linoleum schreef:Een fancy woord voor ‘gooi je eten op de bakplaat en stop het een halfuur in de oven terwijl je ondertussen op de bank kan liggen en Netflix kijken’
Haha okay, is idd wel erg makkelijk en handig! Thanks 
Primavera schreef:Gisteren is niet heel goed geweest

door de dag te weinig gegeten en daardoor in de avond mega honger

vandaag beetje op letten
Vandaag beter mn best doen

Kan altijd een slechtere dag hebben toch? Maar die tony's 
Machie schreef:Ik ben ook druk bezig met afvallen en zou me graag hier aansluiten als het mag?
Mijn doel: nog 6 eraf. Heb er nu 8 af.
Welkom
_mjwb schreef:Ik heb voorgenomen om meer water per dag te drinken. Ik drink nu maar 0,5 liter en soms geen eens dat. Ik drink ook de laatste tijd Cristal Clear in plaats van Fanta en ik moet zeggen dat ik dat nu lekkerder vind. Als ik dan een glaasje Fanta neem dan vind ik het een eens veel te zoet.
Een fles vullen, zodat je die leeg moet drinken? Ik drink nooit meer frisdrank met suiker. Altijd spa rood, crystal clear of ijsthee of cola zero.
Maar op mijn werk drink ik heel de dag door thee, dat werkt ook wel!
_sharonnn schreef:Even radiostilte, ik was erg druk en kwam met eten in de knoei, maar goed, de aanhouder wint
Recepten staan erbij van dingen die ik zelf bedacht heb, qua calorieën heb ik dus geen idee, want ik tel niet, wel weeg ik natuurlijk alles af

misschien wel zo eerlijk om even m’n gegevens erbij te zetten zodat mensen het niet 1 op 1 overnemen, want het is aangepast op mij natuurlijk. Ik ben 1.71m, 25 jaar, 76,5kg en 23,47% vetpercentage. Oftewel wat aan de zware kant, geen overgewicht, maar wel wat aan de zware kant

doe ermee wat je wilt haha
Oh wat leuk dat je je recepten deelt
Ziet er uit als een prima weekmenu 
Castilja schreef:Wow goed weekmenu Sharon! Moet je al die kruiden zoals paprikapoeder ook echt opschrijven van je diëtist? Hallelujah

Ik heb door je lijst echt zin om zelf ook weer te bakken, heb ooit kwarkbollen gemaakt die qua voedingswaarde echt top waren en super lekker. Het pst alleen echt niet in mijn huidige oven

Ga even het topic doorspeuren om avondeten te vinden waar ik zin in heb.

Kwarkbollen mjam! Ik heb er laatst ook gebakken, waren heerlijk
Ook die van beukers idd! Ga die recepten hier alleen niet delen ook.
Maaikevdk schreef:Hai!
Na een tijdje te hebben meegelezen is het nu tijd om mij ook even voor te stellen. Ik ben sinds 2 weken gezonder aan het eten om lekkerder in mijn vel te zitten. Ik hoef niet veel af te vallen en heb ook geen specifiek doel, het gaat mij er meer om dat ik mij beter voel in mijn lichaam en niet zo veel snaai. Doordeweeks zit ik op kamers en daar koop ik geen ongezonde dingen, maar in het weekend ben ik bij mijn ouders en daar staan de lekkere dingen voor het grijpen. Het idee van één cheatday per week probeer ik ook aan te houden waardoor het doordeweeks en ook gezonde dag in het weekend veel beter vol te houden is.
Ik ben 1.71m en weeg 67kg, dus een gezond gewicht, maar met 2kg minder verwacht ik mij beter te voelen. Natuurlijk niet alleen vanwege het gewicht, maar gezond eten in het algemeen doet veel voor mijn energieniveau in positieve zin.
Op dit moment probeer ik ongeveer 1700 kcal aan te houden per dag. MFP geeft 1550 aan, maar dat leek mij niet zo betrouwbaar n.a.v. de OP. Ik heb de verschillende berekeningen gebruikt die in de OP staan, maar kwam er niet helemaal uit hoeveel kcal ik nodig heb, dus dit is een gokje na het topic te hebben gelezen en te vergelijken met anderen hier. Ik sport momenteel weinig tot niet (behalve de dagelijkse beweging zoals fietsen), hier hoop ik binnenkort verandering in te brengen.
welkom