Levenslang depressief

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:59

Weet je nog dat je in het begin schreef dat je zo moe bent dat het van jou wel over mocht wezen en dat niemand je serieus nam?

Kijk waar je nu al bent. Ondanks de afgelopen tegenslagen zit je met smart te wachten totdat je mag beginnen met het opbouwen van je leven. Een baan! Een eigen huis met je zoontje. En een hulpverlener die grootse plannen met jou heeft en weet waar je aan toe bent. Wie had dat gedacht? Het is je zo gegund.

Hang in there!

Anoniem

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:42

Respect voor jou _/-\o_

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:45

Maar wat ik niet snap is dat je niet alleen gaat verhuizen zodat jij en je zoontje echt rust gaan krijgen.
Samenwonen met een moeder met een jonge baby is niet echt een rustgevende basis lijkt mij.
Of valt dat juist mee?

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 11:01

amies100 schreef:
Maar wat ik niet snap is dat je niet alleen gaat verhuizen zodat jij en je zoontje echt rust gaan krijgen.
Samenwonen met een moeder met een jonge baby is niet echt een rustgevende basis lijkt mij.
Of valt dat juist mee?

Echt rustgevend is het inderdaad niet. Anderzijds gaat het beter met mij als ik niet alleen ben. Dan kan er iemand mij ondersteunen op de punten dat ik het echt moeilijk heb. Dit is ook echt op aandringen van de maatsxhapelijk werkster. Het is wel de bedoeling dat ik na de noodwoning inderdaad wel alleen ga wonen.
Nog maximaal 2 weken en het is zo ver.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:12

Ahh nu begrijp ik het, een weloverwogen beslissing dus.
Hopelijk heeft zij met haar baby dan ook een onderkomen tegen de tijd dat jij een vast eigen plekje hebt.

Aftellen is begonnen dus, veel voorpret gewenst.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:02

hee ts, ik was even benieuwd hoe het nu met je gaat!

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 17:34

Wat lief dat je het vraagt.

Het gaat niet goed. Mijn vriendin komt vandaag terug naar huis na een opname van een week door corona. Wij zitten dus met zijn alle wederom in quarantaine (de vorige quarantaine door mijn ziek zijn was net een week opgeheven) en doordat moeder en baby bij ons uit de buurt moeten blijven, komt alle zorg voor de kinderen op mij terecht. Eerlijk is eerlijk, het is een beetje te veel van het goede.

Ik zit weer heel diep momenteel en kan geen rust nemen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:30

O jeetje snap dat dit inderdaad veel voor je is. Nog even 2 weken doorzetten en dan weer hopelijk op naar je eigen leventje en wat rust en tijd om bij te tanken

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 12:00

Toch nog goed nieuws gehad. Ten laatste 1 juni verhuis ik naar mijn noodwoning :D Eindelijk!! Als de mensen die er nu in zitten eerder kunnen vertrekken, dan mag ik al eerder verhuizen. Het einde is eindelijk in zicht.

Verder voel ik mij nog steeds heel slecht. De spanningen in huis eisen hun tol en ik kan gewoon geen me-time inlassen. Gelukkig heb ik nu iets om naar uit te kijken.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:01

Probeer dat lichtje in de toekomst vast te houden!! Fijn om te lezen dat je een eigen plek hebt om naar uit te kijken. Succes!!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 15:41

Jeetje 1 juni is al best snel! Fijn dat je iets hebt om naar uit te kijken!

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:30

Het gaat al opschieten. Nog een weekje.
Red je het allemaal nog een beetje?

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 22:16

Vandaag om 17u ben ik eindelijk verhuisd. Zowel mijn vriendin als haar oudste dochter met mijn kleine vriend zitten in afzondering met Corona. Ik zag het echt niet meer zitten. De kinderen waren druk, meerdere zware ruzies en vechtpartijen op een dag en dat in een appartement zonder uitwijk mogelijkheden.

Psychisch sta ik er weer heel slecht voor door bovenstaande situatie. De drukte, het lawaai, de prikkels en de zorg voor 8 personen was er veel te veel aan. De verhuizing kwam net op tijd. Nog een week quarantaine, een week bijkomen en uitrusten. Na de quarantaine mag mijn zoontje eindelijk weer naar school sinds half maart. Daar zijn we allebei aan toe.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:23

Hoi meis, dat zal idd loeizwaar zijn geweest...!

Wat fijn dat je nu een eigen plekje hebt, samen met jouw zoon. Lekker uitrusten na alle hektiek. Daar ben je wel aan toe en dat heb je ook verdiend.

Slaap alvast fijn vannacht!

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:10

Depressief schreef:
Vandaag om 17u ben ik eindelijk verhuisd. Zowel mijn vriendin als haar oudste dochter met mijn kleine vriend zitten in afzondering met Corona. Ik zag het echt niet meer zitten. De kinderen waren druk, meerdere zware ruzies en vechtpartijen op een dag en dat in een appartement zonder uitwijk mogelijkheden.

Psychisch sta ik er weer heel slecht voor door bovenstaande situatie. De drukte, het lawaai, de prikkels en de zorg voor 8 personen was er veel te veel aan. De verhuizing kwam net op tijd. Nog een week quarantaine, een week bijkomen en uitrusten. Na de quarantaine mag mijn zoontje eindelijk weer naar school sinds half maart. Daar zijn we allebei aan toe.

Heb je je zoontje niet mee genomen?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:14

Fijn dat jullie nu je eigen stek hebben. Tijd en aandacht voor jezelf om weer wat energie op te doen.
Is je hond wel meeverhuisd?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:45

tokedri schreef:
Depressief schreef:

Heb je je zoontje niet mee genomen?

De kleine vriend waar ze het over heeft is haar petekind.

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 10:02

Inderdaad, mijn petekindje zit samen let zijn moeder in afzondering. Mijn zoontje zit hier naast mij op de bank. Hij is blij dat we weg zijn van de drukte en ruzies.

Vannacht gelukkig vrij goed geslapen. Het in slaap vallen was wat moeilijk, maar daarna heerlijk geslapen. Het wakker worden was wel vreemd. Ik was intussen gewend aan de bank in de woonkamer en kinderen die regelmatig kwamen kijken of ik al wakker was.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:46

Depressief schreef:
Inderdaad, mijn petekindje zit samen let zijn moeder in afzondering. Mijn zoontje zit hier naast mij op de bank. Hij is blij dat we weg zijn van de drukte en ruzies.

Vannacht gelukkig vrij goed geslapen. Het in slaap vallen was wat moeilijk, maar daarna heerlijk geslapen. Het wakker worden was wel vreemd. Ik was intussen gewend aan de bank in de woonkamer en kinderen die regelmatig kwamen kijken of ik al wakker was.

O wat fijn dat hij bij je is.
Heeft hij al weer school?

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 11:57

Hij moet vanaf 2 juni weer naar school, maar doordat we weer in quarantaine zijn geplaatst word het waarschijnlijk pas 8 juni voor hij naar school mag.
School is wel makkelijk te bereiken nu. We wonen er 20 meter vanaf.

Bij mijn vriendin was hij heel hard veranderd qua karakter. Hij was heel snel boos, brutaal en koppig. Sinds we hier zijn binnen gestapt heb ik mijn lieve, vrolijke jongen weer terug.

Zodra we uit quarantaine zijn word er eindelijk gestart met de therapie voor ons beide.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:08

Depressief schreef:
Hij moet vanaf 2 juni weer naar school, maar doordat we weer in quarantaine zijn geplaatst word het waarschijnlijk pas 8 juni voor hij naar school mag.
School is wel makkelijk te bereiken nu. We wonen er 20 meter vanaf.

Bij mijn vriendin was hij heel hard veranderd qua karakter. Hij was heel snel boos, brutaal en koppig. Sinds we hier zijn binnen gestapt heb ik mijn lieve, vrolijke jongen weer terug.

Zodra we uit quarantaine zijn word er eindelijk gestart met de therapie voor ons beide.

Fijn dat de therapie bijna start.
Heeft je vriendin corona? Omdat jullie nog in quarantaine zijn?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:47

Oh wat fijn dat er dingen in het vooruitzicht zijn, en dat er nu tenminste rust is! Ook al ben je er nog niet, dit is wel al veel meer echt een begin!

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 13:02

Het is inderdaad veel meer als in het begin. Het is alleen jammer dat ik mijn geliefde plaats achter moest laten, maar de kansen die ik hier krijg, kreeg ik daar niet.

Ik ben vooral heel blij dat ik weer met mijn eigen structuur en routines verder kan. Daar heb ik enorm veel nood aan. Met de juiste hulp zie ik de toekomst een stuk zonniger dan een aantal maanden geleden.

Mijn vriendin heeft inderdaad bevestigde corona, al sinds 2 mei. Haar oudste dochter, de moeder van mijn petekindje, is gisteren getest. Daar vermoeden ze ook een zeer milde vorm van corona. Vandaar dat zij eveneens in afzondering zitten, al sinds vrijdag.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:48

Hoe gaat het nu met je? Beetje gesetteld? En je zoontje weer naar school?

Woon je nu ver van je oude woonplaats?
Hoop dat jullie je gauw thuis voelen hier!

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 15:40

In het begin ging het heel goed, misschien wel te goed.

De laatste dagen word alles weer donkerder. Maar morgen beginnen ze met de woonbegeleiding, gelukkig.

Zoontje doet het heel goed. Hij zit lekker in zijn vel, speelt veel buiten en is heel blij dat hij weer naar school mag sinds deze week. Ook heel trots dat hij alleen kan gaan. Hij is weer mijn lieve en vrolijke jongen. Nog steeds heel zorgzaam, maar wel heel ondeugend met momenten haha.

Qua afstand wonen we nu zo'n 30 km verderop. Ik woon nu weer in de omgeving waar ik gewoond heb na de emigratie. In plaats van een kleine stad, woon ik nu weer in een dorp.