De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:25

Het boek van Dan Brown - Inferno gaat daar over. Een virus om de bevolkingsgroei in te perken.

Feit is wel dat doordat er meer mensen zijn op de aarde de kans ook steeds groter wordt dat er 'iets' overstapt vanuit een vleermuis/aap/vogel/slang en vervolgens voor een wereldwijde epidemie kan zorgen. Meer mensen op aarde betekent dat er minder ruimte is voor wildernis en tropisch regenwoud, mensen komen in contact met organismen waar ze anders minder snel mee in contact zouden komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:27

Echter is het virus in Inferno van menselijke makelij :P.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:27

Tja het klinkt heel flauw maar, zoals die Duitser die gewoon een weekendje griepig is geweest.. Dat red ik wel en al mijn familie en kennissen ook. Ja het is erg zuur voor de mensen die het niet redden. Het zal ongeveer net zo zijn als met de te hete zomer, of in een te koude winter. Dan gaan er meer oude mensen en andere zwakkere mensen dood.

Heel vervelend, maar komt vaker voor. Het ene jaar is milder dan het andere.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:33

_San87_ schreef:

Het virus in Inferno is van menselijke makelij, maar bijvoorbeeld:
- SARS
- Ebola
- Q-koorts (komt niet uit de jungle, maar is overgestapt naar mensen door intensieve veehouderij)
- AIDS
- Lassa
- Hanta
zijn virussen die van nature al voorkomen, maar die op gegeven moment de overstap maken.

Goed boek hierover is Spillover van David Quammen, de ondertitel is zelfs 'animal infections and the next human pandemic'

https://www.amazon.com/Spillover-Animal ... 0393066800

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:36

Apple schreef:
_San87_ schreef:

Het virus in Inferno is van menselijke makelij, maar bijvoorbeeld:
- SARS
- Ebola
- Q-koorts (komt niet uit de jungle, maar is overgestapt naar mensen door intensieve veehouderij)
- AIDS
- Lassa
- Hanta
zijn virussen die van nature al voorkomen, maar die op gegeven moment de overstap maken.

Goed boek hierover is Spillover van David Quammen, de ondertitel is zelfs 'animal infections and the next human pandemic'

https://www.amazon.com/Spillover-Animal ... 0393066800

Ik ben er idd bekend mee. Overigens zou een virus als in Inferno best een oplossing zijn. Maar ethisch ook weer twijfelachtig.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:37

Naar ik begreepd is deze virus ook van menselijke maak. Toevallig is deze stad in China ook de enige die geheel door 5g wordt gestuurd. 5 g kan hele enge dingen doen en hoop dan ook zeer dat we dat niet in Nederland krijgen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:47

Dinopino schreef:
Naar ik begreepd is deze virus ook van menselijke maak. Toevallig is deze stad in China ook de enige die geheel door 5g wordt gestuurd. 5 g kan hele enge dingen doen en hoop dan ook zeer dat we dat niet in Nederland krijgen.

Dat zou een fabel zijn.

Er zijn zeker zorgen dat 5G gezondheidsrisico's heeft, en dan rijst voor sommigen ook de vraag of die 5G straling de mensen vatbaarder heeft gemaakt voor dit virus. Gezien de verschillen qua omstandigheden (medische zorg, bevolkingsdichtheid, enz.) tussen de besmettingsgevallen buiten China en in China zelf is het echter zeer lastig te bewijzen of dat waar is of niet. Er zijn teveel verschillende factoren van invloed om er 1 aan te wijzen, zeker zolang we niet genoeg weten over hoe dit virus zich echt gedraagd.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:55

Dinopino schreef:

Dat is echt pure bangmakerij.

Voor alle G's zijn mensen tot nu toe nog bang geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:22

Dinopino schreef:

Het is in dit soort discussies altijd wachten op de aluhoedjes met hun malle complottheorieën. :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:28

Dat nog niemand Rutte de schuld heeft gegeven verbaast me uitermate!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:29

_O- _O-
Niobe schreef:

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:30

5g was toch ook al oorzaak van de spreeuwen sterfte omdat de golf precies zo groot was als een spreeuw?
:+
Waar halen mensen dat toch allemaal vandaan?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:31

Safina luitster je wel eens naar de radio? Probeer radio 1 eens. Daar was vandaag bijvoorbeeld een gesprek met een minister. Die kampen die er zogenaamd niet zijn in China. Amnesty heeft het kunnen bewijzen. Het blijkt dat chinezen hier in Nederland worden gebeld en dat degen naast diens vader staat. Wanneer hij niet verteld wat de nederlanders over china denken, dan wordt hij bedreigd. Dit werd gezegd door een politicus. Is het werkelijk bangmakerijk of zijn de anderen zo naief.

Weet trouwens niet wat ik met een aluhoedje moet. Is dat tegenwoordig mode in Nederland:-) En is deze opmerking inhoudeijk en wetenschappelijk onderbouwd. Nee foei ga terug naar je mandje
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 29-01-20 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:33

Dinopino schreef:
Safina luitster je wel eens naar de radio? Probeer radio 1 eens. Daar was vandaag bijvoorbeeld een gesprek met een minister. Die kampen die er zogenaamd niet zijn in China. Amnesty heeft het kunnen bewijzen. Het blijkt dat chinezen hier in Nederland worden gebeld en dat degen naast diens vader staat. Wanneer hij niet verteld wat de nederlanders over china denken, dan wordt hij bedreigd. Dit werd gezegd door een politicus. Is het werkelijk bangmakerijk of zijn de anderen zo naief.

Ik luister elke dag naar radio 1. Maar ik verzin geen onlogische verbanden tussen allerlei gebeurtenissen . Dat is het verschil tussen mij en jou, denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:35

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:35

Heerlijk lekker oftopic en lekker persoonlijk. Hier houd ik van. Doet elke discussie goed. Ik moet dan weer op jouw reagen en jij op mij. Stelletje bekvechtende kippetjes. :-) Ga even mijn popcorn halen.

De spreeuwtjes vielen door iets totaal anders uit de boom:-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:40

Niobe schreef:

Rutte, Trump, Poetin, illuminati, Joris Demmink, de Mossad, Elvis, Zionisten, Deep State en marsmannetjes zitten hier samen achter. Denk ik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:43

safina schreef:
Niobe schreef:

Rutte, Trump, Poetin, illuminati, Joris Demmink, de Mossad, Elvis, Zionisten, Deep State en marsmannetjes zitten hier samen achter. Denk ik.

Je vergeet de freemasons.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:45

Dinopino schreef:
De spreeuwtjes vielen door iets totaal anders uit de boom:-)

Daar dachten sommige mensen anders over:
https://www.ad.nl/den-haag/massale-spre ... ~a5d16e22/

Echt serieus? 5G koppelen aan een virus?
Gezien je popcorn opmerking neem ik aan dat je het als grap bedoelde en nu wacht op leuke reacties erop.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:56

5g en virus hebben echt totaal niets met elkaar te maken. Maar dat wat china in de wereld doet en hoe hij bij ons probeert binnen te dringen, daar zouden Nederlanders best weleens minder naief in mogen zijn.
5g 4g 3g daar merken we niets van. Hoewel dan lieg ik, want ik ken mensen die er wel last van hebben.

Maar dat is in het algemeen het handige van straling, of het nu de magnetron is of de Wifi . Je merkt er niets van dus is het toch oke, anders hadden we toch echt wel gehoord van het ministerie van volksgezondheid dat het toch niet zo goed is voor ons.

Ik zei dat het virus was uitgebroken in de enige stad waar ook het 5g net is. Engeland wil niet dat China het volledige 5g net bij hun aanbrengt. Je kunt het allemaal als complottheorie zien, maar waarvoor reageert Engeland dan zo ? Wanneer het allemaal niets voorstelt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:58

Dinopino schreef:
5g en virus hebben echt totaal niets met elkaar te maken. Maar dat wat china in de wereld doet en hoe hij bij ons probeert binnen te dringen, daar zouden Nederlanders best weleens minder naief in mogen zijn.
5g 4g 3g daar merken we niets van. Hoewel dan lieg ik, want ik ken mensen die er wel last van hebben.

Maar dat is in het algemeen het handige van straling, of het nu de magnetron is of de Wifi . Je merkt er niets van dus is het toch oke, anders hadden we toch echt wel gehoord van het ministerie van volksgezondheid dat het toch niet zo goed is voor ons.

Ik zei dat het virus was uitgebroken in de enige stad waar ook het 5g net is. Engeland wil niet dat China het volledige 5g net bij hun aanbrengt. Je kunt het allemaal als complottheorie zien, maar waarvoor reageert Engeland dan zo ? Wanneer het allemaal niets voorstelt.

Wat heeft dit met Corona te maken? Als je het nu gaat hebben over afluisterpraktijken in een apart topic, dan kan ik je volgen. Maar nu niet.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:59

Dit topic vliegt echt alle kanten op :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:59

Dinopino schreef:

Er werd gevraagd waar je vandaan hebt dat 5G schadelijk zou zijn, en dan begin je over kampen in China? Ik snap het even niet haha.

Geen van de G's is schadelijk trouwens, daar is al veel onderzoek naar gedaan. Die mensen die jij kent die DENKEN dat 5G ze iets aandoet, maar dat is niet zo. Heb ooit een docu gezien over mensen die ervan overtuigd waren dat straling van elektrische apparaten hun ziek maakten. Die gingen helemaal ergens in the middle of nowhere wonen want daar zou geen straling zijn en zouden ze zich beter gaan voelen. Bleek dat ze een of andere schimmelinfectie (?) hadden. Had niks met de straling van 5G etc. te maken.

De reden waarom overheden huiverig zijn voor de aansluiting van 5G, is omdat dit wordt aangelegd door Huawei (dacht ik). Die schijnt een verleden te hebben met spionage via techniek dus vandaar de huiverigheid etc. Dus weeral: niks met straling te maken.

Hoe dan ook, heeft niks met dit virus te maken, dus ik snap je reactie niet helemaal eigenlijk. Kan je die uitleggen?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:01

Waar lees jij je nieuws? Engeland wil niet dat Huawei meebouwt, vanwege eventuele spionage of iets dergelijks, in elk geval niks dat met virussen te maken heeft

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:02

Heel simpel. Wat kun je vertrouwen aan berichtgeving wat uit China komt? Is het een levensbedreigende ongecontroleerde virus? of is het gewoon de zoveelste griep.