nergens voor nodig, ik vind het gewoon leuk om te doen. Vrees dat een diëtiste weer 'n beetje duur is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:22

Mijn lijstje voor vandaag:

O: kokosmelk met brinta appel rozijnen
L: 3 meergranen boterhammen twee met vega filet en een met kaas
T: smoothie van magere yoghurt, aardbei, mango en wat aarbeien whey & 50gr tortilla naturel chips
A: buddhabowl met bulgur
T: kwark met bruine basterdsuiker en bastogne koekjes

Totaal 1.722 kcal

castilja in MFP kan je aangeven wat je lengte gewicht en doel is. Icm hoe actief je durende de dag bent en die past daarop je kcal aan. Misschien is dat een optie? 100% is het nooit maar heb je iig een ruim beeld?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:25

Fading schreef:
Mijn lijstje voor vandaag:

O: kokosmelk met brinta appel rozijnen
L: 3 meergranen boterhammen twee met vega filet en een met kaas
T: smoothie van magere yoghurt, aardbei, mango en wat aarbeien whey & 50gr tortilla naturel chips
A: buddhabowl met bulgur
T: kwark met bruine basterdsuiker en bastogne koekjes

Totaal 1.722 kcal

castilja in MFP kan je aangeven wat je lengte gewicht en doel is. Icm hoe actief je durende de dag bent en die past daarop je kcal aan. Misschien is dat een optie? 100% is het nooit maar heb je iig een ruim beeld?

Die kcal die MFP aangeeft zijn echt veel te laag.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:26

Heb MFP al geprobeerd ja! :) Eet alleen volgens macro's en ben nog een beetje aan het zoeken naar de juiste verhouding daartussen, en daar kan iemand die er verstand van heeft me weer mee helpen. Maar dank voor de tip! En Maanlicht, als je ooit bent omgeschoold tot maker van voedingsschema's.. Let me know <<)