Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maris schreef:Ja klopt Superpony, in Nederland zien ze 50 pmol ( 20 ng) nog als normaal/goed.
Niet alle laboratoria en artsen trouwens. Er zijn ook Nederlandse labs/artsen die uitgaan van 75-80 nmol (30-32 ng) als minimum waarde.
In de VS gaan ze uit van 50 a 60 ng ( dus 125-150 pmol als goed )
Hoe hoog is je waarde nu, weet je dat ?
Maris schreef:Je kan het ook zelf laten testen he, via internet. Alleen snap ik best dat je daar niet zoveel aan hebt ivm andere medicijnen etc.
Hier kan het onder andere ( en gelijk een heel stuk met info over vitamine D ) : https://www.cerascreen.nl/blogs/news/vitamine-d
Maris schreef:Ik heb gewoon druppels waarin vit D3 en K2 zit.
Waar slik je de vit D voor Jaan81 ? Gewoon omdat de waarde te laag was of echt ook voor bepaalde klachten ?
Kruidenpotje schreef:Waarom nemen jullie niet dagelijks vitamine D? Ik neem al 2 jaar dagelijks 5000IE = 125 mcg + 200 mcg vitamine K2 (om de calcium op de juiste plaatsen te krijgen) en 400 mg Magnesium om de vitamine D beter op te nemen.
F_Orumster schreef:Dit topic is al even niet meer actief zie ik, maar ik hoop toch te mogen posten. Ik heb deze week uitslag gekregen van een labo (ben particulier gaan testen). Mijn waarde zit (ondanks multivitaminen) op 25.8nmol/l en zit daarmee tegen de ondergrens. Geen idee hoe mijn HA erop gaat reageren maar nu dus vast kijken wat te gaan slikken.Kruidenpotje schreef:Waarom nemen jullie niet dagelijks vitamine D? Ik neem al 2 jaar dagelijks 5000IE = 125 mcg + 200 mcg vitamine K2 (om de calcium op de juiste plaatsen te krijgen) en 400 mg Magnesium om de vitamine D beter op te nemen.
Houdt deze suppletie rekening met vet oplosbaarheid?
F_Orumster schreef:Dankjewel voor je informatieve post! Ik ga FB bekijken.
Met mijn laatst opmerking vraag ik naar of de suppletie goed gedacht heeft aan de Opneembaarheid van pil door het lijf (vet oid) dat je geen dure urine koopt